سایت تاک تیک همان طور که میدانید خلاصه به بازی های پیش بینی نمی شود و شما می توانید یک کازینو حرفه ای را هم در دسترس داشته باشید . این کازینو بازی های زیادی را از قبیل انفجار ، مونتی ، رولت ، پوکر ، بلک جک وچندین بازی دیگر را پوشش داده است . شما میتوانید تمام بازی های کازینویی را یک جا داشته باشید . بازی انفجار در سایت تاک تیک بسیار محبوب و شلوغ است.
ابتدا از همه می دانید که بازی انفجار امروزه جز بازی های محبوب می باشد و همه دیگر تا حدود زیادی با شرایط آن اشنا هستید . در این مورد جالبست بدانید که سایت شرط بندی تیک تاک برای این بازی خود یک الگوریتم آپدیت شده را به کار گرفته است که توانسته امروز برای شما علاقه مندان ضرایبی به مراتب بالاتر را تولید کند .
یکی از برترین مواردی که شما را مجاب به انتخاب این سایت می کند در واقع بازی انفجار abt90 میباشد . شما حتی اگر بازی انفجار و شرایط موجودش را آموخته باشید باز هم می توان در آموزش بازی انفجار ای بی تی 90 نکاتی جدید و فوق العاده را برای رسیدن به نتیجه های بهتر در دسترس داشته باشید . پس بدون توجه به هر فاکتوری فیلم آموزش مربوط به سایت ای بی تی 90 انفجار را مشاهده و بعد اقدام به شرط بندی کنید .
برای بازی انفجار ای بی تی 90 شما می توانید پیش روی خود شرایط واقعا فوق العاده را مشاهده کنید که خب مهم ترین آن ها همین الگوریتم استفاده شده است . در موارد کمی می توان شرایطی را پیدا کرد که سایت شرط بندی شرایطی را به وجود بیاورد که الگوریتم تعیین شده اش به مراتب ضریب های بالاتری را تولید کند . وجود این الگوریتم ضریب بالا برای بازی انفجار می تواند برگ برنده شما در انتخاب ای بی تی نود یا ای بی تی 90 انفجار باشد . البته شما موارد دیگری را هم از قبیل کاربران حرفه ای ، ترفند بازی انفجار ساشا سبحانی ، اپلیکیشن اختصاصی بازی انفجار ، واریز سود آنی ، درگاه بانکی و ..... را در دسترس دارید که هر کدام می توانند برای شما سود های بی نظیری را به همراه داشته باشند .
از انجایی که بازی جذاب انفجار یک بازی پر طرفدار و پر درآمد می باشد سایت تاینی بت این بازی را به عنوان اصلی ترین بازی خود معرفی کرده و این بدین معنی نیست که سایت پیش بینی تاینی بت بازی های دیگری ندارد . بلکه شما در این مورد با یک سایت کامل رو به رو هستید . از بازی های پیش بینی گرفته تا بازی های کازینو همه و حتی بازی مونتی هم در این سایت ارائه شده است که می توان از آن هم دیدن کنید . برنامه نویس این دو بازی یک نفر می باشد که خب این نوید را به شما میدهد که در آن بازی هم سود های خوبی برای شما وجو دارد . پس باید متوجه شده باشید که بازی انفجار تاینی بت را ازدست نباید بدهید .
www.ParsCms.com
با وجود اینکه در مورد فیسبوک مشکلات زیادی وجود دارد و برخی ایرادات زیادی به آن وارد میکنند. نکته ای جالب در آن من را به خود جلب میکند و آن گردهمایی دوستان، خانواده و آشنایان در کنار یکدیگر و به اشتراک گذاشتن تکه های اطلاعاتی کوچک از زندگی خصوصی خود است. این شبکه اجتماعی گستردگی بیشتری نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی دارد و افرادی که در آن هستند معمولاً بعد وسیعتری از زندگی خود را در آن به اشتراک میگذارند. زندگی خود را با دیگران به اشتراک گذارید. اگر شما در یک کشور خارجی زندگی میکنید، دیگر نیازی به احساس غربت ندارید چرا که در کنار دوستان و آشنایان خود هستید. احساسی است که فیسبوک به کاربران خود داده است
اینکه فیسبوک به مردم اجازه میدهد عکسها، فایلها و... را برای دیگران به اشتراک بگذارند کار بسیار خوبی است و من این ایده را بسیار دوست دارم اما گاهی اوقات احساس میکنم که فیسبوک احساس تملک نسبت به کاربران خود دارد.
موردی که در فیسبوک موجبات اجتناب کردن من از آن را فراهم میکند ضد احساسی بودن آن است. موارد بسیار کمی اتفاق میافتد که من در فیسبوک حضور یافته و به اشتراک گذاری و کارهای مورد علاقه آن بپردازم. معتقدم روشی که فیسبوک با آن کار میکند روشی نیست که کاربران با آن خو بگیرند. این روش به کاربران آموزش داده نشده است. بنابراین زمانی که تلاش میکنم در آن حضور پیدا کنم احساس ناخوشایندی در من به وجود میآید. در مقابل هنگامی که به وب سایتهای دیگر یا برنامه های جدید دیگر مراجعه میکنم. برنامههایی که ممکن است بعضاً بسیار پیچیده باشد اما به خاطر ناوبری و سیستم هدایتی که قبلاً در آنها تعبیه شده، کارایی ساده ای خواهند داشت. از این رو معتقدم فیسبوک، بسیار بد طراحی شده و ساختار بسیار نامتعادلی دارد.
موارد بسیار دوست داشتنی در فیسبوک وجود دارد، که در عین جالب بودن نفرت انگیز نیز هستند. شبکه دوستان من به خوبی ساختار بندی نشده است. دوستانی که مایلم بیشتر با آنها در ارتباط باشم، در دسترس من قرار ندارند. فیسبوک ما را با تمامی آنهایی که در لیست ارتباطی ما قرار دارند، مرتبط میکند. برخی اوقات یا حتی هیچ گاه نیازی به تماس با آنها نداریم اما فیسبوک متأسفانه قادر به درک این مسئله نبوده و شبکه ای از لینکهای مرده برای ما به وجود آورده است. مورد دیگر اینکه هرگاه موردی به اشتراک گذاشته میشود کاربر به اشتراک گذرانده ممکن است احساس خطر کند که مورد به اشتراک گذاشته شده ممکن است توسط افرادی دیده شود که او مایل به دیده شدن آن مطالب توسط آن افراد نباشد.
از دیدگاه یک تأمین کننده خدمات باید گفت که مشتریان همیشه علاقهمند هستند که کارایی الگوهای طراحی زیبا و امکاناتی که از فیسبوک ارائه میشود را دیده و به هیجان آیند کاری که در فیسبوک انجام میگیرد بسیار گسترده و پیچیده است. حقیقت این است که تعداد زیادی از مهندسین، طراحان و... به طور بی وقفه در حال کار هستند و برای فیسبوک به تولید محتوا میپردازند. اما جالب است که در آن سو کاربران از بودجه، زمان و منابع مالی محدودی برخوردارند از این رو ایجاد محصولاتی جدید بر روی فیسبوک با موانع بزرگی از این دست روبروست. در انتها تولیدکنندگان محتوا ملزم به رعایت نیازهای مشتریان و کاربران شده و خود را نسبت به کاهش دادن سطح انتظارات آنها التزام میدهند از این رو در اجرای کار نیز با محدودیتها و پتانسیلهای ایجاد اشکال رو به رو خواهند شد.
نظری که به عنوان طراح و توسعه دهنده ارائه میکنم این است که، کارهایی که در فیسبوک انجام میگیرد اغلب شگفت انگیز و جامع هستند باید اعتراف کنم که زمان زیادی را صرف بررسی نحوه طراحی css در فیسبوک کرده و به مشکلات و نحوه حل آنها دقت کامل داشتهام. اینکه چگونه آنها تلاش میکنند تا کد نویسی خود را بهینه سازی کنند و یا به آن جلوهای کارآمد تری ببخشند از جنبههایی است که معمولاً به آن علاقه دارم.
موارد جالب زیادی در مورد فیسبوک وجود دارد من به عنوان یک کاربر حساب کاربری خود را بسیار خصوصی سازی کرده و فقط با دوستان و آشنایانی که در دنیای واقعی با آنها روبرو شدهام در ارتباط هستم. باید گفت شنیدن در مورد دوستان و اتفاقات جدید دنیای آنها بسیار لذت بخش است میتوان گفت این گونه خبررسانی گونه ای جدید از گردهمایی دوستان است. اما از دیدگاه یک توسعه دهنده وب باید گفت که کاری که آنها انجام میدهند بسیار جامع و گسترده است. بی وقفه بودن این کار و تلاش مداوم آنان نیز یکی دیگر از گزینه های برجسته است. اگرچه تیم فعال در فیسبوک بسیار بزرگ و پر تعداد است اما روحی که در این تیم دمیده شده است حکایت از واحد بودن هدف تمامی آنان دارد. انسانهایی هوشمندی که در این وب سایت استخدام میشوند باعث به وجود آمده یک سیر جدید در طراحی وب شده و دیگر طراحان وب شروع به کپی برداری از آنان نمودهاند.
به نظر من فیسبوک فقط یک اختراع و تولید دوباره از ایمیل است اختراعی که قبلاً به ثبت رسیده بود با این تفاوت که کاربران مجبورند که به تمامی افراد آن سوی خط پاسخ دهند و در حقیقت گزینه Raply all را به فشارند. امیدوارم این کار سر و سامان یافته و یا متوقف شود.
فیسبوک هدف خود را از بودن در صحنه وب ایجاد دنیایی بزرگتر برای کاربران عنوان کرده است اگرچه این هدف به طور واقعی در فیسبوک محقق نشده و آن چه فیسبوک انجام میدهد به خاطر حضور بر روی شبکه ایست که قبل از حضور فیسبوک وجود داشته است و آن شبکه، همان وب است. دیگر شبکه های اجتماعی معمولاً کار ارتباط دادن و ایجاد ارتباط با دیگران را ساده کردهاند. اما کاری که فیسبوک انجام میدهد نفوذ بر لایه های مختلف وب و نابود کردن پلت فرم آن همچون انگلی است که بر روی میزبان خود به طور گسترده رشد و انتشار مییابد. تاریخ به ما نشان داده است که این گسترش و بزرگ شدن ابعاد در نهایت به سقوط میانجامد اما مشخص نیست که آیا سقوط فیسبوک، سقوط وب را نیز به همراه خواهد داشت یا خیر.
عدم علاقه من به خاطر عدم استفاده من از فیسبوک نیست. در سال 2006 به عضویت این سایت در آمدم اما با گذشت زمان متوجه شدم که ادامه کار در این سایت برای من بی ارزش است. با افزایش رشد و گسترش این سایت در حوزه وب، مسئولان فیسبوک تلاش کردند تا شبکه های کوچک و خصوصی کاربران به شبکه های گسترده تری تبدیل شود و اشتراک اطلاعات با افرادی انجام شود که با اغلب کاربران آنها را در زندگی خود ندیدهاند. معرفی سرویس Beacon هنگامی صورت گرفت که فیسبوک توانایی آن را یافت تا رد پای کاربران خود را در وب سایتهای دیگر دنبال کند. معتقدم این حرکتها از سوی فیسبوک در مسیر غلط قرار گرفته اما تا کنون فیسبوک به این روش ادامه داده و حاضر به عقب کشیدن از این صحنه نیست. بنابراین من اعتماد خود نسبت به این سرویس را از دست داده و حساب کاربری خود را از این سایت حذف کردم.
امروزه بهترین طراحان و توسعه دهندگان صحنه وب در فیسبوک بهکارگیری میشوند و کاربران به اشتراک گذاری اطلاعات خود با دیگران تشویق میشوند. کاری که طراحان فیسبوک انجام میدهد مانند کاری است که تبلیغ کنندگان سیگار و یا دیگر محصولات نامناسب انجام میدهند. لذا فعالیت در فیسبوک به عنوان سؤالی مطرح است که در ابتدا باید به جنبه های اخلاقی آن پاسخ داده شود. ظاهر جذاب فیسبوک روز به روز بهینه شده و کاربران نیز به انجام درخواستهای این وب سایت التزام دارند اما روند بی اعتمادی کاربران که روز به روز ابعاد وسیعتری به خود میگیرد. از این رو ممکن است درد نهایت نتیجه کار به گونه ای متفاوت رقم خورد.
چیزهایی که به آنان علاقه دارم و یا از آن دوری میکنم بسیار به هم شبیه اند. مسئولان فیسبوک بهترین طراحان و توسعه دهندگان و بهترین مهارتها را در اختیار خود قرار دادهاند. آخرین مورد آن Gowalla بوده است. در حالی که خوشحالم حرکتهایی در راه توسعه و بهینه سازی صورت گرفته در عین حال از این که طراحان و توسعه دهندگان گذشته خود را رها کرده و به امید آینده بهتر در فیسبوک حضور پیدا میکنند اما در عین حال همیشه نگرانند. امیدوارم روزی فرا رسد که فیسبوک نسبت به فرا گرفتن این مهارتها و حداکثر رساندن استفاده از تواناییهای فردی افراد نائل شده و توانایی طراحان را محدود به حوزه های علاقهمندی خاص خود نکند.
برای مدتهای مدیدی یکی از مخالفان فیسبوک بودم اما در هفته اخیر در بازدیدی که از این وب سایت داشتم، با شیوه جدید ان با عنوان Time line مواجه شدم. روشی که ارائه محتوا در آن صورت میگیرد برای من بسیار جالب و سرگرم کننده بود. دریافت اطلاعات و ایجاد ارتباطات بسیار ساده تر و تعامل افراد بسیار بهینه شده است. تصویری که به عنوان تصویر روی جلد برای هر حساب کاربری در نظر گرفته شده جالب و تأمل برانگیز است. معتقدم گامی که فیسبوک در این راه برداشته بسیار صحیح است.
موردی که در فیسبوک بسیار زننده و نا زیباست تغییر مداوم در تنظیمات امنیتی آن است. فیسبوک برای در دسترس قرار گرفتن دوستان و در ارتباط بودن با آشنایان در سراسر دنیاست. در صورتی که بنا بر زیر پا گذاشتن این اصل باشد، مدتها قبل از استفاده از آن خودداری میکردم. تغییراتی که در آن به وجود آمد و عدم علاقه من به آن را باعث شد، تنظیمات امنیتی پروفایل و تصاویر ان بود. به خاطر دارم که زمانی با ورود به پروفایل در انتخاب تنظیمات امنیتی دست کاربر باز بود و هر موقع که مایل بود به انتخاب تنظیمات آن اقدام کند. به عقیده من باز بودن تمامی بخشهای امنیتی و پیش فرض قرار گرفتن این موضوع توسط فیسبوک، خلاف و عرف و قانون است و چرا که این بخش از بخشهایی است که باید توسط کاربر کنترل شود اما اخیراً تنظیمات بهینه سازی شده ای که در ارائه و پست کردن به وجود آمده است تنظیماتی است که قابل قبولتر از گذشته هستند و تغییرات و اعمال آن در حساب کاربر ساده تر شده است در صورت ادامه این فرایند توسط فیسبوک میتوان گفت فیسبوک در حال حرکتی رو به جلوست.
اگرچه ممکن است برخی نسبت به کار فیسبوک ایرادات زیادی بگیرند اما ابتدا معتقدم تأثیری که فیسبوک بر شبکه های اجتماعی و حضور کاربر در بین آنان پدید آورده است بی مانند بوده و نحوه ارتباطات را بر روی وب دچار تغییرات بزرگی کرده است. استفاده از گزینههایی همچون LIKE، برای نشان دادن علاقهمندی به موارد درج شده در وب چیزی است که توسط این وب سایت به عنوان یک اصل مطرح شد و هم اکنون پیروان زیادی بر روی وب پیدا کرده است. روشی که کاربران در فیسبوک باهم در ارتباط هستند بسیار جالب است. روزانه بیش از 400 میلیون کاربر فعال روی وب سایت حضور پیدا کرده، در مورد نظرات دوستان مطالعه کرده و یا مینویسند. به عنوان فردی که 12 سال خارج از کشور زندگی کرده معتقدم، فیسبوک خدمتی است که شما را قادر میسازد تا به سادگی و بدون نیاز به تلاش خاص نسبت به کارهای روزمره و اعتقادات و جریاناتی که در کشور شما اتفاق افتاده اطلاع پیدا کنند و با انان همراه شوید معتقدم این فرایند ارزشمند بوده و قابل مقایسه با بقیه سرویسها نیست.
فیسبوک به کاربر خود یک صدای انفرادی اهدا کرده و او را تبدیل به شخصیتی متفاوت میکند. سرویسهای اجتماعی همچون توییتر نیز با الهام گیری از فیسبوک به وجود آمدهاند در صورتی که فیسبوک نبود آیا امکان گسترده شدن خدمات در حوزه شبکه های اجتماعی به سادگی میسر بود؟
اما مواردی نیز وجود دارند که در من عدم علاقه به فیسبوک را به وجود میآورد مواردی همچون امنیت، و تلاشهای این پلت فرم برای تبدیل شدن به هدف بسیاری از کاربران وب، یکی از این موارد است. قابلیت و توانایی اتصال در سراسر دنیا و فراتر از مرزهای جغرافیایی بسیار ارزشمند است. اما این فیسبوک بود به ما طعم حجم وسیعی از اطلاعات یکباره را چشانید؛ و شاید دیگر کسی علاقه به این حجم از اطلاعات نداشته باشد.
از دیگر موارد به وجود آمده در فیسبوک مورد چشم وهم چشمی در اثر ارتباطات متقابل و بررسی عملکردهای روزانه کاربران است. جایگزین شدن آن با زندگی واقعی ممکن است به ضرر کاربران خواهد شد صرف زمان زیاد در این رابطه نیز یکی دیگر از این موارد است که باید به طور کنترل شده مورد نظر قرار گیرد. در بسیاری از موارد، مواردی دیگر به نظر میرسد که شما علاقه ای به دانستن آن و یا دیدن آن ندارید. اما این به اشتراک گذاری و در معرض همگان بودن متعاقباً میتواند نتایج ناخوشایندی در بر داشته باشد. دیدن موفقیتها و توانایی دیگران بسیار خوب و پسندیده است اما در بسیاری از موارد مقایسههایی ناخوشایند که در این رابطه پیش میآید باعث میشود تا کاربران خود را از دیگران پایینتر دانسته و عدم خوشحالی، استرس و فشار روانی برای آنان به وجود آورد؛ و خود را کمتر از آنچه هستند بدانند
به نظر میرسد استفاده از فیسبوک امروزه بسیار اهمیت یافته است. البته این کوتاهی از طرف فیسبوک نبوده و نمیتوان آن را سرزنش کرد. طراحان بسیار زیادی به سمت این شرکت جلب میشوند. کدام شرکت است که مایل به داشتن بهترین طراحان و توسعه دهندگان نباشد. سرویس Gowalla در حال پایین آمدن و بی استفاده شدن است دیگر سرویسهای تولید شده نیز به همین سو در حرکت هستند. آنها نیز بعضاً به سرنوشتهایی مشابه دچار شدهاند هزینه های پرداخت شده برای تولید این محصولات به چه میزان است. برنامه های کاربری که با زحمت فراوان توسط خبرگان این امر تولید شدهاند هم اکنون به فراموشی سپرده شدهاند. این به این معنی است که مهارتها جلب شده اما استفاده بهینه از آنها صورت نمیگیرد.
کاری که فیسبوک انجام میدهد جالب است و برای کاربران بسیار دوست داشتنی است اما معتقدم که فیسبوک در حال ایجاد وب خود است. به طوری که اغلب کاربران، کار خود را در وب از طریق فیسبوک دنبال میکنند اینترنت را به معنای فیسبوک میشناسند و تمامی دنیای وب آنان تبدیل به فیسبوک شده است. در مقایسه فیسبوک با گوگل باید دانست اگر چه گوگل تا حدودی به همین معنا عمل میکند اما تعامل دقیق و کاملاً دو طرفه گوگل بسیار مثال زدنی است و دینی است در حالی که فیسبوک این کار را نکرده و سفره خود را بر روی وب گسترده تر میکند. محصولاتی که در گوگل تولید میشوند برای تعامل بهتر با وب تولید میشوند اما آنچه در فیسبوک وجود دارد فقط به عنوان بخش از آن محسوب میشود و این نشان از بزرگتر شدن فیسبوک و انحصار طلبی آن دارد.
استفاده از ابزار رسانه های اجتماعی در محیط کار، روز به روز در حال تبدیل شدن به روش آشنای ارتباطات شده است. این در حالیست که در روزهای راه اندازی این ابزارها، هیچ یک از کاربران و. طراحان وب سایت در سرتاسر جهان، چنین برداشتی از آینده آن نداشتند. مردم به انتشار و به اشتراک گذاری اطلاعات بر روی ویکی پدیا(Wikipedia) اقدام کردند. وبلاگ ها به عنوان منابع اطلاعاتی، گسترده تر شدند. انواع اطلاعات از ابراز عقاید گرفته تا درج حقایق، افسانه ها و هرگونه موضوعی همچون موسیقی، فناوری و یا باغبانی به بحث گذارده شدند. اما سوال این است که آیا میتوان جای تمامی این امکانات را در اینترانت باز کرد؟ www.ParsCms.com
باور قدیمی در رابطه با اینترانت شرکتها، مبنی بر ایجاد محدودیتها، استوار است. دروازه ها و مرزهایی که برای ایجاد محدودیتهای دسترسی کاربران مختلف ایجاد شدند، این باور را به کاربران، القاء می نمودند. در حقیقت اصطلاح اینترانت حالتی بدیمن و ناخوشایند داشت. چیزی شبیه به پلیس مخفی ICT، که دائماً مراقب اعمال و رفتار کاربران است. این دقیقاً، مفهومی متضاد با آنچه از اصطلاح اینترنت در ذهن متبادر می شود، در خود داشت. چرا که اینترنت مدعی آزادی بیان و عقاید بود. این در حالیست که اگر شما یک قدم عقب رفته و از نمایی وسیع تر این دو اصطلاح را به مقایسه بگذارید، درخواهید یافت که هردو، از فلسفه ای مشترک، یعنی " به اشتراک گذاری اطلاعات " سرچشمه گرفته اند.
مطمئناً، اینترانت ها بایستی دارای محدودیت ها و مرزهای مشخصی در خود باشند. چرا که در لایه های مختلف کاری، اطلاعات مهم و بعضاً حیاتی شرکت ها در جریان هستند. اما در حال حاضر با ظهور رسانه های اجتماعی، میتوان اینترانت ها را خیلی بیشتر از آنچه که هستند، دید و بکارگیری نمود. ابزار رسانه های اجتماعی، بلاگها، ویکی ها، یادداشتها و... می توانند به سرعت توسط مدیران سیستم به اینترانت افزوده شوند.
یک کاربر معمولی اینترانت یک شرکت، با مراجعه به سایتی در اینترنت، به این فکر افتاده که چرا نبایستی امکاناتی که بر روی اینترنت، موجود است را در محیط کار خود، در دسترس داشته باشیم. چرا به جای طی کردن پروسه های طولانی، استفاده از اینترانت را در انجام کارهای خود تجربه نکنیم؟ و سوالهایی از این دست که دیگر کاربران با آن درگیرند.
در سال 2011، زمانی که سرعت در کار، از مهمترین عوامل پیروزی شرکتها خصوصاً شرکتهای طراحی وب سایت محسوب می شود، در صورتیکه یکی از افراد شرکت، اطلاعاتی داشته که مایل به ذخیره سازی و به اشتراک گذاری با دیگر اعضای تیم خود است، نمی تواند منتظر بازگشت آنان به دفتر کار برای انتقال داده ها بماند، او مایل است، با استفاده از تلفن هوشمند و یا تبلت خود این کار را به سرعت انجام داده و یا برروی بلاگ ها و ویکی ها آن را به انتشار سریع برساند. تا همگی قادر باشند برای نشست و جلسات بعدی، بخوبی از آن استفاده کنند.
این کار به سادگی با ایجاد تغییری در یکی از گره های امنیتی ICT و کمی برنامه ریزی امکان پذیر خواهد بود. البته باید در نظر داشت که سوء استفاده، همیشه وجود دارد. این از وظایف کارکنان است که بدانند ؛ هرچه توانمندی و قدرت بیشتر باشد، میزان مسئولیت فرد بالاتر میرود.
شرکتها می توانند خود را از طریق رسانه های اجتماعی از قبیل قیس بوک(facebook) و توییتر(twiter) در دید عموم قرار داده، دسترسی 24 ساعته به مصرف کنندگان داشته باشند و پوششی بدون وقفه به علاقمندان و دنبال کنندگان خود ارائه دهند. ابزار دیگری که شرکتها از آن به منظور به اشتراک گذاری اطلاعات در جوامع خصوصی و عمومی استفاده می کنند، "yammer" است. این ابزار را میتوان با یک کلیک به اینترانت ها نیز افزود.
دورانی که در آن از اینترانت به عنوان، محلی برای انتشار اخبار هزینه ها و اخبار مضحک و قدیمی شرکتهااستفاده می شد، به پایان رسیده است. امروزه میتوان اینترانت را مطابق میل خود کنترل کنید. امروز اینترانت، نه یک شبکه داخلی بی استفاده که یک جامعه فعال است.
اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید.
www.ParsCms.comwww.ParsCms.com
در حال حاضر Actinic بیش از 12000 فروشگاه در بریتانیا را پشتیبانی کرده و طراحی وب سایتهای کوچک و بزرگ آنان را بر عهده دارد. بن دایر خود را موظف به هم نشینی با طراحان و مشتریان خود میداند. او به این کار علاقهمند بوده و آن را جذابترین بخش کار خود میداند. او اهمیتی نمیدهد که طرف مقابل از چه ثروت و یا موقعیت اجتماعی برخوردار باشد. تجربیات کاری خود را در اختیار کاربران قرار داده و از حل مشکلات آنان لذت میبرد. بن دایر: سؤالاتی که معمولاً از من پرسیده میشود، بسیار عمومیت داشته و همه گیر هستند. بطور مثال؛ بهترین روش وارسی عملکرد وب سایت چیست؟ و یا اینکه صفحه محتوا چگونه میتواند به بهترین نحو ارائه شود؟ و یا از نحوه تعامل با مشتریان خود از من میپرسند.
در این مقاله سعی شده است که نکات و اشاراتی در رابطه با نحوه عملکرد بهینه بازرگانان، طراحان و توسعه دهندگان ارائه شود.
مهمترین بخش یک وب سایت تجاری، بخش وارسی آن است. اهمیت وارسی از دیگر ابعاد وب سایت، اعم از؛ سرعت تماس و اجرای سفارش، تصاویر استفاده شده برای محصولات و متون نگارش یافته در وب سایت، بیشتر است. بدون یک وارسی منظم، تمامی پروسه های ذکر شده بدون ارزش خواهند بود. برای اثبات این گفته، کاربری را در نظر بگیرید که پس از مراجعه به وب سایت شما با مشکلی مواجه شده و سریعاً شما را ترک میکند. در سال گذشته، در طی گفتگو با تعداد زیادی از بازرگانان و خریدارن آنلاین، مهمترین دلایل ترک وب سایت در هنگام خرید آنلاین در موارد زیر خلاصه میشود:
ثبت نام اجباری:در صورتی که مایلید کاربران، در وب سایت شما ثبت نام کنند، حتماً این درخواست را پس از اتمام فرایند خرید، اعلام کنید. چرا که این درخواست به مانند قرار دادن دیواری در مقابل خواستههایشان بوده و جز بر شک و تردید آنان افزوده نمیشود.
Stanleygibbons.com یکی از سایتهایی است که قبل از هرچیز شما را دعوت به ثبت نام میکند.
موضوعات امنیتی: ایراد های امنیتی همچون SSL Certificate، عدم هم خوانی وب سایت با استانداردهای امنیتی (PCI-DSS) و یا حتی بدتر از این، پیام خطای 404 در حین انجام عملیات مالی، از بدترین کابوسهای مشتریان در حین استفاده از یک وب سایت هستند. به مشتریان خود اطمینان خاطر داده و توضیحات لازم در مورد تمهیدات اندیشیده شده در مورد امنیت فروشگاه آنلاین خود را برای آنان شرح دهید. علی رغم این، موظفید مرحله وارسی وب سایت (Checkout)، را بطور منظم بازبینی نمایید.
من صفحه محصولات وب سایت را به نمایشگاه اتومبیل تشبیه میکنم. در اینجا کاربر تصمیم خود مبنی بر خرید یا عدم خرید را نهایی میکند. این صفحه بایستی توانایی پاسخ به تمامی سؤالات مشتریان در مورد محصولات را داشته باشد. بنابر نوع محصول و نوع فروشگاه آنلاین شما، نحوه رفتار صفحه محصولات با مشتریان، متفاوت خواهد بود. در اینجا به چند مورد اساسی اشاره میشود:
در این زمینه ایرادات بسیاری برای صاحبان وب سایتها و توسعه دهندگان، به وجود میآید. بها ندادن به شرح خلاصه از محصول و عدم استفاده از تصویری مناسب برای آن، سبب عدم توفیق در فروش خواهد شد. طی صحبت با یک از این مدیران وب سایتهای تجاری، شنیدم که آنان با به اجرا گذاشتن کمپین های مختلف تبلیغاتی به جذب مخاطبین بیشتر به وب سایت خود موفق شده، اما این مشتریان پس از مراجعه به وب سایت، از تصمیم خود مبنی بر خرید، منصرف میشوند.
با نگاه به صفحه محصولات این وب سایت در میابیم که، دچار اشتباهی کلاسیک در این زمینه شدهاند. آنان فقط با درج مشخصات و ابعاد فنی محصول و استفاده از آن به عنوان توضیحات و شرح محصول، جلوه فروشگاه خود را مشابه یک دفترچه مشخصات فنی، آراستهاند. پس از انجام تغییرات و استفاده صحیح از شرح محصول و انجام مقایسه A/B بر این صفحه، (شکل 1) نتایج حاکی از 5 برابر شدن فروش نسبت به قبل بود.
(شکل 1)
در برخی از موارد، شرح محصولات در یک صفحه امکان پذیر نیست. از این رو نیاز به ارائه جزئیات در صفحات دیگر احساس میشود. در این مواقع از ایجاد صفحه دوم، هراسی نداشته باشید. تنها کافی ست در طراحی سایت حرفه ای خود ؛ لینک مشخصی از توضیحات تفصیلی، در صفحه اول قرار داده و یا این توضیحات را به صورت برگه ای مجزا در صفحه اول استفاده کنید. در ادامه دو مثال در این زمینه آمده است. مورد اول مربوط به Dixons است که جداسازی توضیحات پیچیده و خلاصه نمودن آن را به بهترین نحو، به اجرا در آورده است. در این میان، نقش طراحی پررنگتر میشود، چرا که نقش هدایت کننده ای برای کاربران در دستیابی به اطلاعات مورد نظر آنها دارد.
اما بالعکس در ادامه کاری غیر حرفه ای از amazon را میبینیم که در آن؛ صفحه ای گسترده دیده میشود (اگرچه گستردگی صفحه به عنوان یک ایراد دیده نمیشود) که پر از اطلاعات و توضیحات در مورد محصولات میباشد. اما نکته مهم؛ درج اطلاعات کلیدی در انتهای صفحه و از دست رفتن این اطلاعات به دلیل انتخاب بد محل قرار گیری آن است.
در صورتی که متن توصیفی محصول شما، نقش تحلیل و منطق شما به عنوان فروشنده را بازی میکند، لازم است تصویری که برای محصول بکار میبرید، حامل پیامهای زیبایی شناسی باشد. نیازی به داشتن تخصص در حوزه کارگردانی هنری برای اجرای این کار نخواهید داشت. اما در نظر داشته باشید که استفاده از تصاویر نادرست و نازیبا میتواند، نرخ مشتریان شما را به شدت کاهش دهد. بنابر آنچه میفروشید، نیاز شما در انتخاب تصاویر، متفاوت خواهد بود. اما چاشنی خلاقیت، همیشه میتواند به عنوان یاری کمکی، مورد استفاده قرار گیرد.
مثالی مناسب در این رابطه؛ فروشگاه آنلاین نایک (nike) است که از تصاویری شفاف، واضح و تعاملی استفاده کرده است. تعاملی بودن تصاویر به شما اجازه میدهد تا رنگ دلخواه را بر روی محصول مورد نظر خود، تست کرده و از توضیحات تفصیلی آن بی نیاز شوید. در این حالت سلایق مصرف کنندگان محترم شمرده شده و صاحبان وب سایت قادر خواهند بود تا دامنه وسیعی از محصولات را بدین شکل، در معرض دید کاربران قرار دهند.
ابزاری قدرتمند که نایک به شکل موثری از آن بهره گیری نموده و امکان انتخاب محصول، بازدید آن از تمامی زوایای ممکن و انتخاب رنگ دلخواه را برای کاربر فراهم کرده است.
استفاده موثر از ویدئو نیز، یکی دیگر از روشهای به تصویر کشیدن جزئیات محصول است. البته کاربران فقط برای نیازهای فوری خود بر لینک ویدئوها کلیک میکنند. این روش به خوبی توسط amazon استفاده شده است. جا دادن فایل ویدئویی در ابعاد کوچک و جایگزین کردن تصویر با آن در مرورگر، کاری ساده را پیش روی کاربر قرار میدهد.
جا دادن ویدئو در وب سایت (embedding)، کاری ساده اما نسبتاً زمان بر است. .
تأثیر شبکه زمانی اتفاق میافتد که یک محصول مورد استفاده، مشتریان بیشتری قرار گرفته و به اصطلاح خواهان بیشتری در بازار داشته باشد.
یکی از مثالهای ساده آن، فیسبوک است در بکارگیری و به اشتراک گذاری زمان با دوستان، خانواده و دیگران معنا مییابد. هرچه تعداد افراد مرتبط با شما در آن بیشتر شوند، بر تجربیات شما از ارتباطات جدید، افزوده میشود. یکی از راههای به دست آوری تأثیر شبکه، جمع کردن مشتریان در کنار یکدیگر است. در شرکتی که من در آن مشغول به کارم، انجمنی پویا با حضور مشتریان تشکیل شد و با قوت به کار خود ادامه میدهد. در این انجمن، افراد در کنار هم به پرسش سؤالهای خود در مورد محصولات ما پرداخته و با کارشناسان ما و دیگر کاربران در ارتباط هستند. مدیریت انجمنهایی از این دست، میتواند به تقویت نام برند شما، منتهی شود.
اخیراً با استفاده از یاری موسسه Feefo، موفق به جمع آوری اطلاعات دقیق از نظرات مشتریان در رابطه با محصولات شدیم. هدف این موسسه گردآوری نظرات و ایده های دقیق مشتریان و صاحبان کسب و کارهاست. بدین شکل شما به سادگی به منبعی غنی از اطلاعات مشتریان دست یافته و در عین حال موقعیت ترویج کالا و خدمات شما در حین مصاحبت با کاربران فراهم میشود.
اگر شما به کیفیت خدمات و محصولات خود ایمان دارید، از این طریق میتوانید مشتریان بیشتری را به کسب و کار خود جلب نمایید. ضمناً در عین حال، بهترین فروشندگان که همان خریداران شما هستند را به استخدام خود در آورید
4. طراحی سایت
9. طراحی سایت
10. طراحی وب سایت.
الگوریتم گوگل پاندا ابتدا در 23 فوریه 2011 راه اندازی شد. هدف اجرای الگوریتم گوگل پاندا، دادن امتیاز بیشتر به وبسایت های دارای محتوای جذاب و کاستن حضور سایت های بی کیفیت در نتایج جستجو بود.
گوگل در سال های گذشته خلاء بزرگ محتوای مفید را جستجو حس میکرد و شاید دیگر وقت این بود که از یک جستجوگر ساده که فقط به این نگاه میکرد که یک سایت چه تعداد از یک کلمه را بیشتر دارد تا آن را در صفحه اول قرار دهد به یک جستجوگر واقعا حرفه ای و هوشمند تبدیل شود در این زمان الگوریتم پاندا که شاید موفق ترین الگوریتم گوگل پاندا بوده است پا به میان گذاشت. شاید در ابتدا مشکلات در این الگوریتم وجود داشت اما به مروز زمان سایت های بی کیفیت و بدون محتوا و اسپمر به فراموشی سپرده شدند. البته هر الگوریتم درصد خطایی دارد اما نسبت به سال های گذشته کیفیت مطالب در صفحات اول خیلی مناسب شده است.
این الگوریتم یکی از مهم ترین، اثرگذار ترین و البته یکی از خطرناک ترین الگوریتم های گوگل است که خیلی از سایت ها که این الگوریتم را جدی نگرفتند الان روزگار خود را در زندان گوگل سپری می کنند و بسیار نادم و پشیمان هستند.
الگوریتم پاندا تمام تمرکز خود را بر روی محتوای وب سایت ها گذاشته و سایت هایی که محتوای بی کیفیت و یا کپی در سایت خود تولید می کنند، موجب ناراحتی و بعضی اوقات هم موجب عصبانی شدن این پاندای مهربان می شوند.
البته درباره این الگوریتم هنوز همه ی اطلاعات به دست ما نرسیده است چون بخشی از این اطلاعات، جزء رمز و راز های گوگل است. اما در این مقاله به اندازه ای که رابطه ی سایت ما با این پاندای پر حاشیه خوب شود، اطلاعات کسب خواهیم کرد.
الگوریتم پاندا چند پدیده مشکل دار در نتایج جستجو را هدف گرفته است. این اهداف شامل موارد زیر می گردند:
خط قرمز های الگوریتم پاندا:
برخی از مواردی که پاندا از آن ها خوشش نمی آید، به شرح زیر است:
*کپی کردن محتوا از سایت های دیگر ممنوع (پاندا از این کار متنفر است)
*بازنشر یک مطلب در سایت ممنوع (یعنی یک مقاله را دو بار در سایت قرار دهیم)
*محتوای بی روح ممنوع (مقاله ما باید عکس، فیلم و… داشته باشد تا باب میل پاندا شود. البته گوگل بخاطر نبود تصویر در مقاله به ما را تنبیه نمیکند)
*مقالات غیر مرتبط ممنوع (یعنی مثلاً: در یک سایت آموزشی محتوای ما موزیک های جدید باشد)
*مقاله بدون کامنت ممنوع (نظرات در سایت بسیار اهمیت دارد، البته اگر مقاله ای کامنت نداشته باشد گوگل با آن برخورد نمی کند و برای تاکید بیشتر است که این نکته در اینجا عنوان شده)
*استفاده بیش از حد از تبلیغات در سایت ممنوع (تبلیغات نباید به اندازه ای باشد که کاربر را از سایت فراری دهد)
*بروز نکردن مطالب قدیمی ممنوع (البته منظور مطالبی است که نیاز به بروز رسانی دارند و در حقیقت منسوخ شده اند)
الگوریتم پاندا حرف حسابش چیست؟!
الگوریتم پاندا خواستار محتوای با کیفیت است، و به لطف گوگل تا دو سال آینده در اینترنت درباره همه چیز محتوا وجود دارد و در آن زمان، همه ی سایت ها متخصص تولید محتوا شده اند(البته محتوایی با کیفیت متوسط) و وب سایتی معتبر محسوب می شود که محتوای خاص و باکیفیت تولید کند.
در هنگام آپدیت های جدید گوگل، جزییات مرتبط با آن را حتما مطالعه کنید تا از سلامت سایت خود با توجه به موارد نهی شده در این آپدیت ها باخبر شوید. اگر احیانا بعد از آپدیت مشخصی دچار کاهش ترافیک شدید و مطمئن بودید که علت این امر ناشی از قصور شماست، مشکل مورد نظر را حل کرده و از طریق وبمستر درخواست بخشش از گوگل کنید.