مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مقالات و مطالبی مفید درباره دوربین مداربسته

در سلسله یادداشت هایی سعی می کنم لیستی از مطالب مفید درباره دوربین های مداربسته را نیز به شما عزیزان معرفی کنم. در ادامه پست های گذشته توصیه من این است که نگاهی به مطالب زیر نیز داشته باشید.

1.      اتاق مانیتورینگ دوربین مداربسته

2.      فروش دوربین مدار بسته

3.      آموزش اتصال دوربین مداربسته به کامپیوتر یا لپ تاپ

4.      آموزش ریختن فیلم دوربین مداربسته روی فلش

5.      تشخیص چهره Face Detection دوربین مداربسته

6.      شمارش افراد People Couning دوربین مداربسته

  1. مقایسه دوربین مداربسته AHD, HDCVI,HDTVI, HDSDI
  2. معرفی دوربین مداربسته یونی ویو (uniview)
  3. معرفی دوربین مداربسته اکتی (ACTi)
  4. معادل دوربین مدار بسته در انگلیسی
  5. دوربین مدار بسته با قابلیت زوم
  6. فروش دوربین مدار بسته
  7. آموزش ریختن فیلم دوربین مداربسته روی فلش
  8. تشخیص چهره Face Detection دوربین مداربسته چیست؟
  9. شمارش افراد People Couning دوربین مداربسته
  10. تبلیغات دوربین مداربسته تحت شبکه 4 مگاپیکسلی Axis که در واقع 4 مگاپیکسلی نیستند!
  11. نقشه کشی برای سیستم دوربین مداربسته
  12. طریقه اتصال دوربین مداربسته به آنتن مرکزی
  13. نمونه پیش فاکتور دوربین مداربسته
  14. آموزش زدن فیش BNC
  15. آموزش زدن سوکت شبکه دوربین مداربسته
  16. شناسایی برندهای متفرقه دوربین مداربسته
  17. سوئیچ KVM چیست؟
  18. انتقال تصویر از طریق سایت No-IP
آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین مداربسته ضد انفجار / آلارم کاذب در سیستم مداربسته


دوربین-مداربسته-ضد-انفجار-و-مزایای-آن,,
دوربین مداربسته  ضدانفجار در واقع نوعی از سیستم های مداربسته هستند که برای مکان های پرخطر استفاده می شوند. یک دوربین مداربسته معمولی در مکان هایی همچون معادن، ایستگاه های نفت و گاز، انرژی هسته ای و ... برای اهداف نظارتی کافی نخواهد بود. از این رو چنین صنایعی، همواره نیاز به تکنولوژی های پیشرفته برای نظارت و رسیدگی به چالش های می باشد. در ادامه می خوانیم:

• معرفی دوربین مدار بسته ضد انفجار
• کاربرد دوربین های ضدانفجار
• نحوه عملکرد دوربین ضدانفجار
• استانداردهای لازم
• مشخصات
نمایندگی هایک ویژن


معرفی دوربین مداربسته ضد انفجار


دوربین مداربسته ضد انفجار دوربینی است که می توان در هر محیطی نصب کرد اما بیشتر در محیط های خطرناک که به صورت بالقوه خطر انفجار هر لحظه در آن وجود دارد استفاده می شود.
جنس بدنه این دوربین ها از فولاد قوی و ضدرنگ است تا در برابر انفجار از آیب های احتمالی در امان باشد.
این دوربین ها در برابر پرتوهای خطرناک ماوراء بنفش، بخار نمک و آلودگی هوا بسیار مقاومت فوق العاده ای دارند. همچنین برای مقاومت بیشتر بدنه فولادی این دوربین ها، الکترواندود شده است.
محصولاتی مختلفی از این سری از دوربین ها تولید شده است که دارای قابلیت های مختلفی هستند. برخی از این دوربین ها قسمت های گرم کننده و برف پاک کن دارند. همچنین برخی دارای قابلیت موقعیت یابی، عکس برداری به صورت نوری یا حرارتی می باشند.
بنابراین، طراحی این دوربین ها به نحوی است که در هنگام وقوع انفجار سالم می مانند و تصاویرشان از دست نمی رود.

کاربرد دوربین های ضدانفجار


دوربین های ضدانفجار در مشاغلی همچون تانکرهای نفت و گاز، کارخانه های تولید مواد شیمیایی، مکان های سوخت گیری هواپیماها، معادن زغال سنگ و یا پالایشگاه های نفت، تاسیسات تصفیه فاضلاب و... استفاده می شوند.
در این محیط ها اغلب گازهای قابل اشتعالی مانند استون، پروپان، متان، هیدروژن و یا گرد و غبار زغال سنگ موجود است.

نحوه عملکرد


هنگامی که یک دستگاه های برقی و الکترونیکی را روشن می کنید در ابتدا یک جرقه های کوچکی تولید می شوند. به عنوان مثال، یک کلید برق روشنایی خانگی ممکن است در هنگام روشن شدن، یک جرقه قابل رویت کوچک و بی ضرر را منتشر کند.
حال در یک فضای معمولی مانند خانه، این جرقه هیچ مشکلی ایجاد نمی کند، اما چنانچه در محیطی تولید شود که مواد اشتعال زا و حساس مانند گاز، مواد شیمیایی، اکسیژن و ... به میزان زیاد موجود هستند ممکن است انفجار رخ دهد.
در واقع دوربین مداربسته ضد انفجار بیش از آنکه در برابر انفجار مقاوم باشند از وقوع آن جلوگیری می کنند. این دوربین ها در محیط هایی با شرایط سخت مانند توربین های گاز یا بخار، سایت های پردازش مواد شیمیایی و پالایشگاه های پتروشیمی دوام می آورند.

استاندارد های لازم


لازم به ذکر است که دوربین مداربسته ضد انفجار باید دارای استانداردهایی همچون ATEX یا IECEx باشد.
IECEx یک استاندارد بین المللی است، در حالی که دستورالعمل یا استاندارد ATEX برای محافظت از کارگران از خطرات انفجاری و ایجاد استانداردهای جامع برای تجهیزات موجود در اتحادیه اروپا است. این استانداردها نوع محیط و سطح مقاوت تجهیزات را مشخص می کنند. استاندارد UL نیز مربوط به تجهیزات موجود در ایالات متحده است.

مشخصات


دوربین های مداربسته ضدانفجار دارای انواع و مدل های مختلفی هستند. اما تمامی آنها دارای مشخصات استاندارد زیر می باشند:

قابل اعتماد و مستحکم


دوربین های ضد انفجار با محفظه های بسیار قدرتمندی تجهیز شده اند. حتی در محیط های کاری خطرناک و شرایط آب و هوایی بسیار بد نیز می توانید به صورت پیوسته محل مورد نظر را نظارت کنید.

سیستم یکپارچه برای نظارت 24 ساعته


این دوربین ها به راحتی با سایر تجهیزات مانیتورینگ از راه دور مانند موبایل، تبلت و ... ادغام می شوند.
به این ترتیب، شما می توانید به طور مداوم فعالیت های روزانه محل کار خود را، در هر جایی که هستید نظارت کنید. تصاویر ضبط شده در این محیط ها می تواند به کاهش سطح خطر کمک کنند.

وضوح تصویر بالا

تصور کنید که دوربین مداربسته ای نصب کرده اید که تصاویر دانه یا تار شده را ارسال می کند و یا در تاریکی تصاویر قابل رویتی ارائه نمی کند. اما در مورد دوربین های مدار بسته ضد انفجار ویژگی هایی مانند وضوح عالی، تشخیص رنگ ها و کیفیت تصویر فوق العاده (حتی در نرخ فریم بالا)، فوکوس اتوماتیک، زوم اپتیکال موتورایز و حساسیت به روشنایی(LUX) بالایی وجود دارد( های دارک فایتر هایک ویژن).
بنابراین، آنها می توانند مسافت های طولانی را پوشش دهند و تصاویر با جزئیات زیادی را در نور کم ارائه دهند.

ویژگی های هوشمند

بسیاری از دوربین های مداربسته ضد انفجار مدرن برای داشتن حداکثر ایمنی، مجهز به ویژگی های هوشمندی مانند تشخیص عبور از خط، تشخیص حرکت و یا تشخیص آلارم کاذب هستند.
با استفاده از این ویژگی های تجزیه و تحلیلی، این دوربین ها قادر به تشخیص رخدادهای مختلف هستند و به طور خودکار با اقدامات خاص مانند ارسال آلارم پاسخ های لازم را می دهند.

تضمین ایمنی داده ها

دوربین های ضدانفجار در زمانی که یک انفجار یا آتش سوزی رخ می دهد کارایی بالایی دارند. تصاویر ارسالی این دوربین ها در هنگام انفجار می تواند در یافتن علت دقیق حادثه بسیار کمک کننده باشند.
این تصاویر همچنین می توانند برای آموزش، تجزیه و تحلیل دقیق و یا برای حل مسائل حقوقی مفید باشند.

دسترسی از راه دور


هنگامی که یک دوربین ضد انفجار را در سیستم نظارت تصویری خود تعبیه می کنید می توانید از راه دور بر آن کنترل داشته باشید.
مزیت این کار این است که نظارت از راه دور بر یک منطقه خطرناک ایمنی بالاتری دارد.

راهکارهای کاهش آلارم کاذب در سیستم مداربسته

راهکارهای-کاهش-آلارم-کاذب-در-سیستم-مداربسته,,
آلارم های کاذبی که به صورت پی در پی در یک سیستم مداربسته اتفاق می افتند می توانند مزاحمت فراوانی ایجاد کنند. برای مثال تصور کنید که این امر چه مقدار می تواند در نیمه شب و هنگامی که خواب هستید آزار دهنده باشد. همچنین این امر باعث می شود تا تشخیص آلارم واقعی از کاذب نیز دشوار باشد. اکثر آلارم های کاذب در سیستم های نظارت تصویری ناشی از خطای کاربری است و 97٪ از تمام آلارم ها غیرواقعی خواهند بود. حال سوال اینجاست که چگونه می توان میزان این آلارم ها را کاهش داد.
معمولا آلارم های کاذب بر اثر فعالسازی قابلیت های پردازش تصویر همچون تشخیص نفوذ، تشخیص عبور از خط و ... اتفاق می افتند. به همین دلیل در این مطلب سعی کرده ایم که به بررسی هر کدام به صورت جداگانه بپردازیم.

تشخیص حرکت Motion Detection

کاربران اغلب تصور می کنند که سیستم تشخیص حرکت تنها افراد یا وسایل نقلیه را تشخیص می دهد، اما متأسفانه چنین نیست، و بعضی اوقات سوژه های طبیعی دیگر مانند ورود حیوانات به مکان مورد نظر یا افتادن برگ درختان نیز باعث فعال شدن این سیستم و به صدا در آمدن آلارم می گردد. این به این دلیل است که دستگاه ضبط DVR تصاویر را به صورت الگوریتم میبیند و زمانی که تغییری در این الگوریتم رخ می دهد DVR آن را به عنوان حرکت می شناسد.
به منظور جلوگیری از این امر بهتر است تنظیمات مربوط به سیستم تشخیص حرکت در دوربین مداربسته خود را به درستی انجام دهید. برای مثال می توانید حساسیت Sensivity آن را کاهش دهید و یا برای شرایط روز و شب هر کدام به صورت جداگانه تنظیمات را انجام دهید. همچنین می توانید آن را برای مناطقی که پر تردد است غیرفعال نمایید.

تشخیص نفوذ Intrusion detection

فرض کنید دوربین مداربسته ای را در جلوی درب ورودی منزل خود نصب نموده اید و قابلیت تشخیص نفوذ را برای آن فعال کرده اید. هر بار که سایه ابرها از روی دوربین رد می شود آلارم به صدا در می اآید و شما فکر می کنید که شخصی پشت در است. برای جلوگیری از این مسئله بهتر است 4 فاکتور مهم را در نحوه تنظیمات این قابلیت در نظر بگیرید:
1. منطقه مورد نظر
2. حد آستانه Threshold
3. حساسیت Sensivity
4. سایز ی که برای سوژه در دستگاه تعریف می کنید
حال برای اینکه تشخیص دهید که مقادیر هر کدام را بر چه اساسی تعیین کنید می توانید ابتدا تنظیمات معمولی و ارقام پایه را برای دستگاه خود تعیین نموده و سپس بعد از چند روز به بررسی آلارم های رخ داده بپردازید. برای مثال از بین آلارم های رخداده ی واقعی می توانید ابعاد سوژه هایی را که منجر به فعال شدن آلارم می گردند را تشخیص دهید. همچنین با بررسی آلارم ها متوجه می شوید که اکثر آلارم ها بر اثر حرکت حشرات نور چراغ ماشین ها و ... است بنابراین می توانید طبق این موارد حد آستانه و یا حداقل زمان مورد نیاز برای به صدا در آمدن آلارم را تعیین نمایید.
مورد آخری که باقی می ماند تعیین میزان حساسیت یا Sensivity است که نسبت به بقیه موارد پیچیده تر است. معمولا انتخاب عدد 30 برای آن می تواند کافی باشد.

عبور از خط line crossing

استفاده از قابلیت عبور از خط نیز از جمله مواردی است که منجر به ایجاد آلارم های کاذب می گردد. خب سوالی که پیش می آید این است که چرا با وجود قابلیت تشخیص نفوذ، از عبور از خط استفاده کنیم که منجر به افزایش آلارم های کاذب شود. خب پاسخ اینجاست که بعضی مواقع پیش می آید که فردی وارد نقطه مورد نظر شما شده و سریعا در کمتر از زمان آستانه که در تشخیص نفوذ تعریف کرده اید از آن خارج می گردد. در اینجا قابلیت تشخیص نفوذ با شکست مواجه می گردد و بهتر است از قابلیت دیگری مانند عبور از خط استفاده نمایید.
در این قابلیت نه تنها می توانید جهت ورود یا خروج سوژه را به محل تعریف کنید بلکه می توانید میزان حساسیت را نیز تعیین کنید.

لیست مقالات مفید درباره دوربین های مدار بسته

خرید دوربین مداربسته و نصب دوربین مداربسته نیاز به اطلاعات و مطالعه وسیع دارد تا بتوانید همزمان بهترین نوع دوربین را خریداری کنید و هم از بهترین خدمات نصب بهره مند شوید. در زیر لیست مقالاتی مفید در زمینه دوربین های مدار بسته را برای شما آورده ام.


1.      سرعت تصویر برداری با نرخ فریم ریت دوربین های هایک ویژن

2.      دوربین بولت حرارتی هایک ویژن

3.      تجهیز جایگاه نفت و گاز شرکت توتال با دوربین مداربسته هایک ویژن

4.      پارکینگ هوشمند هایک ویژن در سنگال

5.      استفاده از دوربین حرارتی هایک ویژن برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی

6.      برطرف کردن نویز دوربین مداربسته

7.      بررسی دوربین زیر آب هایک ویژن

8.      اهمیت اینترنت اشیا در خانه های هوشمند

9.      اهمیت نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی

10.  نظارت تصویری و حفاظتی برای امنیت منزل در نوروز

11.  شهر هوشمند / بررسی پروژه هوشمند سازی شهر دیسا توسط شرکت هایک ویژن

12.  دستور العمل امنیت سایبری هایک ویژن

13.  عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر

14.  دوربین مداربسته شیراز

15.  دوربین مداربسته مشهد

16.  تجهیزات دوربین مداربسته

17.  دوربین مداربسته چیست؟

18.   تکنولوژی Raid در دوربین مداربسته

19.   انواع میکروفن در دوربین مداربسته

20.   تکنولوژی Defog

21.   Synchronous Playback در دوربین مداربسته

22.   دستگاه تستر فلوک Fluke دوربین مداربسته

23.  پایه و کاور دوربین مدار بسته

24. 
Dual Streamدر دوربین مداربسته

25.  نقشه گرمایی HeatMap در دوربین مداربسته

26.  عبور از خط line crossing دوربین مداربسته

مزیت نقشه حرارتی / تفاوت دوربین مداربسته HD و FULL HD


heat-map-cctv,,دوربین حرارتی یا Heat Map با نشان دادن مکان های پربازدید به نحوه چیدمان محصولات و   نحوه قرارگیری کارکنان در فروشگاه کمک می کند.

تکنولوژی نقشه حرارتی یاHeat Map اطلاعات ارزشمندی از نقاط پر رفت و آمد در اختیار کاربر قرار می دهد. این قابلیت مختص دوربین های تحت شبکه (IP) می باشد. با ما همراه باشید تا با طریقه عملکرد Heatmapو مزیت نقشه حرارتی  در دوربین مدار بسته  آشنا شوید.

کاربرد Heat Map


کارکرد دوربین هایی با قابلیت نقشه حرارتی به این صورت هست که الگوی حرکت افراد را در یک بازه زمانی ضبط می کند. به این ترتیب، دوربین هایی با قابلیت نقشه حرارتی، نقاط پر رفت و آمد و کم رفت و آمد را به صورت چگالی گرمایی با کمک رنگ های مختلف نشان می دهد. از این طریق کاربر متوجه می شود مکان هایی که به رنگ قرمز هستند اشخاص بیشتری در آنجا تردد کرده اند.
از قابلیت Heat Map می توان برای استفاده در مکان‌هایی مثل فروشگاه ها، سوپر مارکت ها، مغازه ها و… بهره برد.
با کمک این قابلیت صاحبان کسب و کار متوجه خواهند شد که کدام قسمت یا کدام محصولات طرفداران بیشتری دارد. به این ترتیب فروشنده میفهمد، مشتری ها بیشتر به چه چیزی علاقه دارند و از آن بازدید کرده اند. از سوی دیگر مدیریت متوجه می شود محصولات مورد نظر خود را در کدام قسمت قرار دهد تا بیشتر دیده شود.
به این ترتیب نقشه گرمایی می تواند کمک بزرگی در فروش بیشتر محصولات از نظر نحوه چیدمان کالاها بکند. به طوری که محصولات و خدمات راحت تر و بیشتر در معرض دید عموم قرار بگیرد.

   نصب دوربین مدار بسته  هایک ویژن

مزیت-نقشه-حرارتی-یا-Heatmap,,مزیت و کاربرد دوربین نقشه حرارتی
مزیت و کاربرد دوربین نقشه حرارتی

 

طریقه عملکرد Heatmap


تکنولوژی به کار رفته در دوربین های حرارتی، مسیر حرکتی و رفتاری مشتریان را در طول زمان ثبت می کنند. اطلاعات به دست آمده از این الگوی رفتاری به صورت نمودار زمانی و آمار مکانی در طیف رنگی مختلف قرمز، آبی، سبز، زرد و ... نمایش داده می شود.
هر کدام از این رنگ ها با توجه به پارامترهایی که قبلا در نرم افزار تعریف شده است، معنا می شوند. به عنوان مثال رنگ قرمز نشان می دهد که تراکم جمعیت و بازدید در آن نقطه از همه بیشتر است. رنگ آبی نشان می دهد در آن نقاط کمترین بازدیدها صورت گرفته.
علاوه بر نمایش آماری به صورت نقشه، نمودارهای روزانه، هفتگی و ماهانه نیز ارائه می شود. نمودار روزانه تراکم جمعیت در هر ساعت را نشان می دهد. اما نمودار هفتگی و ماهانه تراکم جمعیت در هر روز را نشان می دهد. به این ترتیب اعداد به دست آمده در هر ساعت و هر روز می تواند در بهبود خدمات کمک کند. بنابراین مشخص می شود نیرو ها در چه ساعاتی در چه روزهایی در هفته و در چه مکان هایی بهتر است بیشتر حضور یابند. همچنین می توان تعیین کرد، محصولات مورد نظر در کدام قسمت های بخش تجاری چیده شوند.

مزیت نقشه حرارتی

 

  • بهره گیری از heat map برای نحوه چیدمان کالا ها و تعیین محل های پرتردد و کم تردد در فروشگاه ها
  • زمانبندی و برنامه ریزی برای فروش کالا ها و تبلیغات و نمایش محصولات در مکان های پر فروش
  • تغییر دکوراسیون فروشگاه برای بازدید بیشتر افراد در بخش های پر رفت و آمد

پک دوربین مداربسته

نکته در مورد دوربین های Heat Map

 

یک موضوعی در مورد دوربین های مداربسته حرارتی که دانستن آن مهمه، این است که نقشه حرارتی مربوط به تراکم رفت آمد افراد می باشد. این دوربین ها هیچ ربطی به تغییرات دمایی هوا و دوربین های termal ندارد.

تفاوت دوربین مداربسته HD و FULL HD

تفاوت-دوربین-مداربسته-HD-و-FULL-HD,,

نوع دوربین های مدار بسته به کار گرفته شده در هر جایی، وابسته به نوع آن مکان می باشد. هر کدام از دوربین های مداربسته از نظر رزولوشن متفاوت هستند که کیفیت HD و FULL HD رایج ترین و با کیفیت ترین آنهاست. در ادامه به مقایسه این دو کیفیت در دوربین های مدار بسته می پردازیم.

فرمت پخش HD در دوربین مدار بسته

High Defenition که به اختصار HD خوانده می شود از لحاظ لغوی به معنای کیفیت بالا می باشد. HD در واقع بیان کننده رزولوشن ۷۲۰*۱۲۸۰ پیکسل است که اصطلاحا به آن رزولوشن 720 نیز گفته می شود.
در مقیاس مگاپیکسلی رزولوشن 720 تقریبا برابر با 1 مگاپیکسل در نظر گرفته می شود. اعداد 720 و 1080 معرف رزولوشن های افقی هستند. در نتیجه، دوربین های HD با رزولوشن 720p می توانند تصاویری با کیفیت 1280×720 پیکسل ارائه کنند.

از لحاظ کارایی، کیفیت HD ، کیفیت قابل قبولی در دوربین های مداربسته محسوب می شود. در این دوربین ها امکان زوم کردن و مشاهده جزئیات سوژه ها به صورت جزئی امکان پذیر است.
البته همانطور که قبلا گفتیم؛ هر چه کیفیت تصاویر کمتر باشد فضای کمتری را هم اشغال می کند و به پهنای باند کمتری نیز نیاز دارد. این یکی از مهترین دلایلی است که استفاده از دوربین های HD را رایج کرده است.

فرمت های HD در اسکن های مختلف:

 

720p ( 720×1280 – 720 lines, progressive scanned 
1080i (1080×1920 – 1,080 lines, interlaced scanned 
1080i (1080×1920 – 1,080 lines, progressive scanned 


لازم به ذکر است که تعداد خطوط/پیکسل ها و نوع اسکن مهم است چرا که هر چه تعداد این خطوط/پیکسل ها بیشتر باشد تصویر با کیفیت تری خواهیم داشت. نوع اسکن ذکر شده نیز در واقع بیانگر تکنولوژی بکار رفته در چیپ تصویر است.

تفاوت فرمت HD و Megapixel

در حوزه مگاپیکسل می توان هر دوربین مداربسته ای را که دارای رزولوشنی بیش از یک میلیون پیکسل است، یک دوربین مگاپیکسل محسوب می کرد. با این حال فرمت HD نیز با کمی اختلاف می تواند زیر مجموعه ای از مگاپیکسل باشد.
در بازار سیستم های نظارت تصویری و مداربسته کمترین رزولوشن در محدوده مگاپیکسل، رزولوشن 1.3 مگاپیکسل است که مقدار آن برابر با 1280×1024 پیکسل (یا 1.3 میلیون پیکسل) می باشد. با پیشرفت تکنولوژی در حال حاضر نیز شاهد دوربین هایی با رزولوشن 10 مگاپیکسل در بازار هستیم.
با توجه به توضیحات گفته شده از لحاظ فنی دوربین مداربسته با کیفیت HD، جزء دوربین های مگاپیکسلی محسوب نمی گردد اما از لحاظ عرفی آن را جزو همین دسته می شناسند.

مزیت مهم

یکی از مزایای مهم دوربین مدار بسته HD این است که به راحتی می توان آن را جایگزین دوربین های آنالوگ قدیمی و تیوی لاینی نمود. چون این دوربین ها با سیستم های NTSC یا PAL کاملا سازگار هستند می توان بدون هیچ هزینه اضافی سیستم امنیتی خود را ارتقا بدهید.

دوربین مدار بسته Full HD

فرمت Full HD برابر با ۱۰۸۰x۱۹۲۰ پیکسل می باشد که تقریبا معادل با 2 مگاپیکسل است. طبیعتا دوربین مدار بسته Full HD دارای کیفیت تصویر بالاتری نسبت به دوربین HD می باشند.
از این رو؛ دوربین های Full HD برخلاف HD کیفیت بالاتری دارند و جزییات در آنها به راحتی قابل مشاهده است. اما به همان میزان نیز فضای بیشتری از هارد و پهنای باند را نیز اشغال می کند.

تفاوت دوربین مداربسته HD و Full HD

 

کیفیت تصویر

مهم ترین تفاوت میان دوربین های HD و FULL HD وضوح تصویر یا همان رزولوشنی است که در تصاویر آنها نمایان می شود. به همین دلیل پیشنهاد می شود برای مکان هایی که از نظر امنیتی حساسیت بالایی دارند از دوربین های FULL HD استفاده شود.

پهنای باند و فضای ذخیره سازی

همانطور که گفتیم در دوربین های مداربسته هر چه کیفیت تصاویر بالاتر باشد حجم آنها نیز بیشتر می شود. در نتیجه برای انتقال آنها به پهنای باند بیشتری نیاز است. بالطبع فضای بیشتری هم برای ذخیره سازی نیاز دارد.

محیط های مناسب برای استفاده از دوربین مدار بسته HD و FULL HD

هر دو مدل را می توان در محیط های داخلی و خارجی به کار برد. اما در محیط هایی که میزان نور آن پایین است بهتر است از مدل FULL HD استفاده کرد تا کیفیت تصاویر بهتر نمایش داده شود.

قیمت


کیفیت دوربین های FULL HD تقریبا 2 برابر کیفیت HD است، از طرفی FULL HD ها به دستگاه NVR قوی تری نیاز دارند. به همین دلیل دوربین های FULL HD نسبت به HD گرانتر هستند. از سوی دیگر برای مشاهده تصاویر به همان کیفیت ضبط شده نیاز به مانیتورهای با کیفیت است که عامل دیگر افزایش هزینه است.

آشنایی با دوربین مداربسته PanoVu هایک ویژن


آشنایی-با-دوربین-مداربسته-PanoVu-هایک-ویژن,,
کیفیت تصویر فوق العاده، ضبط تصاویر به صورت 360 درجه و قابلیت ردیابی هوشمند از جمله ویژگی های مهم دوربین های مداربسته سری PanoVu هایک ویژن است. دوربین های سری PanoVu پیشرفته ترین نوع دوربین های پانورامیک برای نظارت بر فضاهای گسترده و باز هستند.
در سال 2016 شرکت هایک ویژن که پیشرو و مبتکر در زمینه تولید محصولات نظارت تصویری جدید و نوآورانه می باشد جدیدترین دوربین های پانورامای سری PanoVu را معرفی کرد.
این دوربین ها قابلیت ارائه تصاویر 180 و 360 درجه بدون نویز، با کیفیت و وضوح بالا را دارند به طوریکه قادرند تصاویری یکپارچه را از چندین سنسور مختلف در یک واحد ارائه دهند.
علاوه بر این، توانایی قدرتمند ردیابی هوشمند Smart Tracking در دوربین مداربسته PanoVu، بر سایر ویژگی های دوربین های گردان اعم از توانایی زوم اپتیکال 36x و زوم دیجیتال 16x، نصب و پیکربندی کاربر پسند و عملکرد فوق العاده در نور کم آن افزوده گشته است.

طراحی کاربردی و منحصر بفرد

دوربین های سری PanoVu برای کاربردهای نظارتی امنیتی نظیر استادیوم ها، مراکز شهر، فرودگاه ها و پارکینگ ها طراحی شده اند. این دوربین ها به کاربران این امکان را می دهند که یک دوربین چند سنسوره را با چندین دوربین معمولی جایگزین کنند که مستقیما منجر به کاهش هزینه ها و کاهش پیچیدگی سیستم مداربسته می گردد.
1033-تصویر-پانورامیک,,
 

در سیستم های نظارتی قدیمی برای داشتن تصاویر واید و 180 یا 360 درجه نیاز به نصب چندین دوربین مختلف و وجود نرم افزار های پیشرفته برای یکسان سازی و ادغام تصاویر بدست آمده وجود داشت.
اما دوربین PanoVu یک راه حل همه جانبه است زیرا چندین سنسور مختلف را در یک واحد ادغام می کند و نیاز به نرم افزار های پیشرفته را از بین می برد.
طراحی یکپارچه دوربین PanoVu نصب و راه اندازی آن را بسیار آسان کرده است به طوریکه با وجود یک سیستم اترنت و یک منبع تغذیه نصب و تنظیمات آن انجام می شود.

کیفیت بالای تصاویر در نور کم

دوربین های سری PanoVu از داشتن تکنولوژی تصاویر با کیفیت در نور کم دوربین های هایک ویژن بهره برده اند.
این دوربین ها به لنز های DarkEye هایک ویژن با دیافراگم های بزرگ مجهز هستند و از این منظر عملکردی مشابه با دوربین های سری DarkFighter دارند. آنها قادر به ارائه تصاویر رنگی با وضوح بسیار بالا و با جزئیات دقیق در نورهای کمتر از 0.002 لوکس هستند.

سیستم ردیابی هوشمند

قابلیت ردیابی هوشمند در دوربین های PanoVu بر قابلیت ردیابی موجود در دوربین های PTZ اضافه شده و این امکان فرآهم می شود تا قابلیت زوم قدرتمند PanoVu برای بزرگنمایی جزئیات کوچک در تصویر پانورامیک فراهم گردد.
بوسیله این قابلیت می توان سوژه های مختلف را در آن واحد و در هر دو حالت خودکار و دستی ردیابی کرد. دوربین همچنین دارای طیف گسترده ای از توابع تجزیه و تحلیل تصویر(VCA)از جمله تشخیص نفوذ (Intrusion Detection)، تشخیص عبور خط (Line Crossing) و تشخیص ورود و خروج از منطقه است.

مدل های منحصر بفرد

دوربین های سری PanoVu در مدل های 8 مگاپیکسلی با تصاویر 180 درجه و 16 مگاپیکسلی و تصویر 360 درجه در دسترس هستند و کاربران می توانند مدل ایده آل خود را برای کاربری های نظارتی مختلف انتخاب کنند. مدل های 16 مگاپیکسل 360 درجه دارای 8 سنسور 1/1.9” Progressive Scan CMOS هستند. در حالی که مدل های 8MP دارای 4 سنسور برای تولید تصاویر 180 درجه ای خود هستند. تمامی دوربین های سری PanoVu دارای استاندارد IP66 بوده و برای استفاده در انواع شرایط آب و هوایی مختلف مناسب هستند.

1.      پیشرفت تکنولوژی دوربین مداربسته شگفت انگیز است!

2.      چشم انداز سیستم نظارت تصویری HD آنالوگ

3.      Hikvision از اقدامات امنیتی و پیشنهادهای امنیت سایبری می گوید

4.      بررسی کار IP Scanner شبکه برای نصب دوربینهای مدار بسته تحت شبکه

5.      همه چیز درباره استاندارد ONVIF در دستگاههای نظارت تصویری

6.      انتخاب بهترین کابل برای شبکه دوربین مدار بسته و سیستم نظارت تصویری

7.      سیستم اعلام سرقت و دوربین مداربسته

8.      دوربین اسپید دام هایک ویژن

9.      تکنولوژی ضد ریفلکس IR در دوربین دام هایک ویژن

10.  نمایش تکنولوژی مبتنی بر هوش مصنوعی ( AI ) هایک ویژن

11.  انتقال تصویر دوربین مداربسته هایک ویژن

12.  دوربین بولت حرارتی هایک ویژن

13.  دوربین توربو اچ دی PIR هایک ویژن

14.  نکات برجسته بازار کنترل تردد (access control ) در سال 2021

15.  دوربین مدار بسته برای نصب در اماکن تجاری و کارخانه

16.  دوربین مدار بسته بدون اینترنت

17.  دوربین مداربسته پرنده آمازون

18.  بهبود امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته

19.  آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته

20.  دوربین مدار بسته برای نصب در اماکن تجاری و کارخانه

21.  دوربینهای پوشیدنی و قابل نصب بر روی لباس

22.  پهپاد حفاظتی و بازار رو به رشد پهپادها

23.  حفاظت از مرز ها در دوران پسا کرونا

24.  حفاظت سایبری در دوربین های مداربسته

25.  نکات حفاظت سایبری در زمان دورکاری