مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

طراحی وب‌سایت



طراحی و در حقیقت «توسعه سطح کاربر» برای وب‌سایتی که قرار است محتوایش را کاربران غیرحرفه‌ای ویرایش کنند، مشکلاتی سوای مشکلات معمول توسعه یک وب‌سایت عادی دارد. این روزها بیشتر مشتریان می‌خواهند توانایی مدیریت محتوای خودشان را داشته باشند. بنابراین بیشتر طراحان متوجه خواهند شد که بیشتر طراحی‌هایشان، اگر نگوییم همه‌شان، در حد قالب‌هایی مثل CMS خواهند ماند.

طراحی و در حقیقت «توسعه سطح کاربر» برای وب‌سایتی که قرار است محتوایش را کاربران غیرحرفه‌ای ویرایش کنند، مشکلاتی سوای مشکلات معمول توسعه یک وب‌سایت عادی دارد. این روزها بیشتر مشتریان می‌خواهند توانایی مدیریت محتوای خودشان را داشته باشند. بنابراین بیشتر طراحان متوجه خواهند شد که بیشتر طراحی‌هایشان، اگر نگوییم همه‌شان، در حد قالب‌هایی مثل CMS خواهند ماند.

دشمن‌تان را بشناسید
این که سیستم‌های مدیریت محتوا چقدر در ویرایش محتوا به کاربر آزادی بدهند، قانون ثابتی ندارد. به‌عنوان یک طراح ابتدا باید بفهمید در مقابل سیستم قالب‌گذاری CMS انتخابی‌تان چقدر کنترل دارید. این کنترل ممکن است در حد توانایی ویرایش قالب‌های موجود یا به پیچیدگی تغییر کلی CMS برای طراحی‌تان باشد. در برخی محصولات قدیمی‌تر CMS ممکن است ببینید کنترل کمی روی نشانه‌گذاری‌هایی که در صفحه وارد شده‌اند دارید. اگر کاربران CMS قادر باشند HTML خودشان را وارد کنند، می‌توانید بفهمید طراحی‌تان چقدر در مقابل این اتفاقات مقاوم است. شرایط ایده‌آل برای یک طراح زمانی است که کاربر، قابلیت محدودی برای وارد کردن نشانه‌گذاری‌هایش داشته باشد و CMS از بلاک‌های محتوای ساخت‌یافته برای هدایت آنها با افزودن محتوا در شیوه صحیح استفاده کند و سپس بدرستی توسط قالب‌ها نشانه‌گذاری شوند.
 
سازگار نگه دارید
هر چقدر سیستم مدیریت محتوای منعطف‌تری داشته باشید، باید سازگاری قالب‌های خود را بیشتر در نظر بگیرید. این‌که چند ویرایشگر محتوا تربیت کنید، بسیار ساده‌تر از این است که بخواهید سیستم سازگاری داشته باشید.
اگر با هر نوعی از محتوای ساخت‌یافته در طراحی‌تان کار می‌کنید، هر بخش را به‌عنوان یک بلاک تکرارشونده قلمداد کنید. توسط CSS3 براحتی می‌توانیم هر آیتمی یا حتی آیتم آخر را هدف بگیریم. البته این قابلیت برای مرورگرهای قدیمی دردسترس نیست و ممکن است ویرایش کد پشتیبان CMS برای افزودن یک کلاس برای هر آیتم دیگر یا آخرین آیتم امکان‌پذیر نباشد.
زمانی که با نواحی‌ای سر و کار دارید که الزاما بلوک‌های بزرگ محتوایی هستند و کاربر روی نشانه‌گذاری آنها کنترل کامل دارد، اصلا فرض نکنید که کاربر خودش تشخیص می‌دهد که باید کلاس‌های CSS را اضافه کند تا جلوه‌هایی که شما برای این سیستم در نظر گرفته‌اید را پیاده کند.

اجتناب از به‌کارگیری عکس به‌جای متن
ممکن است تصاویر را با کمک PHP و دیگر زبان‌ها در سمت سرور ایجاد کرد، اما سیستم مدیریت محتوای شما نمی‌تواند این قابلیت را به‌عنوان مساله‌ای استاندارد ارائه کند، چون همواره باید فکر فونت‌های غیراستانداردی که در طراحی‌تان قرار می‌گیرد نیز باشید.
همین شرایط با استفاده از فونت‌ها ساده‌تر است و سرویس‌های زیادی همین الان هستند که می‌توانید از هر فونتی که تمایل دارید در وب‌سایت خود استفاده کنید و نیازی هم نباشد که روی کامپیوتر کاربر نصب شده‌ باشند.
 
در نظر گرفتن سیستم مدیریت محتوا هنگام ایجاد منو
به ‌هر حال هر سیستم مدیریت محتوایی روی یک مساله تمرکز دارد و باعث می‌شود بیشتر بازدیدهای سایت را به آن بخش هدایت کند. از این‌رو بهتر است با توسعه‌ دهندگان CMS صحبت کرد و متوجه شد که این سیستم تا چه حد کنترل لازم را به‌کاربر می‌دهد.
با اطلاعات واقعی آزمایش کنید
زمانی‌که طراحی در HTML و CSS توسعه پیدا کرد، فرضیات‌ خود را از نظر رفتاری که طراحی در برابر محتوا نشان می‌دهد، بیازمایید. اگر این کار پیش از این که قالب‌ها در CMS گنجانده شوند، انجام شود، بهتر خواهد بود.
 
به ویراستاران محتوا در نگهداری طراحی کمک کنید
اگر CMS را با دستورالعمل‌های کوچک به کاربر تحویل دهید، نمی‌توانید از آنها انتظار داشته باشید ذهن‌تان را بخوانند و از طراحی آن‌گونه که دوست دارید نگهداری کنند. حتی اگر ویراستار محتوای پایه‌ای، کاملا برای ویرایش سایت تعلیم دیده باشد، ممکن است بر اثر گذشت زمان فراموش کند یا تصمیم بگیرد کمی خلاقیت به‌خرج دهد یا ممکن است ویراستار اصلی برود و شخص دیگری با آموزش کمتر جای آن را بگیرد.
 
حذف عملکردهای اضافی از واژه‌پرداز
واژه‌پرداز WYSIWYG در CMS شما به‌طور پیش‌فرض قابلیت اضافه کردن هر نوع شکل و ظاهری را به متن می‌دهد. با این حال در بسیاری از همین واژه‌پردازها می‌توان نوار ابزار را محدود کرده و تنها به دکمه‌ها و استایل‌هایی که می‌خواهید کاربر به آن دسترسی داشته باشد، اجازه دیده شدن بدهید.

1.      طراحی سایت تهران

2.      طراحی سایت

3.      سئو سایت

4.      سئو

5.      طراحی وب سایت

6.      تبلیغات گوگل

7.      طراحی سایت شرکتی

8.      طراحی سایت فروشگاهی

9.      طراحی سایت تهران

10.  طراحی سایت

11.  سئو سایت

12.  سئو

13.  طراحی وب سایت

14.  طراحی سایت شرکتی

15.  طراحی سایت فروشگاهی

12 راه برای استفاده بهتر از فایرفاکس


12 راه برای استفاده بهتر از فایرفاکس

در حال حاضر اکثر کاربران اینترنت، نام فایرفاکس، مرورگر محبوب وب را شنیده‌اند و با یکبار استفاده آن را جایگزین اینترنت اکسپلورر کرده اند. این مرورگر فوق العاده که از نظر سرعت و امنیت  نسبت به IE برتر است در داخل خود ترفندهایی نهفته دارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی 12 راه برای استفاده بهتر و بهینه تر از قسمت‌های مختلف فایرفاکس بپردازیم که این مرورگر را پیش از پیش کاربردی‌تر می‌کند.

در حال حاضر اکثر کاربران اینترنت، نام فایرفاکس، مرورگر محبوب وب را شنیده‌اند و با یکبار استفاده آن را جایگزین اینترنت اکسپلورر کرده اند. این مرورگر فوق العاده که از نظر سرعت و امنیت  نسبت به IE برتر است در داخل خود ترفندهایی نهفته دارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی 12 راه برای استفاده بهتر و بهینه تر از قسمت‌های مختلف فایرفاکس بپردازیم که این مرورگر را پیش از پیش کاربردی‌تر می‌کند.
 
1- فضای نمایش بیشتر
آیکون‌های موجود در نوار ابزار را کوچک‌تر کنید. به این آدرس بروید. View > Toolbars > Customize و “Use small icons ” را تیک بزنید.
 
2- کلمات کلیدی هوشمند
به وسیله‌ی این ترفند می‌توانید موتور جست‌وجوی دلخواه خود را به موتورهای جست‌وجوی فایرفاکس اضافه کنید. بر روی موتور جست‌وجوی دلخواهتان راست کلیک و گزینه‌ی” Add a Keyword for this search ” را انتخاب کنید.
بعد یک اسم و یک کلمه‌ی کلیدی به آن بدهید. ( به عنوان مثال من جعبه‌ی سرچ سایت mashable را در نظر می‌گیرم و نام آن را mashable و کلمه‌ی کلیدی را هم mash انتخاب می‌کنم. ) حال برای سرچ کلمه‌ی iphone در سایت mashable کافی است در نوار آدرس فایرفاکس “mash iphone ” را تایپ کنم و دکمه Enter را بزنم. به همین سادگی می‌توانید موتورهای جست‌وجوی دیگری را نیز به فایرفاکس اضافه کنید.
 
3- میانبرهای صفحه کلید
یادگیری این میانبرها شاید وقت زیادی بگیرد. ولی وقتی آن‌ها را فرا بگیرید، گشت‌وگذار شما در اینترنت سریع‌تر می‌شود. لیست زیر پرکاربردترین میانبرها را شامل می‌شود.
اسکرول‌بار ( page down و page up )
جست‌وجو ( Ctrl+F ) یا ( F3 )
جست‌وجوی سریع ( / )
پیدا کردن مورد بعدی ( Alt+N ) یا ( Ctrl+G )
اضافه کردن به بوکمارک ( Ctrl+D )
ایجاد تب جدید ( Ctrl+T )
باز کردن آخرین تب بسته شده ( Ctrl+Shift+T )
رفتن به قسمت جست‌وجو ( Ctrl+K )
رفتن به نوار آدرس ( Ctrl+L )
بزرگ کردن اندازه‌ی متن ( Ctrl+= )
کوچک کردن اندازه‌ی متن ( Ctrl+- )
بستن تب ( Ctrl+W )
بارگذاری مجدد ( F5 )
نمایش به صورت تمام صفحه ( F11 )
رفتن به صفحه‌ی خانه ( Alt+Home )
باز کردن صفحه ی جدید (ctrl+n)
رفتن به نوار آدرس (ctrl+n یا F6)  
بازگشت به صفحه قبل (alt+left arrow)
رفتن به صفحه بعدی (alt+right arrow)
مشاهده source صفحه (ctrl+u)
مشاهده تاریخچه مرور سایت‌ها (ctrl+h )
پرینت (ctrl+p)
4- تکمیل آدرس به صورت خودکار
یک میانبر دیگر که کاربرد آن به مانند میانبرهای بالا رایج نیست. در نوار آدرس ( Crtl+L )، نام سایت را بدون ” WWW ” و
” com. ” تایپ کنید. سپس Ctrl+ Enter را فشار بدهید. قسمت‌های پرنشده به صورت خودکار نوشته می‌شوند. برای ” net. ” از Shift+Enter و برای ” org. ” از Ctrl+Shift+Enter استفاده کنید.
 
5- حرکت در بین تب‌ها
به جای استفاده از ماوس برای انتخاب تب‌ها، می‌توانید از صفحه کلید استفاده کنید.
رفتن به تب بعدی ( Ctrl+Tab ) یا ( Ctrl+ page down )
رفتن به تب قبلی ( Ctrl+Shift+Tab ) یا ( Ctrl+page up )
رفتن به تب موردنظر بوسیله‌ی انتخاب شماره‌ی آن ( Ctrl+1-9 )
 
6- میانبرهای ماوس
بازکردن در یک تب جدید ( کلیک وسط بر روی لینک ) یا ( کلیک چپ+Ctrl )
صفحه‌ی قبلی ( Shift+Scroll down )
صفحه‌ی بعدی ( Shift+Scroll up )
بزرگ کردن اندازه‌ی متن ( Ctrl+Scroll down )
کوچک کردن اندازه‌ی متن ( Ctrl+ Scroll up )
بستن تب ( کلیک وسط بر روی تب )
 

تبلیغات میان متنی

7- پاک کردن آیتم‌ها از history نوار آدرس
فایرفاکس می‌تواند به صورت خودکار، URL هایی را که قبلا بازدید کرده‌اید، نشان دهد. اما شاید شما نخواهید این URLها نشان داده شوند. به نوار آدرس بروید. بر روی زبانه‌ی کوچک سمت راست آن کلیک کنید. بوسیله‌ی کلیدهای جهت‌دار صفحه کلید، URL مورد نظر خود را انتخاب و توسط دکمه‌ی delete، آن را حذف کنید.
 
8- User chrome
اگر از ظاهر و امکانات فایرفاکس خود خسته شده‌اید، می‌توانید بوسیله‌ی ساختن UserChrome.css ، تغییراتی در فایرفاکس ایجاد کنید. البته کار با آن کمی پیچیده است.
 
9- about:config
مکان اصلی برای ایجاد تغییر در فایرفاکس که کار با آن خیلی هم پیچیده نیست. شما می‌توانید با تایپ about:config در نوار آدرس به این صفحه بروید. این قسمت تا حدودی شبیه ساختار رجیستری ویندوز میباشد و از 4 شاخه تشکیل شده است:
Prefrence Name :این قسمت همان طور که از ظاهرش پیداست نام دستور العمل را یدک می‌کشد.
Status : اینجا وضیعت دستور العمل را نشان می‌دهد که اگر بر روی Default تنظیم شده باشد به این معناست که در حالت پیش فرض قرار دارد و در صورتی که بر روی User Set تنظیم شده باشد مشخص کننده این است که کاربر تغییری در آن ایجاد کرده.
الف - boolean : که حالت false و true رو معرفی می‌کند.
ب-integer : که مقادیر عددی رو دریافت می‌کند.
ج- string : که مقادیر رشته ای رو دریافت می‌کند.
شاخه آخر هم value هست که مقدار دستورالعمل رو نشان می‌دهد که ارتباط مستقیم با حالت type دارد.
لازم به ذکر است که اغلب اضافه شونده‌ها در این قسمت دارای Option هستند. پس ممکن است بعضی مقادیر به دلیل نصب اضافه شونده‌ای(Extention) در یک مرورگر باشد.
 
10- به سایتی دلخواه در بوکمارک(BookMark) یک کلمه‌ی کلیدی اضافه کنید
دسترسی به سایت‌های موجود در BookMark بوسیله‌ی این ترفند سریع‌تر می‌شود. بر روی سایتی در BookMark راست کلیک و Properties را انتخاب کنید و در کادر باز شده، فیلد keyword را با یک کلمه‌ی کلیدی پر کنید. حالا شما می‌توانید این کلمه‌ی کلیدی را در نوار آدرس تایپ کنید و به سرعت وارد سایت مورد نظر شوید.
 
11- میزان استفاده از RAM
اگر فایرفاکس قسمت زیادی از حافظه‌ کامپیوتر را اشغال می‌کند، می‌توان آن را محدود کرد. به about:config بروید. ” browser.cache ” را در قسمت F,i,l,t,e,r تایپ و ” browser.cache.disk.capacity “را انتخاب کنید. به طور پیش‌فرض بر روی 50000 تنظیم شده است. اما شما می‌توانید آن‌را متناسب با مقدار حافظه‌ی کامپیوتر خود، کاهش دهید. اگر حافظه‌ی رم شما بین 512MB تا 1GB است، 15000 را امتحان کنید.
 
12- جابه‌جایی یا حذف دکمه‌ی Close Tab
آیا شما به ندرت بر روی دکمه‌ی Close موجود بر روی تب‌های فایرفاکس کلیک می‌کنید؟ شما می‌توانید آن‌ها را جابه‌جا و یا حذف کنید. دوباره به about:config بروید. ” browser.tabs.closeButtons ” را جست‌وجو و باز کنید. کاربرد مقدارها در زیر آمده است.
0 : دکمه‌ Close را فقط بر روی تب فعال نشان می‌دهد.
1 : (پیش‌فرض) دکمه‌ Close را بر روی تمام تب‌ها نشان می‌دهد.
2 : دکمه‌ی Close را نشان نمی‌دهد.
3 : یک دکمه‌ی Close در انتهای نوار تب‌ها نشان می‌دهد.




ابزارهای آمارگیر وبسایت


بهترین ابزارهای رایگان آمارگیر وبسایت

اگر شما هم از جمله صاحبان وبسایت‌‌ها یا طراحان وب هستید حتماً به اهمیتِ دانستنِ اینکه چه کسانی به وبسایت شما می آیند و در آن مدت چه فعالیتی میکنند واقفید؛ حال چه وبلاگ باشد و چه سایت تجاری، این اطلاعات مهم هستند. سوال اینجاست که چگونه میتوان مجموعه‌ای از ابزارها تحلیلی و آمارگیر را برای پی‌بردن به این اطلاعات در اختیار داشت.
ابزارهای مختلف با ویژگی‌ها و قیمت‌های گوناگون برای این کار وجود دارد، در این مطلب بهترین ابزارهای رایگان آمارگیر و تجزیه و تحلیل وبسایت را به شما نشان خواهیم داد.

اگر شما هم از جمله صاحبان وبسایت‌‌ها یا طراحان وب هستید حتماً به اهمیتِ دانستنِ اینکه چه کسانی به وبسایت شما می آیند و در آن مدت چه فعالیتی میکنند واقفید؛ حال چه وبلاگ باشد و چه سایت تجاری، این اطلاعات مهم هستند. سوال اینجاست که چگونه میتوان مجموعه‌ای از ابزارها تحلیلی و آمارگیر را برای پی‌بردن به این اطلاعات در اختیار داشت.
ابزارهای مختلف با ویژگی‌ها و قیمت‌های گوناگون برای این کار وجود دارد، در این مطلب بهترین ابزارهای رایگان آمارگیر و تجزیه و تحلیل وبسایت را به شما نشان خواهیم داد.

Clickly
Clickly برای فراهم ساختن تجزیه تحلیل بی‌درنگ (real time) وبسایت‌ها به خود میبالد. با رابط کاربری ساده و کاربردی آن میتوانید بسادگی اطلاعات مورد نظر خود را تا جزئی‌ترین موارد بیابید ضمن اینکه تحلیل ورودی‌های توییتر و داشتن یک نسخه مخصوص iPhone چیزی است که آن را منحصر به فرد میکند.
 
Google Analytics
Google Analytics قطعاً یکی از محبوب‌ترین ابزارهای رایگان موجود است و کامل‌ترین ابزارهای مورد نیاز را در خود جای داده است. به هر حال بودن اسم گوگل پشت این سرویس حرفی برای گفتن باقی نمی‌گزارد.
 
Reinvigorate
Reinvigorate آمار بازدیدهای وبسایت شما را بصورت بی‌درنگ در اختیار شما میگذارد. نشان دادن دیاگرام‌ای آماری و استفاده از تکنولوژی نقشه گرمایی (heat map technology) که مشخص میکند بازیدکنندگان بیشتر در چه نواحی از سایت شما کلیک کرده‌اند از جمله ویژگی‌های آنست. همچنین شما میتوانید اطلاعات آماری خود را از طریق برنامه‌ای بر روی دسکتاپ دریافت کنید.
 
Piwik
Piwik یک پروژه متن‌باز است که با PHP و MySQL ساخته شده است که برای استفاده باید آن را روی سرور خود نصب کنید که به سادگی و در 5 دقیقه قابل نصب است.
 
Yahoo! Web Analytics
Yahoo! Web Analytics یک آمارگیر با ویژگی‌های کامل است که خود را بیشتر برای مصارف تجاری معرفی میکند. داشبورد انعطاف پذیر، اطلاعات بی‌درنگ، چارت‌های دموگرافیک، شخصی‌سازی گزارش‌ها و … از ویژگی‌های پیشرفته آن میباشد.
 
WordPress.com Stats
WordPress.com Stats اگر سایت شما با وردپرس راه‌اندازی شده است و نمی‌خواهید با استفاده از ابزارهای گوتاگون خود را سردرگم کنید، آمارگیر وردپرس بهترین انتخاب برای شماست.
 
Woopra
Woopra دارد در سطح وسیعی گسترش پیدا میکند. راحتی در استفاده، آمارگیر بی‌درنگ و ابزارهای تحلیلی، کیفیت رابط کاربری و مدیریت چندگانه وبسایت‌ها، از ویژگی‌های این سرویس است.
 
FireStats
FireStats یک آمارگیر ساده است که ویژگی‌های زیادی همچون گراف‌ها و چارت‌های جذاب ندارد و فقط یکسری اطلاعات کلی و معمولی را نشان میدهد پس برای افرادی که نیاز به ریز اطلاعات آماری دارند مناسب نیست البته شاید خود این، یک ویژگی محسوب شود.
 
GoingUp
GoingUp از یک رابط کاربری تحت اِی‌جکس استفاده میکند که یک آمارگیر قدرتمند را با یک ابزار بهینه‌سازی موتورهای جستجوی (SEO) عالی ترکیب کرده و به سرویسی کامل تبدیل شده است که همه ابزارهای لازم را با 16 ویژگی مختلف در خود جای داده است.

1.      طراحی سایت

2.      سئو سایت

3.      سئو

4.      طراحی وب سایت

5.      تبلیغات گوگل

6.      طراحی سایت شرکتی

7.      طراحی سایت فروشگاهی

8.      طراحی سایت تهران

9.      طراحی سایت

10.  سئو سایت

11.  سئو

12.  طراحی وب سایت

13.  تبلیغات گوگل

14.  طراحی سایت شرکتی

15.  طراحی سایت فروشگاهی

افزونه‌ های مهم برای طراحان وب


افزونه‌ های ضروری برای طراحان وب

برنامه‌ نویسان وب، خصوصا آن سنتی‌هایشان، به‌شدت از دشواری طراحی صفحه‌های وب سخن می‌گویند. این برنامه‌ نویسان از بس میان مرورگر و ویرایشگر کد خود سوییچ کرده‌اند، در گرفتن Alt+Tab استاد شده‌اند. اما می‌توان کار طراحی وب را بسیار ساده‌تر کرد. برای برنامه نویسی بهتر و راحت‌تر در فایرفاکس نیروهای کمکی متعددی وجود دارد. این نیروهای کمکی فایرفاکس برای برنامه‌ نویسان همان افزونه‌هایی هستند که می‌توان تمام آنها در چند ثانیه دانلود کرد. برای دانلود این افزونه‌ها به سایت فایرفاکس مراجعه نمایید. نحوه نصب آنها در مقاله "نصب افزونه‌های فایرفاکس (Add-ons)"شرح داده شده است.

برنامه‌ نویسان وب، خصوصا آن سنتی‌هایشان، به‌شدت از دشواری طراحی صفحه‌های وب سخن می‌گویند. این برنامه‌ نویسان از بس میان مرورگر و ویرایشگر کد خود سوییچ کرده‌اند، در گرفتن Alt+Tab استاد شده‌اند. اما می‌توان کار طراحی وب را بسیار ساده‌تر کرد. برای برنامه نویسی بهتر و راحت‌تر در فایرفاکس نیروهای کمکی متعددی وجود دارد. این نیروهای کمکی فایرفاکس برای برنامه‌ نویسان همان افزونه‌هایی هستند که می‌توان تمام آنها در چند ثانیه دانلود کرد. برای دانلود این افزونه‌ها به سایت فایرفاکس مراجعه نمایید. نحوه نصب آنها در مقاله "نصب افزونه‌های فایرفاکس (Add-ons)"شرح داده شده است.

Aardvark
این افزونه به شما این امکان را می‌دهد تا عناصری را از یک صفحه وب انتخاب و کلی کار روی آنها انجام دهید. البته این افزونه بیشتر برای آنالیز ساختار صفحه وب استفاده می‌شود. ولی در کارهای دیگری از قبیل حذف‌کردن یا ایزوله‌کردن عناصر و یا ساخت کدهای DOM (Document Object Model) به‌شما کمک می‌کند. به‌شدت به شما توصیه می‌کنیم که از این افزونه استفاده کنید تا معجزه آن را ببینید.
 
CSS Validator
اعتبارسنج CSS، گزینه جدیدی را به منوی کلیک راست شما در فایرفاکس اضافه می‌کند و به‌کمک آن می‌توانید سند CSS هر صفحه وب را در یک تب جدید اعتبار سنجی کنید. اعتبارسنج CSS به‌درد آن دسته از طراحان وب‌ می‌خورد که به رعایت استانداردها خیلی پایبندند.  
 
CSS Viewer
اصلا نمی‌شود بدون CSSViewer کار را پیش‌برد. یک بار این افزونه را نصب کنید و بعد به‌عمق معنای این جمله پی می‌برید. تمام اطلاعاتی که می‌توان از سند CSS یک صفحه وب در آورد در این افزونه وجود دارد. فقط کافی است منوی ابزار را باز کنید و اطلاعات را ببینید. کاربرد آن تقریبا روزانه است.
 
Web Developer
اگر هرکدام از این افزونه‌ها را تابه‌حال نصب نکرده‌اید اشکال ندارد، ولی این یکی را حتما نصب کنید! این افزونه، یک منو و یک نوارابزار به فایرفاکس اضافه می‌کند که به شما امکانات زیادی، مانند گزینه طرز نمایش یک صفحه، ویرایش و نمایش CSS و بسیاری از چیزهای دیگر را می‌دهد که احتمالا باعث می‌شود یک شب را از خوشحالی تا صبح بیدار بمانید.
 
FireBug
بدون فایرباگ، توسعه وب دردی است که درمان ندارد. به‌کمک فایرباگ امکان ویرایش، رفع عیب، مشاهده CSS، ویرایش آن. اعمال کدهای جاوااسکریپت، تغییر کدهای HTML، تغییر CSS و هر چیزی در این میان را می‌توانید انجام دهید.  
 
FirePHP
این افزونه تنها زمانی قابل استفاده است که شما افزونه FireBug را قبلا نصب کرده باشید. اگر فایرباگ را سلطان افزونه‌های طراحی وب بنامیم، قطعا این یکی دستیار آن است و برنامه‌نویسان PHP را غرق در خوشحالی خواهد ساخت. با کمک هر دو افزونه می‌توانید توانایی PHPتان را بسنجید و خطاهای آن را به‌راحتی پیدا کنید.

FontFinder
اگر تا به‌حال از فونتی در یک سایت خوشتان آمده، ولی نفهمیدید که چه فونتی است، این افزونه را نصب کنید و دوباره سراغ آن سایت بروید. هر تکه‌ای را که می‌خواهید انتخاب کنید و بعد یک راست کلیک با دریافت CSS کامل آن فونت فاصله دارید. به‌سادگی می‌توانید آن را کپی کنید و بعد در وب‌سایت خود پیاده کنید.  
 
HTML Validator
به‌کمک این افزونه که فقط برای کاربران ویندوز طراحی شده، می‌توانید میزان خطاهای عناصر HTML روی صفحه‌تان را شناسایی کنید. اگر طراح پیشرفته وب نیستید، کلا سراغ این افزونه نروید. کار با آن بسیار دشوار است.
 تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید.

IE View
اگر مشتریان شما بیشتر از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند، این افزونه به شما خیلی کمک می‌کند.
این افزونه گزینه‌ای را به اسم Open in IE اضافه می‌کند که به شما این اجازه را می‌دهد تا صفحه‌ای را که طراحی کرده‌اید در اینترنت اکسپلورر باز کنید و ببینید در اکسپلورر چه منظره‌ای دارد.
 
Java Console
اگر خیلی دلتان می‌خواهد بدانید اپلت Java چگونه در صفحه وب نمایش داده می‌شوند، این افزونه برای خود شما طراحی شده است! همچنین می‌توانید یک گزارش کامل از کارایی آنها نیز بگیرید.
 
LinkChecker
با کمک این افزونه می‌توانید بفهمید که لینک‌های یک وب‌سایت به کجا می‌روند، آیا خطای 404 را نمایش می‌دهند یا خیر؟  
 
Poster
اگر می‌خواهید از سروری اشکال‌زدایی کنید و کار به‌جایی کشید که بسته‌های HTTP را هم باید با دقت کنترل کنید، با کمک پوستر می‌توانید بسته‌ای را آماده کنید و بعد عملیات انتقال و دریافت را انجام دهید و با دقت روی بسته‌های بازگشتی تمرکز کنید.  
 
Style Sheet Chooser II
این افزونه می‌تواند سوئیچ‌کننده style sheet پیش‌فرض فایرفاکس را با هر سندی که در هرکدام از صفحات وب دیده‌اید، جایگزین ‌کند. این ابزار، چیزی نیست که همیشه بخواهید از آن استفاده کنید، ولی اگر بخواهید تغییری بدهید، مطمئن باشید بهترین گزینه شما خواهد بود.
 
ColorZilla
اگر در وب‌سایتی از رنگی خوشتان آمد و خواستید آن را برای استفاده بعدی یک جایی یادداشت کنید، کالرزیلا کد رنگ را به‌سادگی هرچه تمام‌تر برای شما استخراج می‌کند. حتی می‌توانید با کمک پالت رنگی که در این افزونه هست، ترکیب‌های رنگی زیبایی خلق کنید: ساده، قدرتمند و ضروری.
 
YSlow
این افزونه نیز برای اجرا به FireBug نیاز دارد و بهترین راه برای فهمیدن دلیل آهسته اجرا شدن سایت و یافتن راه‌های سریع‌تر کردن وب‌سایت شماست.
این ابزار صفحه‌های وب را آنالیز می‌کند و نشان می‌دهد، چرا کند بارگزاری می‌شود و روی قوانینی برای سایت‌های با کارایی بالا متعلق به یاهو‌ پیاده‌سازی شده است.