مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

تقویت اینترانت با استفاده از رسانه های اجتماعی


راب باگلی، طراح و توسعه دهنده وب سایت، راه اندازی اینترانت شرکتها و ملحق شدن آنها به انقلاب رسانه های اجتماعی را خواستار شده است.

استفاده از ابزار رسانه های اجتماعی در محیط کار، روز به روز در حال تبدیل شدن به روش آشنای ارتباطات شده است. این در حالیست که در روزهای راه اندازی این ابزارها، هیچ یک از کاربران و. طراحان وب سایت در سرتاسر جهان، چنین برداشتی از آینده آن نداشتند. مردم به انتشار و به اشتراک گذاری اطلاعات بر روی ویکی پدیا(Wikipedia) اقدام کردند. وبلاگ ها به عنوان منابع اطلاعاتی، گسترده تر شدند. انواع اطلاعات از ابراز عقاید گرفته تا درج حقایق، افسانه ها و هرگونه موضوعی همچون موسیقی، فناوری و یا باغبانی به بحث گذارده شدند. اما سوال این است که آیا میتوان جای تمامی این امکانات را در اینترانت باز کرد؟ www.ParsCms.com

حذف محدودیت ها

باور قدیمی در رابطه با اینترانت شرکتها، مبنی بر ایجاد محدودیتها، استوار است. دروازه ها و مرزهایی که برای ایجاد محدودیتهای دسترسی کاربران مختلف ایجاد شدند، این باور را به کاربران، القاء می نمودند. در حقیقت اصطلاح اینترانت حالتی بدیمن و ناخوشایند داشت. چیزی شبیه به پلیس مخفی ICT، که دائماً مراقب اعمال و رفتار کاربران است. این دقیقاً، مفهومی متضاد با آنچه از اصطلاح اینترنت در ذهن متبادر می شود، در خود داشت. چرا که اینترنت مدعی آزادی بیان و عقاید بود. این در حالیست که اگر شما یک قدم عقب رفته و از نمایی وسیع تر این دو اصطلاح را به مقایسه بگذارید، درخواهید یافت که هردو، از فلسفه ای مشترک، یعنی " به اشتراک گذاری اطلاعات " سرچشمه گرفته اند.

مطمئناً، اینترانت ها بایستی دارای محدودیت ها و مرزهای مشخصی در خود باشند. چرا که در لایه های مختلف کاری، اطلاعات مهم و بعضاً حیاتی شرکت ها در جریان هستند. اما در حال حاضر با ظهور رسانه های اجتماعی، میتوان اینترانت ها را خیلی بیشتر از آنچه که هستند، دید و بکارگیری نمود. ابزار رسانه های اجتماعی، بلاگها، ویکی ها، یادداشتها و... می توانند به سرعت توسط مدیران سیستم به اینترانت افزوده شوند.

ابزار اجتماعی

یک کاربر معمولی اینترانت یک شرکت، با مراجعه به سایتی در اینترنت، به این فکر افتاده که چرا نبایستی امکاناتی که بر روی اینترنت، موجود است را در محیط کار خود، در دسترس داشته باشیم. چرا به جای طی کردن پروسه های طولانی، استفاده از اینترانت را در انجام کارهای خود تجربه نکنیم؟ و سوالهایی از این دست که دیگر کاربران با آن درگیرند.

در سال 2011، زمانی که سرعت در کار، از مهمترین عوامل پیروزی شرکتها خصوصاً شرکتهای طراحی وب سایت محسوب می شود، در صورتیکه یکی از افراد شرکت، اطلاعاتی داشته که مایل به ذخیره سازی و به اشتراک گذاری با دیگر اعضای تیم خود است، نمی تواند منتظر بازگشت آنان به دفتر کار برای انتقال داده ها بماند، او مایل است، با استفاده از تلفن هوشمند و یا تبلت خود این کار را به سرعت انجام داده و یا برروی بلاگ ها و ویکی ها آن را به انتشار سریع برساند. تا همگی قادر باشند برای نشست و جلسات بعدی، بخوبی از آن استفاده کنند.

این کار به سادگی با ایجاد تغییری در یکی از گره های امنیتی ICT و کمی برنامه ریزی امکان پذیر خواهد بود. البته باید در نظر داشت که سوء استفاده، همیشه وجود دارد. این از وظایف کارکنان است که بدانند ؛ هرچه توانمندی و قدرت بیشتر باشد، میزان مسئولیت فرد بالاتر میرود.

روابط عمومی

شرکتها می توانند خود را از طریق رسانه های اجتماعی از قبیل قیس بوک(facebook) و توییتر(twiter) در دید عموم قرار داده، دسترسی 24 ساعته به مصرف کنندگان داشته باشند و پوششی بدون وقفه به علاقمندان و دنبال کنندگان خود ارائه دهند. ابزار دیگری که شرکتها از آن به منظور به اشتراک گذاری اطلاعات در جوامع خصوصی و عمومی استفاده می کنند، "yammer" است. این ابزار را میتوان با یک کلیک به اینترانت ها نیز افزود.

دورانی که در آن از اینترانت به عنوان، محلی برای انتشار اخبار هزینه ها و اخبار مضحک و قدیمی شرکتهااستفاده می شد، به پایان رسیده است. امروزه میتوان اینترانت را مطابق میل خود کنترل کنید. امروز اینترانت، نه یک شبکه داخلی بی استفاده که یک جامعه فعال است.

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به   طراحی سایت   ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی  را مطالعه کنید. 

www.ParsCms.com
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد