معیارهای منابع انسانی می تواند نقاط ضعف و قدرت یک شرکت را بر ملا کند و به شما اجازه میدهد تا متوجه شوید که کدام بخشها برای تقویت شدن نیاز به تمرکز دارند و روی کدام بخش را باید سرمایه گذاری نمایید. گاهی اوقات معیارهای منابع انسانی بوسیله ی افراد حرفه ای حاضر در تجارت نادیده گرفته می شوند، آنها تصور می کنند که تعامل و استفاده از کارکنان امری پیچیده و دشوار است.
سنجش منابع انسانی از طریق محاسبه ی هزینه ی دقیق بکارگیری هر یک از کارمندان جدید برای ارزیابی کسب و کار شما و ابداع استراتژی ها، ارزشمند است.
در این مقاله 10 نکته مفید سنجش نیروی انسانی و آنچه که آنها میتوانند در مورد شرکتتان به شما بگویند آمده است:
۱-هزینه ی هر استخدام
یکی از معیارهایی که معمولا در همه ی سازمان ها استفاده می شود. این پارامتر می تواند به شما بگوید که دقیقا هزینه ی استخدام یک کارمند جدید برای شرکت شما چقدر است.
۲- میزان غیبت
این پارامتر تعداد روزهای غیبت کارکنان و میزان رضایت آنها را به شما نشان می دهد.
۳-درآمد به ازای هر کارمند
این مولفه می تواند به شما بگوید که هر یک از کارکنان چه میزان درآمدی را برای شرکت شما بدست می آورند و چه نقشی در سودآوری سازمان شما ایفا می کنند.
۴- ارزش سود و مزایا
یک دید کلی و بررسی اجمالی در مورد اینکه بسته های مزایای شما (مانند حقوق، بیمه، پورانت ها و …) به ازای هر کارگر چقدر برای شما هزینه دارد.
شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.
اپلیکیشن شهرنت اولین فروشگاه ساز در فضای اپلیکیشن است که همزمان با امکان فروشگاه ساز آنلاین برای همه کسب و کارها در کل ایران این امکان را برای شما ایجاد کرده است که بتوانید با ایجاد محتوای در فضای این اپلیکیشن به شکل مستقیم درآمد ریالی داشته باشید.
۵- مدت زمان اشتغال
این پارامتر کمک میکند تا میانگین مدت زمانی که کارکنان با شرکت همکاری داشته اند مشخص شود.
۶-گردش مالی
این مولفه ها سرراست و آسان هستند و به شما یک دیدکلی نسبت به اینکه چه تعداد از کارکنان شما در یک سال مشخص شرکت را ترک می کنند، می دهد.
۷- میزان رضایت
یکی از دشوار ترین معیارهای قابل سنجش در منابع انسانی (HR) است که به شما نشان می دهد که کارکنان شما تا چه حد از شرایط کاری خود راضی هستند. رضایت بیشتر یک مفهوم انتزاعی است و تنها راه جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای مولفه های مدیریت نیروی انسانی، نظرسنجی می باشد.
۸- پاداش کارکنان
این مولفه، پاداشها و تشویقی های دریافتی کارکنان را در طی یک دوره ی خاص به محاسبه کرده و به شما نشان می دهد.
۹- هزینه های گردش مالی
این پارامترهای مدیریت منابع انسانی می تواند بسیاری از کارفرمایان را متعجب کند و نشان دهد که با هر از دست دادن یک کارمند چه مقدار بر مبنای هزینه های متفرقه، هزینه های عدم تصدی شغل، استخدام جدید و آموزش نیروی جدید هزینه خواهید کرد.
۱۰- زمان پر کردن جایگاه شغلی
این پارامتر کمک می کند بهره وری بخش مدیریت منابع انسانی شرکت برجسته شود و مدت زمانی تقریبی که نیاز است یک جایگاه شغلی در شرکت شما پر شود را مشخص می کند.
معیارها و مولفه های دیگر مدیریت منابع نیروی انسانی نیز وجود دارند که می تواند جنبه ها و موضوعات مختلفی که شرکت شما با آن سر و کار دارد را پوشش دهد. همانطور که در بالا اشاره شد سیستم های متعددی در مدیریت منابع انسانی وجود دارد که به کمک آن ها می توانید هر زمان که نیاز شد مولفه ها را پیگیری کنید و حداقل سرمایه گذاری برای یک چنین سیستمی از زمانی که شما شروع به استفاده از پارامترها و معیارهای مربوط به بخش نیروی انسانی آن کنید، خیلی زود به خزانه ی شما برمیگردد بخصوص زمانی که می دانید که بیشتر هزینه های شرکت شما در کدام بخش صرف می شود.
با ترکیب یک برنامه ریزی دقیق، تجزیه و تحلیل مناسب پارامترها و استراتژی موثر می توانید برای حرکت دادن شرکت خود به سوی آینده از این مولفه های مدیریت نیروی انسانی استفاده کنید.
.
بیشتر بخوانید: خرید دوربین مدار بسته بهترین دوربین مدار بسته دوربین مداربسته هایک ویژن دوربین حرارتی
بخش مهمی از سیستم های امنیتی و حفاظتی مربوط به کنترل دسترسی یا همان اکسس کنترل است. به عبارتی دقیق تر این سیستم ها به وسیله ابزارهای مختلف مانند کارت های دسترسی افراد مجاز برای ورود به بخش های مختلف یک سازمان را غربالگری می کنند. در عصر تکنولوژی های نوین شرکت ها و دولت ها با استفاده از سیستم های نوین همزمان که میزان امنیت ورودی به سازمان و بخش های مختلف را ارتقا می دهند به فکر دسترسی راحت و موثر برای پرسنل خود نیز هستند.
در حالت کلی اکسس کنترل در سیستم های حفاظتی مختلف به دو نوع فیزیکی و لاجیکال تقسیم بندی می شود. اکسس کنترل فیزیکی همانطور که از نامش پیدا است عبور و مرور افراد به ساختمان ها، فضاهای داخلی سازمان و اتاق های مختلف را کنترل می کند و در مقابل آن اکسس کنترل لاجیکال دسترسی به منابع، سیستم ها ، شبکه های درون سازمانی و فایل های مختلف را بررسی می کند. برای بالا رفتن امنیت یک سازمان باید ترکیب صحیحی از هر دونوع اکسس کنترل را به کار گرفت.
کارت های دسترسی یکی از پرکاربردترین شکل اکسس کنترل و بررسی هویت افراد وارد شده به مکان هستند. این کارت ها فرآیندی دو مرحله ای را طی می کنند و بعد از چاپ شدن کارت هر یک به فردی مشخص مرتبط می شود. همچنین برخی از سیستم های اکسس کنترل با فناوری های جدیدی مانند سیستم های تشخیص چهره نیز هماهنگ می شوند تا بعد از شخصی شدن کارت فرد دیگری نتواند از آن استفاده کند.
بگذارید کمی کلی تر به مفهوم و ابزارهای اکسس کنترل نگاه کنیم. اکسس کنترل با یک هویت قابل اعتماد آغاز می شود، که فردی را که دارای ابزار احراز هویت است، تأیید می کند. در ابتدا، یک سیستم فرد را تشخیص می دهد. سپس ابزارهای احراز هویت وی توسط یک بج، کارت هوشمند، پسورد، موبایل یا ابزار بیومتریک (اثر انگشت، تشخیص چهره یا الگوی عنبیه چشم) احراز هویت می شوند. بعد از احراز هویت، دسترسی پذیرفته می شود.
از نظر ترتیب عملکرد دستگاههای اکسس کنترل می توان سیستم های اجرایی آنها را به شرح زیر توضیح داد. دستگاه های کنترل تردد یا اکسس کنترل فیزیکی به طور معمول دارای یک یا چند رله هستند. دستگاه بعد از تشخیص مجاز بودن عبور یک فرد از این رله ها برای فرمان دادن به قفل برقی و باز شدن درب ها استفاده می کند. این اکسس کنترل ها را در انواع جک های پارکینگی و درب های اتوماتیک در ساختمان های مختلف عمومی و دولتی می توانید مشاهده کنید. همچنین اتصال به شبکه امکان گذارش گیری از ترددهای روزانه به منظور حضور و غیاب افراد و کارکنان یک مجموعه نیز دربعضی از مدل های این دستگاهها وجود دارد.
بسته به کاربری سازمان ها و ارگان ها و افرادی که می خواهند از دستگاه کنترل تردد استفاده نمایند مکانیزم های مختلفی جهت تشخیص هویت افراد مورد استفاده قرار می گیرند که عبارتند از:
تشخیص چهره و عنبیه
تشخیص اثر انگشت
کارت های مغناطیسی RFID
اسکن کف دست
و استفاده از رمز عبور
تا به امروز استفاده از دستگاه های اثر انگشتی به مراتب بسیار بیشتر از سایر دستگاه ها بوده است. اما با فراگیر شدن بیماری کرونا در دنیا بسیاری از شرکت ها برای کاهش میزان تماس فیزیکی میان افراد به فکر استفاده از دیگر روش ها در دستگاه های اکسس کنترل افتاده اند. برای مثال سیستم های هوشمند تشخیص چهره در یک سال اخیر بسیار پر طرفدار شده است.
بیشتر بخوانید: هایک ویژن نصب دوربین مداربسته تی وی تی قیمت دوربین مداربسته
در سازمان های دولتی و خصوصی بزرگ و هلدینگ های چند ملیتی سواستفاده کردن از داده ها و اسناد محرمانه بسیار فراگیر می شود و در نتیجه برقراری امنیت اطلاعات و جلوگیری کردن از دسترسی های غیر مجاز به اتاق های سرور یک امر حیاتی برای این شرکت ها به حساب می آید.
تقریبا تمام این سازمان ها و ارگان های بزرگ سیستم های اطلاعاتی و داده های حساس خود را در یک اتاق متمرکز به نام اتاق سرور نگه داری می کنند و در نتیجه مهم ترین و حساس ترین بخش این شرکت ها همین اتاق سرور است. دسترسی غیر مجاز به این مکان ها گاها منجر به هزینه های گزاف مالی برای شرکت ها و چه بسا عاملی برای ورشکستگی آنها باشد.
بنابراین بجای کلید های مکانیکی که ریسک گم شدن و یا کپی برداری در آنها بسیار زیاد است و برای جلوگیری کردن از ورود افراد ناشناس به اتاق سرور از دستگاه های کنترل دسترسی در اتاق های سرور استفاده می شود که به این ترتیب میزان امنیت دیتاهای این مکان بسیار بالا تر از قبل می شود.
مانیتورینگ و ثبت اطلاعات تردد اشخاص
نکته مهم دیگر در استفاده از سیستم های اکسس کنترل ثبت اطلاعات تردد افراد در درون حافظه خود و امکان مانیتورینگ آنلاین نحوه دسترسی ها است. این موضوع در شرایط حساسی که بیم آن میرود که دسترسی به اطلاعاتی خاص در اتاق سرور توسط افرادی ناشناس صورت گیرد بسیار کاربرد دارد. رصد کردن آنلاین در چنین شرایطی می تواند از خسارت های بسیار بزرگی جلوگیری کند.
همچنین امکان مانیتورینگ در شرایط خاصی مانند شیوع بیماری ها و محدودیت رفت و آمد برای مدیران و کارمندان یک سازمان یک گزینه بسیار کاربردی به حساب می آید. در شرایط کرونا مدیران می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری کلیه مناطق حساس سازمان خود را به صورت آنلاین رصد کنند و از عبور و مرور های صورت گرفته در شبانه روز مطلع شوند.
بیشتر بخوانید: دوربین مدار بسته انواع دوربین مداربسته دوربین هایک ویژن نصب دوربین مدار بسته
کنترل هوشمند تردد خودروها به داخل پارکینگ با آنتن برد بلند
بررسی رفت و آمد ها به پارکینگ مجتمع های بزرگ و همچنین ممانعت از ورود افراد نا شناس به پارکینگ نیاز به مدیریت صحیح و همچنین استفاده از تکنولوژی های نوین در این خصوص دارد. استفاده از آنتن برد بلند UHF در پارکینگ های اختصاصی و عمومی یکی دیگر از کاربرد های مهم سیستم های اکسس کنترل به حساب می آید. همچنین این سیستم ها در مقایسه با سیستم های کاملا انسانی انعطاف پذیری و سرعت بالایی دارند و البته با استفاده از چنین سیستم هایی خطاهای انسانی به شدت کاهش پیدا می کند.
با استفاده از این سیستم دیگر نیازی به استفاده از نگهبان و یا ریموت کنترل ها جهت باز و بسته کردن درب و یا کنترل راهبند نمی باشد و خودروها با استفاده از تگ های UHF چسبیده شده روی شیشه در هنگام نزدیک شدن به پارکینگ می توانند به داخل پارکینگ تردد داشته باشند.
این امر با استفاده از آنتن های برد بلند UHF قابل انجام می باشد، این آنتن ها و یا ریدرهای برد بلند قادر به شناسایی خودروها تا فاصله 15 متری از درب پارکینگ و یا راهبند می باشند و در صورتی که خودرو مجوز تردد داشته باشد فرمان تشخیص هویت خودرو را به دستگاه اکسس کنترل صادر می کند و پس از آن دستگاه در صورت تشخیص و تایید خودرو، فرمان باز شدن درب را به راهبند و یا جک برقی صادر می کند.
مشخص کردن آسیب پذیری های حفاظتی با ارزیابی خطر
بررسی میزان خطر و ارزیابی احتمالات خطر پذیری یک محیط در مقابل تهدیدات بیرونی باعث می شود که شما بتوانید مکان های مستعد تر و در معرض خطر بیشتر را شناسایی کنید. این موضوع در گام دوم باعث می شود که منابع تامین امنیت خود را به شکل بسیار بهتر و مفید تری در جهت بکارگیری سیستم های یکپارچه امنیتی استفاده کنید.
بنابراین کاملا مشخص است که ارزیابی خطرات احتمالی برای مجموعه های مصرف کننده، بسیار ضروری است. این ارزیابی خطرات اغلب مورد بی توجهی قرار می گیرد و کمپانی ها منابع مناسبی را به آن تخصیص نمی دهند که می تواند منجر به ایجاد آسیب پذیری در حفاظت شود عموما بعد از ضربه های مالی و اعتباری به شرکت ها توجه به چنین موضوعاتی برای همه مدیران مشخص می شود.
موضوع مهم دیگر تخصص شرکت ها و کارشناسان توسعه سیستم های یکپارچه امنیتی است. هر شخصی چنین تجربیاتی ندارد و در نتیجه در صورت سپردن کار به یک شخص نا مناسب می تواند به یک خطر بزرگ تر امنیتی برای شرکت شما تبدیل شود. بنابراین اولی گام برای ایجاد یک بستر یکپارچه تحقیق و بررسی کمپانی های ارائه دهنده این خدمات است تا بتوانید بهترین شرکت را انتخاب کنید. متخصصین موضوع یکپارچه سازی سیستم های امنیتی می توانند به یک شریک ارزشمند برای کمپانی شما تبدیل شوند و با ارزیابی های دقیق خود از خطرات احتمالی و ایجاد راهکارهای حفاظتی مناسب به شما در به حداقل رساندن خطرات حفاظتی یاری رسانند.
انتخاب فناوری کارت مناسب
دو عامل مهم در انتخاب فناوری کارت مناسب در بیشتر مشاغل، بودجه و حفاظت هستند. همین که کمپانی ها به خطرات احتمالی یک نفوذ و نشت حفاظتی پی می برند، تدابیری پیش بینانه تر می اندیشند تا مطمئن شوند که کارکنان و ساکنین به ساختمان ها دسترسی مناسبی دارند.
همچنین کارت های اکسس کنترل در دو دسته هستند: امنیتی و غیر امنیتی، که هر دو برای نظارت بر ورود و خروج افراد و دسترسی آنان به منابع به کار می روند.
انواع کارت های اکسس کنترل
کارت های اکسس کنترل یکی از پرکاربردترین سیستم های کنترل دسترسی فیزیکی در جهان امروز به حساب می آید و البته پیش بینی می شود که در آینده نزدیک استفاده از این کارت ها جای خود را به سیستم های نوین دیگر مانند اکسس کنترل مبتنی بر مکانیزم های بیومتریک بدهد. به طور کلی کارت های اکسس کنترل را می توان به سه نوع کلی تقسیم بندی کرد: کارت های مجاورتی، کارت های نوار مغناطیسی و کارت های هوشمند.
کارت های مجاورتی در سیستم اکسس کنترل که فناوری قدیمی تری نسبت به انواع دیگر دارند، با نزدیک کردن آن به ریدر کارت، کار می کند. این سیستم ها امنیت نسبتا پایینی نسبتا به مدل های مشابه دارند.
کارت های نوار مغناطیسی با کشیدن نوار روی ریدر کارت (مانند کشیدن کارت های بانکی) عمل می کنند. کپی و جعل کردن از روی این کارت ها بسیار آسان است. بنابراین در مکان های با حساسیت حفاظتی کمتر استفاده می شوند. برای مثال برای پارکینگ های عمومی یا سیستم های که درجه حفاظت بسیار بالایی ندارند می توان از این کارت ها استفاده کرد. سهولت نصب و ارزان بودن آنها از دیگر مزیت های این سیستم ها به حساب می آید.
کارت های هوشمند، جدیدترین دستاورد در بازار کارت اکسس کنترل به شمار می روند و هدف از ساخت آنها، مشکل کردن جعل کارت بوده است. کارت هوشمند نسبت به کارت های مجاورتی و نوارهای مغناطیسی، مطمئن تر است و روز به روز رایج تر می شود. با نگاهی به 5 الی 10 سال آینده، با کاهش قیمت فناوری های جدید، استقبال کاربران نسبت به کارت های هوشمند و نیز فناوری های جدیدی همچون بیومتریک افزایش خواهد یافت.
بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته تحت شبکه بهترین دوربین مدار بسته دوربین حرارتی دوربین اچ دی
ASP.net یک تکنولوژی ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت هست که در اصل Active Server Pages نام داره. مورد اولی که باید همه در باره ASP.net بدونیم این هست که ASP.net یک زبان برنامه نویسی نیست. ما می تونیم با استفاده از زبانهایی مثل #C و VB صفحات ASP.net رو تولید کنیم.
بهترین و استانداردترین محیط یا ( IDE (Intelligant Development Enviroment خود Visual Studio شرکت مایکروسافت هست که از هر نظر ارائه یک پروژه بی نظیر رو تضمین می کنه. بخصوص در نسخه 2008 این نرم افزار که از net. Framework 3.5 استفاده می کنه، شما واقعا احساس حرفه ای و قدرتمند بودن می کنید. تکنولوژی های بسیاری مثل Ajax، سیلورلایت، Linq از جدیدترین و قدرتمندترین محصولات ارائه شده در نسخ جدید VS بشمار می آیند. در حالی است که بدون تکنولوژی Linq مایکروسافت یک قدم از شرکت سان که مالک زبان قدرتمند Java هست عقب بود (جاوا تکنولوژی RMI رو داشت) ولی مایکروسافت با ارائه این تکنولوژی توانست دوباره همقدم با سان شود.
برای تولید یک سایت واقعا حرفه ای ASP.net باید با موارد زیر حتما آشنا بود:
بهترین نوع برنامه نویسی یک سایت استفاده از حالت چند لایه ای می باشد. این حالت علاوه بر استحکام بخشیدن به ساختار سایت و تسهیل عملیات خطایابی و اشکال زدایی امنیت را هم به سایت شما ارائه می کند. برنامه نویسی لایه ای معمولا یک منطق فرضی یا هایپوثتیکال است که شما با استفاده از چند فولدر و فایل در پوشه های جدا و مرتبط یک ساختار را تولید می کنید در این حالت انسجام و منطق شما در سایت اعمال می شود. طراحی سایت املاک
مهمترین و پیچیده ترین قسمت هر نوع برنامه نویسی عمل و عکس العمل های مربوط به پایگاه داده می باشد. بیشتر وقت یک برنامه نویس صرف طراحی، کد نویسی و سازماندهی امور مربوط به دیتابیس یا پایگاه داده می شود. از آنجایی که برنامه نویسی اصولی باید بحالت چند لایه باشد، در موقع پیروی از این روش دست و پنجه نرم کردن با روابط پایگاه داده ای بسیار سردرگم کننده می باشند و نیاز به دقت و تمرکز زیادی دارند. در مباحث پایگاه داده، امنیت و نوع داده ها نقش های مهمی را ایفا می کنند. برای مثال عمده خطاهای سمت دیتابیس به خوبی تسط خطایاب VS شناسایی نمی شوند. و شما فقط یک پیغام خطای عمومی نظیر “Incorrect Syntax” دریافت می کنید که در این شرایط معمولا تنها چاره چک کردن تمام کدهای مربوطه می باشد. طراحی سایت صنعتی
یکی از ویژگی های برنامه نویسی با زبان مثلا #C برای ASP.net شیوایی این زبان هست. زبان های برنامه نویسی متفاوت دیگری نیز برای تولید صفحات وب وجود دارند. در کل ASP.net یک زبان میانه رو هست و علاوه بر قیمت خوب پروژه هایش می تواند برای برنامه نویس بسیار لذت بخش باشد. ضمن اینکه به مدد اسکریپتهایی نظیر JS و Perl دیگر هیچ چیزی در ASP.net غیر ممکن نیست.
روشی که در بسیاری از وب سایت های شخصی که در ابتدای پیدایش وب ساخته شده اند بکار رفته این است که برای تولید وب سایتها ساخت تعدادی فایل html و قرار دادن آنها بر روی یک سرور است. در اینجا تولید کننده با دانستن html و یا با استفاده از ابزاری که چنین کدهایی را تولید می کنند، صفحات خود را می سازد. برای یک وب سایت ساده با تعداد محدودی از صفحات ایستا شاید این یک روش قابل قبول باشد. طراحی سایت فروشگاهی
اما امروزه با نسلی از وب سایت ها سر و کار داریم که بسیار پیچیده تر هستند. وب سایتهای امروزی که عمدتا برای شرکت های تجاری ساخته می شوند دارای تعداد قابل توجهی از صفحات است. قسمتی یا کل هر یک از این صفحات بصورت دینامیک بر اساس داده های گرفته شده از یک بانک اطلاعاتی ساخته می شود. همچنین وب سایت بایستی قابلیت جستجو در سایت و نمایشی از نقشه سایت را فراهم سازد. مطلبی که به بحث این مقاله مربوط می شود این است که چگونه می توان چنین نوع سایتهایی را با هزینه ای قابل قبول ساخته و امکان نگهداری از آنرا فراهم ساخت. توضیح اینکه منظور از امکان نگهداری، تغییر در قسمتهایی از صفحات سایت بدون نیاز به اعمال تغییرات در تک تک صفحات سایت است. روشی که امروزه برای پاسخ به این نیاز بکار می رود، روش مدولار است. گرچه نگارنده تعریف استانداردی برای آن پیدا نکرده است، ولی بصورت انتزاعی می توان گفت که همه وب سایت های پیشرفته براساس این ایده شکل گرفته اند. حال ببینیم این روش چیست؟ طراحی سایت پزشکی
اگر به صفحات یک وب سایت نمونه نگاه کنیم متوجه می شویم که عناصر بسیاری در آنها مشترک است. مثلا هر وب سایت معمولا دارای عنصر پیمایش (ناویگیشن) است که عمدتا دارای محتوا، منطق و طراحی مشترکی در اکثر صفحات سایت است. عناصر دیگری از این قبیل عبارتند از: آگهی ها، فرم جستجو، فرم ثبت نام، فرم ورود به سایت، فرم خروج از سایت. واضح است که بسته به نوع وب سایت عناصر دیگری می توان یافت که در بسیاری از صفحات مشترک هستند. روش مدولار بصورت ساده چیزی غیر از تشخیص این مدول ها و طراحی سایت بر اساس آنها نیست. طراحی سایت
قدم موثر در این راه، تشخیص قالب صفحات وب سایت است. یک قالب در واقع یک نوعِ صفحه در وب سایت را تعریف می کند. یک قالب می تواند در یک یا تعدادی از صفحات سایت مورد استفاده قرار گیرد. بعنوان مثال در یک سایت نمایش دهنده محصولات یک شرکت تجاری، یک قالب اساسی، قالب صفحات کاتالوگ است. این قالب مشخص می سازد که در هر صفحه ساخته شده بر اساس این قالب یک محصول چگونه بایستی نمایش داده شود. قالب دیگر می تواند قالب نتیجه یک جستجو باشد که تعیین می کند نتایج را چگونه بایستی نمایش داد. گرچه یک سایت ممکن است شامل هزاران صفحه باشد، ولی تعداد قالبهایی که برای آنها در نظر گرفته می شود، ممکن است به ده تا هم نرسد. با تشخیص قالب صفحات، اجزای منطقی هر قالب را می توان بعنوان مدول ها معین کرد. طراحی سایت با وردپرس
در این قالب مدول های عام زیر قابل تشخیص هستند:
به غیر از این مدول ها که در همه صفحات سایت وجود دارند، مدول های خاص این بخش عبارتند از :
با مشخص کردن مدول ها اولین قدم در تولید سایت برداشته شده است. قدم بعدی انتخاب یا ایجاد محیط نرم افزاری است که اجازه ایجاد مدول ها و ترکیب آنها به روشی سیستماتیک برای تولید صفحات سایت بصورت دینامیک را ایجاد کند، است. گرچه در این گفتار وارد جزئیات تکنولوژیهایی که به این منظور می توان استفاده کرد نمی شویم ولی بصورت خیلی ساده می توان طرز کار آنها را بفرم زیر تصور کرد. تکنولوژی مورد استفاده به ما این اجازه را می دهد که هر مدول را بصورت مستقل پیاده سازی و ذخیره سازیم. یک مدول ممکن است تنها شامل عناصر ایستا باشد. به عنوان مثال مدول های header وfooter در مثال بالا عناصری ایستا هستند. از طرف دیگر مدول هایی می توانند پویا باشند. به این معنی که بر اساس پارامترهایی داده هایی را از یک منبع اطلاعاتی استخراج کرده و بعنوان خروجی ارائه دهند. متداولترین این نوع مدول ها آنهایی هستند که یک عمل پرس و جو از یک بانک اطلاعاتی انجام می دهند. در هر حال تکنولوژی مورد بحث این اجازه را می دهد تا مدول های دینامیک را معرفی کرده و در هنگام فراخوانی پارامترهای مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می دهد. و بالاخره این امکان وجود دارد تا مشخص کنیم هر صفحه یا هر گروهی از صفحات از چه قالبی استفاده می کنند. تعرفه طراحی سایت
به این ترتیب هرگاه درخواستی برای یک صفحه ارسال شود، تکنولوژی مورد اشاره قالب صفحه را یافته، مدول های مورد استفاده در آن قالب را تشخیص داده، برای هر مدول استاتیک محتوا و برای هر مدول دینامیک خروجی آنرا تولید کرده و تمامی آنها را با هم ترکیب نموده تا در نهایت محتوای یک صفحه را تولید کند.این عبارات تشریحی خیلی انتزاعی و ساده شده از چنین محیطی را نشان می دهد. در مقالات دیگری به بعضی از متداول ترین تکنولوژیهای مورد استفاده در این زمینه اشاره خواهد شد.با در نظر گرفتن توضیحات بالا مزایای چنین روشی روشن است. اگر سایتی با این روش ساخته شود، مدیریت آن بصورت کارآمد قابل انجام است. مثلا فرض کنیم لازم داریم نوع پیمایش سایت را تغییر دهیم. در این حالت با تغییر تنها یک مدول بدون نیاز به تعییر تک تک صفحات سایت اینکار بصورت خیلی اقتصادی قابل انجام است. مزیت دیگر توسعه یک کتابخانه از مدول هایی است که می تواند در تولید سایتهای دیگر بدون نیاز به هیچ تغییری یا با اندک تغییرات قابل استفاده مجدد باشد. بدیهی است که هر چه این کتابخانه وسیع تر بوده و امکان استفاده مجدد از آن بیشتر باشد، ساخت سایتهای جدید با هزینه و زمان کمتری انجام خواهد شد.
بی تفاوتی کارکنان نسبت به مسائل و مشکلات سازمان، مشکلی است که در ایران گریبانگیر اکثر سازمانهای دولتی و بعضی سازمانهای غیر دولتی است. مدیران در برخورد با این موضوع عکس العمل های متفاوت از خود نشان می دهند، بعضی فقط حرص می خورند، بعضی چون چاره ای نمی یابند بی تفاوت می گذرند، بعضی چاره کار را آموزش کارکنان می دانند، بعضی (مدیران بی تجربه) اصلاً متوجه آن نمی شوند. در ادامه به بررسی 7 نکته مهم مدیریت کارکنان می پردازیم.
1.قدرت دادن به دیگران
یکی از مهم ترین نکاتی که باید بیاموزید، قدرت بخشیدن به دیگران است. با این کار، آن ها را با اعتمادبه نفس، پر انرژی و بانفوذتر خواهید کرد. علاوه بر آن، آزادی بیشتری در زندگی به دست می آورید و رشد و سلامتی سازمان را تضمین می کنید. در دنیای امروز، کارمندان مسئول تصمیم های مربوط به خودشان هستند و مدیران فقط آن ها را راهنمایی می کنند.
2. هرکس را متفاوت از دیگران رهبری کنید
یکی از اشتباهاتی که رهبران تازه کار مرتکب می شوند این است که می خواهند همه را به یک شکل هدایت کنند. باید نسبت به همه مهربان باشید و با احترام رفتار کنید اما نمی توانید انتظار داشته باشید روش مدیریتی یکسان برای همه جواب دهد. مثلاً یکی می خواهد با چالش های جدید روبه رو شود؛ یکی می خواهد طبق دستورالعمل ها کار کند و بعضی ها هم می خواهند خودشان برنامه کاری را طرح کنند. برای اینکه رهبر مؤثری باشید، شیوه های مدیریتی خود را با دیگران تطبیق دهید، نه اینکه از آن ها انتظار داشته باشید خودشان را با شما هماهنگ کنند.
3. ارزش دیگران را حفظ کنید
اگر تیمی را مدیریت می کنید، باید مطمئن شوید کسانی که به تیم ملحق می شوند بهتر از آن هایی هستند که تیم را ترک می کنند. هر تیم سه دسته بازیکن دارد: اولین دسته آن هایی هستند که مستقیماً به سازمان فایده می رسانند و تأثیرگذارند. دسته ی دوم نیمکت نشین ها هستند که به طور غیرمستقیم برای سازمان کار می کنند و یا دسته ی اول را حمایت می کنند. دسته ی سوم هسته ی مرکزی تیم را تشکیل می دهند که معمولاً درون دسته اول جای می گیرند. بدون وجود آن ها تیم از هم می پاشد. وظیفه ی شما این است که هر دسته به طور پیوسته رشد کند و ارتقا یابد. برای اینکه تشخیص دهید وجود چه کسانی ضروری است ببینید اگر تیم را ترک کنند، چه آسیبی به آن وارد می شود. با این نوع افراد، مناسب با آن ها رفتار کرده و ارزش های آن ها را حفظ کنید.
4. اعتمادسازی
اعتماد، مهم ترین عامل در شکل گیری روابط فردی و تجاری است. وارن بنیس و برت نانوس اعتماد را مانند چسبی می دانند که رهبران و پیروانشان را به هم متصل می کنند. مردم بیش از هر چیز دیگر می خواهند به رهبران خود اعتماد کنند و آن ها را باور داشته باشند. آن ها باید بتوانند بگویند: روزی می خواهم مانند او شوم. اعتماد باید به تدریج به وجود آید و پایدار باشد. راه هایی که یک رهبر می تواند اعتماد را از بین ببرد عبارتند از: عمل نکردن به قول ها، شایعه پراکنی، نگه داشتن اطلاعات فقط برای خود و دورو بودن. هرگاه اعتمادی از بین برود، باید دو برابر دفعه ی قبل تلاش کنید تا آن را بازیابید. می توانید به روش های زیر اعتماد ایجاد کنید: برای گوش دادن به دیگران و بازخورد دادن به آن ها زمان کافی اختصاص دهید، به دیگران احترام بگذارید و مطمئن باشید آن ها هم با اعتماد جبران خواهند کرد. هر کس را همان طور که هست بپذیرید، احساسات و نیازهای آن ها را پیش بینی کرده و همیشه آن ها را تشویق کنید.
5. الگوی فداکاری باشید
اگر تیمی را رهبری می کنید، هم تیمی های خود را قانع کنید
به خاطر مصلحت تیم بعضی از منافع خود را قربانی کنند. هرچه اعضای تیم با
استعدادتر باشند، ترغیب آن ها به فداکاری دشوارتر است. خودتان اول از همه
شروع کنید و به آن ها نشان دهید که به خاطر تیم حاضرید فداکاری کنید، به
رشد و توسعه ی دیگران کمک کرده و در تصمیم گیری ها خطر کنید.
وقتی تمایل
خود را به اولویت دانستن منافع تیم نشان دادید، آن گاه می توانید از
دیگران بخواهید همین کار را انجام دهند. راه و روش آن را توضیح دهید و از
فداکاری های آن ها تشکر و قدردانی کنید.
شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.
اپلیکیشن شهرنت اولین فروشگاه ساز در فضای اپلیکیشن است که همزمان با امکان فروشگاه ساز آنلاینبرای همه کسب و کارها در کل ایران این امکان را برای شما ایجاد کرده است که بتوانید با ایجاد محتوای در فضای این اپلیکیشن به شکل مستقیم درآمد ریالی داشته باشید.
6. قدردانی از دیگران
یکی از اشتباهات رایج میان رهبران، به رسمیت نشناختن و قدردانی نکردن از دیگران است. تحقیقات نشان می دهد علت اصلی نارضایتی کارمندان این است که مافوق شان از آن ها به خاطر کاری که انجام می دهند، قدردانی نمی کند. رابرت مک نامارا می گوید: «ذهن ها همانند قلب ها هستند؛ جایی می روند که به آن ها ارزش داده شود». در روابط روزانه با دیگران، نام اشخاص را به ذهن بسپارید و نشان دهید که به احساسات و روحیاتشان اهمیت می دهید. در برنامه ی کاری خود توجه به دیگران را اولویت اول قرار دهید. هر فرصتی که به دست می آورید از آن ها قدردانی کنید؛ زیرا با این کار به آن ها انگیزه می دهید و در زندگی شان به انسانی تأثیرگذار تبدیل می شوید.
7. مردم باید بدانند مفید و مؤثرند
افراد باید بدانند وجودشان مفید است. کارشناس رهبری، وارن بنیس، می گوید: «همه باید احساس کنند که در موفقیت سازمان نقش دارند؛ زیرا در این صورت می فهمند کارشان معنی دارد». والتر شیپلی می گوید: «ما ۶۸ هزار کارمند داریم. با این وسعت سازمان، کار من مدیریت کردن نیست بلکه محیطی را به وجود می آورم که همه به یکدیگر کمک کنند تا فراتر از توانایی های شان حرکت کنند. من به عنوان رهبر، مسئولیت دارم و به خاطر موفقیت ها تحسین می شوم اما در واقع این کارمندان هستند که ما را به جایی که هستیم رسانده اند».
وب سایت جایگاهی در اینترنت است که در آن می توان اطلاعاتی را در مورد سازمانها، شرکت ها و افراد بدست آورد. وب سایت پویایی است که متعلق به شخص یا اشخاصی است و در برگیرنده اطلاعاتی راجع به موضوع یا موضوعات گوناگون است.
وبلاگ محلی است در وب که می توان یادداشت های خود را در آنجا جهت نمایش به عموم ثبت کرد. مهمترین مسئله این است که، تنها یادداشت را می توان در وبلاگ ذخیره کرد و در حقیقت تنها متن را.امروزه اینترنت راه دسترسی به دنیای مجازی است. برخی افراد از این دنیا برای معرفی خود یا خدمات خود استفاده می کنند. حال برای دسترسی به فضای برخی دارای وب سایت و برخی دارای وبلاگ هستند.
در این مقاله قصد داریم تا شما را با برخی از تفاوت ها، معایب و مزایای وب سایت نسبت به وبلاگ آشنا کنیم:
تفاوت وبلاگ با وب سایت
وبلاگ ها فعال تر از
وب سایت ها هستند و تفاوت اصلی آنها در میزان روزآمدشدن است. برای ایجاد
تغییرات در وبلاگ ها و به روز کردن آنها نیاز نیست که کدهای HTML را تغییر
دهیم، در حالی که برای روزآمد کردن وب سایت ها تغییر این کدها و داشتن
اطلاعاتی هر چند مقدماتی در این زمینه یکی از ضروریات است. بنابراین وبلاگ
ها با سرعت و سهولت بیشتری نسبت به وب سایت ها به روز می شوند .
واحدی
که برای وبلاگ ها به کار می بریم، پست است. ولی واحد سایت، صفحه. یک سایت ،
وب مجموعه ای است از صفحات یا فایل های پیوند خورده به یکدیگر که از طریق
وب جهان گستر در دسترس قرار می گیرد. وبلاگ مجموعه ای از پست هاست که بر
عکس ترتیب تاریخی آورده می شوند، تا جدیدترین پست یا مدخل در بالای صفحه
قرار گیرد و مدخل های قدیمی تر به تدریج پایین تر قرار می گیرند. طراحی سایت تهران طراحی سایت اختصاصی
تفاوت
دیگر در شکل گشت و گذاری است که وبلاگ و وب سایت می دهند. وبلاگ ها دارای
یک قابلیت جذاب و قوی به نام تاریخ هستند که به پست ها چسبیده اند. در
وبلاگ ها پست ها به صورت خودکار به ترتیب تاریخی مرتب می شوند. به این شیوه
که مدخل های جدیدتر بالاتر قرار می گیرند و مدخل های قدیمی تر پائین تر
قرار گرفته و به تدریج وارد آرشیو می شوند. برای جستجو در وبلاگ ها می توان
به راحتی از طریق آرشیوهای تاریخی یا موضوعی اقدام نمود. در صورتی که در
بسیاری موارد یک موتور جستجو برای جستجوی در سایت مورد نظر وجود دارد.
در
وب سایت ها، مطالب جدیدی که به سایت اضافه می شوند بسته به نظر مدیر سایت
در هر جایی از سایت می توانند قرار بگیرند و جدید بودن مطالب یک سایت را
نیز از آخرین تاریخ روزآمدسازی سایت می توان به دست آورد. طراحی سایت شرکتی
معایب وبلاگ
1. وبلاگ ها نسبت به سایت غیررسمی و شخصی هستند.
2. ارتباط مستقیم با خوانندگان وبلاگ شما می تواند سخت و وقت گیر باشد.
3. ارسال مطالب به وبلاگ در زمان های مشخص.
4. وبلاگ ها دارای ترافیک بالاهستند.
5. سرویس وبلاگ ها با کندی مواجه است.
6. امکان آپلود وجود ندارد.
7. تعداد صفحات وبلاگ محدود است.
8. از نظر امنیت دارای ضریب پایینی می باشد.
9. در صفحات وبلاگ شاهد تبلیغات رایج هستیم.
10. مطالب وبلاگ ها آمیخته به عقاید و نظرهای شخصی است. ساخت سایت
مزایای وب سایت
1. در دسترس بودن مشخصات کالا یا خدمات شما در اختیار بازدیدکنندگان.
2. وب سایت موجب افزایش اعتبار شما می شود.
3. امکان تبلیغ حرفه ای در سطح دنیا.
4. تبلیغ در وب سایت با محدودیت زمان و مکان نمی باشد.
5. تبلیغ در وب سایت دارای هزینه ی کم تری است.
6. گرفتن نظرات و انتقادات از سراسر دنیا جهت بهبود فعالیت ها.
7. سریع تر انجام دادن فعالیت ها.
8. هدایت مشتریان به سایت شما از طریق موتورهای جستجو در اینترنت.
9. بازدیدکنندگان و مشتریان شما، منحصر به یک منطقه یا شهر نخواهند بود.
10. کسب در آمد از تبلیغ برای دیگران.
11. آموزش تخصصی افراد در زمینه های مختلف. شرکت طراحی سایت