مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

دوربین های مداربسته P2P چیست و چگونه کار می کند؟ / دوربین های مداربسته نظارتی پارکینگ


با استفاده از دوربین های مداربسته P2P می توانید از تنظیمات آسان (کد QR) و تماشا از راه دور (تنها با یک کلیک) در گوشی هوشمند خود، مک یا ویندوز لذت ببرید.
اگر بخواهیم به طور ساده بگوییم، دوربین های P2P نوعی دوربین مداربسته تحت شبکه (IP) است که از فناوری شبکه‌ای نظیر به نظیر استفاده می کند تا ارتباط بین دوربین های امنیتی تحت شبکه و گوشی هوشمند یا کامپیوتر شما را فراهم کند.

دوربین مداربسته وای فای

اما این دوربین ها چگونه کار می کنند ؟

دوربین های مداربسته P2P یا رکوردر ویدیویی تحت شبکه (NVR) با یک شماره شناسایی منحصر به فرد (UID) شناسایی می شوند که این شماره در زمان برنامه نویسی ثبت شده و از آن برای ارتباط با سرور P2P از طریق اپلیکیشن دوربین‌های تحت شبکه یا نرم افزار برای مک/ ویندوز استفاده می شود.
وقتی دوربین های P2P با اپلیکیشن یا نرم افزار دوربین های تحت شبکه اتصال ایجاد کند، شما می توانید بلادرنگ و حتی در خارج از خانه یا شبکه محلی (LAN)، ویدیوهای دوربین های مداربسته P2P را تماشا کنید.
توجه داشته باشید بر خلاف دوربین های مداربسته P2P، دوربین های آنالوگ دارای سیستم P2P نبوده و فقط تصاویر را ضبط کرده و به DVR خود اضافه می کنند.
بیشتر DVR های موجود در بازار این روزها دارای سیستم P2P هستند بنابراین می توان از خارج از شبکه هم به آنها دسترسی داشت.

ویژگی خاص دوربین های مداربسته P2P

پیش از آنکه دوربین های مداربسته P2P به بازار معرفی شوند، تنظیمات تماشا از راه دور بر روی دوربین های مداربسته واقعا پر دردسر بود چون نیاز به تنظیمات روی دوربین، سرور DDNS، پورت ارسال یا پورت نقشه خوانی روی مسیریاب، تغییرات فایروال شبکه و غیره داشت.

فناوری شبکه P2P کار را بسیار ساده کرده است. علاوه بر تنظیمات ساده در دوربین های مداربسته P2P، مزایای بسیاری در این دوربین ها وجود دارد که به امنیت بیشتر کمک می کنند.
در زیر مزایای اصلی دوربین های مداربسته P2P آورده شده است:

دوربین های P2P نوعی دوربین مداربسته تحت شبکه (IP) است که از فناوری شبکه‌ای همتا به همتا استفاده می کند تا ارتباط بین دوربین های امنیتی تحت شبکه و گوشی هوشمند یا کامپیوتر شما را فراهم کند.

تنظیمات آسان بدون نیاز به پیکربندی

فناوری تحت شبکه P2P مشکلاتی را حل کرده است که مدت ها بسیاری از دوربین های قبلی با آن درگیر بودند.
برای مثال، کاربران قبلا باید از هوش خود برای تنظیمات DDNS یا پورت ارسال استفاده می کردند تا ویدیوهای دوربین تحت شبکه را در خارج از شبکه خانگی روی گوشی موبایل، لپ تاپ یا غیره ببینند.

امروزه چنین تنظیمات پیچیده‌ای در دوربین های مداربسته P2P وجود ندارد چون این دوربین ها در روند تولید پیکربندی شده‌اند مثلا کلیه دوربینها و DVR و NVR های برند Videopark و RDS

نظارت از راه دور

به لطف ارتباط آسان بین دوربین های P2P و گوشی های هوشمند، کامپیوتر یا مک بوک شما، نظارت از راه دور و حل مشکلات رایج مثل دسترسی به دوربین امنیتی در زمان خارج بودن از شبکه خانگی یا تماشای ویدیوها در زمانی که سر کار یا خارج از کشور هستید، تسهیل شده است.

با استفاده از اپلیکیشن و نرم افزار دوربین های تحت وب P2P می توانید ویدیوها را به صورت زنده تماشا کنید. توجه داشته باشید که بدون استفاده از پورت ارسال، نمی توانید دوربین های P2P را از راه دور روی وب تماشا کنید چون بیشتر مرورگرها دارای زیرساخت های لازم برای فناوری P2P نیستند.

 

 

باز پخش آسان ویدیو ها

با استفاده از دوربین های مداربسته P2P می توانید با استفاده از نرم افزار P2P، از راه دور ویدیوها را ضبط و آن را روی کارت حافظه یا NVR ذخیره کنید. حتی اگر خودتان حضور فیزیکی در محل نداشته باشید می توانید ویدیوهای ضبط شده توسط دوربین های تحت شبکه بازپخش کرده تا مطمئن شوید هیچ جزئیاتی از نگاه شما پنهان نمانده است.

دسترسی همزمان از چند دستگاه به دوربین های P2P

دوربین های مداربسته P2P به شما این امکان را می دهد تا ویدیوها را به صورت زنده از طریق دستگاه های مختلف مانند گوشی هوشمند، لپ تاپ یا مک بوک، به طور همزمان تماشا کنید. این یعنی نه تنها شما بلکه اعضای خانواده تان هم می توانند به دوربین P2P خانگی شما دسترسی داشته و ویدیوها را به صورت زنده تماشا کنند.

انتقال / عملکرد پایدار

به دلیل آنکه شبکه های P2P بسیار پایدار هستند می توانید ویدیوهای دوربین مداربسته P2P خود را بدون تاخیر یا قطعی اتصال، روی گوشی، کامپیوتر یا مک بوک تماشا کنید.

مقایسه دوربین های مداربسته P2P با دوربین های امنیتی قدیمی

از مزایای دوربین P2P گفتیم اما این دوربین ها چه تفاوتی با دوربین های قدیمی دارند؟ آیا عملکرد دوربین های مداربسته P2P از دوربین های قدیمی پیشی می گیرد؟

دوربین های P2P بی سیم و سیم کشی شده:
– تنظیمات آسان با استفاده از اسکن کد QR
– عدم نیاز به ایجاد پورت ارسال یا پورت نقشه یاب
– عدم نیاز به سرور DDNS
– اتصال به اینترنت از هر جایی
– ارتباط امن بین دوربین های P2P و مشتری با استفاده از جریان های رمزگذاری شده
– ارسال پایدار ویدیو

دوربین های تحت شبکه قدیمی
– نیاز به استفاده از سرور DDNS
– نیاز به ایجاد پورت ارسال یا پورت نقشه یاب
– ناپایداری سرویس DDNS
– فایروال ها باید غیرفعال شده و شبکه در خطر قرار می گیرد

 

سوالات رایج در مورد دوربین های مداربسته P2P

برای آنکه شناخت بیشتری از دوربین های مداربسته P2P به دست آورید، برخی از سوالات رایجی که در مورد آنها پرسیده می شود را در اینجا قرار می دهیم.

آیا دوربین های مداربسته P2P امن هستند ؟

علیرغم پیشرفته فناوری P2P، این دوربین ها در برابر تهدیدات امنیتی آسیب پذیر هستند.
به همین دلیل است که احراز هویت سرور باید حداقل توسط دو سرور انجام شود تا از امنیت و اتصال در زمانی که یکی از سرورها موقتا از دسترس خارج شد، مطمئن شویم. برای مثال دوربین های RDS و VIDEOPARK دارای یک سرور اصلی و یک سرور کمکی است تا اتصالات شبکه در کارکرد دوربین اختلال ایجاد نکند.
در عین حال رمزگذاری ویدیوها بین دوربین های P2P و اپلیکیشن ها و نرم افزار مربوطه یا مشتری، برای مثال رمزگذاری SSL، WPA2-AES و SSL-TLS برای اطمینان از اینکه ویدیوها هک یا استراق نشده اند لازم است. برای کاهش ریسک امنیت دوربین های P2P، انتخاب از یک برند شناخته شده مانند RDS ,Videopark می تواند امنیت این دوربین ها را تا حد زیادی تامین کند. علاوه بر این استفاده از VPN برای ویدیوهای زنده می تواند به کاهش ریسک هک شدن دوربین ها کمک کند.

قطع ارتباط در زمان اتصال به دوربین P2P از راه دور

دلایل بسیاری وجود دارد که باعث می شود کاربر نتواند از راه دور و از طریق گوشی موبایل خود به دوربین های P2P دسترسی داشته باشد مثل مشکلات شبکه، کلمه عبور اشتباه، قطع ارتباط وای فای و غیره. در مواقعی که با چنین موقعیتی مواجه می شوید، اقدامات زیر را انجام دهید:
– مطمئن شوید که دوربین به اینترنت وصل است
– مطمئن شوید که گوشی موبایل شما به اینترنت وصل است
– بررسی کنید که ویژگی P2P دوربین فعال باشد
– مطمئن شوید که نام کاربری و کلمه عبور صحیح را وارد کرده اید
– دوربین P2P و نرم افزار مربوط به آن را به روز رسانی کنید

چرا دوربین P2P من پیغام Invalid ID (آی دی نامعتبر) می دهد ؟

دوربین های مداربسته P2P به صورت نرمال در یک سرور P2P ثبت شده و از طریق اپلیکیشن قابل دسترسی است. در حین فرآیند تنظیم  و راه اندازی، اگر شما با مشکلی مانند «Invalid ID» یا «Offline» مواجه شدید، دستگاه را پاک کرده و چند بار دیگر امتحان کنید. علاوه بر این، بسیاری از این دوربین ها توسط دلالان فروخته می شوند و به همین علت با این مشکلات رو به رو می شود. لازم است حتما دوربین خود را از جای مطمئن و برند مطمئن خریداری کنید.

آیا دوربین های P2P  وای فای پهنای باند زیادی مصرف میکند ؟

دوربین های P2P وای فای دائما از پهنای باند استفاده نمی کنند چون تنها زمانی که شما مشغول تماشای ویدیو روی نرم افزار یا گوشی های آیفون، اندروید، مک بوک یا کامپیوتر هستید، داده مصرف کرده و در زمان شناسایی حرکت، به شما هشدار می دهد.

نتیجه گیری

با بحث و بررسی در مورد دوربین های مداربسته P2P در این مقاله دریافتیم تکنولوژی انتقال تصویر به روش P2P یک روش آسان برای انتقال تصویر بدون نیاز به تنظیمات مودم ، روتر و تهیه ی IP  استاتیک که دارای هزینه است ، می باشد .
دوربین های مداربسته تحت شبکه برند RDS و Videopark دارای P2P  می باشند و می توان با تهیه ی یک دوربین تحت شبکه از این دو برند بدون نیاز به دانش شبکه ای خاص و بدون نیاز به دسـتگاه ذخیره ساز تنها با اتـصال به ایـنترنت انتقال تصویر به روش P2P را تجربه نمود .


دوربین های مداربسته نظارتی پارکینگ

دوربین های مداربسته نظارت بر  پارکینگ جهت افزایش امنیت

استفاده از دوربین های مداربسته نظارت بر پارکینگ می ‌تواند امنیت را در پارکینگ ‌های مستقر در موقعیت‌ های مکانی مختلف افزایش دهد. مشخصه پارکینگ ‌ها ورود و خروج وسایل نقلیه و افراد در طی شبانه روز است. برخی از پارکینگ ‌ها از لحاظ روشنایی ضعیف بوده یا در محله‌ هایی با آمار بالای جرائم و خلاف قرار دارند.
حفظ ایمنی و امنیت پارکینگ به افراد این اطمینان را می ‌دهد که با خیال راحت خودروی خود را در آنجا پارک کنند. بنابراین صاحبان پارکینگ ‌ها باید ایمنی و امنیت را به عنوان فاکتور مهمی برای موفقیت مستمر در نظر بگیرند. خوشبختانه، امروزه ماهیت سیستم دوربین ‌های امنیتی تجاری نشان می ‌دهد که استفاده از آنها آسان ‌تر و کارامد تر از همیشه است.

دوربین نظارتی پارکینگ
 

حوزه نظارت امنیتی دائما در حال خلق نوآوری هستند که این امکان رشد فناوری ‌های جدید و بهبود قابلیت‌ دوربین‌ های امنیتی تجاری برای پارکینگ ها را فراهم کرده است. مهم نیست طرح یا موقعیت مکانی پارکینگ چه باشد، استفاده از دوربین های نظارتی در پارکینگ می تواند امنیت بی نظیری ایجاد می کند. البته، مالکان پارکینگ ها با چالش های امنیتی بسیاری در پارکینگ خود رو به رو می شوند.

موسسه اطلاعات بیمه عنوان کرد که در سال ۲۰۱۶ تقریبا شش میلیارد دلار سرمایه به علت سرقت وسایل نقلیه از دست رفته است . وسایل نقلیه در پارکینگ ها در خطر هستند ، چون گاهی اتومبیل های متعدد بدون مراقب و به مدت طولانی رها می شوند . علاوه بر این ، پارکینگ ها نقاط کور متعددی هم دارند که از دید پنهان است .

 

قابلیت های دوربین های نظارت بر پارکینگ

دوربین های نظارتی ویدیویی دارای طیف گسترده‌ ای از لحاظ طرح، اندازه و نوع هستند. هر یک از آنها می توانند برای یک محیط مشخص بهتر از سایر گزینه‌ها عمل کنند. شناخت آسیب پذیری های امنیتی یک پارکینگ می تواند به تعیین بهترین دوربین های امنیتی تجاری کمک کند. همچنین دانستن نحوه انتخاب سیستم دوربین امنیتی در زمان و پول مالکان پارکینگ ها صرفه جویی کرده و در عین حال امنیت کلی پارکینگ را افزایش می دهد.

 

بیشتر دوربین های نظارتی امنیتی جدید قادر به تولید خروجی تصویری و ویدیویی با کیفیت بالا هستند که می توان از آنها برای شناسایی جزئیات هر مکان استفاده کرد. با استفاده از دوربین های امنیتی دید در شب که می توانند در تاریکی مطلق هم ضبط کنند، می توان تصاویری با رزولوشن بالا در محیط های تاریک به دست آورد. برخی از دوربین های نظارت بر پارکینگ می توانند با استفاده از قابلیت های امنیتی دوربرد، پارکینگ های وسیع و باز را هم پوشش دهند.
دوربین های نظارتی تحت شبکه (IP) بر خلاف دوربین های نظارتی مداربسته آنالوگ، دیگر نیازی به سیم کشی در مکان را ندارند. این دوربین ها در حال حاضر از یک اتصال اینترنتی یا حتی شبکه موبایل برای مخابره خروجی ویدیویی به یک پایگاه نظارتی، دستگاه ذخیره NVR یا مخزن ابری ویدیویی استفاده می کنند.

 

در حال حاضر سرویس های کنترل امنیت ویدیویی از راه دور هم وجود دارد که می توانند با استفاده از متخصصان آموزش دیده امنیت، نظارت بیست و چهار ساعته ارائه دهند. این سرویس ها از طریق کنترل ویدیویی از راه دور با استفاده از دوربین های تحت شبکه کار می کنند. مالکان پارکینگ ها هم می توانند از طریق دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل می شوند مانند گوشی های هوشمند یا تبلت ها، به خروجی ویدیویی دسترسی داشته باشند. دوربین های نظارت بر پارکینگ ها با استفاده از این توانایی های فوق العاده، برای هر نوع پارکینگ در هر موقعیت مکانی یا طرح ساخت، مزایای بیشماری به همراه دارند. در ادامه تعدادی از مزایای دوربین های نظارت بر پارکینگ برای صاحبان این مکان ها آورده شده است.

 

حتما بخوانید: دوربین مداربسته در پمپ بنزین ها

مزایای استفاده از دوربین های نظارت بر پارکینگ

نصب دوربین های نظارتی در پارکینگ ها می تواند امنیت و ایمنی را در این مکان ها بالا ببرد. ساختار پیشرفته دوربین های نظارتی امنیتی فعلی مزایای متعددی برای مدیران و مالکان این محیط ها فراهم آورد که ورای بحث ایمنی و امنیت است. همانطور که پیش تر هم اشاره شد، پارکینگ ها اغلب آسیب پذیر ترین مکان ها در برابر وقوع جرم هستند. در ادامه مزایای استفاده از دوربین های نظارتی امنیتی آورده شده است که با دانستن آنها خواهید دید نصب این دوربین ها و مزایایی که در دراز مدت ایجاد می‌کنند، کاملا ارزش هزینه ای که بابت آنها می پردازد را دارند.

محدود کردن و جلوگیری از خرابکاری

خرابکارها هم مانند سارقان یکی از معضلات پارکینگ ها هستند. تنها یک حرکت خرابکارانه می تواند مردم را از رفت و آمد مکرر به آن پارکینگ منصرف کرده و منجر به کاهش درآمد مجموعه شود. بدون توانایی نظارت بر پارکینگ، خرابکارها می توانند به راحتی به ماشین های پارک شده و افراد آسیب وارد کنند.

در سال های گذشته مجرمان و خرابکارها به راحتی می توانستند دوربین ها را دستکاری کنند. برخی از دوربین های نظارتی تجاری دارای ویژگی های امنیتی اثبات خرابکاری هستند. البته باید به یاد داشت که نصب دوربین های امنیتی در مکانی دور از دسترس می تواند بسیار موثر باشد. توصیه می شود دوربین های نظارتی دیگری هم داشته باشید که اگر یک دوربین امنیتی دستکاری شد، دوربین های دیگر بتوانند تصاویر مجرم را ثبت کنند. 

دوربین های نظارت بر پارکینگ

بازداری از جرم

مطالعات نشان داده اند که مجرمان همیشه مکان های با امنیت پایین را بیشتر از مکان هایی با ضریب امنیتی بالا هدف قرار می دهند. دوربین های نظارت بر پارکینگ نه تنها می توانند مجرمان را در حین وقوع جرم ضبط کنند بلکه می توانند به طور کامل از وقوع جرم جلوگیری کنند. این یکی از مزایای مهم برای پارکینگ های مستقر در محله هایی با آمار بالای جرم محسوب شده و می تواند اموال مردم را در امنیت حفظ کند.

حذف نقاط کور

هر نوع ملکی به خصوص پارکینگ ها دارای نقاط کور یا مکان هایی هستند که دارای نور کم بوده یا با چالش های بیشتری مواجه می شوند. پارکینگ ها عموما محیط هایی بزرگ با رفت و آمد دائمی وسایل نقلیه و مردم هستند. این می تواند شناسایی تهدیدات ممکن برای آن مجموعه را با دشواری هایی همراه سازد.

استفاده از دوربین های نظارتی امنیتی می تواند میدان دید وسیع تری ایجاد کند تا مالکان بتوانند نقاط کور را رصد کرده یا نواحی که نور کم دارند که روشن کنند. برخی از دوربین های نظارتی مانند سیستم های نظارتی تایم لپس یا تصویر برداری زمان گریز، می توانند به سرعت حجم بزرگی از ویدیو را اسکن کرده و به پرسنل امنیتی و تحقیقات قانونی کمک کنند.

ایجاد آرامش خاطر

مشتریان پارکینگ ها می توانند به آسانی تشخیص دهند آیا مکان برای پارک خودرو امن است یا ریسک هایی در آن وجود دارد. اگر پارکینگ دارای نور کم و امنیت پایین باشد در این صورت افراد کمتری رغبت به پارک خودرو در آن و رها کردن وسیله نقلیه خود به مدت طولانی و بدون مراقبت خواهند داشت. نصب دوربین های نظارت بر پارکینگ به مشتریان نشان می دهد که مالک پارکینگ به ایمنی و امنیت آنها اهمیت می دهد.

این امر می تواند تضمینی بر موفقیت مستمر یک کسب و کار بوده و حتی درآمد آن مجموعه را افزایش دهد. ایمنی و امنیت باید در مرکز توجه کسب و کارهای موفق یا کمپانی مسئول یک پارکینگ قرار داشته باشد.

نتیجه گیری

استفاده از دوربین های مداربسته در پارکینگ ها امریست الزامی که باعث می شود، امنیت پارکینگ چه از لحاظ حفاظت از خودرو ها ، چه از لحاظ کنترل عملکرد پرسنل و چه از لحاظ بازدارندگی وقوع جرم برقرار شود .
توصیه می شود در پارکینگ ها از دوربین هایی استفاده شود که دارای سنسور WDR هستند، استفاده شود ، زیرا در صورتی که نور مستقیم خودرو ها به دوربین بتابد به لطفِ وجود این سنسور تصاویر سیاه نشوند و ضد نور حذف گردد .


1.       https://www.magcloud.com/user/fredriclarry21

2.       https://iusnews.ir/fa/news-details/402019/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87/

3.       https://www.intensedebate.com/people/FredricLarry21

4.       https://www.pubpub.org/user/cohan-neale-9

5.       https://www.behance.net/almarogers

6.       https://trello.com/emaanplant/activity

7.       https://technote.ai/platform/company/C2b909d5a84ac722a/key-facts

8.       https://data-lead.com/company/name/Shabake+Gostar+Mehr+Tejarat/id/476810/v/dfc6b854

9.       https://mirnews.ir/KhabarBazars/Details/10434

https://www.atlasobscura.com/users/emaanplant2

۴ دلیل برای نصب دوربین مداربسته در رستوران

 
 

 نصب دوربین های مداربسته یکی از سرمایه گذاری های ضروری است که هر مالکی می داند باید آن را انجام دهد.
مشتریان هم کمابیش انتظار دارند که از دوربین های مداربسته در هر غذاخوری استفاده شود.
مهم نیست مجموعه شما یک رستوران محلی باشد یا یک رستوران زنجیره‌ای یا حتی یک اغذیه فروشی معمولی، نصب دوربین مداربسته در رستوران مزایای زیادی برای صاحب آن مکان و مشتریان به همراه دارد.

دوربین مداربسته رستوران

همیشه مساله امنیت مطرح نیست. قانونی بودن نصب دوربین مداربسته در رستوران یک نگرانی مشترک در بین صاحبان این کسب و کارها محسوب می شود.
خوشبختانه، حالا دیگر این موضوع حل شده و تنها جایی که نصب دوربین غیر قانونی است، نقاطی از رستوران است که به حریم شخصی مشتریان مربوط می شود مثل سرویس بهداشتی.
همچنین نصب دوربین های مخفی و دوربین های میکروفن دار برای ضبط صدا هم غیرقانونی است.
اما برای بیشتر مالکان، نصب دوربین مداربسته در رستوران برای دلایل امنیتی ضروری به نظر می رسد. این سرمایه گذاری، در کنار امنیت، مزایای دیگری را هم برای صاحبان و مدیران غذاخوری ها فراهم می آورد.

دلایل نصب دوربین مداربسته در رستوران ها

به شهری که در آن زندگی می کنید و رستوران های محبوب خود که برای صرف غذا و معاشرت های اجتماعی به آنجا می روید فکر کنید. بیشتر این مکان ها احتمالا رستوران های با سابقه‌ای هستند که افراد آن شهر با آنها آشنا بوده و به دلیل کیفیت غذا، جو رستوران یا قیمت غذاها و یا هر سه مورد، از صرف غذا در آنجا لذت می برند. و اگر این رستوران بیش از ۵ سال سابقه داشته باشد یعنی کار خود را درست انجام می دهد.
حالا به رستوران هایی که تعطیل شده اند فکر کنید. احتمالا لیست طولانی از رستوران هایی که به هر دلیلی با شکست مواجه شده اند در ذهن شما شکل می گیرد. می دانستید که حدود ۶۰ درصد از تمام رستوران هایی که بازگشایی می شوند، در همان سال اول شکست می خورند؟ بدتر از همه اینکه، ۸۰ درصد رستوران ها پیش از ۵ سال اول، مجبور به تعطیلی می شوند. با این درصد بالا، به راحتی می توان فهمید که اداره رستوران کار بسیار مشکلی است. اما باید چه کاری انجام داد تا جزو این آمار نبود؟

قانونی بودن نصب دوربین مداربسته دررستوران یک نگرانی مشترک در بین صاحبان این کسب و کارها محسوب می شود. خوشبختانه، حالا دیگر این موضوع حل شده و تنها جایی که نصب دوربین غیر قانونی است، نقاطی از رستوران است که به حریم شخصی مشتریان مربوط می شود مثل سرویس بهداشتی. همچنین نصب دوربین های مخفی و دوربین های میکروفن دار برای ضبط صدا هم غیرقانونی است.

نصب دوربین مداربسته در رستوران بهره وری پرسنل را افزایش می دهد

یکی از بزرگترین هزینه های عملیاتی در صنعت پذیرایی، بخش پرسنل است. گرچه رستوران ها به پرسنل خود دستمزد پایینی می پردازند اما استخدام آشپز، پیش خدمت، ظرفشوی، میزبان و دیگر پرسنل پیوسته به هزینه ها اضافه می کند.
نصب دوربین مداربسته در رستوران به مالک و مدیر آن مکان توانایی نظارت بر پرسنل را می دهد تا این اطمینان حاصل شود که آنها طی ساعت کاری، بازدهی لازم را دارند.
همچنین مدیران با کمک این دوربین ها می توانند بفهمند چه زمانی باید از تعداد پرسنل کم یا به تعداد آنها افزوده شود. کارمندان که از نظارت بر خود مطلع هستند سعی می کنند بالاترین بازدهی را در ساعت کاری خود داشته باشند.

 
 

نصب دوربین مداربسته در رستوران باعث کاهش دزدی می شود

یکی دیگر از مشکلات رستوران داری، سرقت است. پرسنل ممکن است فکر کنند می توانند نوشیدنی ها یا برخی از خوراکی ها را یواشکی بخورند و هیچ عواقبی متوجه آنها نباشد.
بابت تمام نوشیدنی ها و غذاها پول پرداخت شده و باید در محاسبات آورده شود. دوربین های مداربسته باعث می شود پرسنل این کار را انجام نداده و مالک رستوران بتواند افرادی که دست به این کار می زنند را شناسایی کند.
نصب دوربین مداربسته در قسمت صندوق هم باعث می شود صداقت پرسنل در حین انجام تراکنش های مالی حفظ شده و مالکان بتوانند فردی که دست به سرقت می زند را شناسایی کنند.
علاوه بر این، مشتریان هم نمی توانند بدون پرداخت صورت حساب، از رستوران خارج شوند. در صورتی که فردی چنین کاری انجام دهد، مالک رستوران می تواند با پلیس تماس گرفته و ویدیوی ضبط شده را در اختیار آنان قرار دهند تا فرد شناسایی شود.

دوربین مداربسته دررستوران امنیت کلی  را افزایش می دهند

در هر جایی که پول نگهداری می شود ریسک سرقت وجود دارد. نصب دوربین مداربسته در رستوران باعث افزایش امنیت و کاهش احتمال حمله مجرمان به آن مکان می شود. همچنین لازم است که مشتریان و پرسنل هم احساس امنیت داشته باشند. این دوربین ها نشان می دهد مالک رستوران برای امنیت مجموعه خود و افرادی که در آن حضور دارند، اهمیت قائل است. اگر درگیری در رستوران رخ دهد، مالک می تواند ویدیوهای ضبط شده توسط دوربین ها را در اختیار پلیس قرار دهد تا فرد خاطی شناسایی شود.

 

نصب دوربین مداربسته در رستوران به بیمه کمک می کند

کمپانی های بیمه ای فراوانی وجود دارند که مشوق های مالی مختلفی در اختیار مالکان رستوران های قرار می دهند تا در مجموعه خود دوربین مداربسته نصب کنند.
ویدیوهای ضبط شده توسط این دوربین ها در رستوران می توانند در زمان خرابکاری توسط افراد یا آتش سوزی و وارد شدن خسارات عمده به ساختمان و اموال آن، به عنوان مدرک مورد استفاده قرار بگیرند.
همچنین این دوربین ها در زمان بروز آزار و اذیت و شکایات قانونی، شواهدی را در اختیار کارشناس پرونده قرار می دهند. مهمتر از همه اینکه تحت شبکه بودن  دوربین مداربسته در رستوران باعث میشود از هر جایی که هستید با استفاده از موبایل یا کامپیوتر، ویدیوها را به صورت زنده تماشا کنید.
دسترسی از راه دور به شما این امکان را می دهد که حتی وقتی در محل حضور ندارید، بتوانید بر اوضاع نظارت کرده، آلارم های اشتباه را کاهش داده و آرامش خاطر را در مجموعه و برای خودتان فراهم کنید.

نحوه یافتن بهترین دوربین مداربسته در رستوران

اگر به دنبال خرید دوربین مداربسته در رستوران هستید که همه این مزایا را داشته باشد بهتر است خوب تحقیق کنید. انواع مختلفی از این دوربین ها وجود دارد و خرید دوربین های ارزان برای صرفه جویی در هزینه ها باعث می شود در زمان نیاز، نتوانید استفاده لازم را از آنها داشته باشید.
اگر برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته در رستوران خود به کمک نیاز دارید با بخش پشتیبانی شرکت ایمن تصویر امرتات تماس بگیرید. ما صدها مدل دوربین امنیتی داریم و کمک به مشتریان جهت انتخاب بهترین گزینه ای که منطبق بر نیازها و بودجه آنها باشد، افتخار و وظیفه ماست.

نتیجه گیری

در رستوران هایی که معتبر هستند و دارای مشتریان زیادی می باشند الزام وجود دوربین مداربسته در رستوران اگر بیشتر از سرآشپز ، نباشد کمتر هم نیست، زیرا چهار دلیل که در این مقاله ذکر، شامل کاهش سرقت، کنترل پرسنل، پیشگیری از وقوع جرم و پیگیری اتفاقات پس از وقوع، نصب دوربین  مداربسته در رستوران های معتبر را به یک امر اجتناب ناپذیر تبدیل کرده است.

 

راهنمایی جهت نصب دوربین های مداربسته اداری

 
 

نصب دوربین های مداربسته اداری برای امنیت و ایمنی دارایی ها و پرسنل در محل کار ضروری است.
با در نظر گرفتن ماهیت نامعلوم دنیای مدرن، امنیت و محافظت از اموال و پرسنل باید برای هر اداره‌ ای یک اولویت باشد.
البته دوربین های مداربسته اداری باید به درستی و در جای مناسبی نصب شوند تا اطمینان حاصل شود که به حریم شخصی پرسنل تعرض نخواهد شد.

 

دوربین های مداربسته مدرن دارای اندازه ها و انواع مختلفی هستند که هر یک ویژگی ها و قابلیت های فراوانی دارند. دانستن مواردی که باید در زمان خرید دوربین های مداربسته اداری در نظر بگیریم باعث می شود، محل کار از مزایای کامل این محصولات امنیتی جدید بهره مند شود.
سرمایه گذاری روی امنیت دفتر کار، تصمیم مهمی است که نباید سرسری گرفته شود.
در ادامه اطلاعاتی راجع به قانونی بودن نصب دوربین های مداربسته اداری، فاکتورهای مهم در زمان انتخاب دوربین های اداری و بهترین مکان نصب آنها ارائه خواهد شد.

قانونی بودن نصب دوربین های مداربسته اداری

حفظ حریم شخصی، موضوع مهمی در جوامع مدرن امروزی به شمار رفته و کسب و کارها باید آن را در نظر بگیرند.
در مورد دوربین های مداربسته امنیتی، تا زمانی که نصب و جایگذاری آنها بر حریم شخصی افراد اثری نگذارد، منع قانونی نخواهد داشت. یکی از سوالاتی که کارفرمایان مطرح می کنند این است که آیا نصب دوربین های مداربسته اداری بدون اطلاع دادن به پرسنل، غیرقانونی است.

وقتی صحبت از نصب دوربین های مداربسته اداری برای ضبط صدا مطرح باشد، لازم است که رضایت پرسنل اعلام شود. محل کار اداری می تواند با نصب اعلامیه هایی در سراسر ساختمان مبنی بر اینکه مکالمات و حرکات افراد ضبط می شود، مسئولیت قانونی آنها را محدود کند. دوربین های مداربسته امنیتی را نمی توان در اتاق های استراحت، سرویس بهداشتی و دیگر اتاق هایی که سطح مشخصی از حریم شخصی در آن ضروری است، نصب کرد.
بیشتر قوانین مربوط به حریم شخصی اجازه نصب و استفاده از دوربین های مداربسته امنیتی را در محل کار می دهند که باعث می شود از اموال مهم، حفاظت شده، امنیت پرسنل حفظ شده و از انجام وظایف روزمره توسط پرسنل اطمینان حاصل شود. این مزایا یعنی دوربین های مداربسته باید اولویت سرمایه گذاری برای هر شرکتی باشد. لازم است در نظر داشته باشیم که حضور دوربین های مداربسته اداری می تواند امنیت و حتی بهره وری را در یک محل کار، تا حدود زیادی ارتقا دهد.

دوربین های مداربسته مدرن دارای اندازه ها و انواع مختلفی هستند که هر یک ویژگی ها و قابلیت های فراوانی دارند. دانستن مواردی که باید در زمان خرید دوربین های مداربسته اداری در نظر بگیریم باعث می شود محل کار از مزایای کامل این محصولات امنیتی جدید بهره مند شود. سرمایه گذاری روی امنیت دفتر کار تصمیم مهمی است که نباید سرسری گرفته شود.

 

 

امنیت و بهره وری

تحقیقات نشان داده است که قرار دادن دوربین های مداربسته می تواند از وقوع جرم جلوگیری کرده و افراد را مسئولیت پذیر می سازد. مجرمان از ورود به ساختمان هایی که از دوربین های مداربسته امنیتی استفاده می کنند اجتناب کرده و مجموعه های آسیب پذیرتر را انتخاب می کنند.
این می تواند برای ادارات و شرکت هایی که در محله هایی با آمار بالای جرائم واقع شده اند مفید باشد چون آنها را از تهدیداتی مانند خرابکاری و سرقت مصون می دارد.
ادارات و شرکت های بزرگ برای افزایش مسئولیت پذیری پرسنل خود از دوربین های مداربسته اداری استفاده می کنند.
این دوربین ها می توانند به افزایش بهره وری پرسنل و انگیزه بخشی به آنها جهت انجام وظایف روزمره ای که بابت آن حقوق دریافت می کنند، کمک کند.

راهنمای نصب دوربین مداربسته

نتیجه گیری

دوربین های مداربسته همواره به منظور حفظ ارزش های ادارات شامل امنیت پرسنل، امنیت اموال و همچنین کنترل پرسنل نصب می شوند، بدیهی است با نظارت محیط کاری راندمان پرسنل افزایش چشمگیری می یابد و همچنین به واسطه ی انتقال تصویر، در هر لحظه و هر مکان از جهان، محیط کار را از طریق اینترنت کنترل و نظارت نمود .

1.       http://community.runanempire.com/index.php?p=/discussion/272911/%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87

2.       http://y8space.com/members-2/khanbaba12/activity/867363/

3.       http://truehickman42.booklikes.com/post/4813224/

4.       http://ttlink.com/fredriclarry21

5.       https://www.parsishoghl.com/1399/08/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/

6.       https://www.magcloud.com/user/fredriclarry21

7.       https://seekingalpha.com/user/54921144/comments

8.       https://www.myltcplan.com/information-on-installing-cctv-cameras/

9.       https://www.ampliz.com/company/mehr-tejarat-baam/101951804

10.   https://data-lead.com/company/name/Shabake+Gostar+Mehr+Tejarat/id/476810/v/dfc6b854

مزیت نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها

 
 

فروشگاه ها یکی از محبوب ترین نقاط برای دزدی هستند. حتی یک دزدی کوچک هم می تواند بر سود و زیان فروشگاه تاثیر بگذارد. این مکان ها باید سیستم های امنیتی داشته باشند تا علاوه بر نظارت بر محیط، جلوی سرقت ها را هم بگیرند. خوشبختانه، علاوه بر جلوگیری از دزدی، نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها مزایای امنیتی دیگری هم به همراه دارند. هدف از نصب دوربین در فروشگاه می تواند افزایش امنیت، جلوگیری از سرقت و بهبود بهره وری در پرسنل باشد. در این مقاله به چند مورد از مزایای نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها می پردازیم.

 

جلوگیری از کم شدن موجودی فروشگاه

اولین و آشکارترین مزیت برای دوربین های امنیتی در فروشگاه ها تقویت تاکتیک های جلوگیری از کم شدن موجودی اجناس فروشگاه است. دزدی و کم شدن موجودی از مشکلات رایج و آشنا برای فروشگاه داران است. با نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها شانس کمتری برای قربانی شدن در برابر سرقت های کوچک و بزرگ از سوی مشتریان یا پرسنل وجود دارد.
گرچه بسیاری ممکن است معتقد باشند که دزدی های کوچک بسیار ناچیز هستند اما حقیقت این است که حتی این سرقت های به ظاهر ناچیز هم به سرعت روی هم جمع می شوند. ثابت شده است که نصب دوربین های مداربسته در فروشگاه هایی مانند خوار و بار فروشی، سوپرمارکت، جایگاه های سوخت، لباس فروشی و مکان های مشابه، راه حلی بسیار کارامد برای کاهش زیان های مالی است که سرقت بر یک کسب و کار تحمیل می کند. چون مشتریانی که به یک فروشگاه مراجعه می کنند می توانند دوربین های مداربسته را مشاهده کرده و احتمالا سرقت بسیار کمتر خواهد شد. علاوه بر این، نصب دوربین مداربسته امکان بازگرداندن کالایی که به سرقت رفته است را افزایش می دهد. اگر کسی سرقت کرده و فرار کرد می توانید به ویدیوهای به دست آمده از دوربین ها مراجعه کرده و آن را برای احراز هویت سارق و بازگرداندن اموال به سرقت رفته در اختیار پلیس قرار دهید.

نظارت بیست و چهار ساعته در تمام روز های هفته

مزیت دیگر نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها ایجاد آرامش خاطر برای مالکان این مکان ها است. دوربین های تحت شبکه به کاربران خود امکان نظارت دائم در هر زمان و هر مکانی را می دهند. این مزیت باعث می شود مالکان فروشگاه ها بتوانند در طی ساعات کاری و پس از آن به صورت زنده به نظارت بر فروشگاه بپردازند.
این قابلیت زمانی بیشتر اهمیت می یابد که یک حرکت مشکوک به شما گزارش داده می شود. می توانید به جای رفتن به فروشگاه و تماس با پلیس، فقط کافی است ویدیوها را تماشا کرده و تعیین کنید آیا تهدیدی برای فروشگاه بوده است یا خیر.

به دلیل حجم بالای هشدارهای اشتباه در فروشگاه ها، تشخیص خطر می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند چون پلیس گاهی فروشگاه ها را برای اعلام خطر اشتباه و گرفتن وقت نیروی های پلیس، جریمه می کند.

جلوگیری از سرقت توسط پرسنل

گرچه بیشتر کارفرمایان پیش از استخدام با پرسنل خود مصاحبه می کنند اما هیچ تضمینی وجود ندارد که کارمند از فروشگاه دزدی نکند. در واقع، آمارهای اخیر نشان می دهند که سرقت توسط پرسنل می تواند عامل ۳۶ درصد از موارد کم شدن موجودی اجناس فروشگاه باشد. نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها نه تنها عامل بازدارنده ای در سرقت اجناس با ارزش توسط پرسنل است بلکه از اتهام های اشتباه هم جلوگیری می کند.

 

 

به دلیل اینکه بسیاری از فروشگاه دارای پرسنلی هستند که به صورت شیفتی کار می کنند، پیدا کردن سارق واقعی دشوار است. اما دوربین های مداربسته این نگرانی را از بین برده و شواهد ویدیویی مورد نیاز برای یافتن کارمند گناهکار را در اختیار مالک یا مدیر فروشگاه قرار می دهد.

بهبود خدمات مشتریان با نظارت بر پرسنل

یکی از مزایای مفید نصب دوربین های مداربسته در فروشگاه ها نظارت بر پرسنل است. اطمینان از تجربه لذتبخش خرید برای مشتریان یکی از اجزاء جدانشدنی موفقیت یک فروشگاه است. با نظارت بر پرسنل می توانید مطمئن شوید که آنها رفتاری حرفه ای، دوستانه و مودبانه دارند. اگر گزارش منفی در مورد یکی از پرسنل دریافت کنید می توانید به ویدیوها مراجعه کرده و مناسب ترین برخورد را در نظر بگیرید.

بهبود تجربه مشتریان

نصب دوربین های مداربسته در فروشگاه ها علاوه بر مزایای امنیت و ایمنی، به بهبود تجربه خرید توسط مشتریان هم کمک می کند. فروشگاه های مدرن ویدیوهای ضبط شده توسط دوربین ها را بررسی کرده تا الگوی رایج خرید را به دست آورند. این کار به مدیران فروشگاه ها این امکان را می دهد تا چیدمان بهتری را در نظر گرفته و میزان فروش کالاهای خاص را افزایش دهند. این کار به چیدمان کلی فروشگاه و راحت تر پیدا کردن اجناس توسط مشتریان هم کمک می کند. علاوه بر این مدیران می توانند الگوی فعالیت پرسنل را در ساعات مختلف روز بررسی کرده و برای کارامدی بیشتر، از ساعات شیفت ها کم کنند.

انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای فروشگاه

نمی توان مزایای فراوان نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها را نادیده گرفت یا انکار کرد. البته انتخاب بهترین و کارامدترین دوربین برای دست یافتن به این مزایا هم خیلی مهم است. دوربین های امنیتی برند های شرکت ایمن تصویر امرتات (RDS-Videopark-Axton) دارای طیف گسترده ای از انواع دوربین های مناسب برای فروشگاه ها هستند. با بخش فروش ما تماس گرفته تا راهنمایی های لازم را در مورد خرید بهترین و مناسب ترین دوربین در اختیار شما قرار دهند.


نصب دوربین مداربسته در کارگاه ساختمانی

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به این مقاله امتیاز بدین

نصب دوربین مداربسته در کارگاه ساختمانی می تواند امنیت بی نظیری در مقابل جرم، سرقت و خرابکاری ایجاد کرده و امنیت کارگران را بالا ببرد. دوربین مدار بسته در این مکان ها نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه های کمپانی می شوند بلکه موفقیت یک پروژه را هم تضمین می کند. استفاده از دوربین مداربسته مدرن به لطف نوآوری ها و تکنولوژی های جدید، بسیار مقرون به صرفه است.
کارگاه های ساختمانی معمولا دارای تجهیزات، ماشین آلات و مصالح گران قیمتی هستند که نیاز به مراقبت شبانه روزی دارند. علاوه بر این، برای هر پروژه ساختمانی مهم است که کارگران وظایف خود را انجام داده و امنیت لازم را داشته باشند.

نصب دوربین مداربسته در کارگاه ساختمانی

اغلب میلیون ها و شاید چندین میلیارد تومان در یک پروژه ساخت و ساز سرمایه گذاری شده باشد بنابراین نتیجه موفقیت آمیز آن بسیار مهم است. در ادامه در مورد دوربین های مداربسته مدرن و مزایایی که برای کارگاه های ساختمانی به همراه دارند خواهیم پرداخت.

دوربین های مداربسته کارگاه ساختمانی چیست؟

دوربین های امنیتی کارگاه های ساختمانی برای نظارت بر کارگاه های فعال و ضبط فعالیت های روزانه نصب و مورد استفاده قرار می گیرند. این دوربین ها می توانند ویدیوهایی با رزولوشن بالا را به یک مرکز کنترل امنیتی داخل یا خارج کارگاه مخابره کنند. به همین دلیل نصب این دوربین ها یک سرمایه گذاری فوق العاده جهت تضمین انجام مداوم عملیات روزانه در کارگاه است.

دوربین مداربسته تحت شبکه برخلاف نوع آنالوگ، به راحتی نصب، نگهداری و استفاده می شود. وجود این دوربین ها اثبات کرده است که نه تنها می توانند مجرمان و خرابکاری را از محل ساخت و ساز دور نگه دارند بلکه می توانند باعث شوند کارگرها بهتر کار کنند چون می دانند در حین انجام وظایف روزانه، نظارت(دوربین مداربسته کارخانه) می شوند.

اغلب میلیون ها و شاید چندین میلیارد تومان در یک پروژه ساخت و ساز سرمایه گذاری شده باشد بنابراین نتیجه موفقیت آمیز آن بسیار مهم است که تنها با نصب یک دوربین مداربسته این مسئله امکان پذیر می شود .

 

حتما بخوانید: دوربین های مداربسته نظارتی پارکینگ

نصب دوربین مداربسته در کارگاه ساختمانی

در دهه های گذشته، دوربین های مداربسته آنالوگ به سختی نصب می شد چون آنها به یک مدار نیاز داشتند. افزودن دوربین های جدید به سیستم هم چالش برانگیز بود و نیاز به سیم کشی جدید برای هر دوربین داشت. دوربین های آنالوگ در سال های گذشته محدودیت کیفیت در تصاویر تولیدی خود هم داشتند.

دوربین های مداربسته جدید برای کارگاه‌ های ساختمانی می توانند موضوعات امنیتی مختلفی که ممکن است در مکان وجود داشته باشد را پوشش دهند. معمولا ارزیابی امنیتی کارگاه باید پیش از نصب دوربین انجام شود تا بتوان نقاط آسیب پذیر را شناسایی کرد. پس از تعیین نقاط نصب دوربین ها و نوع دوربین مورد نیاز، می توان به راحتی آنها را نصب کرد.

دوربین های امنیتی با توجه به طیف گسترده ای از کارکردها و توانایی های جدید، دارای انواع مختلفی بوده که هر کدام می توانند در مکان خاصی مفید واقع شوند. برخی از مدل های دارای قابلیت دید در شب هستند که می توانند تصاویر واضحی را حتی در تاریک ترین محیط یا در شب تولید کنند. مدل ها دیگر به گونه ای طراحی شده اند که وقتی حرکتی را شناسایی کنند فعال شده و بلافاصله پرسنل مسئول را با هشدار آگاه می کنند.

شناسایی نیازهای امنیتی یک کارگاه ساختمانی بسیار مهم است و باید یک طرح امنیتی قوی برای آن تهیه کرد. انتخاب بهترین نوع و مدل از دوربین های مداربسته تضمین می کند که مکان در برابر وقوع جرم ایمن بوده و کارگران مشغول در کارگاه از ایمنی کافی برخوردار هستند و وظایف خود را انجام می دهند.

مزایای نصب دوربین مداربسته در کارگاه ساختمانی

همانطور که در بالا گفته شد، نصب دوربین مداربسته در کارگاه ساختمانی می تواند مزایای بی نظیری برای آن محل ایجاد کند. برخی از این مزایا آشکار بوده و برخی دیگر کاملا منحصر به فرد هستند و موقعیت های جدیدی برای محافظت از کارگاه و کارگران فراهم می کنند. نصب دوربین مداربسته در کارگاه ساختمانی دارای مزایای زیر است.

دور نگه داشتن سارقان و خرابکاران

شاید یکی از مهم ترین مزایایی که دوربین های مداربسته برای یک کارگاه ساختمانی دارند، توانایی آنها در جلوگیری از وقوع جرم است. چون همیشه ثابت شده است که مجرمان آسیب پذیرترین و ساده ترین مکان ها را هدف قرار می دهند. این موضوع در مورد خرابکارها هم صدق می کند.

وجود دوربین های مداربسته در کارگاه ساختمانی می تواند به عنوان یک عامل بازدارنده قدرتمند عمل کرده و مجرمان نمی توانند به هدف خود برسند. اگر دوربین مداربسته در محل نصب شده باشد، طبق بررسی ها ۶۰ درصد از مجرمان مکان دیگری را انتخاب می کنند و همین یعنی قدرت بازدارندگی دوربین های امنیتی.

نصب دوربین مداربسته در کارگاه ساختمانی

نظارت مداوم

دوربین های مداربسته مدرن به کاربران توانایی انتخاب نحوه و زمان شروع ضبط ویدیو را می دهند. می توان دوربین های تحت شبکه را به گونه ای تنظیم کرد که بیست و چهار ساعت شبانه روز به ضبط تصاویر مشغول بوده و آنها را به یک دستگاه ذخیره یا فضای ابری ارسال کند. اگر می خواهید در فضای ذخیره صرفه جویی کنید، می توانید آنها را به گونه ای تنظیم کنید که تنها وقتی حرکتی را شناسایی کردند فعال شده و شروع به ضبط کنند. این قابلیت به کاربران امکان تغییر تنظیمات دوربین ها را بر اساس محیط می دهد و می توانند بیشترین پوشش دهی را در زمان نیاز داشته باشند.

ایجاد شواهد مفید از مسئولیت و وقوع جرم

نصب دوربین های مداربسته در کارگاه ساختمانی می تواند شواهد مفیدی را از وقوع جرم یا حادثه ارائه دهد. این ویدیوها در آینده می توانند در شناسایی افراد خاطی و مجرم کمک کرده و راه اجرای قانون و تعقیب مجرمان را هموارتر سازد. با استفاده از این شواهد می توان اموال به سرقت رفته را بازگرداند و در عین حال از وقوع جرم توسط سایر مجرمان جلوگیری کرد.

به دنبال وقوع یک حادثه در کارگاه، ویدیوهای با کیفیت (مانند دوربین مداربسته ۴ مگاپیکسل) می توانند به کمک شرکت های بیمه آمده تا شرایط پیرامون حادثه را بررسی و میزان مسئولیت را مشخص کنند. محافظت از کارگاه در برابر پرونده های جعلی و بدهی ها، یکی از جنبه های مهم برای تضمین موفقیت یک پروژه ساختمانی است.

تطبیق دوربین ها یا پیشرفت پروژه

کارگاه های ساختمانی دائما در حال تغییر و تکمیل شدن هستند و هم زمان با این تغییرات، نقاط آسیب پذیر از لحاظ امنیتی هم تغییر می کند. خوشبختانه دوربین های مدرن می توانند به راحتی از نصب درآمده و دوباره در محل جدیدی نصب شوند تا پوشش کامل بر محیط ایجاد شود. مهم نیست محیط کارگاه ساختمانی چگونه باشد، دوربین های مداربسته جدید (دوربین مداربسته صنعتی) می توانند پوشش همه جانبه و روشی قدرتمند و محافظتی در برابر جرم ارائه دهند.

نتیجه گیری

استفاده از دوربین های مداربسته در کارگاه های ساختمانی می تواند امنیت آن کارگاه را به ارمغان بیاورد . در این مقاله به مواردی همچون کنترل حفظ ایمنی و امنیت کارگران و افرادی که در کارگاه حضور دارند و یا پیشگیری از وقوع سرقت و خرابکاری توسط دوربین مداربسته اشاره شد .
شایان ذکر است در صورت وقوع سرقت و یا خرابکاری، از طریق تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته می توان جرم را پیگیری نمود تا افراد خرابکار و مجرم شناسایی شوند .


1.       https://knowyourmeme.com/users/fredric-larry

2.       https://u-ssr.com/read-blog/20752

3.       https://replit.com/@hiktejarat0025

4.       https://www.openstreetmap.org/user/AlmaRogers6

5.       http://wikiirani.ir/news/113520

6.       https://arse3.ir/30390-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF

7.       https://www.irna.ir/news/84392272/%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87

8.       https://www.webtalk.co/n/34174791

https://mehrcctv-byn.atrinblog.ir/

استاندارد ONVIF دوربین مداربسته / سرور دوربین مداربسته چیست چه وظیفه ای دارد

استاندارد ONVIF دوربین مداربسته

درگذشته برند های مختلف دوربین مدار بسته برای ارسال و دریافت اطلاعات دارای یک چهارچوب ارتباطی و پروتکل مختص به خود  بودند. به همین خاطر تجهیزات برند های مختلف برای ارسال و دریافت اطلاعات با یکدیگر سازگاری نداشتند. برای مثال امکان اتصال یک دستگاه ضبط NVR از برند X به دوربینی از برند Y وجود نداشت . به همین دلیل سیستم های نظارتی IP به علت عدم سازگاری تجهیزات مختلف با یکدیگر و درجه انعطاف پذیری کم، شدیدا دچار مشکل گردیدند.

نمایندگی هایک ویژن

به منظور رفع این مشکل، پروتکل (Open Network Video Interface Forum) یا به اختصار ONVIF در سال 2008 توسط شرکت های اکسیس، بوش و سونی ابداع گردید. ONVIF یک فروم صنعتی باز و جهانی است که با هدف تسهیل و گسترش یک استاندارد باز جهانی برای رابط کاربری محصولات ایمنی مبتنی بر شبکه است. صنایع نظارتی، از پروتکل  ONVIF به منظور توسعه یک استاندارد جهانی برای رابط کاربری محصولات امنیتی و بهینه سازی سازگاری تجهیزات مختلف دوربین مداربسته تحت شبکه با برندهای متفاوت استفاده می کنند.

به طور کلی اهداف  ONVIF شامل موارد زیر است:

  • استاندارد سازی ارتباط بین تجهیزات مداربسته شبکه
  • امکان استفاده همزمان از دوربین های مداربسته تحت شبکه با برندهای مختلف در یک بستر تحت شبکه
  • امکان استفاده از استاندارد ONVIF توسط تمامی شرکت های تولیدکننده

پروفایل های مختلف پروتکل ONVIF

پروتکل ONVIF دارای پروفایل های متعددی است که هر کدام نحوه سازگاری و تعامل دستگاه های مختلف را مشخص می نمایند. هر محصول استانداردی به منظور عملکرد مناسب با سایر تجهیزات باید از حداقل یکی از پروفایل های ONVIF پیروی کند. برای مثال دوربین مدار بسته Hikvision از پروفایل های G و  S پشتیبانی می کند. در زیر به معرفی آنها می پردازیم.

 

استاندارد ONVIF دوربین مداربسته

 

پروفایل  S

در پروفایل S تمرکز بر ویژگی های مشترک سیستم های مداربسته IP است که شامل عملکرد های نرم افزاری زیر است:

  • ایجاد جریان صدا و تصویر
  • کنترل PTZ
  • استفاده از متادیتا
  • مورد استفاده در ورودی های عملکرد هشدار و خروجی های ایستگاه تقویت کننده

استاندارد ONVIF دوربین مداربسته

پروفایل  C

از ادغام سیستم های کنترل تردد و دوربین مدار بسته تحت شبکه پشتیبانی نموده و قابلیت همکاری بین این سیستم ها و سیستم های ویدئویی شبکه را میسر می سازد و دارای قابلیت های زیر است:

  • تنظیمات اطلاعات سایت
  • مدیریت هشدار و رویداد
  • کنترل دسترسی
  • ردیاب خودرو

پروفایل G

پروفایل G در واقع از عملکرد های موجود در ضبط و جستجوی تصاویر ویدئویی، صدا و متادیتا در تجهیزات تحت شبکه پشتیبانی کرده و به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • بهینه سازی ارتباط بین تصاویر زنده و تصاویر ضبط شده
  • بازپخش صدا و تصویر
  • جست و جو میان تصاویر ضبط شده
  • کنترل عملیات ضبط و تغییر پارامتر های آن

استاندارد ONVIF دوربین مداربسته

پروفایل A

پروفایل A مختص محصولاتی است که دارای سیستم های الکترونیکی کنترل دسترسی هستند. دستگاه هایی که از پروفایل A پشتیبانی می کنند دارای مشخصات زیر هستند:

  • بازیابی اطلاعات
  • پیکربندی سطح دسترسی

پروفایل Q

پروفایل Q مختص سیستم های ویدئویی IP مانند دوربین ، سوئیچ ، مانیتور و … است و هدف آن به طور کلی تسهیل دسترسی و پیکربندی اساسی تجهیزات در بستر شبکه است.

  • تسهیل و تسریع ارتباط دستگاهها با یکدیگر
  • جست و جوی آسان تجهیزات
  • راه اندازی و تنظیم پارامترها
  • یک پارچه سازی داده ها و Privacy

مزایای ONVIF

یکی از محاسن ONVIF آزادی عمل در انتخاب دستگاه مورد نظر از برند های مختلفی است که از ONVIF پشتیبانی می کنند. زیرا در این دستگاه ها دیگر نیازی به پیروی از یک دستور العمل خاص نیست. پلتفرم ONVIF اکثر ویژگی های موجود در دوربین های تحت شبکه را در اختیار دارد. هر چه دستور العمل های ONVIF در دستگاه های بیشتری پیاده سازی گردد، ارائه دهندگان سیستم های نظارتی می توانند زمان کمتری را برای توسعه دستورالعمل های اختصاصی رابط کاربری در محصولات خود صرف کرده و زمان بیشتری را برای توسعه ویژگی های جدید در محصولات خود صرف کنند.

تی وی تی    اچ ار یو ای 

استاندارد ONVIF دوربین مداربسته

معایب  ONVIF

ONVIF از جمله استاندارد های نوظهوری است که معایب خاص خودش را هم دارد به طور کلی دو فاکتور مهم در اعتبار سیستم های پیروی کننده از  ONVIF وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  1. نحوه پیاده سازی دستور العملهای مختلف ONVIF توسط دوربین های مختلف
  2. تولید کنندگان برندهای مختلف چگونه می توانند از کیفیت عملکرد دستورالعمل های ONVIF اطمینان حاصل کنند

برخی از ویژگی های موجود در سیستم های تحت شبکه در هنگام استفاده از سیستم مدیریت نظارتی که انحصارا از ONVIF پیروی می کنند از دسترس خارج شده و امکان استفاده از آنها میسر نیست. بنابراین جهت به کارگیری برخی از این ویژگی ها ممکن است نیاز داشته باشید تا از دستو ر العمل های خاص برند مورد استفاده خود استفاده کنید.


سرور دوربین مداربسته چیست چه وظیفه ای دارد

سرور ها، کامپیوتر های معمولی با ظرفیت بالا و توان گرافیکی پیچیده تری هستند که بعنوان سرویس دهنده اصلی به سایر کامپیوتر های client همواره روشن و در دسترس اند.

عملکرد یک سرور کامپیوتری ذخیره، بازیابی و ارسال فایل ها و داده های کامپیوتری به سایر رایانه های موجود در شبکه است. مثال جالب این موضوع در مقیاس بزرگتر، شبکه کامپیوتری جهانی یا همان اینترنت است که وابسته به تعداد زیادی از سرورها در سرتاسر جهان است.

در گذشته در نصب دوربین های مدار بسته تحت شبکه از سرور ها به جای NVR ها جهت ضبط تصاویر ارسالی استفاده می گردید. اما امروزه بیشتر از دستگاه ضبط NVR برای ثبت تصاویر در بستر شبکه و کنترل و مدیریت مکان مورد نظر استفاده می گردد. اما گاهی اوقات به دلایلی همچون نیاز به عملیات پردازش تصویر و یا سلیقه کارفرما یا مواردی همچون وجود سرور های با ظرفیت خالی در سازمان های بزرگ، بیشتر از سرور ها استفاده می شود.


مزایای استفاده از سرور ها در دوربین مداربسته

  1. نرم افزار های متعددی برای نصب بر روی سرور ها وجود دارند که دارای قابلیت ها و آپشن های متعدد و ویژه ای هستند که این قابلیت ها در برخی از نرم افزار های VMS مانند  Hikvision IVMS و  Dahua PSS رایگان و یا در Blue Iris ارزان بوده اما در برخی دیگر نظیر Milestone, Exacq, Avigilon مستلزم پرداخت هزینه است.
  2. سرور ها بسیار انعطاف پذیر بوده و بسته به قابلیت سخت افزاری خود تا از چندین هزار دوربین در یک بستر تحت شبکه پشتیبانی کنند.
  3. امکان نصب نرم افزار هایی با قابلیت های گسترده نظیر پلاک خوانی، تشخیص چهره افراد، شمارش افراد و … توسط نرم افزار های موجود در سرور ها امکان پذیر است.
  4. سرور ها قابلیت و ظرفیت ذخیره سازی بالایی داشته که به مراتب از NVR ها بیشتر است.
  5. سرور ها به دلیل داشتن پردازنده های قوی سرعت عملکرد بالایی دارند.

معایب استفاده از سرور

  1. سرورها نسبت به دستگاه های ضبط NVR از انرژی برق بیشتری استفاده می کنند و هزینه های آپدیت و نگه داری آنها نیز به مراتب بیشتر از NVR هاست.
  2. برخی از NVR ها دارای قابلیت  POE بر روی خود دستگاه هستند که راه اندازی و نصب را آسانتر می کند اما در مورد سرور ها حتما باید از سوئیچ های POE و یا  POE injector استفاده گردد.

مقایسه کلی دستگاه ضبط NVR و SERVER

اکثر مشتریان به دنبال کاهش هزینه های خود هستند، بنابراین NVR را انتخاب می کنند. زیرا دارای قیمت پایین تری نسبت به سرور بوده و نصب آسان تری نیز دارد. NVR ها مشکلات نرم افزاری کمتر و پایداری سیستمی بیشتری نسبت به سرور ها دارند.

از مزیت های دیگر NVR نسبت به سرور می توان به سوئیچ داخلی POE اشاره نمود که باز در کاهش هزینه ها نقش موثری داشته و دیگر نیاز به هزینه جداگانه برای خرید POE وجود ندارد. اما با این وجود نمی توان از قابلیت هایی نظیر قدرت پردازش بالا، قابلیت های تصویری ویژه نرم افزار ها و …. در سرور ها غافل ماند.

به طور کلی برای انتخاب میان سرور و یا دستگاه ضبط NVR به فاکتور هایی نظیر بزرگی پروژه، مقیاس پذیری سیستم ها و از همه مهم تر چگونگی کارکرد آنها است که تعیین می کند کدام یک گزینه مناسب تری برای شماست. اخیرا NVR هایی با قیمت بالاتر به بازار آمده اند که برخی از قابلیت های ترم افزاری مانند شمارش افراد را دارند. نتیجتا به دلیل هزینه کمتر دستگاه های NVR، استفاده از این دستگاه ها در پروژه های کوچک مقرون به صرفه تر بوده و در صورت نیاز به افزایش تعداد دوربین های مدار بسته تحت شبکه در پروژه های بزرگ تر، که نیازمند به امکانات خاص نرم افزاری ویژه ای هستند، استفاده از سرورهای کامپیوتری مناسب تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دی وی ار

   دوربین مدار بسته 

  سوییچ شبکه

   ان وی ار