مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

اصول SEO در عنوان های سایت


عنوان محتوا های یک سایت، به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا بتوانند متن را خوانده و به خوبی درک کنند. برای مثال، عناوین مانند راهنما برای خوانندگان عمل می کنند و درک مطلب یک پست یا صفحه را برای آنها راحت تر می نمایند. علاوه بر این، عناوین، اهمیت قسمت های مهم از محتوای شما را مشخص کرده و نحوه اتصال آنها به یکدیگر را نشان می دهد.

در ادامه، به شما آموزش می دهیم که چگونه عناوین مناسبی  تعیین کرده و از آنها برای بهبود محتوای خود استفاده کنید.

 

چرا باید از عنوان استفاده کنیم؟

مهم ترین کاربرد عناوین، مشخص کردن و نشان دادن ساختار متن است. عناوین، تابلوهایی هستند که خوانندگان را برای فهم بهتر محتوا راهنمایی می کنند. بنابراین، یک عنوان باید مشخص کند که هدف یک بخش یا یک پاراگراف از متن چیست.

 در صورت عدم استفاده از عنوان مناسب، خواننده نمی تواند به خوبی و به صورت کامل متوجه شود که هدف متن چیست و چه انتظاری باید از خواندن این محتوا داشته باشد.

خوانندگان می خواهند خیلی سریع محتوا را برانداز کرده و از هدف متن مورد نظر مطلع شوند تا بتوانند تصمیم بگیرند که کدام بخش از متن را باید بخوانند. عناوین به آنها کمک می کند تا اینکار را به سرعت انجام دهند.

اگر متن شما هیچ عنوانی نداشته باشد، بررسی سریع متن برای خوانندگان شما بسیار دشوار می شود. توجه داشته باشید که استفاده از متن های طولانی پس از عنوان محتوا نیز، به هیچ وجه توصیه نمی شود.

چرا باید از عنوان مناسب استفاده کنیم؟

چرا باید از عنوان مناسب استفاده کنیم؟

 

اهمیت استفاده از هدینگ / عنوان خلاقانه و مناسب در وب سایت

هنگام قرار دادن محتوا در وب سایت خود، باید از آموزنده و مفید بودن عناوین متن، مطمئن شوید. حتی می توانید برای جذب و ترغیب بیشتر مخاطب به خواندن متن، از عناوین اغراق آمیز و جذاب استفاده کنید.

این کار روش هوشمندانه ای برای جذب مخاطب و افزایش بازدید وب سایت است؛ اما به یاد داشته باشید تمرکز اصلی عناوین باید بر روی محتوا باشد. شما نباید از هدف اصلی که همان تسهیل در خواندن و فهم متن باشد، غافل شوید.

دو نکته زیر را در رابطه با عنوان / هدینگ های محتوا به خاطر بسپارید:

نکته اول؛ یک پاراگراف باید با یک جمله اصلی شروع شود و سپس در مورد این جمله اصلی توضیح بیشتری دهید. هنگام بازسازی متن برای انتخاب یک هدینگ / عنوان ایده آل و مناسب محتوا، مطمئن شوید که جمله اول پاراگراف، حاوی اطلاعات اساسی آن پاراگراف باشد.

نکته دوم؛ در مورد چگونگی ساختار اطلاعات در پاراگراف های خود و ارتباط بین پاراگراف ها و اینکه چگونه یک هدینگ / عنوان فرعی در محتوا می تواند به هضم آن اطلاعات کمک کند، توجه کنید.

اهمیت استفاده از عنوان خلاقانه و مناسب در وب سایت

اهمیت استفاده از عنوان خلاقانه و مناسب در وب سایت

 

تاثیر قدرتمند استفاده از عنوان در بهبود قابلیت دسترسی متون

ساختار هدینگ / عنوان محتوا ها برای دسترسی، موضوع مهمی است؛ به ویژه برای افرادی که نمی توانند مطالب را به راحتی از صفحه نمایش بخوانند.

از آنجا که عناوین در قالب HTML هستند، یک صفحه خوان می تواند ساختار مقاله را درک کرده و آنها را با صدای بلند برای کاربر بخواند. در این صورت، افراد کم بینا، با خواندن یا گوش دادن به عناوین یک مقاله، می توانند در مورد خواندن یا عدم خواندن مقاله تصمیم بگیرند.

 همچنین، با استفاده از عنوان مناسب، خوانندگان می توانند از عنوان یک محتوا به عنوان محتوای دیگر پرش داشته باشند و اینگونه به متن دلخواه خود میانبر بزنند!

و مهم تر از همه اینکه فراموش نکنید در بسیاری از موارد، آنچه برای بهبود قابلیت دسترسی مفید است، برای SEO وب سایت نیز می تواند مفید باشد!!

 

تاثیر فوق العاده استفاده از عنوان جذاب در بهبود سئو وب سایت

نحوه استفاده از هدینگ / عناوین جذاب در بهبود و ارتقای سئوی یک وب سایت، به صورت مستقیم، یک قانون نیست.

به عبارت دیگر، ایجاد تغییرات جزئی در عناوین محتواها، به صورت جداگانه و به تنهایی، به عملکرد وب سایت شما کمک نمی کند. اما استفاده از عناوین مناسب، مزایای غیرمستقیم زیادی برای بهینه سازی و بهبود سئوی سایت شما خواهد داشت.

استفاده از عناوین مناسب، متن هایی با کیفیت بالاتر ایجاد می کند که خواندن آنها نیز آسان تر است. تاثیر یک متن خوب، علاوه بر جذب بازدید کنندگان بیشتر، برای سئو وب سایت شما نیز شگفت انگیز است.

اگر بازدید کنندگان نتوانند به سرعت آنچه را که می خواهند پیدا کنند، سایت شما را ترک کرده و به دنبال وب سایت دیگری برای پاسخ به سوال خود می گردند.

به همین دلیل است که ساختار متن و عناوین بر SEO تأثیر می گذارد. وقتی نرخ پرش بالایی داشته باشید، به عبارت دیگر، اگر بازدیدکنندگان به سرعت سایت شما را ترک می کنند،

موتورهای جستجو نتیجه می گیرند که صفحه شما آنچه که موردنیاز جستجوگران است را به آنها ارائه نمی دهد. در نتیجه، این امر موجب کاهش رتبه بندی وب سایت شما خواهد شد.

در انتخاب عناوین، همیشه باید کاربر را در اولویت قرار دهید.

از هدینگ / عنوان محتوا برای افزودن ساختار و تابلوهای راهنما به محتوای خود و توصیف اینکه موضوع هر بخش چیست، استفاده کنید.

 اگر کاربران با خواندن عناوین وب سایت، بتوانند موضوع مقاله را به خوبی درک کنند، به گوگل نیز کمک می کنند تا این موضوع را به خوبی درک کند.

تاثیر فوق العاده استفاده از عنوان مناسب در بهبود سئو وب سایت

تاثیر فوق العاده استفاده از عنوان مناسب در بهبود سئو وب سایت

 

نحوه استفاده موثر از هدینگ / عنوان محتوا

بنابراین، بهترین روش استفاده از عنوان چیست؟

برای استفاده مناسب و کارآمد از عنوان، دو جنبه مهم وجود دارد:

  • جنبه اول: شما باید عناوین خود را به خوبی ساختار دهید.
  • جنبه دوم: از عبارت یا کلمات کلیدی خود در آنها استفاده کنید.

افزونه Yoast SEO می تواند در هر دو مورد به شما کمک کند.

این افزونه،  نحوه توزیع عناوین را بررسی کرده و در تجزیه و تحلیل سئو، بررسی می کند که آیا شما تراکم کلیدواژه کانونی (کلمه کلیدی اصلی) را رعایت کرده اید یا نه.

بنابراین باید ابتدا اهمیت این دو جنبه را بررسی کنیم و سپس، ببینیم که چگونه می توانیم از Yoast SEO برای نوشتن عناوینی عالی و جذاب استفاده کنیم.        

هدینگ / عنوان های خود را ساختار بندی کنید.

هنگام ویرایش مقاله در وردپرس، معمولاً "سطوح" مختلفی از عناوین را در ویرایشگر متن مشاهده خواهید کرد:

 از "هدینگ 1" تا "هدینگ 6".

معمولاً H1 را عنوان اصلی می نامیم.

 اینها براساس اندازه و اهمیت مرتب می شوند. "هدینگ 2" مهم تر از "هدینگ 4" است.

در پشت صحنه سایت، این موارد به برچسب های هدینگ HTML  از  “<h1>”تا  “<h6>”تبدیل می شوند.

پس زمینه سایت شما یعنی کدهای وب سایت، از این برچسب های HTML در الگوهای خود استفاده می کند.

به همین دلیل است که وقتی در مورد چگونگی ساختار مناسب عناوین و مطالب صحبت می کنیم، در حقیقت منظور ما همان تگ های HTML است.

عنوان های خود را ساختار بندی کنید.

عنوان های خود را ساختار بندی کنید.

 

چگونه به عنوان های محتوای خود، ساختار دهیم؟

در مرحله اول، شما محدود به استفاده از یک عنوان H1 در هر صفحه هستید. عنوان H1 باید نام/ عنوان صفحه یا محتوا  باشد.

برای مثال، تگ h1 در این مقاله به عنوان اول یعنی:

"چگونه از اصول SEO در عناوین در سایت خود استفاده کنیم؟"

اختصاص می یابد. در حقیقت، نام کتاب یا عنوان محتوا، نشان دهنده تگ h1 می باشد.

سپس، هنگام نوشتن باقی مطالب خود، می توانید از زیرعنوان های H2 و H3 برای معرفی بخش های مختلف محتوای خود استفاده کنید. مانند بخش " چرا باید از عنوان استفاده کنیم؟" این مقاله که در حال حاضر در حال مطالعه آن هستید.

به عناوین فرعی H2 مانند فصل های کتاب فکر کنید.

به ندرت اتفاق می افتد که محتوا آن قدر "عمیق" باشد که نیاز به استفاده از برچسب های H4 و حتی بیشتر از آن باشد؛ مگر اینکه واقعا بخواهید محتوایی طولانی و یا بسیار فنی بنویسید.

چگونه به عنوان های خود، ساختار دهیم؟

چگونه به عنوان های خود، ساختار دهیم؟

 

subheading distribution check در افزونه Yoast SEO چه کاری انجام می دهد؟

گزینه subheading distribution check ارزیابی می کند که آیا به اندازه کافی از عنوان فرعی در محتوا / متن خود استفاده کرده اید یا خیر؟

اکثر متن هایی که بیش از 300 کلمه دارند، برای بررسی سریع‌تر و درک بهتر مطلب توسط خواننده، به عناوین فرعی نیاز دارند.

بنابراین، اگر متن شما بیش از 300 کلمه باشد و هیچ عنوان فرعی نداشته باشد، این گزینه با ایجاد یک نوتیفیکیشن به شما اطلاع می دهد.

همچنین اگر متن زیر عنوان فرعی خیلی طولانی است؛ یعنی بیش از 300 کلمه دارد، این گزینه به شما اطلاع می دهد و پیشنهاد می‌کند که برای بهبود خوانایی آن قسمت از متن، عناوین فرعی اضافه کنید.

بهتر است بالای هر پاراگراف طولانی یا بالاتر از یک گروه از پاراگراف ها که یک موضوع واحد را تشکیل می دهند، یک عنوان قرار دهید. متن زیرعنوان فرعی هر محتوا معمولاً نباید بیش از 250-350 کلمه باشد.

subheading distribution check در افزونه Yoast SEO چه کاری انجام می دهد؟

subheading distribution check در افزونه Yoast SEO چه کاری انجام می دهد؟

 

یک نمونه ساختار عنوان برای محتوا

فرض کنید که یک پست وبلاگ در مورد "کفش های باله" داریم.

ما "کفش های باله" را به عنوان کلمه کلیدی اصلی خود انتخاب کرده ایم و مقاله ای در مورد "همه دلایل دوست داشتن کفش های باله" نوشته ایم.

اگر هیچ عنوانی برای متن خود انتخاب نکنیم، این خطر وجود دارد که در نهایت یک متن بسیار طولانی؛ خسته کننده و آشفته ای داشته باشیم که درک آن بسیار دشوار است.

حال، اگر با استفاده از عناوین مناسب به طور منطقی ساختارها را تنظیم کنیم، نه تنها خواندن متن بسیار آسان‌تر خواهد شد، بلکه به متمرکز شدن نوشتار خود کمک چشمگیری خواهیم کرد.

ساختار صحیح عنوان های این محتوا به صورت زیر خواهند بود:

 :H1 کفش های باله بسیار جذاب هستند.

 :H2      چرا فکر می کنیم کفش های باله بسیار جذاب هستند؟

 :H3             فقط صورتی نیستند!

 :H3             می توانید از آنها برای مواردی به جز رقص، استفاده کنید.

 :H3             ممکن است قیمت آنها کمتر از آنچه شما فکر می کنید باشد.

:H2      کفش های باله خود را از کجا بخرید؟

 : H3           10 وب سایت برتر برای خرید تجهیزات باله

 :H3           فروشگاه های محلی رقص مورد علاقه ما

ببینید چگونه با استفاده از تگ های H2 برای برنامه ریزی بخش ها و برچسب های H3 برای پوشش موضوعات مختلف، یک ساختار منطقی ایجاد کرده ایم؟

این یک مثال خوب از چگونگی ساختار عناوین در یک مقاله با طول متوسط ​​است.

برای یک مقاله کوتاه تر، باید از عناوین کمتری (عناوین کلی تر؛ سطح بالا) استفاده کنید.

اگر می خواهید خیلی بیشتر به جزئیات بپردازید، هیچ مشکلی شما را در استفاده از برچسب های H4 برای ایجاد بخش های "سطح پایین" محدود نمی کند.

 

چگونه هدینگ ها را در محتوای سایت مشخص کنیم؟

رسیدیم به مهم ترین بخش مقاله، اکنون باید ببینیم چگونه باید عناوین / هدینگ ها را به متن خود اضافه کنیم؟

اگر از سایت های وردپرس استفاده می کنید، برای انجام این کار چند روش وجود دارد:

1.از طریق ویرایشگر

ساده ترین راه برای اضافه کردن عنوان محتوا، از طریق ویرایشگر است. اگر از ویرایشگر جدید new Gutenberg block editor استفاده می کنید، می توانید بر روی دکمه + کلیک کرده و "عنوان / هدینگ" را انتخاب کنید. سپس، عنوانی را که می خواهید اضافه کنید را انتخاب نمایید.

 

افزودن عناوین / هدینگ ها از طریق new Gutenberg block editor

افزودن عناوین / هدینگ ها از طریق new Gutenberg block editor

 

 

اگر هنوز از ویرایشگر کلاسیک (classic editor) استفاده می کنید، این کار نیز آسان است. برای اضافه کردن عنوان / هدینگ محتوا از طریق این ویرایشگر، باید ابتدا به تب visual  ویرایشگر رفته و سپس "هدینگ1 / عنوان 1" یا هر عنوان دیگری را از فهرست کشویی برای محتوا انتخاب کنید.

افزودن عناوین از طریق classic editor

افزودن عناوین از طریق classic editor

 

 

2. استفاده از HTML

همچنین می توانید هدینگ ها / عناوین را با استفاده از HTML اضافه کنید. برای اضافه کردن عناوین از طریق این روش، باید در ویرایشگر کلاسیک، به  تب  textرفته (یا مستقیماً در کد اضافه کنید.) و از تگ های هدینگ / عنوان <h1>؛  <h2>؛  <h3> و غیره برای تعیین هر نوع عنوان / هدینگ استفاده کنید. هر عنوان محتوا را با تگ بسته مانند  <h1/>به پایان برسانید.

 

افزودن عناوین از طریق HTML

افزودن عناوین از طریق HTML

 

 

علاوه بر این، در block editor ، می توانید بین visual editor  جابجا شده و یا به صورت HTML ویرایش کنید. برای انجام این کار، روی سه نقطه عمودی در نوار ابزار ویرایشگر ( یا همان editor  ) کلیک کنید. سپس، گزینه Edit as HTML را انتخاب کنید. مثل این:

 

افزودن هدینگ از طریق HTML

افزودن هدینگ از طریق HTML

 

 

استفاده از عبارت یا کلمه کلیدی در زیرعنوان های محتوا

هدینگ یا عنوان های محتوا به شما فرصتی عالی می دهند تا از کلمه کلیدی اصلی خود (یا مترادف های آن) به طور برجسته ای استفاده کنید. با انجام این کار، کاملاً مشخص می شود محتوای صفحه در مورد چه چیزی است.

با افزودن عبارت یا کلمه کلیدی اصلی خود به زیرعنوان ها، بر اهمیت آن تأکید می کنید.

البته مواظب باشید که در این کار زیاده روی نکنید.

عبارت یا کلمه کلیدی خود را در جایی که منطقی است اضافه کنید و در جایی که وجود آن معنی و الزامی ندارد، آن را کنار بگذارید.

 

Yoast SEO می تواند با استفاده از کلمه کلیدی در ارزیابی عنوان ها به شما کمک کند.

بعد از وارد کردن عبارت خود در کادر متا Yoast SEO، این افزونه بررسی می کند که آیا از این کلمات، به اندازه کافی در زیرعنوان استفاده کرده اید یا خیر.

 در Yoast SEO، اگر در 30 تا 75٪ از زیرعنوان های محتوا از عبارت کلیدی استفاده کنید، یک دایره سبز رنگ دریافت خواهید کرد.

 به خاطر داشته باشید که این افزونه، فقط زیرعنوان های H2 و H3 را بررسی خواهد کرد.

اما افزونه Yoast SEO Premium می تواند عبارات یا کلمات کلیدی مترادف را نیز بررسی کند.

Yoast SEO می تواند با استفاده از کلمه کلیدی در ارزیابی عناوین به شما کمک کند.

Yoast SEO می تواند با استفاده از کلمه کلیدی در ارزیابی عناوین به شما کمک کند.

 

 

چگونه کلمات کلیدی را به زیرعنوان ها اضافه کنیم؟

اینکه چگونه کلمات کلیدی خود را به هدینگ / عنوان فرعی محتوا اضافه کنید، به پاراگرافی که به آن متصل است بستگی دارد. هر پاراگراف در متن شما باید اطلاعاتی درباره موضوع مورد بحث در اختیار خواننده قرار دهد.

بنابراین، همیشه باید بتوانید عبارت یا کلمه کلیدی خود را به یک یا چند زیر عنوان محتوا اضافه کنید.

برای اینکار باید چند سوال در مورد ساختار مقاله خود بپرسید.

  • آیا متن من درباره موضوعی است که در عبارت یا کلمه کلیدی توضیح داده شده است؟ در غیر این صورت، آیا باید یک عبارت یا کلمه کلیدی دیگری انتخاب کنم؟
  • آیا زیرعنوان های فعلی من دقیقاً آنچه را که در زیر آنها بحث می کنم توصیف می کنند؟
  • کدام پاراگراف بیشترین ارتباط را با موضوع و کلمات کلیدی دارند؟
  • این پاراگراف ها در مورد موضوع و کلمات کلیدی، به چه سوالاتی پاسخ می دهند؟

پاسخ دادن به این سوالات به شما کمک می کند تا عبارت اصلی را به یک یا چند زیرعنوان محتوایخود اضافه کنید.

اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، احتمالاً باید به سوال شماره یک برگشته و بار دیگر آن را از خود بپرسید!

اگر با این کار مشکل شما برطرف نشد، در مورد نوشتن متن و ساختار متن بیاموزید تا دید واضح تری در مورد ساختار یک قطعه خوب پیدا کنید. کلمه کلیدی شما باید در مورد موضوع اصلی باشد. بنابراین، باید بتوانید آن را به چند عنوان فرعی محتوا اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:

1.      http://seo-webdesign.rozblog.com/post/32

2.      http://seo55.irancnblog.com/Post/18/Dedicated-site-design-in-Ryan-Company.html

3.      http://seo.chatblog.ir/post/20

4.      https://seokar7.blogsky.com/1399/08/24/post-43/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%a7-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3

5.      http://seo-webdesign.loxblog.com/post/20/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%20%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3.htm

6.      https://webkav.persianblog.ir/DvWQoayL7lcpL178rdm9-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3

7.      http://seowebmaster7.sitearia.ir/post-326488.html

https://seo77.weblog.com.co/Post/9/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3.html

الگوریتم پاندا چیست و چه وظایفی دارد

الگوریتم پاندای گوگل چیست؟ این الگوریتم به عنوان یکی از الگوریتم های جدید گوگل به شمار می رود این الگوریتم را در ارتباط با رتبه بندی سایت ها طراحی کرده اند. 9 سال از ارائه ی الگوریتم مورد نظر گذشته و کار اصلی آن مبارزه با سایت های متقلب است. این سایت ها با عرضه ی محتوای بی ارزش و کپی باعث خستگی و دلزدگی کاربران می شوند. 

در واقع الگوریتم گوگل پاندا را به عنوان پالایه جستجو می شناسند، این الگوریتم برای اولین بار در سال 2011 مشاهده شده است. درباره الگوریتم پاندا باید بگوییم که مهم ترین وظیفه ی آن متوقف کردن سایت های بدون کیفیت از نظر محتوایی است. این الگوریتم هر چند وقت یکبار به روزرسانی یا آپدیت می شود که این فرایند می تواند به ضرر یا زیان سایت های تولید کننده ی محتوا باشد. 

پاندا تحت تاثیر فاکتورهای مهمی نظیر کپی نبودن محتوا و ارزشمند بودن آن قرار دارد و از این موارد چشم پوشی نخواهد کرد. 

تاثیر الگوریتم پاندا بر سئو چیست

الگوریتم پاندا

گوگل برای اینکه به موتور جستجوی خود نظم ببخشد و همچنین برای نظارت بر محتوا ها و جریمه کردن محتواهای بی ارزش الگوریتم سئو پاندا را معرفی کرد. برخی از افراد عقیده دارند که این الگوریتم خشن است. اگر بخواهیم صریح در رابطه با این مطلب صحبت کنیم الگوریتم پاندا با کسی شوخی ندارد و باعث می شود که محتواهای کپی شده و دارای ارزش پایین که در سایر سایت ها وجود دارد توسط کاربر در نتایج جستجو مشاهده نشود. در صورتی که یک سایت توسط الگوریتم پاندای گوگل جریمه شود باز گرداندن سایت زمان بر و در برخی مواقع غیر ممکن است. 


برای آشنایی بیشتر با الگوریتم پاندای گوگل باید بدانید که این پاندای خشن بخش های مختلفی را بررسی می کند که در ادامه قصد داریم به توضیحات مختصری در این رابطه بپردازیم.

بخش‌های بررسی شده توسط الگوریتم پاندا در سایت

محتوای کپی شده

شاید اصلی ترین وظیفه ی الگوریتم پاندای گوگل این باشد که محتوا های کپی شده را مورد بررسی قرار دهد. این الگوریتم هوشمند تشخیص می دهد که این محتوا در سایت دیگری وجود دارد پس دیگر نیازی نیست که یک سایت دیگر نیز این محتوا را بالا بیاورد. از دیگر مواردی که باید به آن توجه کنید این است که محتواهای موجود در سایت شما مشابه نباشد زیرا پاندا این نوع محتوا را نیز شامل کپی دانسته و سایت شما را به سمت جریمه شدن می برد. البته می توانید با استفاده از نوفالو و نوایندکس صفحه ی مورد نظر را از دسترسی موتورهای جستجو را به محتوای تکراری سایت تان ببندید. 

محتوای باکیفیت

همان طور که قبلا اشاره کردیم الگوریتم پاندای گوگل تنها به دنبال محتواهای تکراری است بلکه این الگوریتم نسبت به محتواهای بی کیفیت نیز حساس هست. نکته قابل ذکر در این مبحث، محتوا را تنها برای ارتقا در گوگل تولید نکنید بلکه محتوایی تولید کنید که مورد توجه کاربران و مخاطبان شما قرار بگیرد سعی کنید محتوای تولیدی شما به شکلی باشد که کاربر نیاز نداشته باشد به سایت دیگری مراجعه کند. در برخی مواقع کاربر پس از کلیک کردن بر روی محتوای مورد نظر یا به صفحه ای نامرتبط هدایت می شود یا با صفحه ی خالی مواجه می شود. جالب است بدانید که گوگل این موارد را نیز تشخیص داده و رتبه سایت شما کاهش پیدا می کند. 

آشنایی با قوانین تبلیغات سایت

پس از بررسی و ارزیابی محتوای موجود در سایت یعنی از لحاظ کمیت و کیفیت آن ها را سنجیده و پس از آن به مسئله تبلیغات در سایت خود توجه کنید. سعی کنید آگهی ها به نسبت محتوای سایت شما زیاد نباشد زیرا باعث می شود که مخاطب با یک وب سایت پر از شعارهای تبلیغاتی روبرو شده و باعث دلزدگی آن ها خواهد شد. این موضوع باعث می شود که سایت شما توسط کاربران بلاک شود. هنگامی که یک سایت توسط کاربران مسدود یا بلاک شود گوگل این موضوع را تشخیص خواهد داد و باعث می شود که وب سایت شما در دسته ی سایت های بی کیفیت دسته بندی شود. بهتر است آگهی های کمتر و با کیفیت بالا را در سایت خود قرار دهید. 

عملکرد الگوریتم پاندا و پنگوئن چگونه است

الگوریتم پاندا

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم الگوریتم پاندای گوگل یکی از پیشرفته ترین الگوریتم های گوگل است که مهم ترین وظیفه ی آن تشخیص کپی و محتوای بی کیفیت در سایت های مختلف است. یکی دیگر از الگوریتم های معروف گوگل، الگوریتم پنگوئن است که عملکردی شبیه به فیلتر داشته و وظیفه ی آن مقابله با سایت هایی است که از طریق شیوه های اسپم و همچنین انباشتن صفحات از کلید واژه ها تلاش می کنند که در نتایج موتور جستجو گر گوگل تغییر ایجاد کرده و خود را به رتبه های بالاتر گوگل بکشانند اما الگوریتم پنگوئن سایت های این چنینی را شناسایی کرده و آن ها را جریمه می کند. در واقع می توانیم این ادعا را داشته باشیم که الگوریتم پاندا و پنگوئن هر دو جزو الگوریتم های ضد اسپم هستند. 

الگوریتم پاندا چه بخش هایی را کنترل می کند

در ادامه آموزش الگوریتم پاندا باید بدانید که وظیفه ی این الگوریتم بررسی و شناسایی وکنترل محتواهای کوتاه، صفحات تکراری و بی ارزش، محتوا های کپی شده است. الگوریتم پاندای گوگل سایت هایی را که از قوانین گوگل پیروی کرده و در کنار آن از محتوایی با ارزش بالا برخوردار هستند را شناسایی کرده و سایت های نا معتبر را نیز حذف خواهد کرد. با توجه به این عملکرد کاربران این امکان را دارند که با اطمینان بیشتری از سایت های مورد نظرشان استفاده کنند. 

تاثیرات الگوریتم پاندای گوگل در ایران از سال 2013 آغاز شده است و به این ترتیب کم کم سایت هایی که از محتوا های بی ارزش و کپی شده همچنین تکنیک های کلاه سیاه استفاده می کردند به تدریج از نتایج گوگل حذف شده و گرفتار پنالتی گوگل شدند.

اگر می خواهید روند کار شما بهبود پیدا کند باید از تولید محتوا های اشتباه و روش های کلاه سیاه فاصله بگیرید. برای دوستی با الگوریتم پاندای گوگل می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا روش های تولید محتوای غیر اصولی را رها کنید
  • بهتر است محتواهای تکراری را ویرایش یا به کل حذف کنید.
  • محتواهای قدیمی سایت را قدرتمند، سودمند و با کیفیت کنید.
  • نسبت به تبلیغات سایت و مقایسه ی آن با میزان محتوا یک نگرش جدید داشته باشید.
  • از اینکه محتوای صفحه ی خاص با جستجوی کاربران هماهنگ باشند اطمینان حاصل کنید.
  • الگوریتم های مهم گوگل که باید سئو کاران با آن ها آشنایی داشته باشند

الگوریتم پاندا

الگوریتم های پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و غیره هر کدام وظیفه ای دارند. در میان این الگوریتم ها پاندا به عنوان یکی از اصلی ترین الگوریتم های گوگل به شمار می رود. این الگوریتم علاوه بر بررسی و کنترل کیفیت محتوا های سایت های مختلف به ارزیابی میزان رضایت کاربران از سایت های اینترنتی نیز می پردازد. عملکرد الگوریتم پاندای گوگل بسیار پیچیده است. یکی از اصلی ترین عملکردهایی که الگوریتم پاندای گوگل به آن حساسیت نشان می دهد کم بودن محتوای سایت است. جالب است بدانید که بسیاری از صفحات که دارای چند جمله یا محتوای کمی هستند، این نوع صفحات باعث نارضایتی کاربران شده است. در صورتی که یک محتوا به کرات در سایت شما تکرار شده الگوریتم پاندای گوگل دست به کار شده و سایت را حذف می کند. برای جلوگیری از حذف منابع کپی شده را برداشته یا با ذکر منبع بیاورید.

1.      http://seoweb1.mahdiblog.com/article-59.html

2.      http://seowebmaster.blogtez.com/post37.php

3.      http://seo-webdesign.avablog.ir/post/49/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C++%D9%88+%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%DB%8C

4.      http://developer-website.blograz.ir/post/47/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%AA%D9%8A+%D9%8A%D8%A7+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%D9%8A%D8%9F

5.      https://seowebmaster.blogsky.com/1399/08/23/post-55/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%9F

6.      https://seo77.blogsky.com/1399/08/23/post-39/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%b5%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86

7.      https://webkavan.persianblog.ir/aN13XEx893U4JxELJ7gq-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86

http://webmaster.sitearia.ir/post-326094.html

روند طراحی نوآورانه وب

روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 از خلاقیت های تکنیکی طراحان وب سایت است که هر ساله در حال تغییر می باشد. ایجاد فرم های جدید و به روز که در عین خلاقیت، محبوب نیز می باشند، از گرایش هایی هستند که طراحان وب به دنبال ایجاد آن می باشند. در ادامه به 8 روند طراحی نوآورانه برای وب در سال 2020 می پردازیم.

طراحی وب سایت

امروزه با گسترش تکنولوژی، انسان ها در عصر جدیدی به نام ارتباطات زندگی می کنند که به لطف اینترنت، توانسته اند جهان را در قالب یک دهکده جهانی تعریف کنند. با این پیش زمینه می توان بیان کرد که ارتباطات انسان ها از طریق اینترنت و ابزارهای برخاسته از آن به خصوص اپلیکیشن ها و وب سایت ها بسیار آسانتر و سریعتر شده است.  یکی از این ابزارهای ارتباطی وب سایت ها هستند که امروزه به لطف بستر فضای مجازی، محلی برای تعامل مستقیم افراد با مشتریان و مخاطبان آنها می باشند.

طراحی وب یا Web Design به معنی ایجاد یک پایگاه اینترنتی است که می تواند با هدف ارائه خدمات، محتوا مفید برای کاربران، فروش کالا، اطلاع رسانی و یا زندگی شخصی ساخته شود. مفهوم طراحی وب در برگیرنده یک مجموعه پروسه است که از قسمت های مختلفی از جمله لایه سازی صفحات، طراحی گرافیکی، تولید محتوا و اصول سئو تشکیل شده است.

 

ویژگی های مهم در طراحی وب سایت

طراحی وب یکی از مهمترین بخش های راه اندازی یک وب سایت در فضای مجازی است که اگر به خوبی انجام شود، باعث جذب کاربران بسیاری علاوه بر افزایش اعتبار وب سایت خواهد شد. وب سایت های با کیفیت امروزه دارای ویژگی های مشترک و یا خاصی می باشند که سبب می شود تا آنها هم از نظر کارایی و هم از نظر زیبایی متمایز با بقیه سایت های دیگر شوند. از جمله این ویژگی ها و نکات مهم در  طراحی سایت وردپرس  می توان به موارد زیر اشاره نمود:

استفاده از یک دامنه مناسب برای وب

استفاده از طرح های گرافیکی زیبا و خاص از جمله یک لوگو چشم نواز به عنوان برند شما

رعایت ابعاد مناسب برای بخش های مختلف وب سایت 

استفاده از جلوه های گرافیکی 

ارائه ایمیل، آدرس و تلفن و سایر راه های ارتباطی برای وب سایت و ارتباط کاربر با شما

ایجاد قسمت چت آنلاین

طراحی و ایجاد منوی ناوبری

ایجاد یک باکس جستجو در وب سایت

امکان درج نظر

ریسپانسیو کردن سایت 

رعایت نکات امنیتی از جمله گذاشتن گواهی امنیت ssl

استفاده از یک میزبان مناسب برای وب سایت

تعرفه طراحی سایت     طراحی پورتال سازمانی

 

طراحی نوآورانه سایت 

با توجه به اینکه گرایش ها و طراحی های وب سایت ها هر ساله به طور مداوم در حال تغییر می باشند، از این رو بسیار مهم است تا وب سایت های محبوب این تغییرات را بررسی کنند و طراحی وب سایت خود را با آن در صورت لزوم تطابق بخشند. در ادامه به برخی از روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 می پردازیم که عبارتند از:

مودهای تاریک

طرح های رنگی درخشان

عناصر سه بعدی همه جانبه

ترکیب عکاسی با گرافیک

جستجوها و کلیک کردن های اینترنتی کمتر

لایه ها، سایه های نرم و عناصر شناور

نقص هایی که شخصیت می سازند

چارچوب های محکم از فضای سفید

 

روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020

مودهای تاریک یکی از روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 است که در آن عناصر رنگی و طرح ها بیشتر جلوه می کنند و علاوه بر آن، می توانند سبب صرفه جویی در انرژی و افزایش عمر صفحه نمایش شوند. از دیگر روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 می توان به روند طراحی نقص های شخصیت ساز اشاره نمود. به این معنا که عدم کامل بودن عناصری که در حالت دستی طراحی شده اند، سبب می شود تا حس انسانی بودن و پویایی در وب سایت ها ایجاد شود. در این طراحی ها، عدم استفاده از طرح های بی نقص ماشینی کنار گذاشته شده و با طراحی های واقعی تر، بر جذابیت و زنده کردن وب سایت افزوده می شود. همچنین می توان به عناصر سه بعدی همه جانبه در روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 اشاره نمود که غالبا استفاده از این عناصر، همواره برای مردم جذاب بوده و این اشکال سه بعدی، باعث ایجاد تجربه ای همه جانبه برای سایت شما خواهد شد.

 

چهارمین مورد از 8 روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 را می توان لایه ها، سایه های نرم و عناصر شناور دانست. در واقع این مورد به ایجاد عمق و هیجان در وب سایت شما می پردازد و ظاهری سه بعدی در آن ایجاد می کند. ترکیب عکاسی با گرافیک، یکی دیگر از ترندهای خلاقانه طراحی وب سال 2020 است که در آن گرافیک های اصیل در کنار عکس های واقعی، سبب ایجاد جلوه های بصری به یادماندنی تر و زیباتر خواهند شد. استفاده از تصاویر و گرافیک های منطبق با شخصیت شما می تواند باعث انعطاف پذیرتر شدن وب سایت شود.
چارچوب های محکم از فضای سفید را می توان ششمین روند طراحی نوآورانه در نظر گرفت که به مفهوم استفاده بیشتر از فضاهای سفید برای ساختاربندی بیشتر طرح های خود می باشند. این چارچوب های عریض از فضاهای سفید باعث القای یک ساختار محکم برای وب سایت شما خواهد بود.

 

طرح های رنگی درخشان و جستجوها و کلیک کردن های کمتر اینترنتی از دیگر موارد 8 روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020  می باشد که به ترتیب در طرح های رنگی، ایجاد احساس سه بعدی بودن و بیرون آمدن طراحی های سایت از صفحه نمایش و در جستجوها و کلیک کردن های کمتر اینترنتی، کوچکتر کردن و کمتر کردن متون در کنار تمرکز اصلی بر تصاویر بزرگ پیش زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

طراحی سایت پزشکی    طراحی سایت صرافی

 

آینده طراحی وب سایت (Web Design) در سال 2020

گسترش اینترنت و صفحات وب در دنیای امروز غیر قابل انکار است و همه ما می دانیم که طراحی وب سایت روز به روز در حال گسترش است. اما آینده طراحی سایت به کجا می رسد؟ ما باید چه اطلاعاتی داشته باشیم و اگر می خواهیم برنامه نویسی وب را دنبال کنیم، باید چه انتظاراتی از سال 2020 داشته باشیم؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از ما را به خود درگیر کرده است و از این روی قصد داریم در ادامه شما را بیشتر با Web Design آشنا سازیم. شما می توانید با توجه به اطلاعاتی که در این زمینه ارائه می شود، با آینده این فرآیند در سال پیش رو بیشتر آشنا شوید و همچنین می توانید برنامه ای دقیق برای یادگیری و یا کسب تجربه در بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ داشته باشید که قطعا برنامه نویسی و طراحی سایت یکی از مهمترین اهمیت ها در آن به شمار می رود. پس با ما در ادامه همراه باشید تا بتوانیم آینده طراحی سایت در سال 2020 را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

 

طراحی وب سایت 2020، موبایل مهم تر است

یکی از مهمترین نکات در زمینه طراحی وب در سال 2020 را می توان ارجح دانستن طراحی وب برای موبایل بر دستگاه های دیگر دانست. باید یک وب سایت سینک برای موبایل، تبلت و کامپیوتر بسازید تا بتوانید در زمینه طراحی وب موفق تر باشید. همچنین بهتر است که به فونت ها و کلمات در طراحی توجه کنید، اسلایدرها باید با موبایل همخوانی داشته باشند و بر اساس نرخ استفاده بالایی که از موبایل جهت مرور صفحات وب می شود، بهتر است که نسخه وب اپلیکیشن سایت خود را نیز داشته باشید که این امر در طراحی سایت در سال 2020 اهمیت بسیار زیادی را به خود جذب می کند.

طراحی وب سایت 2020، عناصر گرافیکی، سه بعدی می شوند

دومین نکته بسیار مهمی که در زمینه طراحی وب سایت  وجود دارد را می توان سه بعدی شدن عناصر گرافیکی دانست. به طور کلی گرافیک وب سایت ها در حال بهبود است و با توجه به قابلیت هایی که در مرورگرها روز به روز اضافه می شوند، باید وب سایت هایی زیباتر طراحی کنید. به همین جهت توصیه می کنیم در صورتی که در سال 2020 می خواهید وارد عرصه وب شوید، به گرافیک اهمیت بسیار زیادی دهید و در این زمینه اطلاعات مختلف و گوناگون را کسب کنید. طراحی های سه بعدی لایه های مختلف و طرح های کوچک و بزرگ گرافیکی سه بعدی در گوشه و کنار وب سایت شما می توانند جذاب باشند و در جذب مخاطب می توانند بهتر از روش های قدیمی تر عمل کنند. پس گرایش به سمت گرافیک سه بعدی در سال 2020 بیشتر شده است.

 

حذف فضای کنار سایت

در گذشته مقداری از فضای کنار وب سایت همواره بلااستفاده می ماند و منوها به کاربر نمایش داده می شدند. این در حالی است که در سال های گذشته بسیاری از وب سایت های کوچک و بزرگ طراحی وب سایت خود را با حذف فضای کنار سایت بهبود داده اند و صفحاتی پویا تر را به کاربران نمایش می دهند که می تواند بسیار جذاب باشد. به طور کلی در صورتی که علاقه مند به طراحی سایت هستید و می خواهید وارد این دنیا شوید، بهتر است ایده های جدید را دنبال کرده و بر این اساس نسبت به طراحی سایت اقدام نمایید. این روش می تواند به شما کمک کند تا بهترین طراحی وب سایت را در سال 2020 داشته باشید. با ما در ادامه همراه باشید تا نکات تخصصی تری را در زمینه طراحی سایت در سال 2020 با شما در میان بگذاریم.

 

CMS ها قوی تر می شوند

پیش بینی می شود که در سال 2020 CMS ها قوی تر می شوند و کسانی که علاقمند به طراحی وب سایت بدون دانش برنامه نویسی هستند می توانند با قدرت بیشتری کار خود را در این زمینه انجام دهند. در صورتی که علاقمند به ورود به دنیای برنامه نویسی هستید اما بهتر است بدانید که در زمینه برنامه نویسی هم می توان به دنبال خبرهای بسیار خوبی بود که البته در ادامه بیشتر در این زمینه صحبت می کنیم. اما CMS هایی مانند وردپرس و جوملا امسال می توانند قدرتمند تر باشند و توانایی طراحی وب سایت با استفاده از این ابزار بسیار بهبود پیدا می کند. همچنین شما می توانید به سادگی یک وب سایت حرفه ای طراحی کرده و آن را برای کسب و کار اینترنتی خود بدون نیاز به دانش برنامه نویسی داشته باشید. پیش بینی می شود که این بهبود به خصوص در زمینه UI و سئو بیشتر قابل لمس باشد.

 

برنامه نویسی ساده تر

با آمدن نسخه های جدیدتر زبان های برنامه نویسی تحت وب، می توانید به سادگی یک وب سایت کامل داشته باشید. به طور کلی می توان گفت که طراحی یک سایت با استفاده از زبان های برنامه نویسی، CSS ها و غیره بسیار ساده تر می شود و انتظار آن را داریم تا برنامه های بیشتری برای درک برنامه و همچنین طراحی خلاقانه تر ارائه شود و در دسترس شما قرار گیرد. در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید می توانید با متخصصین این امر صحبت کنید.

 

کلام آخر

دنیای طراحی وب سایت روز به روز در حال گسترش است و شاهد آن هستیم که بسیاری از کسانی که علاقمند به دنیای طراحی وب سایت هستند می توانند در سال 2020 با محدودیت های کمتری به کار خود ادامه دهند. همچنین بهتر است بدانید که این شاخصه ها هر سال اعلام می شوند و معمولا بهبود بیشتری در این زمینه انجام می شود. همچنین می توان گفت که گوگل با به کارگیری الگوریتم BERT تحول جدیدی را در سال 2020 به دنیای سئو و تولید محتوا می دهد، البته باید منتظر باشیم و ببینیم که این تحول به زبان فارسی هم اضافه می شود یا خیر.

ساخت وب سایت     طراحی سایت اختصاصی

 

 

۳۰۱ ریدایرکت (۳۰۱ redirect) چیست؟

زمانی که بخواهید سایت خود را بهینه کنید لازم است با اصطلاحات رایج سئو آشنا باشید. در صورتی که اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشید قدمی برای بهینه سازی سایت خود نمی‌توانید بردارید.

این یک لیست از اصطلاحات رایج سئو است که هر بازاریاب آنلاین باید برای بهینه سازی سایت خود یا مشتریان از آن اطلاعات داشته باشد تا درک بهتری از قوانین سئو داشته باشد.

 

۳۰۱ ریدایرکت (۳۰۱ redirect)

این اصطلاح به این معنی است آدرس صفحه‌ای را به صورت دائم به صفحه دیگری انتقال دهید. دلایل این کار می‌تواند برای هر کسب و کاری متفاوت باشد. اما موضوعی که مهم می‌شود این است که این تغییر برای صفحه قدیمی انجام شود تا اگر کاربر به این صفحه مراجعه کرد به صورت اتوماتیک به صفحه جدید انتقال داده شود.

زمانی که کرولرها به چنین صفحه‌هایی می‌رسند به دنبال آدرس صفحه‌های ریدایرکت شده می‌گردند. با این کار اعتبار صفحه اول برای صفحه مقصد در نظر گرفته می‌شود و ترافیک قبلی از بین نمی‌رود و رتبه این صفحه در گوگل حفظ می‌شود.

 

ALT Text / Tag یا Attribute

این یک توضیح مختصر از عکس‌های موجود در صفحه شماست. شما با این نوشته موضوع عکس خود را برای گوگل مشخص می‌کنید تا درک بهتری از عکس شما در صفحه سایت داشته باشد.

در واقع Alt Text یکی از صفت‌های تگ image است که در کدنویسی html مورد استفاده قرار می‌گیرد. موتورهای جستجو به سراغ alt نوشته شده بر روی تصاویر می‌روند و عکس را بر اساس موضوع ایندکس می‌کنند. البته نوشته شده به عنوان alt باید مختصر و مفید باشد و همچنین بهتر است شامل کلمه کلیدی اصلی شما باشد. این کار را حداقل برای یکی از عکس‌های خود انجام دهید و سعی کنید برای توضیح عکس، کلمات مرتبط با آن را بنویسید.

 

انکر تکست (Anchor Text)

انکر تکست یکی دیگر از اصطلاحات رایج سئو است. لینک دهی برای صفحات ما در سایت یکی از مراحل بهینه سازی سئو است. برای لینک دهی شما قسمتی از متن که با مطلب مقصد لینک مرتبط باشد را انتخاب می‌کنید. به کلمه یا کلماتی که برای لینک مورد نظر انتخاب می‌کنید، انکر تکست می‌گویند.

معمولا زمانی که این کار را انجام می‌دهید، این کلمات به رنگ آبی تبدیل می‌شوند و کاربر با نگه داشتن ماوس بر روی آن، شکل دست را در صفحه نمایش خود می‌بیند که مشخصه وجود یک لینک است. با کلیک کردن بر روی آن وارد صفحه مقصد می‌شود.

انکر تکست‌ها در کدهای html با تگ a href  مشخص می‌شوند که مقابل کد href آدرس صفحه لینک نوشته می‌شود.

 

وبلاگ

وبلاگ‌ها بخشی از سایت شما هستند که می‌خواهید مقالاتی مرتبط با حرفه خود و به صورت مرتب را در این قسمت از سایت خود منتشر کنید. هر پست وبلاگ در سایت شما یک صفحه مجزا است که توسط موتورهای جستجو دیده می‌شود. با قسمت وبلاگ، محتوای سایت شما تکمیل‌تر می‌شود.

اگر کاربران با جستجو عناوین خود به سایت شما برسند، گوگل این موضوع را یک امتیاز ویژه در نظر می‌گیرد. فراموش نکنید که تولید محتوا می‌تواند پادشاه سایت شما باشد. با این پادشاه ترافیک سایت شما بیشتر و باعث فروش و بازدید می‌شود.

 

تگ canonical url

این تگ شباهت زیادی به کارکرد ۳۰۱ ریدایرکت است. در مواقعی که دو صفحه شبیه به هم از لحاظ اطلاعات داشته باشید، احتمالا یکی از آن صفحات به صورت مطلب داپلیکیت قرار گرفته است. برای این که هر دو صفحه در گوگل ایندکس نشود، به کمک تگ canonical url این دو صفحه، یک صفحه در نظر گرفته می‌شود.

این تگ به شما کمک می‌کند تا از ایجاد صفحات یک شکل با مطالب یکسان در فضای وب جلوگیری کنید. وجود صفحات یکسان و ایندکس شدن همه آن‌ها در موتورهای جستجو می‌تواند تاثیر منفی بر روی سئو سایت شما بگذارد.

فرم تبدیل (Conversion Form)

فرم‌های تبدیل فرم‌هایی هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید اطلاعاتی از بازدیدکنندگان سایت خود را به دست آورید. صفحات فرود یا landing page می‌توانند دارای این فرم‌ها باشند که سوالاتی را از بازدیدکننده بپرسند و اطلاعاتی از آن‌ها کسب کنند. این اطلاعات مانند ایمیل مخاطبان، در اختیارتان قرار می‌گیرد تا در صورت لزوم بتوانید برای نظرسنجی یا جشنواره‌ها به آن‌ها اطلاع رسانی کنید.

 

وب دایرکتوری (Web Directory)

وب دایرکتوری‌ها راهنمای موتورهای جستجو هستند. در فضای وب، سایت‌های معتبری وجود دارند که سایت‌های دیگر را در موضوعات مختلف دسته بندی می‌کنند. این وب‌سایت‌ها به صورت مرجع هستند توسط اشخاص ایجاد می‌شوند و به صورت دستی یا توسط ربات‌ها می‌توانند موضوعات سایت‌ها را دسته بندی کنند. دسته بندی با روش دستی قاعدتا دقیق‌تر از روش اتوماتیک است.

برای بهبود سئو وب سایت خود لازم است یک سایت مرجع را به عنوان وب دایرکتوری انتخاب کنیم. برای انتخاب این سایت لازم است به نکاتی توجه کنیم. سایت موردنظر باید جنبه بصری بالایی داشته باشد؛ یک سایت با ظاهر زیبا می‌تواند مخاطبان را جذب محتوای سایت کند.

به دنبال سایتی بگردید که در نتایج گوگل ثبت شده باشد. اگر با جستجوی موضوع مورد نظرتان، صفحه‌ای از این سایت مرجع در نتایج نباشد، ممکن است آن سایت اسپم شده باشد که در این صورت لازم است از این انتخاب صرف نظر کنید.

 

دامنه سایت (Domain)

نام اصلی وب سایت (به عنوان مثالwww.yoursite.com ) را دامنه می‌گویند. هر وب‌سایتی دارای یک آدرس IP است. این آدرس‌ها از تعدادی اعداد تشکیل شده‌اند که با نقطه از هم جدا می‌شوند.  آدرس‌های IP شامل ۴ دسته اعداد هستند. حفظ کردن این اعداد برای هر سایت مشکل ایجاد می‌کند. به همین منظور برای آسان کردن این رویه از نام دامنه برای این موضوع استفاده شد تا لازم نباشد اعدادهای آدرس IP هر سایت را به خاطر بسپارید.

به عنوان یک پیشنهاد خوب است که مالکیت دامنه خود را برای چندین سال تمدید کنید. موتورهای جستجو از وب سایت‌هایی که دارای ثبت نام طولانی‌تر هستند ، حمایت می کنند زیرا نشان از تعهد دارد.

 

Above the fold

اصطلاح Above the fold در روزنامه هم به کار برده می‎شد. در واقع به اولین صفحه روزنامه که جلوی دید خوانندگان یا رهگذران از جلوی دکه روزنامه فروشی بود، گفته می‌شد. برای طراحی این صفحه زمان و حساسیت بیشتری به کار می‌بردند تا خواننده رابه خواندن کامل مطلب ترغیب کنند.

قسمتی از وب‌سایت است که کاربر به محض ورود به سایت شما و بدون این که نیاز به اسکرول باشد شاهد اطلاعات آن قسمت می‌شود. بهتر است برای این قسمت از سایت که جلوی دید کاربر است اطلاعات ویژه‌ای قرار دهید. متن و تصویر با کیفیت و جذاب برای این قسمت از صفحه وب‌سایت شما پیشنهاد می‌شود.

این صفحه برای ربات‌های گوگل اهمیت ویژه‌ای دارد. توصیه می‌کنیم در این قسمت حتما از تگ H1 حتما استفاده کنید.

 

عنوان‌ها (Headings)

تگ‌های H1 تا H6 یکی از مهم‌ترین تگ‌های استفاده شده در وب‌سایت هستند که عناوین شما را مشخص می‌کنند. این عناوین از متن عادی به ترتیب می‌تواند برجسته‌تر و پر رنگ‌تر نوشته شوند. موتورهای جستجو اهمیت ویژه‌ای به این تگ‌ها می‌دهند.

 

HTML

کدهای html یک زبان نشانه گذاری برای ایجاد صفحات وب و اپلیکیشن است. البته زبان‌های برنامه نویسی دیگری نیز برای ایجاد صفحات وب وجود دارند، اما همه آن‌ها به نوعی به این زبان وابسته هستند. به همین دلیل این زبان را عنصر کلیدی در طراحی صفحات وب می‌دانند.

 

Java script

یک زبان برنامه نویسی تحت وب است که به صورت اسکریپت نویسی نوشته می‌شود. جاوا اسکریپت امکانات و قابلیت‌های متنوعی دارد و با کدهای html در  ارتباط است. با کدهای جاوا اسکریپت می‌توانید انیمیشن‌های مختلفی را در سایت خلق کنید.

 

Inbound Link

پیوندی از یک سایت به سایت دیگر. پیوندی از سایت دیگر سئو شما را بهبود می بخشد، به خصوص اگر این سایت دارای PageRank بالایی هم باشد.

 

لینک داخلی (Internal Link)

پیوندی از یک صفحه به صفحه دیگر در همان وب سایت. می‌توانید در صفحه اصلی وب سایت به صفحات محصولات لینک ایجاد کنید.

 

صفحات ایندکس شده (Indexed Pages)

صفحات وب سایت شما که توسط موتورهای جستجو ذخیره می شوند. برای ایندکس شدن صفحات وب سایت شما دو مرحله باید طی شود. اول این که ربات گوگل بتواند صفحات جدیدی که به سایت اضافه کرده‌اید را پیدا کند و همچنین تشخیص دهد که این اطلاعات برای مخاطبان مفید است.

 

کلمه کلیدی (Keyword)

این کلمات توسط کاربران در موتورهای جستجو مانند گوگل سرچ می‌شوند. هر صفحه در وب سایت شما باید توسط کلمه کلیدی خاصی بهینه شود.

 

لینک بیلدینگ (link building)

ایجاد لینک‌های ورودی بیشتر به وب سایت خود برای بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو را لینک بیلدینگ می‌گویند.

 

کلمات کلیدی طولانی (Long Tail Keyword)

رقابت در کلمات کلیدی بلندتر آسان‌تر می‌شود. استفاده از این کلمات کلیدی برای مشاغل کوچک راهکار خوبی برای بهبود رتبه سایت در گوگل است.

 

فراداده (Metadata)

داده‌هایی هستند که به موتورهای جستجو اطلاعاتی درباره وب سایت شما ارائه می‌دهند. در واقع این داده‌ها موضوع فعالیت شما را به گوگل توضیح می‌دهند.

 

توضیحات متا (Meta Description)

یک توضیح ۱۶۰ کاراکتری یا کمتر که خلاصه‌ای از موضوع صفحه مورد نظر وب‌سایت شماست. این توضیح مختصر در صفحات نتایج جستجو در زیر عنوان صفحه نشان داده می‌شود.

 

Meta Keywords

مانند برچسب‌هایی از کلمات کلیدی بودند که در حال حاضر دیگر استفاده‌ای در موتورهای جستجو ندارند.

 

mozRank

رتبه بندی لگاریتمی ارائه شده توسط SEOmoz. تعداد و کیفیت پیوندهای ورودی که به یک وب سایت یا صفحه خاص در آن وب سایت اشاره دارد. ۱۰.۰ بهترین صفحه مرتبط با اینترنت است و ۰ هیچ پیوندی برای ورود به وی‌سایت ندارد.

 

Nofollow

لینک سازی در سئو تاثیر به سزایی در بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل دارد. لینک‌سازی به ۲ صورت فالو و نوفالو انجام می‌شود. لینک نوفالو به صورت بک کد در صفحه مورد نظر شما نوشته می‌شود که به موتورهای جستجو خبر می‌دهد به سراغ لینک مورد نظر نروند و این صفحه را در پیج رنک سایت شما محاسبه نکند.

 

عنوان صفحه (Page Title)

نامی که برای صفحه خود و مرتبط با موضوع آن انتخاب می‌کنید در بالای پنجره نمایشگر شما نمایش داده می‌شود. این عنوان باید دارای کلمه کلیدی مربوط به محتوای صفحه مورد نظر شما باشد.

PageRank

به معنی رتبه صفحه است که این رتبه از جانب گوگل به صفحه شما در وب‌سایت اختصاص داده می‌شود.

 

پرداخت هزینه برای هر کلیک (PPC)

PPC مخفف Pay Per Click است. یکی از روش‌های بازاریابی آنلاین است. در این روش بازاریابان از وب‌سایت‌های پربازدید برای تبلیغات محتویات سایت خود استفاده می‌کنند. زمانی هزینه به ازای هر کلیک حساب می‌شود که کاربری بر روی تبلیغات شما کلیک کند. مانند تبلیغات در گوگل

 

RSS Feed

ابزاری برای انتقال دیتا بین وب‌سایت‌های مختلف است. این دیتا قابل درک برای کاربران است و می‌تواند اخبار سایت‌های مورد نظر شما باشد.

 

SERP

به صفحه نتایج موتورهای جستجو هنگام جستجوی یک عبارت گفته می‌شود.

 

نقشه سایت (Sitemap)

موتورهای جستجو توسط نقشه سایت، سایت شما را مشاهده و ارزش‌گذاری می‌کنند. سایت مپ یک لیستی از مهم‌ترین عناوین و مطالب سایت شما را در خود نگهداری می‌کند تا سایت توسط خزنده‌های موتورهای جستجو راحت‌تر ایندکس شود.

 

رسانه‌های اجتماعی (Social Media)

برنامه‌هایی مانند لینکدین، یوتیوب، توئیتر، گوگل پلاس و فیس بوک رسانه‌های آنلاین هستند که توسط افراد ایجاد می‌شوند. بهتر است از این رسانه‌های اجتماعی به سایت خود لینک دهی انجام دهید.

 

یکی دیگر از اصطلاحات رایج سئو ، Traffic Rank

رتبه‌بندی میزان ترافیک سایت شما نسبت به سایر سایت‌های اینترنتی است. می‌توانید رتبه ترافیک خود را بر روی سایت الکسا بررسی کنید.

 

آدرس سایت (URL)

آدرس وب سایت. زمانی که وارد سایتی شوید، نام آن سایت در قسمت نوار آدرس مرورگر شما نمایش داده می‌شود.

منابع دیجیتال مارکتینگ و سئو:


http://elektrohikvision.royablog.ir/

http://etc-electronic.royablog.ir/

http://kvn-electronic.royablog.ir/



http://tejaratelectronic.ratablog.com/

http://tejaratfarda.ratablog.com/

http://rima-marketing.ratablog.com/

https://tejarat-online.blogiran.net/

https://digital-marketing.blogiran.net/

https://web24.blogiran.net

تبلیغات دوربین مداربسته شیراز

دوربین مداربسته شیراز یکی از خدمات شرکت مهر تجارت برای هموطنان عزیز ساکن در شهر شیراز است. شیراز بزرگترین کلان شهر جنوب ایران به حساب می آید که به عنوان مرکز صنعتی، تفریحی و توریستی استان های جنوبی شناخته شده است. همین موضوع باعث شده است که ارگان های مختلف خدماتی و اداری در بخش های مختلف صنعت، پزشکی، بانک ها و .. در این شهر به شدت گسترش یابد. شهر شیراز از قدمتی چند هزار ساله برخوردار است و از نظر تاریخی پایتخت اولین امپراطوری جهان ( هخامنشیان) نیز به حساب می آید، شهروندان شیراز امروز نیز از تمدن کهن خود چراغ راهی ساخته اند تا بتوانند در قرن بیست و یکم همراه با تکنولوژی های روز دنیا یک شهر مدرن و زیبا برای زندگی بهتر و با کیفیت همه ساکنین این شهر ایجاد کنند.

همان طور که در بالا اشاره کردیم با گسترش اماکن عمومی و دولتی در هر شهر نیاز به سیستم های نظارت تصویری و نصب دوربین های مداربسته به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل می شود. شیراز نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در سالهای گذشته شاهد گسترش نصب سیستم های نظارتی و دوربین های مداربسته در اماکن مختلف شهر شیراز بوده ایم.

شیراز

در این مقاله برند ها و تکنولوژی های مختلفی که در صنعت دوربین های مداربسته حفاظتی در شیراز مورد استقبال قرار گرفته است را به شما معرفی کنیم. همچنین برای خرید دوربین های مداربسته در انواع مختلف به صفحه فروشگاه هایک ویژن ما مراجعه کنید.

دوربین مدار بسته هایک ویژن

هایک ویژن برندی مطرح در سطح جهانی در زمینه دوربین های مداربسته و سیستم های حفاظتی است که در سال 2001 یک فعالیت خود را به شکل محدودی در کشور چین آغاز کرد اما به دلیل پتانسیل های جمعیتی و تولیدی کشور چین به سرعت میزان تولیدات و کیفیت محصولات این شرکت رشد چشمگیری را تجربه کرد. این شرکت، امروز یکی ازشرکت های معتبر در زمینه تولید تجهیزات حفاظتی در دنیا به حساب می آید و محصولات آن به بیش از 80 کشور دنیا صادر می شود.

از نظر تکنولوژی های استفاده شده برای تولید دوربین مداربسته، شرکت هایک ویژن یک از بهترین تولیدکنندگان دوربین مدار بسته و سیستم های امنیتی با تکنولوژی HD-TVI در جهان است.  کیفیت بالا به همراه قیمت اندک از مهمترین استراتژی های این شرکت برای نفوذ در بازار جهانی بوده و هست . به عبارتی دقیق تر اگر چه این شرکت در سالهای اولیه فعالیت خود با مشکلات عدم کیفیت لازم محصولات روبرو بود اما در نزدیک به دو دهه فعالیت این شرکت توانسته است علاوه بر اینکه خود را به استاندارد های تولیدی در سطح جهانی برساند، قیمت محصولات خود را نیز نسبت به رقبای خود کاهش دهد و در نتیجه امروز هر مدل دوربین مداربسته را با کیفیت بالا و قیمت مناسب می تواند با نام برند هایک ویژن در بازار تهیه کنید.

گفتیم که کیفیت بالا و قیمت مناسب دو رکن اساسی محصولات هایک ویژن است اما این تنها ویژگی شرکت هایک ویژن نیست. استفاده از نوآوریهای خلاقانه برای تعیین مسیر آینده صنعت دوربین های مداربسته از دیگر موضوعاتی است که این شرکت در سالهای اخیر به آن توجه ویژه داشته است. برای مثال هوشمندسازی دوربین های مدار بسته یکی از این موارد است. قابلیت هایی نظیر Line crossing و Intrusion Detection که برای جلوگیری از ورود افراد به مناطقی خاص استفاده می شود، تکنولوژی People Counting که برای اطلاع از آمار ورود افراد به یک مکان مناسب است، استفاده از تکنولوژی Darkfighter برای امکان مشاهده تصاویر با کیفیت در شب، استفاده از قابلیت Heat Map برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد تمرکز جمعیت در یک مکان، تکنولوژی قابلیت تعقیب هوشمند یا Smart Tracking برای ردیابی سوژه ها و … از جمله ابداعات و نوآوری هاییست که این برند چینی در سالهای اخیر به بازار ارائه کرده است. هایک ویژن به عنوان یک برند بین المللی در ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است در شهر شیراز نیز وقتی صحبت از دوربین مداربسته شیراز می شود یکی از برندهای پرکاربرد در این شهر را برند دوربین مداربسته هایک ویژن تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته   هایک ویژن ،       نمایندگی هایک ویژن    ،     پشتیبانی هایک ویژن   

دوربین مداربسته شیراز

 

از سوی دیگر ابداعات جدید این شرکت هیچ گاه باعث افزایش هزینه های سرسام آور و تحمیل قیمت های هنگفت به مشتریان نشده است، برای مثلا هایک ویژن توانسته است با تولید تراشه های اختصاصی و استفاده از تکنولوژی هیبریدی هزینه های مشتریان را در استفاده از نوآوری های جدید در دوربین های مداربسته را کاهش دهد.

بگذارید جمع بندی دقیق تری از برند هایک ویژن به صورت خلاصه داشته باشیم::

 

1- در محصولات هایک ویژن از تراشه های الکترونیکی فوق پیشرفته  شرکت آمریکایی Ambrella استفاده شده است.

2-کاهش قیمت تمام شده محصولات نسبت به دیگر برندها

3-استفاده از تکنولوژی هیبریدی (به کمک تکنولوژی هیبریدی آن دسته از مشتریان که زیرساخت سیستم آنالوگ دارند می توانند در صورت تمایل از دوربین های IP استفاده کرده و از قابلیت دوربین تحت شبکه بهره مند شوند.)

4-افزایش قابلیت دید در شب دوربین های مدار بسته با همکاری شرکت آلمانی Osram و استفاده از تکنولوژی Exir

5-استفاده از لنزهای منحصر بفرد اولسن در دوربین ها که یکی از سه تولید کننده برتر لنزهای اپتیکال در سطح جهانی است.

6-استفاده از کابل های POC برای انتقال جریان الکتریکی و اطلاعات تصاویر بر روی یک کابل واحد که تا 1200 متر برد دارد.

7-قابلیت تشخیص چهره که در بعضی از مدل ها با تکنولوژی هوش مصنوعی ادغام شده و سبب افزایش بازدهی تشخیص چهره شده است.

8-هوشمند سازی دوربین ها  با استفاده از تکنولوژی های crossing, Intrusion Detection People Counting,  Darkfighter , Heat map , Smart Tracking

دوربین مداربسته داهوا

شرکت داهوا یکی دیگر از برندهای معتبر در سطح جهان است که سهم قابل توجهی از بازار دوربین های مداربسته و دیگر تجهیزات حفاظتی را به خود اختصاص داده است.  به نظر بسیاری از کارشناسان حوزه دوربین های مداربسته شرکت داهوا یکی از بهترین و پرقدرت ترین تولید کنندگان دوربین مداربسته در جهان به حساب می آید. این شرکت فعالیت خود را از سال 2002 آغاز کرده است و امروز سهم قابل توجهی از بازار اروپا، آمریکا و آسیا را به خود اختصاص داده است. در خصوص نصب دوربین مداربسته شیراز نیز می توان گفت که برند داهوا یکی از پر استفاده ترین برند ها در شهر شیراز به حساب می آید.
استفاده از فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا در شرکت داهوا باعث شده است است که این شرکت یکی پیشتازان صنعت نظارت تصویری هم در بخش سخت افزار و هم در بخش های نرم افزاری به حساب آید. برای اثبات این ادعا کافیست که به این اعداد و ارقام در شرکت داهوا توجه کنید.

در حال حاضر شرکت داهوا دارای چهار مؤسسه تحقیقاتی با عناوین مؤسسه فناوری پیشرفته، مؤسسه Big Data، مؤسسه Chip و مؤسسه Video Cloud  است که دراین موسسات بیش از ۶۰۰۰ مهندس و کارشناس فنی تحقیق و توسعه بر روی فناوری‌های روز در هوش مصنوعی ،IoT ، Cloud services، ویدئو، امنیت سایبری و دیگر فناوری‌ها فعالیت می کنند.

این شرکت توانسته است تا سال 2019  بیش از 900 اختراع را به ثبت برساند. طبق گزارش IHS  در سال ۲۰۱۵، شرکت داهوا رتبه دوم دنیا در داشتن بیشترین سهم از بازار  نظارت تصویری را از آن خود کرده بود این رقم در سال 2019 به رتبه یک نزدیک تر شده است و پیش بینی می شود تا سال 2025 داهوا بیشتری سهم بازار را ازآن خود کرده باشد.

در عین حال، داهوا نخستین شرکت امنیتی چینی است که استاندارد فناوری جهانی HDCVI را اجرا می کند. استاندارد. HDCVI یک فناوری انتقال تصویر با وضوح بالا(HD) از طریق کابل کواکسیال است که امکان انتقال تصاویر HD را با برد طولانی و با هزینه کم فراهم می‌کند.

هوش مصنوعی

تکنولوژی HDCVI  سیگنال ویدئویی را تعدیل کرده و سپس آن را با اتخاذ روش دامنه محور و مدوله‌سازی تربیعی انتقال می‌دهد. این فناوری از تداخل CVBS جلوگیری کرده و سیگنال میزان روشنایی را به‌طور کامل از سیگنال میزان رنگ جدا کرده و از این طریق کیفیت ویدیو را بهبود می‌بخشد. نکته مهم در خصوص این فناوری این است که  شرکت داهوا به عنوان مخترع و صاحب امتیاز اختراع فناوری HDCVI، این فناوری را به عنوان یک استاندارد جهانی آزاد معرفی نموده، و هر شخص ثالثی از جمله تولیدکنندگان رقیب نیز به این فناوری دسترسی دارند.
در حال حاضر شرکت داهوا انواع مختلفی از دوربین های مداربسته با تکنولوژی HDCVI، دوربین های مداربسته چرخشی و حرارتی، دوربین مداربسته IP، دوربین های مدار بسته لامپی، دستگاه های DVR، NVR، XVR، لوازم جانبی، انواع دزدگیرهای اماکن با قابلیت یکپارچگی با سیستم های دیگر، آیفون های تصویری و بی سیم، تولید و به بازار مصرف عرضه می کند.
خانه های هوشمند یکی دیگر از ابداعاتی است که توسط این شرکت با ارائه پکیجی از تولیدات آن شرکت با قابلیت برنامه ریزی به مشتریان عرضه شده است. همچنین جهت حفاظت از محیط های بزرگ و گشت زنی در مناطق نیز اقدام به تولید بهپاد کرده است.

در بالا به دو غول تکنولوژی دوربین های مداربسته و تجهیزات حفاظتی اشاره کردیم و از تولیدات مختلف این دو شرکت چینی که بخش بزرگی از بازار ایران را نیز تحت سیطره خود دارند نیز صحبت کردیم. در ادامه این مقاله می خواهیم به دو نوع دوربین مداربسته و یا بهتر است بگوییم دو تکنولوژی پر کاربرد دوربین های مداربسته که در ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته است صحبت کنیم. دوربین های مداربسته وایرلس و تکنولوژی AHD در دوربین های مداربسته.

دوربین های مدار بسته وایرلس

قیمت مناسب دوربین های مداربسته وایرلس به دلیل عدم نیاز این دوربین ها به سیم کشی و نصب آسان آنها است. همین موضوع باعث شده است که دوربین مدار بسته وایرلس برای منازل و فروشگاه ها به شدت بصرفه باشد و از محبوبیت ویژه ای در میان عموم مردم برخوردار شود.

اتصال این دوربین ها به گیرنده تصاویر همانطور که گفتیم بصورت بیسیم انجام می شود. همین موضوع باعث می شود که نصب این دوربین ها زیرساخت های سیم کشی لازم نداشته باشد و آسیبی به نمای ساختمان ها نیز وارد نشود.
دوربین های مداربسته وایرلس یا بی سیم به دو گروه تقسیم می شوند:
1- دوربین های مداربسته ای که جهت انتقال تصویر بر روی گوشی توسط امواج وای فای (WIFI) به مودم متصل می گردند. این دوربین های مداربسته برای ضبط تصاویر نیازی به DVR مجزا نداشته و تصاویر در حافظه ای که درون دوربین تعبیه شده است ضبط می گردد. این دوربین های مدار بسته در بازار به دوربین های مداربسته وای فای معروف می باشند.
2- دوربین های مداربسته ای که جهت اتصال دوربین به DVR نیاز به سیم کشی نداشته و بصورت بی سیم یا وایرلس به دی وی آر متصل می شوند. این دوربین های مداربسته در بازار به دوربین های مداربسته وایرلس معروف می باشند.

تکنولوژی AHD در دوربین های مداربسته

AHD یا Analog High Definition  تکنولوژی انتقال تصویر بر بستر کابلهای کواکسیال تا فاصله 500 متر می باشد.این تکنولوژی تا حد زیادی قادر به کاهش نویز رنگ و تولید تصویر بهتر در مقایسه با دستگاههای آنالوگ قدیمی است.
دوربین های مدار بسته با تکنولوژی AHD همان دوربین های مداربسته آنالوگ هستند با تصاویر بهینه شده که بهبود بسیار زیادی در کیفیت تصویر ایجاد شده لذا امکان تولید تصاویر با کیفیت 2 مگاپیکسل یا همان 1080p  فراهم شده است.
دوربین های مدار بسته AHD انواع مختلفی دارند. مدل های دام، بالت، بند انگشتی که کیفیت تصاویر، جنس بدنه و برد دید در شب متفاوتی دارند و شما می توانید آن ها را در مدل های مختلف دوربین مدار بسته نظیر دوربین های  مداربسته ای که در همین صفحه معرفی شده اند جستجو کنید.
جهت نصب و راه اندازی دوربین مداربسته AHD به دوربین های مدار بسته ای اچ دی (AHD) و دستگاه ضبط کننده یا دی وی آر (DVR) نیاز می باشد.

نکته پایانی

شرکت شبکه گستر مهر تجارت، ارائه دهنده راهکارهای حفاظتی و سیستم های امنیتی.

حوزه فعالیت شرکت مهر تجارت دوربین مداربسته، سیستم های حفاظت تصویری، سیستم های آلارم، حفاظت فیزیکی، شبکه های کامپیوتری و سیستم های یکپارچه حفاظتی می باشد.  از جمله خدمات مهر تجارت می توان به مشاوره و طراحی سیستم، طراحی مناقصات، تامین کالا و خدمات، پیاده سازی و نصب تجهیزات، گارانتی کالا و قطعات، تعمیر و پشتیبانی سیستم، آموزش و بهینه سازی سیستم های موجود اشاره نمود.

بیشتر بخوانید :  دوربین مدار بسته   ، دوربین مداربسته اصفهان،   دوربین مداربسته شیراز  ،  دوربین مداربسته برای منزل