مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

طراحی وبسایت هتل و اقامتگاه

در عصر حاضر به علت رشد روز افزون اینترنت، هتل ها نیز پا به این عرصه ی پهناور گذاشته اند و دست به طراحی سایت هتل زده اند و در سایت هتل خود به معرفی خدمات و امکانات موجود در هتل پرداخت ‌اند و با ارائه ی تصاویری از فضای هتل، موقعیت هتل و امکانات آن را برای بیننده ی سایت آسان تر کرده اند.

این امر نه تنها باعث افزایش اعتماد کاربران به کیفیت و خدمات هتل خواهد شد بلکه کاربر را مجاب میکند که این هتل قطعا باید مدرن و به روز باشد که در گام اول اقدام به راه اندازی وب سایتی حرفه ای نموده است و احتمال بیشتری دارد که با مراجعه به هتل شما خدماتی این چنین آسان و مدرن دریافت کنند. اگر تمایل دارید از مزیت های طراحی سایت شرکتی بیشتر بدانید به وبسایت شرکت رایان مراجعه کنید.

مزمان با پیشرفت تکنولوژی هر مکانی میبایست در محیط مجازی خود را معرفی کند و با طراحی وب سایت خوب در بین رقبای خود حرف اول را بزنید ما شما را برای رسیدن به این هدف یاری میکنیم.

 

در سالهای اخیر خرید اینترنتی بلیط، تور و رزرو هتل بین کاربران اینترنت بسیار گسترده شده و لذا بسیاری از کاربران جهت رزرو هتل جستجو در اینترنت را بهترین و ارزانترین روش می دانند. در این راستا رایان با طراحی سایت هتل بصورت کاملاً اختصاصی با ایجاد ارتباط با سیستم های رزرواسیون داخلی این امکان را برای مشتریان فراهم آورده است تا به کاربران خود خدمات کاملاً آنلاین را ارائه نمایند.

شرکت طراحی سایت   رایان در طراحی سایت هتل به معرفی هتل، خدمات هتلداری و ارتباط سیستم رزرو آنلاین وب سایت از طریق وب سرویس و ایجاد پنل های اختصاصی می پردازد. کاربران می توانند از طریق وب سایت امکانات رفاهی هر اتاق را مقایسه نموده و در نهایت به رزرو اتاق مورد نظر خود اقدام نمایند.

طراحی سایت هتل های مارینا پارک کیش، هتل پردیسان مشهد و چندین هتل آپارتمان در تهران، مشهد و کیش از جمله نمونه پروژه های رایان می باشد.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت فروشگاهی    

طراحی فروشگاه اینترنتی

 

 

یک طراحی حرفه ای و صحیح برای هتل ها می تواند نتایج بسیار چشم گیری داشته باشدطراحی وب سایت برای یک هتل می تواند بزرگ ترین سرمایه آن هتل برای مطرح کردن خود به مسافرین باشد
طراحی وب سایت شما باید در خاطر افرادی که آن را مشاهده می کنند بماند و موجب شود تا بازدید کنندگان سایت شما، تبدیل به مسافرین هتل شما شوند. وب سایت هتل شما باید به گونه ای طراحی شود تا شما در میان رقیبان خود حرف اول را بزنید. برخی مسائلی که در این امر به شما کمک می کند و استفاده از آن ها تقریبا برای شما ضروری می باشد، در ادامه نام برده خواهد شد.
اولین مساله ای که باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از طراحی واکنش گرا یا Responsive است. شما باید یک طراحی به روز و مطابق با مصرف بازدید کنندگان ارائه دهید. این گونه طراحی می تواند برای هتل شما امتیاز به شمار آید و آن در جمع هتل های به روز قرار دهد
مساله دیگر استفاده از طراحی هایی می باشد که این روز بیشتر دیده می شوند. منظور آن دسته از طراحی ها که در آن از عکس های بزرگ و جذاب استفاده می شود. به خاطر داشته باشید که برای عکس های هتل خود از یک فرد حرفه ای کمک بگیرید
نکته دیگر برای این گونه از سایت ها، استفاده از سئوی قوی در همان شروع کار است. شما باید قادر باشید تا مجموعه قوی خود را به افراد معرفی کنید. در دنیای آنلاین امروز سئو و تبلیغات در کنار یکدیگر معرف فعالیت شما خواهند بود
در آخر به سادگی سایت و دسترسی آسان به بخش های متفاوت سایت تاکید می کنیم. وب سایت شما نباید گیج کننده باشد و فرد در صورت تمایل به راحتی بتواند در وب سایت هتل شما اتاق رزرو کند
مسائلی که در اینجا ذکر شد ممکن است بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد، اما چشم پوشی از هر کدام از این مسائل می تواند شما را از رسیدن به هدفتان باز دارد.

بیشتر بخوانید:

طراحی سایت وردپرسی      هزینه طراحی سایت

 

مزیت های طراحی سایت هتل

آسان تر شدن کار برای مشتریان شما و کسب رضایت آنان

امکان بازگشت مجدد مشتریان به سایت شما برای تهیه بلیط و دریافت خدمات

تبلیغات هتل خود به صورت همیشگی از طریق استفاده از موتور های جستجو

معرفی فضای هتل و ارائه عکس ها و فیلم هایی از محوطه های پیرامون آن برای جذب مشتریان بیشتر

در دسترس بودن همیشگی و ارائه خدمات آنلاین به مشتریان

کاهش هزینه های اضافی و هنگفت برای تبلیغات و غیره

افزایش اعتبار شما نزد مشتریان سایت هتل

معرفی شهر و استانی که هتل در آن قرار دارد

انتشار پست های سایت هتل در شبکه های اجتماعی مختلف به طور خودکار

ایجاد ارتباط به سایت های گردشگری و تفریحی برای افزایش مشتریان اینترنتی شما

افزایش بازدید کنندگان وب سایت هتل شما با استفاده خدمات سئو و بهینه سازی سایت

توسعه کسب و کار خود با استفاده از فضای نامحدود اینترنت

ارائه خدمات sem برای افزایش بازدید از وب سایت هتل شما

و سایر مزایای دنیای اینترنت

امکانات سایت هتل و هتلداری

طراحی صفحه رزرو هتل و اماکن اقامتی

طراحی صفحه پرداخت آنلاین با استفاده از درگاه های بانکی مختلف

طراحی صفحه زمان بندی برای بررسی اتاق های خالی و پر در هتل

طراحی صفحه دسته بندی اتاق ها بر اساس ظرفیت آن ها

ثبت نام کاربران سایت

ایجاو پروفایل اختصاصی برای هر کاربر

امکان ثبت درخواست مشتریان هتل

طراحی صفحه توضیحات مربوط به اتاق ها

طراحی صفحه خدمات آنلاین مشتریان

طراحی صفحه معرفی هتل و تاریخچه آن

طراحی صفحه برای پیشنهاد های خاص در روز های خاص

طراحی صفحه معرفی رستوران های داخل هتل

طراحی صفحه توضیحات اماکن دیدنی اطراف هتل

طراحی صفحه ثبت نام و ارتباط با مشتریان

پشتیبانی یک ساله رایگان همراه با میزبانی و ثبت دامنه ir رایگان

امکان ساخت اپلیکیشن android و ios به درخواست مشتریان

 

نکته پایانی:

شرکت طراحی سایت رایان ارائه دهنده به روز ترین خدمات طراحی وبسایت و طراحی اپلیکیشن در تهران است. ساخت وب سایت    و

طراحی سایت تهران    را به رایان بسپارید.

 

 

افزونه ویژه گوگل برای وردپرس

گوگل یک افزونه وردپرس ساخته است و به رایگان در اختیار همه قرار داده است. افزونه ویژه برای وردپرس معرفی شده گوگل “سایت کیت site kit”  نام دارد. در دپارتمان طراحی سایت و سئو نوین مارکتینگ در روز اول معرفی این افزونه ویژه برای وردپرس ما با جدیت به بررسی آن پرداختیم. اما از همان روز اول این اقدام گوگل برای ما چندان شگفت انگیز نبود و همین موضوع سبب شد که در نوین مارکتینگ تصمیم بگیریم با اندکی تأخیر و احتیاط این افزونه را بررسی کنیم.

افزونه ویژه برای وردپرس

افزونه ویژه برای وردپرس

شاید اقدام گوگل برای ساخت یک افزونه برای وردپرس امری کاملا جدید است. این که این کار گوگل یک حرکت استراتژیک است و خبر از فعالیت‌های بعدی گوگل با این رویکرد می‌دهد یا نه موضعی است که کاملا زمان آن را مشخص می‌کند. گوگل در وبسایت رسمی اش و البته حساب توییتر خود هیچ توضیحی درباره این روند و تفکر ارائه نکرده است.

به سراغ سایت کیت برویم. افزونه‌ ویژه برای وردپرس که کارش داشبورد سازی در وردپرس است. بله اگر خیال کردید که گوگل یک ذره سعی کرده است که است به بهبود شرایط سئو در وردپرس کمک کند سخت در اشتباهید.

اطلاعات گوگل ادسنس، گوگل آنالیتیکس، گوگل سرچ کنسول و پیج اسپیدز اینسایتس در افزونه سایت کیت جمع می‌شود شما در یک داشبورد روی وردپرس می‌توانید این اطلاعات را داشته باشید.

من به عنوان یک وب مستر و سئو کار همیشه ابتدای صبحم را با باز کردن و بررسی کردن گوگل آنالیتیکس و گوگل وب مستر شروع می‌کنم. ادسنس هم که در ایران عملا کار نمی‌کند. از دیگر سو اطلاعات آنالیتیکس و سرچ کنسول آنچنان گسترده و پیچیده‌اند که برای گزارش گیری  و آنالیز کامل از آن شاید یک روز کامل زمان نیاز داشته باشید.

پس به وضوح در می‌یابید که این داشبورد جدید چندان کارآمد نیست. این نظر ما با آمار‌های جهانی از سایت خود وردپرس هم کاملا تأیید می‌شود. از ۳۱ اکتبر تا به امروز ۱۶۵۰۰۰ نصب برای این افزونه ثبت شده است. این تعداد برای یک چنین افزونه‌ای با این اسم و رسم کاملا کم حساب می‌شود. به یاد داشته باشید که وردپرس فقط ۱۷۰۰۰ کد نویس و توسعه دهنده دارد و نزدیک به ۳۰ % تمام محتوای وبسایت‌های کل دنیا با وردپرس نشر می‌یابد.

افزونه ویژه برای وردپرس

افزونه ویژه برای وردپرس

همین طور روند نصب‌های ثبت شده برای این افزونه نیز چندان روند رو به رشدی حساب نمی‌شود و فراز و فرود‌های معنی داری را شاهد است.

افزونه ویژه برای وردپرس

افزونه ویژه برای وردپرس

این آمار‌ها را باید با سه و نیم ستاره از ۵ ستاره امتیاز به دست آمده همراه کنیم تا به نمایی بسیار مناسبی برای تصمیم گیری درباره نصب این افزونه ویژه برای وردپرس برسیم. من جای شما بودم چندان محلی به این افزونه وردپرس نمی‌گذاشتم به خصوص در ایران که ادسنس کار نمی‌کند. البته باید این موضوع را در نظر بگیرید که آیپی‌های ایران برای ادسنس و آنالیتیکس بسته است و این افزونه بخصوص در به دست آوردن آمار‌های آنالیتیکس مشکل دارد و ما گزارش‌هایی در این باره هم دریافت کرده‌ایم.

سایت کیت برای کسانی که دسترسی محدود به وردپرس دارند و چندان هم توان بررسی چند پلتفرم گوگل را ندارند بسیار مناسب است. شما ابا این افزونه می‌تواید هر روز به رئیس خود گزارش پیشرفت سایت خود را بدهید البته اگر همه چیز به خوبی کار کند.

نکته آخر درباره این افزونه اقدامات موازی گوگل است. در خبر قبلی نوین مارکتینگ که در همین آبان ۹۸ منتشر شد، خوانید که بخش سرعت با شباهت‌ها و فرق‌هایی خاص به گوگل سرچ کنسول اضافه شده است. حالا شما سرعت را در سه جا دارید ۱. پیج اسپید اینسایتس ۲. گوگل سایت کیت  ۳. گوگل سرچ کنسول. دلیل این تکرار آمار‌ها اساسا بر ما معلوم نیست اما هر چه که هست ما را به این موضوع واقف می‌کند که سرعت سایت و صفحات آن هر روز برای گوگل مهم تر می‌شود.

بیشتر بخوانید:    دوربین مداربسته       دوربین مدار بسته        دوربین مداربسته اصفهان       دوربین مداربسته شیراز

گوگل تگ منیجر

 

گوگل تگ منیجر خدمت بزرگی را به وب مستران و بازاریابان ارائه کرده است. تا چند سال پیش تمام کدهای سایت باید توسط برنامه‌نویس نوشته و پیاده‌سازی می‌شد اما اکنون گوگل تگ منیجر وب مستران را از نوشتن کد بی‌نیاز کرده است.  در واقع با گسترش ابزراهای بازاریابی دیجیتال برای رصد و آنالیز سایت، شما به یک واسطه نیاز دارید که با یکپارچه سازی و ارتباط اطلاعات سایت یا اپلیکیشن با این ابزارها، بتواند مدیریت و آنالیز سایت را برایتان ساده‌تر کند. ابزار گوگل تگ منیجر به شما کمک می‌کند تا ورودی‌های سایت خود را به درستی بررسی کنید تا بتوانید تبلیغات خود را هدفمندتر کنید.

اما ابزارهای بازاریابی مانند گوگل ادوردز یا گوگل آنالیتیکس و دیگر ابزارها هرکدام دارای تگ‌های مختص به خود می‌باشد.

گوگل تگ منیجر ابزاری رایگان است که به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به تغییر در کد سایت ، این تگ‌های بازاریابی را در وب‌سایت و یا اپلیکیشن خود مدیریت کنید.

به طور مثال، اطلاعات سایت با یک منبع اطلاعاتی دیگر  مانند گوگل آنالیتیکس از طریق گوگل تگ منیجر به اشتراک گذاشته می‌شود. وقتی می‌خواهید تگ‌های زیادی را مدیریت کنید نصب گوگل تگ منیجر بسیار به کمک شما می‌آید چرا که همه کدها را در یک محل ذخیره می‌کند.

گوگل تگ منیجر، یک سیستم مدیریت تگ است که به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت و به آسانی کدهای اندازه‌گیری و  قطعات کد مرتبط که به عنوان تگ در سایت یا اپلیکیشن شما شناخته می‌شوند، را بروزرسانی کنید. وقتی کد کوتاه تگ منیجر به پروژه شما افزوده می‌شود،  شما به آسانی و به صورت امن می‌توانید، تگ‌ آنالیز را از طریق یک رابط کاربری ساده بر روی سایت خود فراخوانی کنید. اندازه‌گیری همان چیزی است که به شما کمک می‌کند تا فعالیت‌های بازاریابی خود مانند تبلیغات در گوگل توسط پلتفرم ادوردز را بهینه‌تر کنید.

بعد از نصب گوگل تگ منیجر، وب سایت یا اپلیکیشن شما قادر به برقراری ارتباط با سرورهای گوگل تگ منیجر خواهد بود. بنابراین می‌توانید از رابط کاربری مبتنی بر وب گوگل تگ منیجر برای راه‌اندازی تگ‌ها، ایجاد راه‌حل‌هایی که هنگام وقوع برخی رویدادها باعث شروع به کار تگ‌های شما می‌شوند و ایجاد متغیرها استفاده کنید با این کار  می‌توانید از تگ منیجر برای ساده سازی و خودکار سازی تنظیمات تگ استفاده کنید.

به مجموعه‌ای از تگ‌ها ، محرک‌ها ، متغیرها و پیکربندی‌های مربوطه که در وب‌سایت یا اپلیکیشن نصب شده‌اند، کانتینر گفته می‌شود. یک کانتینر تگ منیجر  می‌تواند جایگزین تمام کدهای مرتبط با تگ شود که به صورت دستی وارد سایت و یا اپلیکیشن کرده‌اید مثل تگ‌های گوگل ادز، گوگل آنالیتیکس، فلولایت و …

آیا نصب گوگل تگ منیجر گوگل تگ منیجر آسان است؟

طبق گفته گوگل:

گوگل تگ منیجر با فراهم کردن امکان نصب تگ‌های وب سایت همه در یک مکان برای بازاریابان و مدیران سایت، به مدیریت تگ به صورت ساده، آسان و قابل اعتماد کمک می‌کند.

طبق گفته آنها گوگل تگ منیجر یک ابزار «ساده» است که هر بازاریاب و مارکتر می‌تواند بدون نیاز به توسعه دهنده وب از آن استفاده کند.

اما برای نصب تگ‌ها، تریگرها و متغیرها به کمی دانش فنی احتیاج دارید.

گوگل تگ منیجر چطور کار می‌کند؟

گوگل تگ منیجر ۳ قسمت اصلی دارد:

تگ، تریگرها (راه‌اندازها) و متغیرها

تگ چیست؟

تگ‌ها قطعه‌هایی از کد یا پیکسل ترکینگ از ابزارهای طرف سوم هستند. این تگ‌ها به گوگل تگ منیجر می‌گویند چه کاری انجام دهد.

نمونه‌هایی از تگ‌های رایج در گوگل تگ منیجر عبارتند از:

  • کد رهگیری (ترکینگ) جهانی گوگل آنالیتیکس
  • کد بازاریابی مجدد ادوردز
  • کد رهگیری کانورژن ادوردز
  • پیکسل‌های فیس بوک

گوگل تگ منیجر چیست - گوگل تگ منیجر چطور کار می‌کند؟

تریگر چیست؟

راه اندازها یا تریگرها راهی برای راه‌اندازی تگی است که تنظیم کرده‌اید. آنها به تگ منیجر می‌گویند چه موقع کاری را که می خواهید انجام دهد، انجام دهد. آیا می‌خواهید تگ‌ها را در نمای صفحه ، کلیک بر روی لینک و یا در شرایطی خاص راه‌اندازی کنید؟

گوگل تگ منیجر چیست - تریگر چیست؟

متغیر چیست؟

گوگل تگ منیجر چیست - متغیر چیست؟متغیر چیست؟

متغیرها اطلاعات اضافی هستند که گوگل تگ منیجر ممکن است برای کار تگ و تریگر نیاز داشته باشد. در اینجا چند نمونه از متغیرهای مختلف آورده شده است.

ابتدایی‌ترین نوع متغیر ثابت که می‌توانید در گوگل تگ منیجر ایجاد کنید، شماره یو ای گوگل آنالیتیکس (شماره آیدی رهگیری) است.

گوگل تگ منیجر چیست - شماره آیدی رهگیری

 

مزایای نصب گوگل تگ منیجر چیست؟

هنگامی که از مرحله یادگیری عبور کردید، کاری که می‌توانید در گوگل تگ منیجر انجام دهید بسیار شگفت‌انگیز است. می‌توانید داده‌های ارسالی به آنالیتیکس را شخصی‌سازی کنید.

می توانید رویدادهای اساسی مانند دانلود پی دی اف، کلیک بر روی پیوند خروجی یا کلیک برای یک دکمه خاص را تنظیم و رهگیری کنید. یا  با نصب گوگل تگ منیجر می‌توانید محصولات و تجارت الکترونیکی پیشرفته پیچیده را رهگیری کنید.

مزایای نصب گوگل تگ منیجر از زبان گوگل

چابکی خود را افزایش دهید

تگ منیجر به شما این امکان را می‌دهد تا تگ‌های خود را برای رهگیری کانورژن، تجزیه و تحلیل سایت، بازاریابی مجدد و موارد دیگر اضافه و به روز رسانی کنید. تقریباً روشهای بی پایانی برای رهگیری فعالیت در سایت‌ها و برنامه‌های شما وجود دارد و طراحی بصری به شما این امکان را می‌دهد که هر زمان که بخواهید تگ‌ها را تغییر دهید.

خیال خود را راحت کنید.

با آسان بودن بررسی ارورها و لود شدن سریع تگ‌ها، این اطمینان حاصل می‌شود که داده‌های مهم ماموریت شما به طور مطمئن و دقیق جمع‌آوری شده است. تیم فناوری اطلاعات از عملکرد روان سایت اطمینان خواهد داشت، بنابراین حتی در تعطیلات شلوغ یا راه‌اندازی یک کمپین جدید همه خوشحال هستند.

در سراسر سازمان خود همکاری کنید.

فضاهای کاری و کنترل‌های دسترسی جداگانه به تیم شما این امکان را می‌دهد که به طور موثر با هم کار کنند، در حالی که آزمایش چند محیطی (multi-environment) به شما این امکان را می‌دهد که در محیط‌های مختلف آن رامنتشر کنید تا اطمینان حاصل شود که کار مطابق انتظار انجام می‌شود.

شرکتهایی که دارای تگ منیچر ۳۶۰ هستند، با دسترسی مشخص به برخی از صفحات، می‌توانند به کاربران بیشتری تگ‌گذاری کنند.

ایجاد تگ‌های گوگل و طرف‌های سوم

با نصب گوگل تگ منیجر می‌توانید تگ‌های خود را در صورت نیاز اضافه کنید و یا تغییر دهید. تگ منیجر از همه تگ‌ها پشتیبانی می‌کند و برای دامنه وسیعی از تگ‌های گوگل و طرف سوم (مثل فیسبوک و…) برای برنامه‌های تحت وب و تلفن همراه الگوهای کلیدی در دسترس را با استفاده آسان ارائه می‌دهد. تگی که نیاز دارید را در لیست نمی‌بینید؟ به راحتی می‌توانید آن را به عنوان تگ سفارشی (شخصی‌سازی شده) اضافه کنید.

مزایای دیگر نصب گوگل تگ منیجر

  • نصب گوگل تگ منیجر ممکن است به سایت شما کمک کند تا بسته به تعداد تگ‌هایی که استفاده می‌کنید سریعتر لود شود.
  • با محصولاتی به غیر از گوگل نیز کار می‌کند.
  • انعطاف‌پذیری برای بازی کردن و آزمایش تقریباً هر چیزی که می‌خواهید، ممکن است.
  • همه کدهای طرف سوم در یک مکان قرار دارند.
  • گوگل تگ منیجر دارای حالت پیش‌نمایش و رفع اشکال است، بنابراین قبل از ایجاد هر کاری مستقیم می‌توانید ببینید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی مفید نیست. این به شما نشان می‌دهد که چه تگی در صفحه اجرا می‌شود. این یک ویژگی بسیار مهم است.

نصب گوگل تگ منیجر چه معایبی دارد؟

۱. شما حتی برای تنظیمات اولیه باید دانش فنی داشته باشید.

اسناد و مدارک مربوط به نحوه نصب گوگل تگ منیجر را از گوگل بررسی کنید. هنگامی که از «راهنمای شروع سریع» عبور کردید، شما را به یک راهنمای دولوپری می‌رساند. برای افرادی که فقط در مارکتینگ تخصص دارند، ممکن است کمی دشوار باشد.

۲. نصب گوگل تگ منیجر یک سرمایه‌گذاری در زمان است.

تا زمانی که کمی دانش فنی نداشته باشید، باید مدت زمان زیادی را برای تحقیق و آزمایش اختصاص دهید. حتی اگر این اختصاص زمان محدود به خواندن چند پست وبلاگ یا شرکت در یک کلاس آنلاین باشد.

۳. برای مشکلات عیب یابی وقت بگذارید.

هنگام تنظیم تگ‌ها، تریگرها و متغیرها نیاز به عیب‌ یابی زیادی وجود دارد. به خصوص اگر به صورت مرتب در تگ منیجر نیستید، فراموش کردن آنچه به تازگی آن را یاد گرفتید بسیار آسان است. برای تگ‌های پیچیده‌تر، شما احتمالاً به توسعه دهنده‌ای نیاز خواهید داشت که از نحوه ساخت وب‌سایت آگاهی داشته باشد.

نصب گوگل تگ منیجر

گوگل تگ منیجر چیست - نصب گوگل تگ منیجر

برای شروع ، ابتدا باید یک حساب گوگل تگ مینجر ایجاد کنید. برای ایجاد یک حساب کاربری جدید گوگل تگ منیجر به وب سایت رسمی گول تگ منیجر بروید و روی دکمه ایجاد اکانت کلیک کنید.

درست مثل هر محصول دیگر گوگل، می‌توانید از همان حساب گوگل برای نصب تگ منیجر استفاده کنید. بنابراین اگر قبلاً در جیمیل (گوگل ادز، گوگل آنالیتیکس و غیره) لاگ این کردید  به طور خودکار وارد گوگل تگ منیجر می‌شوید. در غیر اینصورت ، ابتدا باید یک حساب گوگل ایجاد کنید.

پس از ورود به سیستم، از شما خواسته می‌شود تا یک حساب جدید گوگل تگ منیجر و یک کانتینر جدید ایجاد کنید.

گوگل تگ منیجر چیست - ساخت حساب جدید گوگل تگ منیجر

حساب گوگل تگ منیجر مانند حساب گوگل آنالیتیکس کار می‌کند و معمولاً برای یک شرکت، بیزینس و یا مشتری است، در حالی که کانتینر معمولاً برای یک وب سایت یا برنامه است. یک کانتینر می‌تواند حاوی تگ‌ها، تریگر ‌ها (محرک) و متغیرهای زیادی باشد.

با این حال، اگر چندین وب‌سایت دارید که متعلق به یک کسب و کار واحد هستند و ساختار آنها بسیار شبیه به یک‌دیگر است (به علاوه ، سیستم ترکینگ آنها مشابه است)، از یک کانتینر در چندین وب‌سایت استفاده کنید.

برای نصب گوگل تگ منیجر از کجا باید کد مخصوص را پیدا کنید؟

پس از ایجاد اکانت گوگل تگ منیجر ، نصب گوگل تگ منیجر راهنمای قدم به قدمی را برای جایگذاری کدها برای شما فعال می‌کند.

گوگل تگ منیجر کد و دستورالعمل‌های دقیق مکانی را برای افزودن آن به وب سایت به شما ارائه می‌دهد. از دو مکان می‌توانید کد مربوطه را پیدا کنید:

۱. با کلیک روی لینک آیدی کانتینر (واقع شده در کنار دکمه‌های انتشار و پیش‌نمایش)

گوگل تگ منیجر چیست - کد مخصوص

۲. یا می‌توانید از ادمین به اکانت برود و سپس به کانتینر و سپس راه‌اندازی گوگل تگ منیجر

Admin > Account > Container > Install Google Tag Manager

گوگل تگ منیجر چیست - راه‌اندازی گوگل تگ منیجر

همه  این گزینه‌ها دستورالعمل‌هایی را در مورد نحوه اینستال کد گوگل تگ منیجر در وب سایت  و قطعه کدی که باید به سایت اضافه کنید باز می‌کند.

گوگل تگ منیجر چیست - اینستال کد گوگل تگ منیجر در وب سایت

کد کانتینر گوگل تگ منیجر را به وب سایت اضافه کنید

دستورالعمل را دنبال کنید و اولین کد (که درون تگ <script> قرار گرفته است) را در جایی بین تگ <head> وب سایت خود قرار دهید. این کد قسمت کلیدی است. این به صفحه شما می‌گوید که کانتینر گوگل تگ منیجر شما را بر روی سایت لود کند، این بدان معنی است که بقیه صفحه می‌تواند لود شدن را ادامه دهد در حالی که گوگل در حال انجام کارهای جادویی است.

در تصویر پایین مثالی برای جای‌گذاری اسکریپت کد گوگل تگ منیجر نشان داده شده‌است.

گوگل تگ منیجر چیست - کد کانتینر گوگل تگ منیجر

کد دوم (noscript)گوگل تگ منیجر باید بلافاصله پس از شروع  تگ <body> قرار گیرد. این کد به عنوان یک نسخه پشتیبان کار می‌کند ، به شما امکان می دهد بدون استفاده از جاوا اسکریپت کاربران را ردیابی کنید. تگ <noscript> به مرورگر می‌گوید اگر کاربر جاوا اسکریپت را فعال نکرده است ، سپس یک نسخه آی‌فریم کانتینر گوگل تگ منیجر را در صفحه اجرا کند.

چرا باید برای نصب گوگل تگ منیجر کد آن  را در قسمت <head> قرار دهید؟

اگرچه این مورد ۱۰۰٪ مورد نیاز نیست، اما توصیه می شود اسکریپت کد گوگل تگ منیجر را در قسمت <head> سایت قرار دهید.

چرا؟ برای ردیابی (ترکینگ) بهتر است. هرچه قطعه کد در صفحه بالاتر باشد سرعت بارگیری آن سریعتر است. در نسخه قدیمی گوگل تگ منیجر ، توصیه می‌شود که قطعه کد را در قسمت body قرار دهید، اما به طور بالقوه کاربرانی که قبل از بارگذاری تگ body صفحه شما را ترک نکرده‌اند (به دلیل سرعت پایین صفحه)، از دست می روند (قابل ردیابی کردن نیستند).

اگر وب سایت شما بسیار سنگین باشد ، ممکن است بیش از چند ثانیه طول بکشد تا گوگل تگ منیجر بارگیری در <body> را آغاز کند، اما در <head> این بخش سریعتر راه اندازی می‌شود، بنابراین می‌توانید بازدید کنندگان بیشتری را جلب کرده و رفتار آنها را ببینید.

این قابلیت می‌تواند شما را قادر به شناسایی درصد ترافیکی که قبل از بارگیری کامل صفحه کاملاً از بین می‌رود، کند.

به یاد داشته باشید، هرچه کدهای رهگیری شما در قسمت کد وب سایت قرار بگیرند، دیرتر راه اندازی می‌شوند.

کانتینر را منتشر کنید

وقتی کد در وب سایت شما قرار گرفت، به حساب گوگل تگ منیجر بروید و کانتینر را منتشر کنید. به خصوص اگر خالی است.

چرا؟ زیرا کانتینر گوگل تگ منیجری که منتشر نشده خطا ایجاد می‌کند ( که در کنسول مرورگر قابل مشاهده است).

تگ تنظیم کنید

خب حالا وقت این است که یاد بگیرید، تگ تنظیم کنید.

این مورد برای ایجاد گزارش‌های عمیق درباره رفتار مخاطبان مفید است، اما اگر تگ‌های خود را به درستی سازماندهی نکنید، می‌تواند ناکارآمد شود.

گوگل توصیه می‌کند از قرارداد نامگذاری زیر استفاده کنید:

نوع تگ – نام برنامه – جزئیات.

به این ترتیب می‌توانید داده‌های مربوط به کمپین‌ها یا صفحات خاص را به درستی شناسایی و جمع‌آوری کنید.

۱. تگ جدیدی در داشبورد گوگل تگ منیجر ایجاد کنید.

گوگل تگ منیجر چیست - ایجاد تگ جدیدی در داشبورد گوگل تگ منیجر

در داشبورد گوگل تگ منیجر خود ، روی دکمه «افزودن تگ جدید» کلیک کنید، که در عکس بالا با رنگ قرمز مشخص شده‌است.

 

۲. تگ خود را پیکربندی کنید.

گوگل تگ منیجر چیست - تگ خود را پیکربندی کنید.

برای انتخاب نوع تگ، برای تگ عنوان مشخص کنید و سپس هر جایی در بالای کادر  «پیکربندی تگ» (Tag Configuration) کلیک کنید.

۳. نوع تگ را انتخاب کنید.

گوگل تگ منیجر چیست - نوع تگ را انتخاب کنید.

ده‌ها نوع تگ وجود دارد (همه آنها در اینجا نمایش داده نمی‌شوند و همچنین می‌توانید نوع تگ‌ها را نیز سفارشی کنید). در این عکس گوگل آنالیتیکس کلاسیک انتخاب شده‌است.

۴- تگ خود را به رهگیری گوگل آنالیتیکس پیوند دهید.

گوگل تگ منیجر چیست - تگ خود را به رهگیری گوگل آنالیتیکس پیوند دهید.

اگر می‌خواهید تگ شما در گوگل آنالیتیکس رهگیری شود، مرحله بعدی وارد کردن شناسه Web) Property) شما است که در حساب آنالیتیکس شما مشخص شده‌است. سپس ، نوع رهگیری (Track Type) را انتخاب کنید. در بین انتخاب‌های بسیاری که وجود دارد، در این عکس نمای صفحه (PageView) انتخاب شده‌است.

۵- برای تعیین زمان تگ ، تریگر را انتخاب کنید.

گوگل تگ منیجر چیست - برای تعیین زمان تگ ، تریگر را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی، تریگر را انتخاب کنید (ترگیر به معنای زمانی است که می‌خواهید عملکرد تگ ضبط شود در این مثال، یعنی هر بار که شخصی از صفحه بازدید می‌کند). در این عکس، «همه صفحات»  انتخاب شده‌است. تا هر زمان که کسی یکی از صفحات وب را مشاهده کند، اطلاعاتی کسب کند، ضبط شود. اما این بسته به اهداف شما می‌تواند متفاوت باشد.

۶. تگ خود را ذخیره کنید.

گوگل تگ منیجر چیست - تگ خود را ذخیره کنید.

وقتی از اطلاعات موجود در کادرهای «پیکربندی تگ» (Tag Configuration) و «راه اندازی»  راضی هستید (Triggering)، روی دکمه آبی «save» کلیک کنید.

۷. با فشار دادن «ارسال» (Submit) تگ خود را فعال کنید.

گوگل تگ منیجر چیست - submit

بعد، روی دکمه آبی رنگ «submit» کلیک کنید. تا زمانی که این کار را انجام ندهید، تگ شما کار نمی‌کند.

گوگل تگ منیجر چیست - publish

وقتی روی «ارسال» کلیک کنید، به صفحه «پیکربندی ارسال» (Submission Configuration) منتقل می‌شوید. دو گزینه وجود دارد: «انتشار و ایجاد نسخه» یا «ایجاد نسخه». اگر آماده اضافه کردن تگ هستید، «انتشار و ایجاد نسخه» را انتخاب کنید و سپس دکمه آبی رنگ «publish» را در بالا سمت راست فشار دهید.

۸. برای مرتب نگه داشتن تگ‌ها ، نام و توضیحی به آن اضافه کنید.

گوگل تگ منیجر چیست - Container Version Description

در آخر، «شرح نسخه کانتینر» (Container Version Description) به شما نشان داده می‌شود. برای مرتب نگه داشتن تگ‌های خود، یک نام و توضیح اضافه کنید تا بفهمید با این تگ چه چیزی را می‌خواهید ضبط کنید.

۹. اطمینان حاصل کنید که تگ شما در گزارش «خلاصه نسخه» شما نشان داده می‌شود.

گوگل تگ منیجر چیست - خلاصه نسخه

اکنون، شما با موفقیت اولین تگ خود را ایجاد کرده‌اید.

چه چیزهایی را می‌توانید با نصب گوگل تگ منیجر رهگیری کنید؟

  • رویدادها (کلیک شدن بر روی یک لینک ، دانلود پی دی اف، افزودن به سبد خرید، حذف از سبد خرید و غیره)
  • رهگیری نحوه اسکرول
  • عدم توجه به فرم
  • کنار گذاشتن سبد خرید
  • رهگیری بازدیدهای ویدئو
  • همه کلیک‌های پیوند خروجی

 

نظر شما در مورد گوگل تگ منیجر چیست؟

اگر به یادگیری علاقه داشته باشید، گوگل تگ منیجر قطعاً می‌تواند زندگی شما را آسان کند. تجربه شما با گوگل تگ منیجر تاکنون چگونه بوده است؟ آیا نصب گوگل تگ منیجر برای شما آسان بوده است یا سخت؟ چگونه از آن در بازاریابی و مارکتینگ استفاده می‌کنید؟

1.     https://social.msdn.microsoft.com/profile/fredriclarry2/

2.     https://list.ly/FredricLarry2/favorites

3.     https://old.reddit.com/r/business/comments/jp4sol/%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9_%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86/?

4.     https://www.4shared.com/u/lUtUMwqu/FredricLarry2.html

5.     https://about.me/fredriclarry

6.     https://www.magcloud.com/user/fredriclarry21

7.     https://www.behance.net/fredriclarry

8.     https://disqus.com/by/disqus_HqIWOGrwfg/

9.     https://giphy.com/channel/FredricLarry21

10.  https://www.quora.com/profile/Fredric-Larry

11.  https://www.pearltrees.com/fredriclarry21

12.  http://forums.qrecall.com/user/profile/127201.page

13.  https://www.minds.com/fredriclarry22/about

14.  https://www.goodreads.com/user/show/124193339-fredric-larry

15.  https://issuu.com/fredriclarry21

16.  https://myspace.com/fredric.larry

17.  https://sketchfab.com/FredricLarry21

18.  https://www.spreaker.com/user/fredriclarry22

19.  http://shaboxes.com/author/fredriclarry2/

20.  http://www.folkd.com/user/FredricLarry21

21.  https://trello.com/fredriclarry

22.  https://knowyourmeme.com/users/fredric-larry

23.  https://www.codecademy.com/profiles/FredricLarry21

24.  https://weheartit.com/FredricLarry21

25.  https://visual.ly/users/fredriclarry2/portfolio

26.  https://www.openstreetmap.org/user/FredricLarry21

27.  https://www.intensedebate.com/people/FredricLarry21

28.  http://perfectbusinessidea.com/user/fredriclarry21/

29.  http://www.cplusplus.com/user/FredricLarry21/

30.  http://hotel-chatter.com/user/fredriclarry21/

31.  https://www.mixcloud.com/FredricLarry21/

32.  http://ttlink.com/fredriclarry21

33.  https://studiopress.community/users/fredriclarry21/

34.  https://www.mapleprimes.com/users/FredricLarry21

35.  https://www.feedbooks.com/user/6701473/profile

 

 

بازاریابی برای اپلیکیشن

اگر این مطلب را مطالعه می‌کنید باید در ابتدا به شما تبریک بگوییم، چون یا اپلیکیشنی را منتشر کرده‌اید و می‌خواهید گام‌هایی برای موفقیت بیشتر آن بردارید و یا در مسیر تولید یک اپلیکیشن هستید و به‌زودی به این دنیای پرجمعیت و پرهیجان وارد خواهید شد. بازاریابی برای اپلیکیشن گام بعد از تولید آن است که در این مطلب مرحله اول آن را با هم مرور خواهیم کرد.

با وجود بیش از ۳ میلیون اپلیکیشن اندروید در مارکت‌های مختلف، دیگر دوران این گذشته است که اپلیکیشنی را منتشر کنیم و منتظر باشیم مردم بدون تلاشی از سوی ما، از آن استقبال کنند؛ حتی تیم موفق‌ترین اپلیکیشن ها هم این را دریافته‌اند که بدون تخصیص بودجه‌ای برای بازاریابی مداوم اپلیکیشن، ادامه‌ی روند موفقیتشان ممکن نیست. همان‌طور که نتایج نظرسنجی توسعه‌دهندگان در سال ۹۵ نشان می‌داد اهمیت انجام فعالیت‌های جدی بازاریابی برای اپلیکیشن در کشور ما هنوز تبیین نشده است و این صنعت هنوز نوپاست، در حالیکه بازار تبلیغات برای اپلیکیشن‌ها در سایر نقاط جهان عمری چند ساله دارد و به بلوغ خود نزدیک می‌شود. در این مطلب با تعریف بازاریابی برای اپلیکیشن، برخی راهکارهای رایگان در این زمینه، معانی مختلف آن در چرخه‌ی عمر یک اپلیکیشن و گزینه‌های مختلف برای تحقق موفق این امر بیشتر آشنا می‌شویم.

 

از بازاریابی برای اپلیکیشن که حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم؟

فرآیندی که اپلیکیشن‌ها برای جذب کاربر، درگیر کردن او با اپلیکیشن، حفظ وی و رشد اپلیکیشن از آن استفاده می‌کنند بازاریابی اپلیکیشن نامیده می‌شود. کمپین‌های بازاریابی اپلیکیشن‌ها برای یافتن کاربران جدید و هدایت ایشان در جهت بیشتر شدن نرخ همگرایی و در نهایت ایجاد کاربرانی وفادار طراحی می‌شوند.

اگر اپلیکیشن را یک محصول (Product) تعریف کنیم، می‌توانیم ۴ مرحله‌ی چرخه حیات یک محصول را برای آن متصور شویم که انجام فعالیت‌های بازاریابی متناسب با ویژگی‌های هر مرحله، برای موفقیت اپلیکیشن ضروری است. شناخت این مراحل و نوع فعالیت بازاریابی در هر کدام، یکی از راهکارهای برنامه‌ریزی برای بازاریابی است. متخصصان این ۴ مرحله را معرفی، رشد، بلوغ و افول می‌نامند و معتقدند علیرغم تصور عامیانه که بازاریابی و تبلیغات فقط متعلق به مرحله‌ی اول یعنی معرفی است، انجام این مهم برای تحقق اهداف فروش در همه‌ی مراحل ضروری است منتها مشخصات هر مرحله و ویژگی‌های محصول است که نوع بازاریابی را در هر بازه‌ی زمانی تعریف می‌کند. بدیهی است که در مرحله‌ی اول یعنی معرفی، جذب کاربران جدید هدف اصلی است. در حوزه‌ی بازاریابی برای اپلیکیشن، می‌توانیم این هدف را به دانلود و نصب اپلیکیشن تعبیر کنیم. در این مطلب سعی داریم با راهکارهای مختلف برای تحقق این هدف آشنا شویم و در مطالب بعدی، گام‌های دیگر بازاریابی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بازاریابی برای اپلیکیشن

راهکاری ارزشمند ولی رایگان برای اپ مارکتینگ

شروع فعالیت‌های بازاریابی از زمان انتشار اپلیکیشن آغاز می‌شود و یافتن بهترین زمان برای انتشار اپلیکیشن در مارکت گام ضروری اولیه است. زمان مذکور برای مارکت‌های مختلف متفاوت است و به روزهای هفته، نوع اپلیکیشن، رفتار کاربران در اپلیکیشن‌های رقیب آن و … بستگی دارد و نسخه‌ی کلی برای همه‌ی اپلیکیشن‌ها وجود ندارد اما بسیاری از نتایج آماری بیان می‌دارند که بهترین زمان برای انتشار اپلیکیشن زمانی است که قبل از تعطیلات آخر هفته اپلیکیشن روی مارکت قرار گرفته باشد. (برخی مشخصه‌های دیگر زمانی مثل فصل انتشار هم به شدت در موفقیت یک اپلیکیشن موثر هستند. برای مثال اپلیکیشن مهمان اصغرآقا که با داستانی مبنی بر مهمانی‌های عید دیدنی در اواخر زمستان منتشر شد، به علت زمان‌بندی صحیح، با اندکی هزینه برای تبلیغات با استقبال بی‌سابقه‌ای روبه‌رو  شد.)

در کالج تپسل بخوانید!  مفهوم افیلیت مارکتینگ و نکات کاربردی برای موفقیت در آن

بازاریابی برای اپلیکیشن

پس از این مرحله، یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین اتفاق‌ها در موفقیت یک اپلیکیشن، بهینه‌سازی صفحه‌ی آن در مارکت است. در واقع این بخش از بازاریابی اپلیکیشن که هزینه‌ای هم ندارد و رایگان است، آن‌قدر مهم است که با گوگل کردن کلمه‌ی بازاریابی رایگان اپلیکیشن یا ASO (App Store Optimization) با انبوهی از مطالب و تجربیات توسعه‌دهندگان و بازاریابان موفق مواجه می‌شویم. نام اپلیکیشن، لوگوی آن، تک‌تک کلمات معرفی کوتاه آن، کلیدواژه‌ها، عکس‌های معرفی اپلیکیشن و ویدئوی آن و … همه نقشی حیاتی دارند. این مجموعه در حکم ویترین اپلیکیشن شماست، هرچقدر هم که اجناس مغازه‌ی یک فروشنده مرغوب و مفید باشند، اگر ویترین او به خوبی طراحی نشده باشد نمی‌تواند مشتریان را جذب کند و در نتیجه فروش موفقی نخواهد داشت. نکته‌ی مهم این است که بهینه‌سازی این صفحه باید به‌صورت مداوم انجام شود و نباید به آن به چشم اتفاقی که فقط یک بار رخ می‌دهد نگاه کرد.

با وجود اهمیت زمان انتشار و بهینه‌سازی صفحه‌ی اپلیکیشن برای مارکت، در شرایطی که روزانه صدها اپلیکیشن جدید منتشر می‌شوند، این دو مرحله گام اول یعنی جذب کاربر جدید را برای ما به طور کامل طی نمی‌کنند و هنوز راهی طولانی در پیش داریم.


 

تبلیغات، مرحله‌ی اصلی در گام اول بازاریابی

همان‌طور که گفته شد، علیرغم تصور اولیه در کشورمان که بازاریابی برای اپلیکیشن به معنی تبلیغات ساده‌ی بصری و گسترده است (شاهد این مدعا این است که در میان تعداد محدودی از اپلیکیشن‌ها که اقدام به تبلیغات می‌نمایند، تعداد زیادی این کار را فقط از طریق تبلیغات بنری و به‌صورت گسترده و بدون هدفمندی انجام می‌دهند.) این فرآیند مراحل متعددی دارد و تبلیغات فقط گام اول آن است،  اما بدیهی است که اگر همین گام اول به درستی برداشته نشود، گام‌های بعدی بی‌معنی هستند. در ادامه‌ی این مطلب سعی می‌کنیم به ابعاد مختلف اولین گام با جزئیات بیشتری بپردازیم تا راهکارهای مختلف برای برداشتن موفق این گام را با هم مرور کنیم.

مرحله‌ی اصلی در گام اول، تبلیغات موثر و هدفمند است. هدف فعالیت‌های بازاریابی در گام اول جذب کاربران جدیدی است که پس از ورود به صفحه‌ی اپلیکیشن در مارکت آن را دانلود کنند. برای هدایت کاربران به صفحه ی اپلیکیشن می‌توان از راه‌های مختلف تبلیغات بهره برد. انواع این تبلیغات عبارتند از: تبلیغات بنری، تبلیغات ویدئویی، مینی‌گیم، کمپین‌های تبلیغاتی فیس‌بوک و توئیتر و … . هدف از این تبلیغات این است که کاربر با مشاهده‌ی آن به کلیک و وورد به صفحه‌ی اپلیکیشن ترغیب شود. هرچه تبلیغ مذکور ما را به این هدف نزدیک‌تر کند، در برداشتن گام اول موفق‌تر عمل کرده‌ایم. آمارها و تجربیات نشان می‌دهند هرچه کاربر در این مرحله تعامل بیشتری با اپلیکیشن داشته باشد احتمال موفقیت بازاریابی بیشتر است و بیشترین تعامل کاربر با اپلیکیشن در مینی‌گیم‌ها اتفاق می‌افتد، در رتبه‌ی دوم میزان تعامل با کاربر، ویدئوها قرار دارند و بنرها و سایر انواع تبلیغات در مراتب بعدی هستند. در واقع وقتی کاربر پیش از کلیک کردن بر لینک و ورود به صفحه‌ی اپلیکیشن در مارکت با اپلیکیشن آشنا شده باشد، با احتمال بیشتری اقدام به نصب اپلیکیشن می‌کند، بنابراین لازم است که در بین انواع تبلیغات، تبلیغی را انتخاب کنیم که می‌تواند به نحوی سریع و جذاب، ارزشی که اپلیکیشن برای کاربر تولید می‌کند را به او منتقل کند. در حال حاضر در دنیا، تبلیغات ویدئویی به علت قدرتی که در انتقال مفهوم و جذابیت دارند، بیشتر از سایر انواع تبلیغات نظر بازاریابان را جلب کرده‌اند.

در کالج تپسل بخوانید!  معرفی 20 کتاب تبلیغات و برندینگ

بازاریابی برای اپلیکیشن

ترغیب کاربر به نصب اپلیکیشن

در این میان توجه به ویژگی‌های مختلفی که می‌تواند پس از کلیک کردن کاربر بر لینک نهایی وی را به نصب اپلیکیشن بیشتر ترغیب کند مهم است. برای مثال، آمار جالبی که در انتهای سال ۲۰۱۵ در مورد کمپین‌های نصب اپلیکیشن منتشر شد بیان می‌دارد که در مقایسه بین اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها، ترغیب کاربران به کلیک بر روی لینک انتهایی ویدئو برای بازی‌ها سخت‌تر از اپلیکیشن‌هاست (احتمال این که کاربر پس از تماشای ویدئوی تبلیغاتی یک اپلیکیشن روی لینک نهایی آن کلیک کند بیشتر از این احتمال برای ویدئوی تبلیغاتی بازی‌هاست) ولی نرخ کلیک به دانلود برای بازی‌ها حدود ۴ برابر بیشتر است. به عبارت دیگر، اگر کمپین بازاریابی ما برای یک اپلیکیشن است، کاربران راحت‌تر روی لینک نهایی ویدئوی ما کلیک می‌کنند و وارد صفحه‌مان در مارکت می‌شوند اما فقط ده درصد این کاربران اقدام به دانلود اپلیکیشن می‌کنند و بهینه‌سازی و ایجاد جذابیت در صفحه‌ی اپلیکیشن اهمیتی حیاتی برای موفقیت کمپین ما دارد، اما اگر کمپین ما برای بازاریابی یک بازی است، چالش اصلی تولید ویدئویی جذاب است که کاربر را به کلیک کردن وادار کند، بعد از این‌که کاربر بر روی لینک کلیک کرد، با احتمال بالایی اقدام به نصب بازی ما خواهد کرد.

 

نکته‌ی مهم دیگر در این مرحله از گام اول یعنی تبلیغات، قرار دادن تبلیغ در محل مناسب است. وقتی هدف گام اول بازاریابی ما این است که کاربران گوشی‌های اندروید وارد صفحه‌ی اپلیکیشنمان بشوند، لازم است که تبلیغ را به کسانی که دارای این گوشی‌ها هستند نمایش بدهیم و برای مثال، نمایش بنر تبلیغاتی در وب‌سایت‌هایی که عمده‌ی بازدید آن‌ها از طریق دسکتاپ است منطقی به نظر نمی‌رسد. بهترین راه برای هرچه هدفمندتر کردن تبلیغات این است که پس از انتخاب نوع تبلیغ، تبلیغات را درون اپلیکیشن‌های دیگر تمایش بدهیم. با این کار مطمئن هستیم که همه‌ی کسانی که تبلیغ ما را تماشا می‌کنند گوشی هوشمند اندروید دارند. سایر هدفمندی‌ها مثل هدفمندی موضوعی و زمانی هم اهمیت فراوانی در تاثیر تبلیغات دارند.

یک میان‌بر همه‌جانبه

همان‌طور که گفته شد، یافتن محل مناسبی برای نمایش تبلیغ، انتخاب نوع مناسب تبلیغ و در نهایت انجام هدفمند تبلیغات، سه امر ضروری در طی گام اول بازاریابی برای اپلیکیشن هستند. وجود سیستمی برای تبلیغات ویدئویی هدفمند درون اپلیکیشن‌های موبایل، می‌تواند هر سه مورد را برای بازاریابان اپلیکیشن فراهم کند. تپسل، برای اولین بار در ایران، کمپین‌های نصب اپلیکیشن را به بازاریابان اپلیکیشن‌ها معرفی کرده است و تاکنون با استقبال فراوانی از سوی بهترین اپلیکیشن‌ها از ژانرهای مختلف مواجه شده است و با میلیون‌ها کاربر از سراسر کشور، اهداف تبلیغاتی اپلیکیشن‌ها را محقق کرده است.

داستان کمپین‌های نصب تپسل به گام اول ختم نمی‌شود، بلکه این سیستم تبلیغاتی در گام‌های بعدی هم همراه اپلیکیشن‌هاست تا راه رسیدن به موفقیت را برای آن‌ها ساده‌تر کند. در مطالب بعدی به گام‌های دیگر در بازاریابی اپلیکیشن می‌پردازیم، می‌توانید در آینده‌ای نزدیک از طریق زیرموضوع بازاریابی اپلیکیشن در بلاگ این گام‌ها را مرور و مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته      هایک ویژن         نمایندگی هایک ویژن           پشتیبانی هایک ویژن   

عکاسی تبلیغاتی محصولات


چه شما یک تجارت جدید را از ابتدا شروع کنید، چه در یک شرکت به دنبال بالا بردن سطح عملکرد خود باشید، ایجاد آگاهی و شناخت برند یکی از کلیدی ترین قسمتهای استراتژی بازاریابی شما خواهد بود. تلاش برای افزایش معرفی برند، نه تنها باعث شناخت برند توسط افراد بیشتر خواهد شد بلکه سبب می شود هنگامی که مشتری هدف شما، قصد خرید داشته باشد، برند شما اولین گزینه عبوری از ذهن او باشد. در این مقاله قصد داریم تا به تاثیرات عکاسی تبلیغاتی بر تجارت و برندسازی محصول بپردازیم.

تعاریف

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

به عبارت ساده، عکاسی تبلیغاتی شامل گرفتن عکس برای استفاده تجاری است. این تصاویر می توانند در آگهی ها، بروشورها، نشریات، پروموشن های تجاری و منوها به کاربرده شوند. یک عکاس تبلیغات با توجه به داشتن مهارت به منظور ثبت ویژگی های خاص برند، می تواند موجب افزایش فروش یک محصول یا یک خدمت شود. در واقع آنها تصاویری ایجاد می کنند که الهام بخش احساسات و افکار بوده و به تصویرسازی برند کمک می کند.

برندینگ چیست؟

برند، تصویر یک محصول یا شرکت است. در واقع برند برای محصولی که در پروموشن فروش است، یک عامل شناسایی محسوب می شود. برند اولین و آخرین چیزی است که مصرف کنندگان مشاهده می کنند و به خاطر می آورند. به عنوان مثال، یک لوگو یا آرم تجاری می تواند به مصرف کنندگان در شناسایی یک شرکت کمک کند. شعارهای محصول نیز همین اثر را دارند. گذشته از لوگو ها و شعارها، برند ها همچنین می توانند شامل اسامی، نمادها، طرح ها یا ویژگی های خاص و منحصر به فرد یک محصول باشند. اگر می خواهید محصول یا شرکت شما در هر دو بازار آنلاین و آفلاین در جایگاه بالایی قرار گیرد باید استراتژی های خوبی برای برندسازی داشته باشید. یکی از روش های مهم و کاربردی در برندسازی، استفاده از عکاسی تبلیغاتی است.

نقش عکاسی تبلیغاتی در برندینگ

هر برند، صرف نظر از صنعت یا پیشینه آن، از تصاویر در داستان برند خود استفاده می کند. از این گذشته، درک بعضی چیز ها در قالب تصاویر مفید، آسانتر است. تصاویر به شما کمک می کنند تا شخصیت شما به چیزی که برای مخاطبانتان قابل تشخیص تر است تبدیل شود. بعد از اینکه فونت ها، لوگو ها و سایر عناصر طراحی خود را به کار گرفتید، عکاسی حرفه ای از برند همان چیزی است که همه موارد را درکنار هم قرار می دهد.

نمایش تصویری واضح

همه ما این جمله را شنیده ایم که"یک تصویر به اندازه هزار کلمه ارزش دارد"، اما در حقیقت، وقتی علم ارتباطات تصویری را در نظر بگیریم، به نظر می رسد که یک تصویر می تواند به اندازه 60،000 کلمه ارزشمند باشد. انسان ها پردازش اطلاعات تصویری را بهتر و سریع تر از پردازش اطلاعات متنی انجام می دهند و محتوای تصویری در مقایسه با محتوای متنی بیشتر در حافظه می ماند. از این رو مجموعه ای از تصاویرجذاب و با کیفیت به منظور جذب مشتریان بالقوه امری بسیار مهم و حیاتی است. عکاسی تبلیغاتی به منظور افزایش شناخت برند، تصاویری که در ذهن مشتریان ماندگار و تاثیر گذار است را به برند شما خواهد داد.

تمایز

عکاسی تبلیغاتی راهی عالی برای متمایز کردن برند در یک بازار خاص و شلوغ در رقابت با دیگران است. استفاده از عکس های آماده و موجود، که اغلب فاقد اصالت و یا احساسات هستند، ممکن است به معنای این باشد که برای روح بخشیدن به برند خود و ایجاد ارتباط طولانی مدت با مخاطبان خود تلاش می کنید. اما نکته اصلی، استفاده از عکسهای منحصر به فرد و اصلی است که با بازار هدف شما همراه شده و مشتری را تشویق می کند. در نتیجه، به افزایش شناخت برند، خدمتی که ارائه می دهید و تمایز شما با دیگر رقبا، کمک خواهد نمود. بسیاری از عکاسان حرفه ای با استفاده از ابتکار عمل و خلاقیت در پروژه، ایده های منحصر به فرد زیادی را برای کمک به ارتقاء برند ارائه می کنند.

تداوم برند

تدام برند از جمله پارامترهایی است که در راستای افزایش شناخت برند تاثیرگذار بوده و با عکاسی تبلیغاتی قابل دستیابی است. مجموعه ای از عکس های تبلیغاتی حرفه ای تولید شده با سبک یکسان و با رنگ های ثابت، به یک تجارت کمک می کند تا تصویر خود را تقویت کند. از این عکس ها می توان در پلتفرم های مختلف، بر روی مجلات و شبکه های آنلاین استفاده نمود و پیام ثابتی را به مشتریان منتقل نمود. این عمل به نوبه خود تضمین دیده شدن کسب و کار شما در صنعت و تجارت خواهد بود و یک تصویر معتبر و حرفه ای از شرکت و یا خدمات شما ارائه می کند. این برند تجاری منسجم به ویژه برای کسب و کارهای زنجیره ای که در نقاط مختلفی فعالیت می کنند بسیار مهم است.

اعتبار برند

عکاسی تبلیغاتی حرفه ای ابزاری مفید برای افزایش اعتبار، شهرت و اعتماد سازی با مخاطبان است. کار با یک عکاس تبلیغاتی نشان دهنده تعهد شما نسبت به ظاهر حرفه ای است و به ارتباط ارزشمند محصولات یا خدمات با مشتریان هدف کمک می کند. علاوه بر این، با سرمایه گذاری در عکس های تبلیغاتی حرفه ای برای وب سایت و تبلیغات فروش، تجارت خود را به عنوان یک تصویر قابل اعتماد توصیف کرده که می توان برای ارائه خدمات کارآمد به آن اعتماد کرد.

عکاسی تبلیغاتی باعث ایجاد شناخت برند شما در بازار شده و تصویر شرکت شما را تقویت می کند. از آنجا که مردم از برندهای مورد اعتماد خود خرید می کنند، عکاسی تبلیغاتی نیز می تواند با تبدیل خریداران بالقوه به مشتریان بالفعل، به افزایش فروش کمک کند. از طرف دیگر، تصاویر بی کیفیت و آماتور می تواند تأثیر معکوس بر اعتبار یک شرکت داشته باشد، و به درک مخاطبان از شما و محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید آسیب برساند.

قدرت عکس های تبلیغاتی در ساخت برند

اگر هدف شما ایجاد شناخت در بین مصرف کنندگان و دستیابی به موفقیت باشد، ایجاد یک تصویر یا برند برای محصول مهم خواهد بود. تصویرسازی برای یک برند می تواند آسان باشد، اما قرار گرفتن آن در معرض عموم برای خرید، مستلزم یک فرایند طولانی است. عکاسی حرفه ای یکی از بهترین راه های ایجاد برند است.

فواید عکاسی تبلیغاتی

به کسب و کار شما جذابیت و اعتماد می بخشد. همچنین با توجه به اینکه یک فرد معمولی در هشت ثانیه یا کمتر دچار حواس پرتی می شود، تصاویر به شما قدرت می دهند تا توجه مخاطبان خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به دست آورده و حفظ کنید.

به شما کمک می کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. تصاویر به برند شما جان می دهند و اصالت و انسانیت به داستان شما می بخشد.

موقعیت شما در بازار را برجسته می کند. ما در جهانی زندگی می کنیم که دائماً با پیام های جدید بمباران می شویم. عکس های تبلیغاتی حرفه ای در جلب توجه مخاطبان کمک بسزایی می کنند.

اهمیت جایگاه عکاسی تبلیغاتی در ساخت برند

بسیاری از دارندگان مشاغل قبل از هزینه کردن برای عکاسان حرفه ای، تمایل دارند درباره این موضوع بیشتر فکرکنند. برخی ترجیح می دهند از عکس آماده استفاده کنند یا از کارمندان خود بخواهند از محصولات عکس بگیرند. اگرچه قابل درک است که کسب و کارها باید مراقب هزینه های مالی خود باشند، اما باید این نکته را مد نظر قرار داد که کمک گرفتن از یک عکاس حرفه ای برای عکاسی تبلیغاتی یک سرمایه گذاری اساسی برای برندسازی است.

کیفیت تصاویر حرفه ای

مهم نیست که دوربین تلفن همراه یا دوربین ساده عکاسی شما چقدر باکیفیت باشد، هیچ چیزی نمی تواند با کیفیت عکس های گرفته شده توسط عکاسان حرفه ای مقایسه شود. دانش فنی، خلاقیت و حرفه ای بودن آنها، به همراه دوربین های پیشرفته و تجهیزات حرفه ای که برای گرفتن عکس های تبلیغاتی استفاده می شود، به شما این اطمینان را خواهد داد که تصاویر تولیدی باکیفیت بوده و دارای سبک متمایز، ترکیب بندی و جذابیت بالایی هستند.

بنابراین ، اگر هدف شما نشان دادن کیفیت و منحصربه فرد بودن محصول به مصرف کننده است، تصاویر تبلیغاتی تولید شده توسط عکاسان حرفه ای، همان چیزی است که به دنبالش هستید.

ارائه تصویری معتبر از برند

همه دوست دارند به تصاویرجذاب نگاه کنند. این یکی از بزرگترین دلایلی است که از عکس ها برای بازاریابی محصولات استفاده می شود. پس از دیدن عکسی که دوست داریم، بلافاصله سعی می کنیم اطلاعاتی که به ما می دهد را پردازش کنیم. درنتیجه اگر این تصاویر اعتباری که مردم به دنبال آن هستند را داشته باشند، مؤثرترخواهد بود.

تصاویری که برای تبلیغات و بازاریابی برند خود استفاده می کنید باید دارای سبک خاص که به راحتی قابل شناسایی است، باشد. این سبک باید در تمام پلتفرم های بازاریابی مورد استفاده شما، ثابت باشد.

برای مثال، محصول شما یک ساندویچ چیزبرگر است. شما وقت ندارید که یک عکاس حرفه ای را استخدام کنید، بنابراین کاری که می کنید این است که از یک وب سایت عکاسی، عکس آماده یک همبرگر بگیرید و از آن برای بازاریابی محصول خود استفاده کنید. از آنجا که تعداد زیادی عکس های آماده با کیفیت خوب وجود دارد، مصرف کنندگان شما از نظر بصری جذب می شوند. اما چون عکس واقعی کالای شما نیست پس آنچه می فروشید، مال شما نیست. این یک تصویر معتبر از محصول شما نیست. بنابراین، مصرف کننده احساس می کنند که با او بازی شده است.

یک عکاس تبلیغاتی حرفه ای از محصولات شما عکس های با کیفیت تولید می کند و از همان عکس اول، سبک مورد نظر شما را ایجاد خواهد کرد. تصاویر تبلیغاتی با یک سبک و کیفیت با هدف ایجاد یک هویت قوی برای محصول شما در رسانه ها به نمایش گذاشته می شود.

عکاسی حرفه ای

هیچ راهی بهتر از استخدام یک عکاس حرفه ای برای عکاسی تبلیغاتی از محصولات وجود ندارد. شما و عکاس می توانید در زمینه اهداف و دیدگاه های خود از عکاسی صحبت کنید. عکاس پس از گفتگو درباره اهداف و دیدگاه ها، مفهومی که در ذهن شماست را عکاسی کرده و ارائه می دهد.

اگر چه عکاسی با تلفن هوشمند یا دوربین کامپکت از نظر مالی می تواند مقرون به صرفه باشد، اما در نوع وکیفیت تصویر تبلیغاتی محدودیت هایی به وجود می آورد.

نقش عکاسی تبلیغاتی در موفقیت کسب و کار

همانطور که کسب و کارها در هنگام استخدام، بودجه ای برای استخدام طراح حرفه ای به منظور طراحی لوگو و وب سایت خود کنار می گذارند، باید بودجه ای برای داشتن یک عکاس در تیم خود را نیز برآورد نمایند. متأسفانه بسیاری از شرکت ها نتوانسته اند اهمیت عکاسی تبلیغاتی حرفه ای را درک کنند. حتی برخی معتقدند که دوربین گوشی های هوشمند یا عکاس آماتور برای این کار مناسب است.

ارزش عکاسی تبلیغاتی

شاید همه بازاریاب ها اهمیت عکاسی تبلیغاتی را به خوبی درک نکنند اما یک عکس خوب باعث می شود مخاطب بتواند هیجان، اعتماد، عشق، آزادی و ترس را احساس کند. یک عکاس تبلیغاتی می داند که چگونه می تواند برای تحریک احساسات و دستیابی به اهداف بازاریابی، از تصاویر هنری استفاده کند.

از جمله موارد نشان دهنده اهمیت و ارزش عکاسی تبلیغاتی عبارتند از:

عکاسی از محصولات جدید: وقتی یک شرکت می خواهد محصول جدیدی را معرفی کند، مهم است که دو نکته را مورد توجه قرار دهد. نکته اول اینکه بتواند محصول جدید را به خوبی نشان دهد. عکس های محصول باید واضح و جذاب باشند. نکته دوم اینکه نشان دهد که زندگی با این محصول چگونه بهتر خواهد بود. مشتریانی که تصاویر محصول را مشاهده می کنند، باید ببینند که چگونه این محصول برای آنها مفید است. عکاسان تبلیغاتی به هر دو هدف دست می یابند و نتیجه نهایی تصویری چشم نواز است که علاقه مصرف کننده به محصول را برانگیخته است.

عکاسی از محصولات قدیمی: هدف این است که آنچه شرکت از قبل در اختیار دارد را ارتقا داده و فروش را افزایش دهد. در این سناریو، یک عکاس تبلیغاتی مهارت های خود را برای به اشتراک گذاشتن محصول با روشی جدید و خلاقانه به کار می گیرد.

عکاسی خدمات: شرکتها هنگام فروش خدمات، باید بتوانند با مصرف کننده ارتباط برقرار کرده و آنچه سرویس برای آنها انجام می دهد را به طور کامل بیان کند. تصاویر باید این حس را به مصرف کننده القا کنند که آنها نسبت به افرادی که این خدمات استفاده نمی کنند احساس ویژه یا بهتری خواهند داشت.

داستان تصویری خود را با عکاسی بگویید

در واقع، عکاسی وسیله ای برای گفتن یک داستان است. عکس تبلیغاتی راهی برای ارتباط با مشتریان در سطح عمیق تر و ایجاد پیوستگی است که فراتر از برند یا لوگوی شما است. همه ما روزانه در معرض دیدن تصاویر زیادی هستیم و ذهن ما عکس را سریعتر و عمیق تر از هر متن یا صدا پردازش می کند. از بین 35000 تصمیمی که روزانه می گیریم، تعداد بسیار زیادی توسط نشانه های بصری اطراف ما هدایت می شود. به یاد داشته باشید، یک برند چیزی است که شما از طریق تجربه، تعامل و طراحی می سازید. عکاسی از برند فقط یک قطعه دیگر از پازل است.

http://elektrohikvision.royablog.ir/

http://etc-electronic.royablog.ir/

http://kvn-electronic.royablog.ir/

http://mehr-electronic.royablog.ir/

http://iran-electronic.royablog.ir/

http://ir-electronic.royablog.ir/

http://tehran-electronic.royablog.ir/

http://sam-electronic.royablog.ir/

http://hikvision-electronic.royablog.ir/

http://bazar-electronic.royablog.ir/