مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

حفاظت سایبری در دوربین های مداربسته


سیستم های امنیتی و خصوصا دوربین های مداربسته که امروز کاربردهای فراوانی در زندگی ما پیدا کرده اند در صورت عدم حفاظت درست از آنها خودشان می توانند به یک معضل امنیتی تبدیل شوند. هک شدن سیستم های امنیتی و دوربین های مداربسته نه تنها به حفظ امنیت یک مکان کمک نمی کند بلکه اطلاعاتی تحت اختیار سواستفاده کنندگان قرار می دهد که ممکن است هزینه های مالی زیادی به یک سازمان یا دولت تحمیل کند. بنابراین حفاظت سایبری در دوربین های مداربسته یک اصل ضروری و بدیهی به حساب می آید.

به طور کلی رایج ترین مسیر ها برای ایجاد محدودیت دسترسی در دوربین های مداربسته عبارتند از محدود کردن دسترسی شبکه به اینترنت با استفاده از کنترل دسترسی شبکه، فایروال ها و دسته بندی شبکه ها. به عبارتی وقتی می دانیم هکرها برای دسترسی به سیستم های امنیتی ما از طریق اینترنت حملات خود را انجام می دهند برای خنثی سازی حملات آنها با این اقدامات ساده می توان تا حدودی امنیت دوربین ها را حفظ کرد. با این حال در حملات سایبری پیشرفته چنین اقداماتی کافی نیست و ممکن است هکر ها برای دسترسی به اطلاعات شرکتی که بسیار استراتژیک و حساس هست از ترفندهای دیگری استفاده کنند.

حملات سایبری پیشرفته

گفتیم که در حالت طبیعی و عادی یکسری اقدامات اولیه می تواند حفاظت سیستم های دوربین مداربسته را تا حدی تامین کند اما در حملات سایبری پیشرفته ما به سطح بالا تری از امنیت نیاز داریم. برای مثال تصور کنید که شرکتی خارجی که رقیب شرکت شما به حساب می آید می خواهد سیستم های شما را با نصب بدافزار، مورد حمله قرار دهد. این بدافزارها ممکن است برای جاسوسی استفاده شوند و می تواند یک باج افزار، یک سیستم بک دور یا تعدادی ربات باشد که منتظر دستورالعمل هستند. در چنین حالتی وقتی دسترسی ها به سیستم خود را بسته باشید، هکر ها از روش های دیگری برای نصب بدافزار اقدام می کنند. برای مثال فیشینگ (بدافزار مربوط به ایمیل یا فایل های word و اکسل) یکی از ابزارهای رایج حمله به شمار می رود. به دام انداختن فردی برای نصب یک نرم افزار یا سفت افزار آلوده نیز شیوه ای دیگر است.

چگونه می توان خطرات حملات سایبری پیشرفته را محدود کرد؟

اگر صاحب کسب و کاری هستید که بیم حملات سایبری در شرکتتان وجود دارد یکسری اقدامات پیشگیرانه را باید در دستور کار خو قرار دهید. برای مثال کارکنان را از قرار دادن فلش USB در سیستم های مجموعه منع کنید و به آنها یادآور شوید که اجازه ندارند که پیوست های ایمیل های ناشناس را باز کنند. در چنین شرایطی کاهش دسترسی شبکه، به نصب کننده و صاحب سیستم بستگی دارد. مدیریت چیدمان سیستم، حساب های کاربری و پچینگ نیز به مالک سیستم مربوط می شود. حفاظت در برابر نرم افزارها یا سفت افزارهای در معرض خطر را می توان توسط این قانون مدیریت کرد: هیچ نرم افزاری نباید از سایت های غیر مطمئن بر روی سیستم های شما نصب شود.

به همین دلیل است که در سازمان های بزرگ عموما مسئول آی تی برای این موضوع استخدام می شود تا مسئولیت نصب نرم افزارها و دیگر کارهای مربوط به سیستم های سازمان را آنها انجام دهند. مسئول آی تی در چنین شرکت هایی دسترسی ها را به طور معمول با امضاهای دیجیتالی توسط نرم افزارهای فروشنده محصولات امنیتی مدیریت می کند. برای مثال دستگاههای Axis به سرعت می توانند تشخیص دهند که شخصی در حال نصب یک سفت افزار آلوده بر روی سیستم شما هست و در صورت تشخیص اجازه نصب را نمی دهند. همچنین در برخی از ورژن های این دستگاه ها قابلیتی به نام Secure Boot وجود دارد که وقتی دستگاه در معرض خطر قرار می گیرد پیش از انجام آن را تشخیص می دهد.

الزام دیگر، رمزگذاری شبکه است که اغلب متأثر از سیاست ها و مقررات IT می باشند. به ویژه در مورد ترافیک روی شبکه ناامن مانند شبکه های شهری یا کشوری و اینترنت. تمامی ترافیک های شبکه که روی شبکه های ناامن هستند باید رمزگذاری شوند.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بیشتر دوربین های مداربسته  از نظر فیزیکی در معرض خطر جدی هستند و کابل اترنت آنها آسیب پذیری بالایی دارد. بنابراین استفاده از سیستم های حفاظت دسترسی شبکه برای متوقف کردن افرادی که سعی می کنند کابل ها را به سرقت ببرند تا به شبکه دسترسی پیدا کنند نیز ضروری است. نکته نهایی اینکه افزودن فیلتر IP روی دستگاه ها، باعث می شود که تنها به آدرس های IP در لیست مجاز امکان دسترسی به دستگاه وجود داشته باشد. این کار خطرات و احتمال حملات سایبری پیشرفته را کاهش خواهد داد.

چه کسانی در معرض خطر هستند؟

تکنولوژی در سیستم های حفاظتی هر روز در حال گسترش به جوانب جدیدی از زندگی روزمره ما هستند. برای مثال تکنولوژی پردازش مالی توسط دوربین مداربسته می تواند در سال های آتی به شکل گسترده مورد استفاده قرار بگیرد و در نتیجه با گسترش چنین فناوری هایی توجه مجرمین سایبری به سمت هک این سیستم ها را افزایش می دهد. موضوع مهم بعدی این است که حملات سایبری بزرگ توسط دولت ها بر علیه شرکت های کشوری دیگر سازماندهی می شود که قدرت این حملات به شدت بالا هست.

بنابراین محتمل ترین قربانیان این حملات سایبری پیشرفته ، سازمان های دارای زیرساخت های حساس هستند. اگر یک حمله موفق روی بخش های عمومی تر نیز اثر بگذارد، مجموعه های بزرگ نیز در این دسته قرار می گیرند. همه چیز به مزایای مالی ناشی از یک حمله موفق بستگی دارد هر چه یک سازمان قدرت مالی و سرمایه بیشتری داشته باشد قطعا احتمال حملات سایبری در آنها نیز افزایش پیدا می کند.

حفاظت سایبری در دوربین مداربسته

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته

کاربرنهایی برای حفاظت سایبری چه کارهایی باید انجام دهد؟

در بسیاری از موارد کاربران نهایی ممکن است اشخاص باشند یا شرکت هایی باشند که مقیاس کوچکی دارند و در نتیجه تخصص لازم برای حفاظت سایبری از دوربین های و سیستم های حفاظتی خود را ندارند. نکات زیر برای کاربران نهایی تدوین شده است تا بتوانند با یکسری اقدامات امنیت سیستم نظارت تصویری خود را افزایش دهند.

خرید دوربین مناسب از منبعی معتبر

اولین اقدام شما به عنوان مصرف کننده نهایی باید این باشد که دوربین مداربسته را از نمایندگی های معتبر و برندهای مطمئن تهیه کنید. همچنین قبل از انتخاب برند مناسب برای دوربین مداربسته بررسی کنید که تولید کننده چه اقداماتی برای حفاظت از اطلاعات ذخیره شده توسط دوربین انجام می دهد. آیا آپدیت های به روز برای به روز نگاه داشتن دستگاه ارائه می شود یا خیر.

تا حد امکان از اتصال اینترنت استفاده نکنید

بعد از خرید دوربین از نمانیندگی های معتبر بهتر است که دوربین ها با سیم به شبکه متصل شوند تا به طور کل امکان هک دستگاه ها از راه دور وجود نداشته باشد.  کاربران بهتر است دوربین IP خود را به جای Wi-Fi یا 5G، به وسیله اترنت به شبکه متصل سازند.  قطعا اتصال دوربین مداربسته به وای فای یا اینترنت 5G به معنای نا امن بودن آنها نیست بلکه تنها به این معنا خواهد بود که برای امنیت سیستم حفاظتی خود باید اقدامات بیشتری انجام دهید.

تغییر پسورد پیش فرض دستگاهها

شاید بدیهی ترین موضوع در استفاده از دستگاه های الکترونیک این باشد که بعد از نصب دستگاه ها باید پسورد پیش فرض آنها را تغییر دهید. پسوردهای پیش فرض را به رمزهایی تغییر دهید که بیش از 14 کاراکتر داشته و از پیچیدگی بالای برخوردار باشند.

بروز رسانی سفت افزار دستگاه

اگر به عنوان کاربر نهایی به دنبال بهبود امنیت سیستم حفاظتی خود هستید باید ابتدا درگاه ها، پروتکل ها و خدمات غیر ضروری را غیر فعال کنید. همچنین مطمئن شوید که آخرین نسخه سفت افزار سیستم را نصب کرده اید. لازم به ذکر است که شرکت های معتبر جهانی تولید کننده سیستم های حفاظتی به صورت دوره ای و منظم خلا های امنیتی خود را برطرف می کنند و قابلیت های جدیدی را به شکل زمان بندی شده در آپدیت های خود به مشتریان عرضه می کنند. بنابراین لازم است این آپدیت های سفت افزاری به روز نگاه داشته شود تا دستگاه کاربر تا حد امکان در امنیت باشد و حفاظت سایبری دوربین مداربسته تضمین شود.

بیشتر بخوانید:    دوربین‌ مداربسته تحت شبکه     بهترین دوربین‌ مدار بسته     دوربین مداربسته برای منزل      تجهیزات دوربین مداربسته

نکات کاربردی در طراحی سایت


دنیای مجازی وب، دنیای بسیار وسیعی است. در واقع یک گالری هنری است که هزینهء ورودی ندارد. طراحان وب سایت هم در نوع خود هنرمندانی متفاوت هستند. مثل همهء هنرمندان، تمامی طراحی های وب سایت های این طراحان به درستی کار نمی کند. نوع ساخت بعضی از وب سایت ها واقعاً آزار دهنده است.

 

مثلاً فرض کنید برخی از نقاشان واقعاً به رنگ آبی علاقه دارند؛ اگر در هر قطعهء هنری از این رنگ استفاده کنند، دیگر آثار آنها چشم ما را تحریک نخواهد کرد. در واقع تمایل و حوصلهء دیدن هنر آن هنرمند را نخواهیم داشت. طراحی سایت نیز به همین صورت خواهد بود. به عنوان یک توسعه دهندهء وب سایت، باید اطمینان حاصل فرمایید که "هنر" شما برای هر یک از مشتریان متفاوت می باشد. همچنین باید از اشتباهات رایج که باعث منحرف شدن توجه افراد از محصولات و خدمات می شود، اجتناب نمایید. چیز های زیادی هستند که هنگام طراحی وب سایت و برای اطمینان از مناسب بودن یک وب سایت کامل برای مشتری، باید به درستی، واضح و روشن مشخص باشند.
حال در این مقاله به 5 مورد از مزاحم ترین تکنیک های طراحی سایت می پردازیم:

1- استفاده از موسیقی های پس زمینه در طراحی سایت

هیچ چیز بدتر از این نیست که در سرتاسر کل یک وب سایت یک صدا، مداوم تکرار شود. بدتر از آن با هر کلیک در صفحات مختلف و باز شدن صفحهء جدید، آن موسیقی از ابتدا پخش شود. تکرار یک آهنگ کامل در وب سایت نیز باعث دلخوری مطلق بیننده خواهد شد. طراحی سایت

article_image_one_451.jpg

2- استفاده از رنگ هایی که برای چشم آزار دهنده هستند

اگر مشتریان شما اصرار به استفاده از تمامی رنگهای رنگین کمان در طراحی سایت خود دارند، این وظیفهء شماست که آنها را مجاب نمایید که این کار در طراحی سایت درست نمی باشد. رنگ هایی که بسیار روشن و یا بیش از حد تیره هستند، برای پیشبرد کار مشتریان اصلاً مناسب نمی باشند. حتی اگر مشتری شما صاحب یک سیرک باشد، باید طراحی سایت آن به صورتی باشد که بیش از 3 رنگ در آن به کار نرود. استفادهء بیش از سه رنگ واقعاً تکنیک مناسبی در طراحی سایت نمی باشد. طراحی سایت اختصاصی  

3- اشتباهات املایی

شما با استفاده از یک کامپیوتر و با به کار گیری یک دکمهء "بررسی املایی" می توانید از محتوای وب سایت خود مطمئن شوید. هیچ چیز بدتر از اشتباه بودن دستور زبان، نشانه گذاری های نادرست و یا تلفظ نادرست در طراحی سایت نیست. قبل از هر بارگزاری و به روز رسانی هر متنی، چندین بار تمامی متنها را چند نفره چک کنید. حتی اگر مشتری متنی برای وب سایت خودش فراهم کرده، به درست بودن آن اکتفا نکرده و آن را مجدداً بررسی نمایید.

4- اندازه فونت

اگر در طراحی سایت در تمامی محتوای وب از حروف بزرگ استفاده شده باشد، افراد احساس خیلی بدی به آن سایت پیدا می کنند. به نظر می رسد آن وب سایت در حال فریاد زدن است. اما به کار بردن حروف با سایز کوچک به صورتی که تمامی متن وب سایت حروف کوچک باشد، افراد احساس می کنند که شما در حال نجوا کردن هستید. بهترین روش استفاده از سایز معمولی با نشانه گذاری به موقع در طراحی سایت می باشد. به این ترتیب با استفاده از سایز و فونت نرمال در متون وب سایت، بیننده احساس راحتی کرده و از برقراری ارتباط با سایت شما لذت خواهد برد.طراحی سایت تهران      

5- استفاده از لینک های چشمک زن و pop up های ویندوز

این آیتم ها در وب سایت مانند دریافت ایمیل های ناخواسته در صندوق پستی شماست. در واقع اطلاعات بیهوده را از طریقی که به نظر شما اطلاعات مهمی بیاید، به بیننده می رساند. از استفاده از pop up های ویندوزی و لینک های چشمک زن برای جلب توجه مخاطب در طراحی وب سایت تان جداً خودداری نمایید. زیرا این روش فقط برای بازدیدکننده مزاحمت ایجاد می نماید

9 خطا در طراحی سایت

 

اینکه ما بتوانیم شناخت خوب و جامعی از مشکلات و موانع پیشروی سایت خود داشته باشیم میتواند در طراحی سایت و همچنین در افزودن مطالب به سایت خود کمک شایانی انجام دهد . این که تمامی سایت های اینترنتی موفق میتوانند نظر مخاطب را جلب کنند چیز تصادفی نبوده و کاملاً مرتبط با نوع طراحی سایت و محتوای سایت میباشد . از جمله مشکلاتی عمده که بر اساس نظر کاربران اینترنتی شناخته شده است در زیر آمده است.

 

یادمان نرود که در این فضا ، یک اشتباه میتواند صدمه ای بسیار بزرگ به سایت ما بزند ، پس مراقب باشیم !

1- PAGE CANNOT BE FOUND

بدترین چیز وجود لینک های شکسته در سایت است . هیچ چیز آدمو اینقدر عصبانی نمیکنه که لینکی رو کلیک کنه و با پیام PAGE CANNOT BE FOUND روبرو شه .

  طراحی سایت شرکتی

  

2- PAGE UNDER CONSTRUCTION

بهتره تا وقتی صفحه در حال ساخته لینک بهش ندین . چون باعث میشه که وقت بیننده شما در سایت تلف بشه !

article_image_one_455.jpg

3- MULTIPLE POP UPS

استفاده از پنجره های تبلیغاتی بازشو باید در زمان مناسب خودش باشه ، نه اینکه تا بیننده وارد سایت میشه چند تا پنجره با هم باز شن و نذارن صفحه مورد نظرش رو ببینه . بیننده های سایتتون هیچ وقت شما رو بخاطر وقتی که از اونا برای بستن این پنجره ها تلف کردین نمی بخشند .

4- زمینه سیاه

استفاده از زمینه سیاه علاوه بر اینکه باعث میشه متون داخل صفحه بسختی خونده بشن ، باعث میشن سایت شما در حافظه نهان بیننده سایتی غیر قانونمند و یا مزاحم بنظر بیاد ( نکته روان شناسی ! )

5- متن ناخوانا

استفاده از متن های نامفهوم و پاراگراف های طولانی ذهن را خسته میکند . همیشه از فونت های خوانا و با اندازه مناسب استفاده کنید تا چشم در خواندن خسته نشود . استفاده از حالت های بولد و زیر خط دار در جای مناسب باعث خواناتر شدن متن شما میشود . ساخت سایت      

6- عکس های بسیار بزرگ :

استفاده از تصویر در طراحی سایت اهمیت ویژه ای دارد . اما گاهی این عکس ها بعلت حجم زیاد مانع لود شدن سریع صفحه سایت شما میشود و بیننده را ترغیب به بستن پنجره سایت شما میکند ! هنگام استفاده از عکس حتما آن را با برنامه هایی مانند photoshop برای استفاده در وب بهینه کنید تا از کمترین حجم ممکن بهره بگیرید .

7- فلش های ورودی سایت بدون دکمه skip :

اگر دوست دارید در ورودی سایتتان یک فلش زیبا بگذارید اشکالی ندارد و حتی نقطه قوتی برای سایت شما و طراحی سایت شما است . اما یادتان باشد که حتما دکمه SKIP INTRO را در آن فلش تعبیه کنید تا بیننده هایی که میخواهند مستقیم به اطلاعات سایتتان دسترسی بیابند پشت در های بسته فلش معطل نشوند .

8عرض صفحه سایت بزرگتر از عرض مرورگر

این مورد خیلی اهمیت دارد . چون همه عادت دارند برای دیدن ادامه مطالب سایت بسمت پایین حرکت کنند . نه چپ و راست . حالا اگه میخواهید بیننده خود را زجرکش کنید عرض سایتتون رو تنظیم نکنید . شرکت طراحی سایت          

9- عکس هایی که لود نمیشوند

فرض کنید وارد یک صفحه وب میشوید تا مطلبی را بخوانید . عکس مطلب مورد نظر لود نمیشود ، چرا ؟ به هر دلیلی . همین کافیست تا اعتبار سایت شما زیر سوال برود .

پس برای احترام به بازدید کننده خود ، و همچنین برای پیشرفت روز افزون سایت اینترنتی خود ، این موارد را رعایت کنید .

7 راهکار برای تبدیل شغل خود به شغل ایده آل


در اقدامی درست هر کسی ممکن است، شغل مناسبی برای خود پیدا کند اما همیشه تصویری از یک شغل رؤیایی در سر داشته باشد که همیشه چشمش به دنبال آن بوده است. شاید هنوز برای به دست آوردن آن آمادگی کامل نداشته اید. شاید هم هدفتان این بوده که این شغل را به دست بگیرید، تا سر فرصت شغلی که همیشه می خواسته اید را به دست بیاورید. اما پیش از آنکه به جستجوی خود ادامه دهید، از خودتان بپرسید آیا شغل فعلی تان قابلیت تغییر و تحول را دارد یا خیر. شاید بتوانید با اندکی تلاش، شغل فعلی تان را به شغل رؤیایی تان بدل کنید.

 

شارلیز هرست، استادیار رشته ی مدیریت کالج کسب و کار مندوزا، اعتقاد دارد مردم اغلب اوقات میزان کنترلی که روی شغل خود دارند را دست کم می گیرند. او در این باره می گوید: «پژوهش ها نشان داده اند نگاهی متفاوت به کار، بازتعریف وظایف شخص در قالبی تازه، و یا تغییر نحوه ی تعامل با دیگران، همه و همه کارهایی هستند که افراد از طریق آنها می توانند معنای تازه ای از دل شغل خود بیرون بکشند».

شغل رؤیایی شغلی است که شما را راضی کند و نقاط قوتتان را به نحو احسن به کار بگیرد. اگر در حوزه ای فعال هستید که از آن لذت می برید، اما هنوز شغلی که می خواهید را در آن حوزه به دست نیاورده اید، انجام هفت کار زیر به شما کمک می کند شغل فعلی تان را به شغلی که همیشه می خواسته اید بدل کنید.

1- ایده پرور باشید

پیشنهاد هرست این است که مسئولیت های خود را با ارائه ی پیشنهاد های خلاق و سازنده به بالادستی های خود دستخوش تغییر و تحول کنید. او در این باره می گوید: «اگر ایده های شما به کار گرفته شوند، شاید بتوانید در اجرای آنها نیز مشارکت داشته باشید». دیوید نور، مدیرعامل شرکت مشاوره ی استراتژی نور گروپ توصیه می کند فرا تر از نقش و حوزه ی مسئولیت های خود فکر کنید تا بتوانید از نیاز های بعدی تیم یا شرکتتان پیش بینی بهتری داشته باشید. او می گوید: «آیا مهارت ها، دانش، یا رفتار مورد نیاز را در خود دارید؟ اگر خیر، به این فکر کنید که چگونه می توانید به سرعت آنها را کسب کنید و به کار بگیرید».

2- کارهایی خارج از بازه ی همیشگی خود انجام دهید

نور توصیه می کند کاری کنید مدیرتان در کنار نقش فعلی تان، شما را در نقشی که دوست دارید نیز ببیند. او می گوید «برای پروژه های بزرگ و طرح های مهم داوطلب شوید و به دنبال راه هایی بگردید که بتوانید فرا تر از تعریف شغلتان تأثیرگذار باشید».

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

اپلیکیشن شهرنت اولین فروشگاه ساز   در فضای اپلیکیشن است که همزمان با امکان     فروشگاه ساز آنلاین برای همه کسب و کارها در کل ایران این امکان را برای شما ایجاد کرده است که بتوانید با ایجاد محتوای در فضای این اپلیکیشن به شکل مستقیم درآمد ریالی داشته باشید.

3- روابط خود را توسعه دهید

نور توصیه می کند با برقراری روابط قدرتمند با تصمیم گیران، کاری کنید هر کسی برای امور مختلف به شما مراجعه کند. اطمینان حاصل کنید دیگران می توانند اولویت های مورد نظر شما برای مسئولیت های تازه را تشخیص دهند. او ادامه می دهد: «دیگران همیشه می توانند کسانی را پیدا کنند که بتوانند از پس انجام جنبه های فنی کار شما بر بیایند. اما شما باید کاری کنید به خاطر برقراری و حفظ ارتباطات مهم در تیم و سازمان، به شما مراجعه کنند یا شما را پیشنهاد دهند».

4- در موقعیت خود نوآور باشید

توصیه ی نور این است که سعی کنید مدام در حال رشد باشید و ریزه کاری های حوزه ی فعالیت خود را کشف کنید. در رویداد ها و کنفرانس های آن حوزه شرکت کنید، در انجمن های آن فعال باشید و خود را در موقعیت هایی قرار دهید که بتوانید با افراد اثرگذار روبرو شوید. سپس بینش، ایده ها و روابط حاصله را به محل کار خود بیاورید. او می گوید: «برای زندگی شخصی و شغلی خود نقشه ی راه درست کنید».

5- وظایف مورد علاقه ی خود را فهرست کنید

میشل ماوی، مدیر جذب نیروی شرکت نیروی انسانی اتریوم توصیه می کند تمام کار هایی که در موقعیت شغلی فعلی تان دوست دارید انجام دهید را فهرست کنید و بیشتر به آنها بپردازید.
او می گوید: «پروژه های هوشمندی تعریف کنید که در آنها لازم باشد از این مهارت ها بیشتر استفاده کنید. به این ترتیب از انجام شغل خود رضایت بیشتری خواهید داشت».

6- لحظات اوج خود را پیدا کنید

ماوی اعتقاد دارد مشاغل مختلف به خاطر پتانسیل هایی که دارند جذابیت پیدا می کنند؛ مثل اینکه می توانیم در آنها خیلی چیز ها یاد بگیریم، دستاورد هایی داشته باشیم و از آنها درآمد کسب کنیم. او ادامه می دهد: «در ادامه کشش پیدا می کنیم و تا حدی شناخته می شویم، تا اینکه در نهایت به اوج می رسیم. این لحظه حس فوق العاده ای دارد: لحظه ای که در رأس بازی خود قرار می گیرید و از انجام آن لذت می برید». ماوی توصیه می کند به دنبال آن لحظه ی بعدی باشید. او می گوید «لحظه ای که به خاطر ترفیع، افزایش حقوق، و یا مدیریت یک تیم در پوست خود نمی گنجید. این لحظه هر چه که می خواهد باشد، اما به دنبالش باشید».

7- نیاز هایتان را از مدیر خود بخواهید

آنیشا وینجاموری، مدیرعامل شرکت مشاوره ی اینوویشنز آیکیو اعتقاد دارد هیچ کارفرمایی دوست ندارد کارمند ارزشمندی که به پیشرفت سازمانش کمک می کند را از دست بدهد. او در این باره توضیح می دهد: «اگر از لحاظ فرهنگی و کاری عضو مؤثری باشید، مدیر شما از فراهم کردن شرایط کاری دلخواهتان، درک نقاط قوتتان و توانمندسازی شما در جهت رسیدن به اهداف حرفه ای شما و شرکت خود، بی نهایت خوشحال خواهد شد.

نکات حفاظت سایبری در زمان دورکاری


حفاظت سایبری در زمان دورکاری یکی از مهمترین موضوعاتی است که این روزها تمام شرکت ها در سرتاسر جهان به آن توجه ویژه دارند. تا قبل از شیوع کرونا در سال 2020 انتظار تمام کارشناسان حوزه امنیت سایبری این بود که تا سال 2022 با روند رو به کاهش حملات سایبری و کاهش چشمگیر نفوذ و نشت داده های کاربران اینترنتی روبرو باشیم اما آمارهای ثبت شده در یک سال اخیر نشان می دهد که پاندمی کووید 19 این محاسبات و انتظارات را کاملا معکوس کرده است. افزایش میزان دورکاری در سازمانهای مختلف مشکلاتی در زمینه حفاظت سایبری شرکت ها بوجود آورده است که هکر ها از این فرصت برای افزایش میزان حملات خود استفاده کرده اند. علاوه بر این موضوع یک خطر بالقوه در سالهای گذشته وجود داشت که امروز سرعت گسترش آن افزایش یافته است، خطر قرار گیری نا محسوس داده های حساس در معرض خطر حمله به دلیل گسترش فناوری های ابری که هنوز روند تکاملی خود را طی نکرده اند.

بسیاری از سازمان ها و خصوصا سازمان هایی که از تکنولوژی محیط های ابری چند گانه استفاده می کنند به درستی نمی دانند که اطلاعات حساس سازمان آنها در کجا قرار دارد و در نتیجه هکر ها به این سازمان ها بیشتری حملات سایبری را انجام می دهند. اغلب داده های نشت یافته از این حملات در دارک وب به فروش می رسد و در نتیجه می تواند این موضوع به قیمت مرگ سازمانی که مورد حمله سایبری قرار گرفته است تمام شود.

نمونه‌هایی از ریسک‌های امنیتی دورکاری

• شبکه های خانگی اینترنت و همچنین رایانه های منزل شما اغلب محافظت نشده اند و در مقابل حملات سایبری به شدت آسیب پذیر هستند.

•همانطور که اشاره کردیم کامپیوتر های خانگلی به شدت در معرض خطر هستند چرا که محافظت دقیقی بر روی آنها انجام نمی شود از سوی دیگر در دوران دورکاری داده‌های حساس احتمالاً به خارج از شبکه سازمان انتقال پیدا می‌کندکه این موضوع چالشی بزرگ برای حفاظت سایبری در دوران دورکاری به حساب می آید.

• در دوران کرونا بسیاری از شرکت ها از نرم افزارها و سیستم هایی برای برگزاری جلسات غیر حضوری استفاده می کنند که اغلب از نظر امنیتی بررسی نشده اند و مدیران بسیار عجولانه اقدام به کارگیری آنها می کنند. این موضوع حفاظت سایبری در زمان دورکاری را بیش از پیش با خطر روبرو می کند.

• هرج و مرج عمومی بهترین فرصت برای حملات سایبری و هکری به شمار می آید. برای مثال کاملا بدیهی است که وقتی دسترسی فیزیکی به مدیران وجود ندارد احتمال دریافت ایمیل های جعلی از سوی هکرها نیز افزایش پیدا می کند!

محافظت از داده ها در شرایط دورکاری

هیچ سازمانی نمی تواند به صورت کامل و صد در صدی از نشت داده های خود به بیرون توسط هک سیستم ها مطمئن باشد اما گام ها و مراحلی می تواند تدوین کرد تا سیستم های حفاظت سایبری شما در دوران دورکاری تقویت شود. اولین مرحله شناخت داده های حساس سازمان شماست و این کار از طریق طبقه بندی داده ها در درون سازمان شما امکان پذیر است. از این طریق داده ها شما و دسترسی های تعریف شده به آن کاملا مشخص می شود و در نتیجه حفاظت از این داده ها سهل تر خواهد بود.

خوشبختانه فرآیند کشف داده ها با گذر زمان بسیار بهتر شده و در نتیجه کارآیی و اثربخشی سازمان ها را ارتقا داده است. این شفافیت در تشخیص، امکان حفاظت بیشتر از داده های حساس را برای سازمان ها فراهم ساخته است. همچنین امروزه بر اساس آمارها ، 74 درصد از کمپانی ها قصد دارند کارهای خود را برای همیشه به صورت دورکاری ادامه دهند. با توجه به این آمار، داشتن قابلیت کشف، طبقه بندی و حفاظت سایبری در دورکاری در پیشگیری از بروز اختلالات هزینه بر که مشاغل را متضرر می کنند، مؤثر است.

بررسی داده ها و طبقه بندی آنها باید اولویت هر سازمانی باشد که امکان دارد در معرض خطر حملات سایبری قرار گیرد. عموما این کار بر اساس الگوریتم ها و الگوهایی انجام می شود تا بتوان در زمینه حفاظت سایبری در زمان دورکاری اقدامات لازم برای سازمان ها انجام شود. همچنین به اشتراک گذاری داده ها، دیجیتالی کردن، مهاجرت به ابر و اولویت بندی ترمیم داده ها از جمله اقداماتی است که با استفاده از فرآیند طبقه بندی داده ها می توان پیگیری کرد. به عبارتی دقیق تر نباید ساده انگارانه با داده ها برخورد کرد و سطح خطر انتشار آنها را یکسان در نظر گرفت، طبقه بندی داده ها باعث می شود که از نظر ریسک انتشار داده های سازمان ها را در سه سطح حساسیت بالا، متوسط و کم طبقه بندی کنیم .

بررسی ریسک برای تقویت سیستم های حفاظتی

وقتی داده های درون سازمان را طبقه بندی کردیم باید آنالیز میزان خطر و ریسک احتمال حملات سایبری را بررسی کنیم. آنالیز میزان ریسک و خطر احتمالی حملات سایبری به متخصصان IT کمک می کند تا حساسیت داده ها را درک کنند و سپس سطح ریسک را درجه بندی نمایند.

کشف داده ها برای شناسایی، ضمن اینکه شما را در موارد زیر یاری می کند:

  • ساختن فهرستی کامل و به روز
  • آنالیز و طبقه بندی داده ها بر اساس دسته بندی خطرات به منظور جلوگیری از نفوذ های حفاظتی
  • استفاده از اسکن های کارآمد برای کشف داده های ساختاریافته و غیر ساختاریافته در کل یک مجموعه
  • اولویت بندی ترمیم داده ها با استفاده از رمزگذاری محصولات و داده ها
  • متعادل سازی ابزارهای کشف و طبقه بندی که به تیم ها در اجرای مقررات کمک می کنند
  • توجه به سیاست ها و قوانین حفاظت و حریم خصوصی

 

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته

چالش های امنیتی دورکاری

موارد کلی در زمینه حفاظت سایبری در زمان دورکاری را بیان کردیم در ادامه جزییات بیشتری در خصوص حفاظت سایبری دورکاری را برای شما بیان می کنیم.

 

  • حوزه امنیت سایبری
    • ایجاد رمزگذاری سخت افزار ها در لپتاپ ها و دیگرتجهیزات .
    • از همه کارمندان فعال خود که به شکل دورکاری فعالیت می کنند بخواهید که از فیلترهای صفحه نمایش به منظور سخت­­‌تر کردن حملات Shoulder-Surfing استفاده شود .همچنین دقت کنند که در محیطی که فعالیت می کنند شخص دیگری بر صفحه نمایشش آنها تسلط نداشته باشد. همچنین به کارمندان خود تاکید کنید که به هیچ عنوان و در هیچ شرایطی تصویری از صفحه نمایش خود در فضای مجازی منتشر نکنند.
    • احراز هویت ۲ عاملی اجباری باید برای تمام کارمندان اجباری شود. (این موضوع خصوصا برای ایمیل ها و دیگر برنامه های حساس سازمانی باید اجرایی شود ). این موضوع برای حفاظت سایبری در زمان دورکاری یکی از موضوعات مهم است که باید سریعا عملیاتی شود.
    •  ابزارهای مدیریت رمز عبور بر روی دستگاه­‌ها یکی دیگر از راهکارهای مهمی است که می تواند تا حدود زیادی امنیت سیستم های شما را بهبود بخشد.
    •  سیاست‌­های رمز عبور پیچیده برای تعیین رمز­های عبور موضوعی است که بسیاری از کارمندان از آن تبعیت نمی کنند. این موضوع را بارها تکرار کنید تا مطمئن شوید همه کارمندان این موضوع را اجرایی می کنند.
    •  در صورت مشاهده لینک­‌ها و مستندات مرتبط با کروناویروس بر روی سیستم و ایمیل ، به هیچ عنوان اقدام به باز کردن آن نکنید. یکی از ترفندهای مهم هکرها برای آنکه احتمال باز شدن فایل های ویروسی توسط کاربران افزایش یابد استفاده از ترس موجود در جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا است.
    • سیستم هایی که به روزرسانی دائم می شوند کمتر در معرض خطر حملات سایبری قرار می گیرند بنابراین از کارمندان خود بخواهید سیستمشان را به روز نگه دارند.
    • وب سایت های دانلود فیلم که شرکت مشخصی از آنها پشتیبانی نمی کند و همچنین سایت های حاوی مطالب غیر اخلاقی از جمله مکانهایی هستند که هکرها برای ارسال باج افزار و سایر نرم افزارهای مخرب از آن استفاده می کنند. این موضوع را به کارمندان خود یادآور شوید تا در دام چنین سایت هایی نیفتند.
    • نکته مهم دیگر این است که در دوران دورکاری کارمندان از کامپیوترهایی استفاده می کنند که ممکن است در اختیار دیگر اعضای خانواده نیز قرار گیرد. حتما تاگید کنید که کارمندان کامپیوتر شرکت را از دسترس فرزندان و دیگر اعضای خانواده دور نگه دارند.
    • با توجه به اینکه دورکاری ممکن است منجر به اشتراک گذاری بیشتر رمز­های عبور گردد لذا می‌­بایست بر اهمیت عدم به اشتراک­ گذاری رمز عبور با سایرین حتی اعضای خانواده، تاکید و پافشاری گردد.
    • مشکلات فنی سیستم ها را باید تیم فنی و آی تی شرکت برطرف کنند لذا از کارمندان بخواهید خودسرانه اقدام به این کار نکنند.
    • از کارکنان خواسته شود در صورت امکان از شبکه‌­های سیمی برای برقراری ارتباطات اینترنتی استفاده نمایند. یا در صورت استفاده از شبکه WIFI حتما پیش از استفاده، اقدام به امن سازی آن نمایند (بهتر است در این خصوص راهنماهای امنیتی به کاربران ارائه شود).
    • برای برقراری ارتباط راه­‌دور با سیستم­‌ها و شبکه­‌های سازمانی، حتما از اتصالات VPN مورد تایید سازمان استفاده گردد و تحت هیچ عنوانی پورت­‌های مدیریتی و راه دور از قبیل RDP، VNC و SSH به طور مستقیم از اینترنت قابل دسترس نباشد.
    •  به کارمندان تاکید کنید که از آنتی ویروس های معتبر و قدرتمند بر روی سیستم های خود استفاده کنند و این آنتی ویروس ها نیز آپدیت باشند.
  • کاربران مجاز
    • پیش از هر چیز کاربران مجاز برای دسترسی به بخش های مختلف اطلاعات شرکت را مشخص کنید و هویت آنها راثبت کنید.
      • به صورت رسمی و کاملا مدون و دقیق مسئولیت های کارمندان را به آنها یادآوری کنید.
      •  موضوع مهم این است که کارمندان برای انجام کارهای عادی روزانه از طریق کاربری با سطح دسترسی بالا در سیستم لاگین نکنند.
      •  کارمندان باید مسئولیت پذیری در هر پست را یاد بگیرند و در صورت بوجود آمدن هر گونه خطای سیستمی و یا انسانی سریعا موارد را به مدیران بالا دست گزارش دهند.
      • لیست کاربران متصل به سرورها و استفاده‌­کنندگان از پروتکل های ارتباط از راه دور، با لیست کاربران مجاز به صورت تصادفی چک شود. بهتر است لاگ کلیه اتصالات ذخیره گردد.
  • ایمیل­های فیشینگ
    • اشتباه توسط هر کارمندی ممکن است رخ دهد بنابراین از کارمندان خود بخواهید که در صورت مرتکب شدن اشتباهات امنیتی مانند باز کردن ایمیل های فیشینگ سریعا موضوع را به مسئولان آی تی گزارش دهند.
      • در صورتی که به صورت تصادفی بر روی یک لینک یا فایل مشکوک کلیک گردد.
      • یا یک فایل اکسل، PDF و یا ورد حاوی ماکرو باز گردید.
    • کارکنان می­‌بایست بلافاصله آلودگی­‌های بدافزاری/باج افزاری خود را گزارش نمایند.


حفاظت سایبری در زمان دورکاری

  • جلسات و تماس‌های آنلاین
    • نکته مهم در خصوص میکروفون ها این است که کارمندان باید حواسشان باشد که وقتی در یک تماس کنفرانسی صحبت نمی کنند میکروفون خود را قطع کنند.
    • وب کم های سیستم ها را به شکلی محدود کنید تا از دسترسی تصویری هکرها در صورت موفق شدن آنها به صورت فیزیکی جلوگیری شود.
    • موضوع مهم ترک سیستم های باز و لاگین توسط کارمندان است ، تاکید کنید که از چنین کاری به شدت اجتناب شود.
    • به کارمندان خود تاکید کنید که یک مکان کاملا خصوصی برای انجام وظایف شغلی خود در دوران دورکاری انتخاب کنند و از انجام این کارها در اماکن عمومی و کافی شاپ ها خود داری کنند.
  • حریم خصوصی
    • به کلیه کارکنان در خصوص مسئولیت خود در قبال حفظ حریم خصوصی مشتریان و کارکنان سازمان تذکرات لازم داده شود.
    • به واحدهای فناوری اطلاعات و امنیت سایبری اطلاع داده شود تا بر روی فعالیت­‌های مخرب احتمالی بر روی حساب­‌های کاربری بسیار هوشیار باشند.
    • به کارکنان اعلام شود که از ارسال اطلاعات سازمان از طریق ایمیل شخصی و یا ذخیره آنها در فضاهایی که مورد تایید نمی‌­باشند، اجتناب کنند.
    • برای انتقال پیام ها در درون سازمان از سیستم های امن درون سازمانی استفاده کنید و کارمندان را موظف کنید که از سیستم های خارجی مانند تلگرام یا واتساپ و … برای انتقال پیام استفاده نکنند.
    • ممکن است کارکنان نیاز به تبادل شماره تلفن یا ایمیل با همدیگر داشته باشند. از کارکنان خواسته شود که حتی­‌الامکان از این کار بپرهیزید یا اینکه از آنها بخواهید عبارت “بعدا پاک شود” را در ابتدای نام آنها اضافه کنند البته اگر جزییات را ذخیره می‌­نمایند.
    • حفاظت سایبری در زمان دورکاری نیاز به توجه ویژه در حفظ حریم خصوصی دارد بنابراین بارها تاکید کنید که کارمندان باید بیش از گذشته در خصوص حفاظت از اطلاعات شرکت کوشا باشند.

بیشتر بخوانید:   دوربین‌ مداربسته تحت شبکه     بهترین دوربین‌ مدار بسته      دوربین حرارتی        دوربین اچ دی

چگونه با طراحی سایت مخاطب بیشتری جذب کنید

 

در حال حاضر وب سایت هایی وجود دارند که با وجود طراحی بسیار ضعیف آنها ، کسب درآمد داشته باشند. در واقع این گروه از وب سایتها بیشتر استثنا بوده و از قوانین ذیل پیروی نمی کنند. با گذشت یک برهه زمانی خاص تجربه این امر را نشان داده که موفق ترین وب سایت ها خصوصیات مشترکی در طراحی وب داشته اند که توجه افراد را به خود جلب می نمایند. رعایت ابن نکات میتواند برای طراحی وب سایتی که جستجوکننده را تبدیل به خریدار کند،شما را یاری دهد.

 

رعایت این 8 نکته در طراحی وب سایت می تواند در این امر شما را کمک کند.

1- ساده نگه داشتن طراحی وب خود

برای جلب توجه افراد خیلی تلاش در استفاده از انواع روش های غیرضروری نکنید (آیا کسی واقعاً به فلش ویا نشانگر نیاز دارد؟) تمرکز خود را بر روی قابلیتهای استفاده از وب، فروش، تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار و خریداران متمرکز کنید. وب سایت هایی که طراحی ساده ای دارند نیز این قابلیت را دارند.

2- جلب توجه با استفاده ازفضای سفید!

در طراحی وب خود از ایجاد شلوغی و آشفتگی مطالب بپرهیزید.سعی در ایجاد یک وب سایت مرتب و کاربر پسند برای بازدیدکنندگان و جستجوی سریع و آسان آن در وب داشته باشید. به خاطر داشته باشید فضای سفید در طراحی وب کمک زیادی به طراح می کند. همچنین اگر وب سایت شما دارای محتوای زیاد و صفحات زیاد می باشد، اضافه کردن یک کادر جستجو برای جستجوی آسان و سریع بازدیدکننده ضروری می باشد.  طراحی سایت در تهران

article_image_one_450.jpg

3- داشتن هویت شفاف و آشکار محتوا در وب سایت

باید مطالب موجود در سایت به صورت شفاف و بدون ابهام بیان شود. بازدیدکنندگان این موضوع را که متوجه نشوند مطالب سایت دربارهء چیست را نمی پسندند. اجازه ندهید تلاش بازدیدکنندگان شما برای کشف مطالب وب شما برای بدست آوردن این که وب شما دربارهء چه موضوعی می باشد، تلف شود. از ابتدای طراحی وب، شفافیت و وضوح مطالب را در نظر داشته باشید. داشتن تیتر توصیفی در صفحهء اول وب سایت روش بسیار مناسبی است برای اعلام این که مطالب وب شما از چه موضوعی سخن می گوید. همچنین انتخاب کلمات کلیدی مرتبط برای صفحات به عنوان جلب توجه نگاه افراد نیز عمل می کند. بنابراین همیشه از کلمات کلیدی مرتبط با مطالب در صفحات وب خود استفاده نمایید. طراحی سایت      

4- سرعت در بارگذاری:

آزار دهنده ترین نکته برای کاربردر هنگام بازدید از سایت ، انتظار بیش ازحدش برای بار گزاری سایت است که اگر این زمان از یک حد مجاز بیشتر شود باعث آزردگی کاربر خواهد شد ، اگرچه سایت شما یکی از بزرگترین سایت ها باشد.

5- مشخصات تماس خود را کاملاً مشخص در وب سایت قرار دهید

وجود و یا عدم وجود صداقت در مطالب وب سایت شما تاثیر مستقیمی بر فروش محصولات شما و در نهایت موفقیت شما خواهد داشت. اگر در وب سایت خود فروش مستقیم محصولات دارید، دادن اطلاعات تماس و داشتن فرم تماس بسیار مهم و ضروری می باشد. اگر حفظ حریم خصوصی برای شما مهم است، می توانید از خدمات لینک های که اتوماتیک آدرسهای ایمیل را دریافت می نمایند استفاده کنید.

6- آسان سازی فرایند خرید

حرکت از صفحهء اصلی به صفحهء محصولات و چشم انداز آن در صفحهء اصلی برای بازدیدکنندگان را آسان نمایید. این چشم انداز را به صورت زنجیروار نسازید؛ که باعث می شود افراد برای مشاهده و خرید، تمامی صفحات را یکی پس از دیگری برای پرداخت پول به شما سپری کنند. در غیر این صورت آنها را از دست خواهید داد.

7- آسان سازی دستیابی افراد به وب سایت

به یاد داشته باشید تا حد امکان چشم انداز وب سایت خود را از طریق خبرنامه-RSS feed و دیگر مطالب در بالاترین حد دید نگه دارید. طراحی سایت فروشگاهی

8- به روز رسانی مطالب وب ، به طور منظم

از این روش انگیزه ای در کاربر ایجاد میشود که برای خواندن مطالب جدید به وب شما بازگردند. بعلاوه موتورهای جستجو به مطالب جدید واکنش خاصی دارد. بنابراین از طریق به روز رسانی مطالب به صورت منظم به سئوی(بهینه سازی) وب سایت خود کمک می کنید.

4 مدل طراحی سایت بر اساس رابط کاربری

 

یک سایت می تواند از نظر گروهی از بازدیدکنندگان بسیار خوب و حرفه ای به نظر رسد و از طرف دیگران بسیار بد و ابتدایی. ظاهر سایت یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که بازدیدکننده را به خود جذب می کند. اما سلیقه ی بازدیدکنندگان یکی نیست. طراح سایت خوب، وبسایت را با سلیقه ی خود نمی سازد بلکه بنابر گروه مخاطبین سایت(بازدیدکنندگان) و آنچه مدیر سایت تمایل دارد طراحی می کند.  طراحی پورتال

 

 

به عنوان مثال برای یک سایت حقوقی نمی توان از طرح های فانتزی استفاده کرد زیرا اینکار بازدیدکننده را کودک تلقی می کند و به سایت جنبه شوخی می دهد. بر اساس تجربیاتی که از گشت و گذار در اینترنت و تحقیق درمورد انواع طراحی سایت کسب شده، متوجه شده ایم اغلب سایت ها در میان یکی از چهار دسته ی زیر قرار می گیرند. اگر این دسته بندی را ندانید و کار را به طراح بسپارید ممکن است در پایان کار اصلا از سایتتان راضی نباشید و حتی حاضر به نشان دادن آن به اعضای خانواده نداشته باشید، چه برسد به بازدیدکننده و رقیبان. در نتجیه با دانستن آنها راحت تر می توانید سایت مورد نیاز خود را تجسم کرده و سفارش دهید

1- طراحی سایت سایت های نا منظم

امروزه یکی از پر طرفدارترین طراحی های جدید دنیای گرافیستان هستند، به سایت هایی گفته می شود که از خصوصیات زیر برخوردارند:
رها، کهنه، لبه های نا متقارن، محو شده و کاملا متفاوت. این خصوصیات، سایت را از دیگر وبسایت های براق، ساده و خط کشی شده ی نسل قبل طراحی جدا می کند. اما باید به این مورد توجه داشته که با وجود این خصوصیات نظم و هارمونی خاصی در این سایت ها وجود دارد که باعث اذیت شدن مخاطب نمی گردد. درواقع این سایت ها با وجود بی قانونی در طرح گرافیک چهارچوب خاصی برای پیاده سازی دارند. این گونه سایت ها برای هنرمندان ، افراد خلاق و دوستداران طراحی های مدرن و متفاوت مناسب است و برخی از پزشکان، مهندسان، مرتبان و کسانی که با خط کش و نظم ساخت انسان، میانه ی خوبی دارند اصلا آن را نمی پسندند.   طراحی سایت وردپرس     

article_image_one_439.jpg

2- طراحی سایت خلوت

این نوع طراحی سایت، در ظاهر ساده هستند اما تفکری در پی ساخت آنها نهفته است. استفاده از المان های کم و گرافیکی و دو یا سه رنگ در آنها، ظاهری متفاوتی بهشان داده است و بلعکس دسته قبلی به تمیزی معروفند. متمایز، حرفه ای و مدرن هستند، همچنین پیام "صاحب این سایت مشتاق است" و " صاحب این سایت قابل اعتماد است" را به بازدیدکننده القا می کند. این گونه سایت ها برای همه مناسب است غیر از کسانی که دوست ندارند تفاوت شایانی با بقیه داشته باشند. این تفاوت آنها را می ترساند و سایت های استاندارد را می پسندند که در ادامه همین مقاله می خوانیم.

3- طراحی سایت پر المان

این طراحی طرفدارانش در ایران بیشتر از طراحی سایت دسته های دیگر می باشد. موضوع سایت تعیین می کند وبسایت از چه المان ها و رنگ هایی تشکیل شده یاشد. مثلا اگر موضوع سایت شرقی ، سنتی هنری و ایرانی باشد از انواع المان های بوته جقه، فلورال یا انواع گلیم و بافت آن در سایت استفاده می شود. یا اگر موضوع سایت کودک یا فضایی فانتزی باشد، آیکون های مختلف در جای جای بک گراند و هدر بکار می رود. این سایت ها اگر به درستی طراحی شوند فضایی گرم، پر هیجان را ایجاد می کنند و صاحب سایت را فردی با پشتکار، خونگرم و پر مشغله معرفی می نمایند. هزینه طراحی سایت     

4- طراحی سایت ساده و استاندارد

این طراحی را خوب می شناسید. اغلب سایت هایی که می بینید از این نوع طراحی بهره بردند. هدری مستطیلی در بالای صفحه، منو در زیر هدر یا به صورت عمودی، همه قسمت ها در سایت قاب و محدوده دارند، معمولا از رنگ های رایج خاکستری، سفید برای بک گراند با طرح های خط یا شیار استفاده می شود. هدر ها شامل جند عکس هستند. البته این طرح ها می توانند در کمال سادگی زیبا هم باشند و با تلفیق درست رنگ و عکس هدر ، حسی حرفه ای ایجاد کنند. اما ظاهر اینگونه سایت ها یاد بازدیدکننده نمی ماند که برای برخی از صاحبان سایت، اصلا مهم نیست و به مسائل دیگری همچون محتوای با ارزش اهمیت می دهند، که درست هم هست. این سایت ها برای شرکت ها، تجار ، وکلا و مشاغل جدی بسیار مناسب هستند .