مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مزیت نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها

 
 

فروشگاه ها یکی از محبوب ترین نقاط برای دزدی هستند. حتی یک دزدی کوچک هم می تواند بر سود و زیان فروشگاه تاثیر بگذارد. این مکان ها باید سیستم های امنیتی داشته باشند تا علاوه بر نظارت بر محیط، جلوی سرقت ها را هم بگیرند. خوشبختانه، علاوه بر جلوگیری از دزدی، نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها مزایای امنیتی دیگری هم به همراه دارند. هدف از نصب دوربین در فروشگاه می تواند افزایش امنیت، جلوگیری از سرقت و بهبود بهره وری در پرسنل باشد. در این مقاله به چند مورد از مزایای نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها می پردازیم.

 

جلوگیری از کم شدن موجودی فروشگاه

اولین و آشکارترین مزیت برای دوربین های امنیتی در فروشگاه ها تقویت تاکتیک های جلوگیری از کم شدن موجودی اجناس فروشگاه است. دزدی و کم شدن موجودی از مشکلات رایج و آشنا برای فروشگاه داران است. با نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها شانس کمتری برای قربانی شدن در برابر سرقت های کوچک و بزرگ از سوی مشتریان یا پرسنل وجود دارد.
گرچه بسیاری ممکن است معتقد باشند که دزدی های کوچک بسیار ناچیز هستند اما حقیقت این است که حتی این سرقت های به ظاهر ناچیز هم به سرعت روی هم جمع می شوند. ثابت شده است که نصب دوربین های مداربسته در فروشگاه هایی مانند خوار و بار فروشی، سوپرمارکت، جایگاه های سوخت، لباس فروشی و مکان های مشابه، راه حلی بسیار کارامد برای کاهش زیان های مالی است که سرقت بر یک کسب و کار تحمیل می کند. چون مشتریانی که به یک فروشگاه مراجعه می کنند می توانند دوربین های مداربسته را مشاهده کرده و احتمالا سرقت بسیار کمتر خواهد شد. علاوه بر این، نصب دوربین مداربسته امکان بازگرداندن کالایی که به سرقت رفته است را افزایش می دهد. اگر کسی سرقت کرده و فرار کرد می توانید به ویدیوهای به دست آمده از دوربین ها مراجعه کرده و آن را برای احراز هویت سارق و بازگرداندن اموال به سرقت رفته در اختیار پلیس قرار دهید.

نظارت بیست و چهار ساعته در تمام روز های هفته

مزیت دیگر نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها ایجاد آرامش خاطر برای مالکان این مکان ها است. دوربین های تحت شبکه به کاربران خود امکان نظارت دائم در هر زمان و هر مکانی را می دهند. این مزیت باعث می شود مالکان فروشگاه ها بتوانند در طی ساعات کاری و پس از آن به صورت زنده به نظارت بر فروشگاه بپردازند.
این قابلیت زمانی بیشتر اهمیت می یابد که یک حرکت مشکوک به شما گزارش داده می شود. می توانید به جای رفتن به فروشگاه و تماس با پلیس، فقط کافی است ویدیوها را تماشا کرده و تعیین کنید آیا تهدیدی برای فروشگاه بوده است یا خیر.

به دلیل حجم بالای هشدارهای اشتباه در فروشگاه ها، تشخیص خطر می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند چون پلیس گاهی فروشگاه ها را برای اعلام خطر اشتباه و گرفتن وقت نیروی های پلیس، جریمه می کند.

جلوگیری از سرقت توسط پرسنل

گرچه بیشتر کارفرمایان پیش از استخدام با پرسنل خود مصاحبه می کنند اما هیچ تضمینی وجود ندارد که کارمند از فروشگاه دزدی نکند. در واقع، آمارهای اخیر نشان می دهند که سرقت توسط پرسنل می تواند عامل ۳۶ درصد از موارد کم شدن موجودی اجناس فروشگاه باشد. نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها نه تنها عامل بازدارنده ای در سرقت اجناس با ارزش توسط پرسنل است بلکه از اتهام های اشتباه هم جلوگیری می کند.

 

 

به دلیل اینکه بسیاری از فروشگاه دارای پرسنلی هستند که به صورت شیفتی کار می کنند، پیدا کردن سارق واقعی دشوار است. اما دوربین های مداربسته این نگرانی را از بین برده و شواهد ویدیویی مورد نیاز برای یافتن کارمند گناهکار را در اختیار مالک یا مدیر فروشگاه قرار می دهد.

بهبود خدمات مشتریان با نظارت بر پرسنل

یکی از مزایای مفید نصب دوربین های مداربسته در فروشگاه ها نظارت بر پرسنل است. اطمینان از تجربه لذتبخش خرید برای مشتریان یکی از اجزاء جدانشدنی موفقیت یک فروشگاه است. با نظارت بر پرسنل می توانید مطمئن شوید که آنها رفتاری حرفه ای، دوستانه و مودبانه دارند. اگر گزارش منفی در مورد یکی از پرسنل دریافت کنید می توانید به ویدیوها مراجعه کرده و مناسب ترین برخورد را در نظر بگیرید.

بهبود تجربه مشتریان

نصب دوربین های مداربسته در فروشگاه ها علاوه بر مزایای امنیت و ایمنی، به بهبود تجربه خرید توسط مشتریان هم کمک می کند. فروشگاه های مدرن ویدیوهای ضبط شده توسط دوربین ها را بررسی کرده تا الگوی رایج خرید را به دست آورند. این کار به مدیران فروشگاه ها این امکان را می دهد تا چیدمان بهتری را در نظر گرفته و میزان فروش کالاهای خاص را افزایش دهند. این کار به چیدمان کلی فروشگاه و راحت تر پیدا کردن اجناس توسط مشتریان هم کمک می کند. علاوه بر این مدیران می توانند الگوی فعالیت پرسنل را در ساعات مختلف روز بررسی کرده و برای کارامدی بیشتر، از ساعات شیفت ها کم کنند.

انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای فروشگاه

نمی توان مزایای فراوان نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها را نادیده گرفت یا انکار کرد. البته انتخاب بهترین و کارامدترین دوربین برای دست یافتن به این مزایا هم خیلی مهم است. دوربین های امنیتی برند های شرکت ایمن تصویر امرتات (RDS-Videopark-Axton) دارای طیف گسترده ای از انواع دوربین های مناسب برای فروشگاه ها هستند. با بخش فروش ما تماس گرفته تا راهنمایی های لازم را در مورد خرید بهترین و مناسب ترین دوربین در اختیار شما قرار دهند.


نصب دوربین مداربسته در کارگاه ساختمانی

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به این مقاله امتیاز بدین

نصب دوربین مداربسته در کارگاه ساختمانی می تواند امنیت بی نظیری در مقابل جرم، سرقت و خرابکاری ایجاد کرده و امنیت کارگران را بالا ببرد. دوربین مدار بسته در این مکان ها نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه های کمپانی می شوند بلکه موفقیت یک پروژه را هم تضمین می کند. استفاده از دوربین مداربسته مدرن به لطف نوآوری ها و تکنولوژی های جدید، بسیار مقرون به صرفه است.
کارگاه های ساختمانی معمولا دارای تجهیزات، ماشین آلات و مصالح گران قیمتی هستند که نیاز به مراقبت شبانه روزی دارند. علاوه بر این، برای هر پروژه ساختمانی مهم است که کارگران وظایف خود را انجام داده و امنیت لازم را داشته باشند.

نصب دوربین مداربسته در کارگاه ساختمانی

اغلب میلیون ها و شاید چندین میلیارد تومان در یک پروژه ساخت و ساز سرمایه گذاری شده باشد بنابراین نتیجه موفقیت آمیز آن بسیار مهم است. در ادامه در مورد دوربین های مداربسته مدرن و مزایایی که برای کارگاه های ساختمانی به همراه دارند خواهیم پرداخت.

دوربین های مداربسته کارگاه ساختمانی چیست؟

دوربین های امنیتی کارگاه های ساختمانی برای نظارت بر کارگاه های فعال و ضبط فعالیت های روزانه نصب و مورد استفاده قرار می گیرند. این دوربین ها می توانند ویدیوهایی با رزولوشن بالا را به یک مرکز کنترل امنیتی داخل یا خارج کارگاه مخابره کنند. به همین دلیل نصب این دوربین ها یک سرمایه گذاری فوق العاده جهت تضمین انجام مداوم عملیات روزانه در کارگاه است.

دوربین مداربسته تحت شبکه برخلاف نوع آنالوگ، به راحتی نصب، نگهداری و استفاده می شود. وجود این دوربین ها اثبات کرده است که نه تنها می توانند مجرمان و خرابکاری را از محل ساخت و ساز دور نگه دارند بلکه می توانند باعث شوند کارگرها بهتر کار کنند چون می دانند در حین انجام وظایف روزانه، نظارت(دوربین مداربسته کارخانه) می شوند.

اغلب میلیون ها و شاید چندین میلیارد تومان در یک پروژه ساخت و ساز سرمایه گذاری شده باشد بنابراین نتیجه موفقیت آمیز آن بسیار مهم است که تنها با نصب یک دوربین مداربسته این مسئله امکان پذیر می شود .

 

حتما بخوانید: دوربین های مداربسته نظارتی پارکینگ

نصب دوربین مداربسته در کارگاه ساختمانی

در دهه های گذشته، دوربین های مداربسته آنالوگ به سختی نصب می شد چون آنها به یک مدار نیاز داشتند. افزودن دوربین های جدید به سیستم هم چالش برانگیز بود و نیاز به سیم کشی جدید برای هر دوربین داشت. دوربین های آنالوگ در سال های گذشته محدودیت کیفیت در تصاویر تولیدی خود هم داشتند.

دوربین های مداربسته جدید برای کارگاه‌ های ساختمانی می توانند موضوعات امنیتی مختلفی که ممکن است در مکان وجود داشته باشد را پوشش دهند. معمولا ارزیابی امنیتی کارگاه باید پیش از نصب دوربین انجام شود تا بتوان نقاط آسیب پذیر را شناسایی کرد. پس از تعیین نقاط نصب دوربین ها و نوع دوربین مورد نیاز، می توان به راحتی آنها را نصب کرد.

دوربین های امنیتی با توجه به طیف گسترده ای از کارکردها و توانایی های جدید، دارای انواع مختلفی بوده که هر کدام می توانند در مکان خاصی مفید واقع شوند. برخی از مدل های دارای قابلیت دید در شب هستند که می توانند تصاویر واضحی را حتی در تاریک ترین محیط یا در شب تولید کنند. مدل ها دیگر به گونه ای طراحی شده اند که وقتی حرکتی را شناسایی کنند فعال شده و بلافاصله پرسنل مسئول را با هشدار آگاه می کنند.

شناسایی نیازهای امنیتی یک کارگاه ساختمانی بسیار مهم است و باید یک طرح امنیتی قوی برای آن تهیه کرد. انتخاب بهترین نوع و مدل از دوربین های مداربسته تضمین می کند که مکان در برابر وقوع جرم ایمن بوده و کارگران مشغول در کارگاه از ایمنی کافی برخوردار هستند و وظایف خود را انجام می دهند.

مزایای نصب دوربین مداربسته در کارگاه ساختمانی

همانطور که در بالا گفته شد، نصب دوربین مداربسته در کارگاه ساختمانی می تواند مزایای بی نظیری برای آن محل ایجاد کند. برخی از این مزایا آشکار بوده و برخی دیگر کاملا منحصر به فرد هستند و موقعیت های جدیدی برای محافظت از کارگاه و کارگران فراهم می کنند. نصب دوربین مداربسته در کارگاه ساختمانی دارای مزایای زیر است.

دور نگه داشتن سارقان و خرابکاران

شاید یکی از مهم ترین مزایایی که دوربین های مداربسته برای یک کارگاه ساختمانی دارند، توانایی آنها در جلوگیری از وقوع جرم است. چون همیشه ثابت شده است که مجرمان آسیب پذیرترین و ساده ترین مکان ها را هدف قرار می دهند. این موضوع در مورد خرابکارها هم صدق می کند.

وجود دوربین های مداربسته در کارگاه ساختمانی می تواند به عنوان یک عامل بازدارنده قدرتمند عمل کرده و مجرمان نمی توانند به هدف خود برسند. اگر دوربین مداربسته در محل نصب شده باشد، طبق بررسی ها ۶۰ درصد از مجرمان مکان دیگری را انتخاب می کنند و همین یعنی قدرت بازدارندگی دوربین های امنیتی.

نصب دوربین مداربسته در کارگاه ساختمانی

نظارت مداوم

دوربین های مداربسته مدرن به کاربران توانایی انتخاب نحوه و زمان شروع ضبط ویدیو را می دهند. می توان دوربین های تحت شبکه را به گونه ای تنظیم کرد که بیست و چهار ساعت شبانه روز به ضبط تصاویر مشغول بوده و آنها را به یک دستگاه ذخیره یا فضای ابری ارسال کند. اگر می خواهید در فضای ذخیره صرفه جویی کنید، می توانید آنها را به گونه ای تنظیم کنید که تنها وقتی حرکتی را شناسایی کردند فعال شده و شروع به ضبط کنند. این قابلیت به کاربران امکان تغییر تنظیمات دوربین ها را بر اساس محیط می دهد و می توانند بیشترین پوشش دهی را در زمان نیاز داشته باشند.

ایجاد شواهد مفید از مسئولیت و وقوع جرم

نصب دوربین های مداربسته در کارگاه ساختمانی می تواند شواهد مفیدی را از وقوع جرم یا حادثه ارائه دهد. این ویدیوها در آینده می توانند در شناسایی افراد خاطی و مجرم کمک کرده و راه اجرای قانون و تعقیب مجرمان را هموارتر سازد. با استفاده از این شواهد می توان اموال به سرقت رفته را بازگرداند و در عین حال از وقوع جرم توسط سایر مجرمان جلوگیری کرد.

به دنبال وقوع یک حادثه در کارگاه، ویدیوهای با کیفیت (مانند دوربین مداربسته ۴ مگاپیکسل) می توانند به کمک شرکت های بیمه آمده تا شرایط پیرامون حادثه را بررسی و میزان مسئولیت را مشخص کنند. محافظت از کارگاه در برابر پرونده های جعلی و بدهی ها، یکی از جنبه های مهم برای تضمین موفقیت یک پروژه ساختمانی است.

تطبیق دوربین ها یا پیشرفت پروژه

کارگاه های ساختمانی دائما در حال تغییر و تکمیل شدن هستند و هم زمان با این تغییرات، نقاط آسیب پذیر از لحاظ امنیتی هم تغییر می کند. خوشبختانه دوربین های مدرن می توانند به راحتی از نصب درآمده و دوباره در محل جدیدی نصب شوند تا پوشش کامل بر محیط ایجاد شود. مهم نیست محیط کارگاه ساختمانی چگونه باشد، دوربین های مداربسته جدید (دوربین مداربسته صنعتی) می توانند پوشش همه جانبه و روشی قدرتمند و محافظتی در برابر جرم ارائه دهند.

نتیجه گیری

استفاده از دوربین های مداربسته در کارگاه های ساختمانی می تواند امنیت آن کارگاه را به ارمغان بیاورد . در این مقاله به مواردی همچون کنترل حفظ ایمنی و امنیت کارگران و افرادی که در کارگاه حضور دارند و یا پیشگیری از وقوع سرقت و خرابکاری توسط دوربین مداربسته اشاره شد .
شایان ذکر است در صورت وقوع سرقت و یا خرابکاری، از طریق تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته می توان جرم را پیگیری نمود تا افراد خرابکار و مجرم شناسایی شوند .


1.       https://knowyourmeme.com/users/fredric-larry

2.       https://u-ssr.com/read-blog/20752

3.       https://replit.com/@hiktejarat0025

4.       https://www.openstreetmap.org/user/AlmaRogers6

5.       http://wikiirani.ir/news/113520

6.       https://arse3.ir/30390-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF

7.       https://www.irna.ir/news/84392272/%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87

8.       https://www.webtalk.co/n/34174791

https://mehrcctv-byn.atrinblog.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد