مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

3راز برای داشتن یک وب سایت تجاری موفق


اگر شما صاحب یک کسب و کار کوچک و نوپا هستید , تا الان متوجه شده اید که برای بودن در عرصه رقابت تجاریتان , داشتن یک وب سایت امری ضروری می باشد .

صاحبان کسب و کارهای قدیمی هم تا حدی متوجه شده اند که برای بقا و ارتباط با مشتریانشان به شیوه های سنتی دیگر موفق نخواهند بود , زیرا مشتریان دیگر نیازهای خود را در عرصه وب و اینترنت جستجو می نمایند .


بیشتر بخوانید:    دوربین مداربسته بیسیم  دوربین تشخیص چهره

اما چند سوال :

آیا داشتن یک وب سایت به معنی موفقیت در تجارتمان است ؟

آیا با داشتن یک وب سایت می توان خیالمان راحت باشد که مشتریانمان به ما وفادار خواهند بود ؟

آیا با داشتن یک وب سایت باید به داشتن مخاطبان همیشگی افتخار کنیم ؟

جواب این سوال ها را خودتان هم می دانید , که همگی منفی می باشند . گاهی اوقات همین وب سایت بلای وجود تجارتمان خواهد شد . گاهی همین وب سایت ها رشته ارتباطی شما با مشتریانتان را برای همیشه پاره خواهند کرد .


دوربین مداربسته هایک ویژن   دوربین حرارتی

وب سایت را برای خودتان طراحی نکنید

مشتریانتان وقتی وارد وب سایت شما می شوند به دنبال شخص شما نمی گردند , به دنبال سلایق شخصی شما نمی گردند , به دنبال دغدغه های زندگی شما نیستند . آنها نیازهایشان را جستجو می نمایند . در وب سایتتان سعی کنید نیازهای مشتریانتان را پاسخ دهید . از دردهای آنها بگویید و راه حل های مناسب در اختیارشان بگذارید .

من زمانی در جستجوی یک قطعه موسیقی وارد یک وب سایت شدم صاحب آن وب سایت در صفحه اول وب سایت که مهمترین صفحه می باشد فقط در مورد مشکلات خودش پیرامون گرفتن جواز پخش , گرانی استودیوها , بداخلاقی تهیه کنندگان و ... صحبت کرده بود .

نمی دانم , آقای گوگل این وب سایت را به اشتباه به من معرفی کرده بود و یا صاحب آن وب سایت به اشتباه درون وب سایتش به جای رفع نیاز مخاطبانش به دنبال درد و دل کردن با من بود . در هر صورت من فقط به دنبال یک لینک برای دانلود آن قطعه موسیقی بودم اما با یک تجربه نسبتا بد از آن سایت خارج شدم . نتیجه را خودتان می توانید حدس بزنید .

منحصر به فرد باشید

زمانی که محتوای وب سایت شما و یا حتی گرافیک آن و یا حتی نمونه کارهای شما در صفحه Portfolio با دیگر رقبایتان شبیه باشد , از مشتری چه انتظاری دارید ؟

ما انسان ها برای رفع نیازهایمان همیشه در حال مقایسه و به دنبال انتخاب بهترین ها هستیم . خانمی را تصور کنید که به دنبال یک آتلیه عکاسی برای شب عروسیش وارد گوگل می شود و کلمه آتلیه عکاسی را جستجو می نماید . 5 نتیجه اول را باز می کند , که اتفاقا سایت شما هم جز آن 5 سایت اول می باشد . اما همه 5 وب سایت را شبیه به هم پیدا می کند , حتی نمونه کارها هم یکی می باشد . خوب احتمال انتخاب شما به عنوان فیلم بردار و عکاس شب عروسی آن خانم فقط 20 درصد است . اما با کمی تفاوت و خلاقیت به راحتی می توانید این 20 درصد را افزایش دهید .

همیشه برای مشتریانتان یک پیشنهاد داشته باشید

من این را انصاف نمی دانم که فردی وارد وب سایت من شود و زمان زیادی را سپری کند و صفحه های مختلفی را ببیند و بر روی لینک های مختلف کلیک نماید اما دست خالی از وب سایت من خارج شود.

حداقل یک پیشنهاد ارسال خبر , که می توانم برای او داشته باشم . در یک طراحی سایت حرفه ای کاربر هیچ گاه نباید آن وب سایت را دست خالی ترک نماید .

عضویت در یک خبرنامه خوب , عضویت در کانال تلگرام , عضویت در پیج اینستاگرام , یک خدمت رسانی رایگان و یا قول یک تخفیف برای یک کالا می تواند هدیه شما به مشتری باشد . به شما قول می دهم اگر من وارد وب سایتتان شوم و برای من یک پیشنهاد خوب داشته باشید , دوباره به شما سر خواهم زد .بیشتر بخوانید:    خرید دوربین مدار بسته    بهترین دوربین‌ مدار بسته 

آشنایی با انواع طرح های تبلیغاتی


این روزها چه در حال گشت و گذار در فضای مجازی باشید،چه در حال قدم زدن در بازار و خیابان و یا دیدن فیلم و یا گوش دادن رادیو با سیل انبوهی از تبلیغات در زمینه های متفاوت روبرو میشوید .اما تبلیغات موثر چیست و چگونه تبلیغ کنیم تا به هدف مورد نظر خود برسیم ؟

در تبلیغات بازرگانی به زبان ساده تر می توان گفت ؛ هر عملی که باعث جلب توجه مردم به محصولی خاص و یا فعالیت های تجاری درجامعه گردد ،تبلیغات نامیده می شود، البته طوری که مردم از آن به خوبی استقبال کنند و درنهایت منجر به خرید محصول مورد نظر گردد . در واقع تبلیغات، اطلاعات کنترل شده، قابل تشخیص و قانع کننده است که توسط رسانه های ارتباط جمعی ارائه می شوند.

امروزه هدف اصلی بازاریابی طی برنامه ریزی تبلیغاتی بر اساس آگهی اطلاع رسانی، آگهی متقاعد کننده و آگهی یاد آوری کننده صورت می گیرد :

1. آگهی اطلاع رسانی و یا آگاه کننده : درباره محصولی جدید، به امر مطلع نمودن مشتریان درباره تغییر قیمت ها، شرح چگونگی کاربرد محصول، رفع شایعات و کاهش نگرانی مصرف کننده می پردازد و هنگامی که محصول جدیدی وارد بازار می شود برای معرفی آن به کار گرفته خواهد شد.ساخت سایت        

2. آگهی متقاعد کننده : به آن دسته از آگهی های تبلیغاتی گقته می شود که مشتری را نسبت به خرید محصول ترغیب کند و همینطور این نوع آگهی زمانی که بازار رقابتی افزایش یابد کاربرد بیشتری پیدا می کند.

3. آگهی یاد آوری کننده : مانند انواع قبلی کاربرد خاص خودش را دارد ، همیشه به مشتریان خود نوعی محصول را یادآوری می کند که ممکن است در آینده نزدیک کالای مورد نظر نیاز باشد. البته این امر زمانی کاربرد دارد که محصول مورد نظر شناخته شده باشد.طراحی سایت شرکتی

 شرکت طراحی سایت      

البته نکات مهم دیگری که توانسته اند بهتر و بیشتر در امر تبلیغات به بازاریاب و یا مبلغ کمک کنند وجود دارند که از آن به نام پنج طرح اقناعی یاد می شود. این طرح ها که بیشتر در این دو رسانه جمعی یعنی تلویزیون و رادیو کاربرد دارد ،

1- طرح محرک و پاسخ : این طرح در ابتدا طرح انگیزشی را رد می کند و معتقد است که با وارد کردن محرکی ،افراد و یا هر جاندار دیگری پاسخ خواهند داد. مثلا با گذاشتن غذا جلوی یک فرد گرسنه ناخودآگاه بزاق آن ترشح می کند و به همین دلیل است که کارشناسان اعتقاد دارند که این طرح در فرایند تبلیغات موثر خواهد بود . البته این طرح تکنیک هایی نیز به همراه دارد که از آن جمله می توان به امر " تکرار ، اسارت مخاطب و مجاورت زمانی و مکانی " اشاره کرد .

2- طرح شناختی : این طرح بر عکس طرح محرک و پاسخ عمل می کند و معتقد است که انسان موجود متفکر و منطقی می باشد و به همین دلیل می توان با دادن اطلاعات و آگاهی از وضعیت مطلوب، کیفیت بهتر کالا و خدمات پس از فروش محصولی، توجه آنان را جلب نموده و سبب مصرف محصول مورد نظر گردد . مثلا:" استفاده از فلان کالا مزیت های فراوانی دارد و خدمات آن بیشتر و بهتر از دیگر شرکت های تولید کننده می باشد". البته تئوری هایی مثل ساز و کار شناختی ، نا هماهنگی شناختی و نظریه مفهومی یاری رسان این طرح می باشند .

3- طرح انگیزشی : بر خلاف طرح محرک و پاسخ در این طرح افراد موجوداتی منفعل تصور نمی شوند که به صورت انفعالی به خرید کالا اقدام کنند. انسان موجودی با انگیزه است که با هدف خاصی به سمت خرید کالایی گام بر می دارد. مبلغ در این طرح عقیده دارد که مهمترین عنصر انگیزه مخاطب است و برای فروش کالا باید انگیزه او را بر انگیخت. فرد دارای انگیزه است و این باعث ایجاد تنش در او می شود, فرد سعی در کاهش این تنش دارد. این طرح معمولا دارای دو مرحله است:
- کشف انگیزه های مصرف کننده و باز تولید این انگیزه ها.
- تغییر دادن شکل محصول به صورتی که توانایی آنها برای ارضای نیازهای کشف شده مشخص باشد.

4- طرح اجتماعی : این طرح با تاکید به ارزش ها و هنجار های اجتماعی بیشتر در بین گروه های اجتماعی جای دارد و معتقد است که افراد نیاز به تائید دارد و به همین دلیل است که حساسیت زیادی نسبت به عقیده کسانی دارد که در مجاورت او هستند . در کل این طرح با ایجاد حس تعلق گروهی در فرد سعی در مصرف کالای خاصی می کند.

5- طرح شخصیتی : این مدل نشان دهنده این امر است که افراد شبیه به هم نبوده و نیستند و اعتقاد دارد که عده ای خیلی زود تحت تاثیر قرار می گیرند و عده ای دیگر دیرتر . از همین روست که دو نوع عملکرد مختلف را تبیین می کند که عبارت اند از:
- عملکرد دفاع از خود: که فرد در آن تلاش می کند از تنش ها و تضاد های درونی خود بگریزد.
- عملکرد بیان ارزشی: منظور سعی افراد درجهت مثبت نشان دادن عقاید و نظریاتشان می باشد. نظیر تبلیغاتی که شامپوی خاصی را برای جلو گیری از ریزش مو به افراد معرفی می کند.

بدین صورت متوجه می شویم که تبلیغات خود یک روند بسیار مهمی را داراست که طی این فرایند می توانند جامعه را بسوی اهدافی خود متمایل سازد.  طراحی سایت تهران     

9 نکته در رابطه با درباره ما


“درباره ما” درواقع یک صفحه کوچک اما بسیار پر اهمیت است که ماهیت سایت و شرکت شما را نمایش دهد. در طراحی سایت ها، “درباره ما” در صفحه اول یا همان صفحه اصلی سایت گنجانده می شود و علاوه بر این همه شرکت ها لینک هایی را نیز از صفحه اصلی به صفحه مستقل درباره ما پیوند داده اند. “درباره ما” شامل توضیحاتی مفصل از شرکت، مدیران، صاحبان آن، سابقه ای از آن سازمان، خدمات و محصولات، و حتی آدرس و شماره تماس شرکت است.

عموما بازدیدکنندگان سایت برای آشنایی با شما حتما سری به صفحه “درباره” خواهند زد. اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که درباره ما صرفا معرفی شرکت نیست بلکه باید محتوی جملاتی باشد که بازدید کننده به شما اعتماد پیدا کند و باصطلاح جذب شود و در نتیجه به کاربر تبدیل شود. هدف از گنجاندن این صفحه در طراحی سایت معرفی ای است که سبب آشنایی بازدیدکننده با شرکت و سازمان شما خواهد شد به طوری که علاوه بر این آشنایی حس اعتماد نیز نسبت به کسب و کار شما پیدا کند. هنگام نگارش “درباره ما” نکات زیر را فراموش نکنید:

1- خود را معرفی کنید.

عنوان سازمان و عوامل آن را بصورت مختصر معرفی کنید. قرار دادن یک عکس از مدیر یا مؤسس شرکت به مخاطبان اعلام می کند که با اشخاص حقیقی سر و کار دارند.

article_image_one_508.jpg
  بیشتر بخوانید:      دوربین مدار بسته   

2- فعالیت هایتان را عنوان کنید.

خدماتی که ارائه می کنید و یا محصولاتی را که تولید می کنید را بنویسید، و توضیح دهید خدمات شما در چه زمینه ای است و برای چه کسانی مفید است.

3- از چه زمانی شروع به کار کرده اید.

زمان راه اندازی شرکت تان برای بسیاری از بازدیدکنندگانی که قصد دارند مشتری شما باشند مهم است و سابقه طولانی یکی از عوامل اعتماد به شماست. اما بسیاری از شرکت های کوچک سابقه زیادی ندارند و در این مورد مشکل دارند. اگر شما نیز جزو شرکت های کم سابقه هستید می توانید از تجربیات گذشته خود برای بازدیدکنندگان صحبت کنید. مثل بسیاری از صاحبان شرکتی که فعالیتشان در گذشته با فعالیت فعلی شان ارتباط نزدیک دارد.

4- در چه محلی قرار دارید.

برای یک مشتری مهم است که متخصصین شما در چه منطقه جغرافیایی مشغول به کار هستند. برای بسیاری از مشتریان شما این سوال ایجاد خواهد شد که آیا این یک کسب و کار واقعی است یا خیر. بهترین جواب برای این سوال قرار دادن آدرس کامل پستی شما در سایتتان است تا مشتریان با دیدن آدرس یک مکان حقیقی به شرکت شما اطمینان پیدا کنند.
تی وی تی  

5- روال کاری شما چگونه است.

یک متن چند جمله ای از فرآیند کاری شما می تواند برای مشتری مشخص کند که خدماتی که قرار است شما به او ارائه دهید مورد رضایت او قرار خواهد گرفت یا خیر.

6- متن را خلاصه بنویسید.

“درباره ما” باید متنی باشد کوتاه و خلاصه تا فضای زیادی را اشغال نکند و طراحی سایت را بهم نریزد. در صورت طولانی بودن متن در طراحی سایت می توانید آن را به صفحات مختلفی تقسیم کنید و لینک صفحات را مثل فعالیت های ما، کارمندان ما و … را در آن بگنجانید.

7- توجه کنید که مخاطبین شما از چه قشری هستند.

ادبیات خود را متناسب با مخاطبان خو در نظر بگیرید. مسلما مخاطبین یک سایت علمی با مخاطبین یک تفریحی ادبیات متفاوتی دارند. همانگونه گه طراحی سایت علمی با طراحی سایت تفریحی متفاوت است.
 دوربین مداربسته اچ دی

8- نشان دهید به مخاطب توجه می کنید.

تصور کنید یکی از مخاطبان روبروی شما نسشته است، متن را با صدای بلند بخوانید و ببینید در صورتیکه واقعا آن شخص در مقابل شما باشد باز هم همینطور با او سخن خواهید گفت؟

9- توانمندیهای منحصر به فرد خود را درج کنید.

یکی از مهمترین روش های جذب مشتری این است که بداند شرکت شما علاوه بر توانمندیهای مورد نیاز، کاری منحصر به فرد انجام می دهد. در طراحی سایت معمولا بخشی را برای نمونه کارها در نظر می گیرند که می تواند بخشی از صفحه “درباره ما” باشد.

 

بیشتر بخوانید:    خرید دوربین مداربسته  نصب دوربین مدار بسته   

7 اصل متوقف کردن تبلیغات


ارتباطات دارای قدرت متوقف کنندگی(قدرت متوقف کردن یعنی اینکه بتوانید با تبلیغ و سایر ارتباطات بازاریابی مردم را از رفتن بازدارید و آن ها را وادار کنید که بنشینند و به شما توجه کنند.) ؛ واکنش هایی از این قبیل به وجود می آورد: «چه گفتی؟» یا «آن را دیدی؟» این نوع ارتباطات میزان توجه را بالا می برند. برخلاف اغلب ارتباطات بازاریابی که حتی برای یک لحظه هم نمی توانند جلب توجه کنند.

مشتریان هرروز با هزاران پیام بازاریابی، علاوه بر پیام شما، بمباران می شوند. این تراکم بالای پیام های ارسالی در حیطه ی بازاریابی باعث می شود که اغلب تلاش ها برای برقراری ارتباط ناکام بماند و به اکثر تبلیغات هیچ توجهی نشود.

از مردم بخواهید ۵ مورد از آگهی هایی را که شب پیش از تلویزیون دیده اند، به یادآورند (اگر تلویزیون تماشا کرده باشند، حتماً تبلیغات زیادی دیده اند). به واکنش هایشان دقت کنید. وقتی با درماندگی سعی می کنند به یادآورند که چه چیزهایی باید دیده باشند، نگاهی سردرگم بر چهره شان نقش می بندد. کمی بعد احتمالاً می گویند: «بله… آن آگهی بامزه که مرده…» و به همین شکل چندین آگهی را به خاطر می آورند. البته اگر مجموعه آگهی های دیشب جالب بوده باشد؛ و از میان این ها شاید نام یک یا دو محصول تبلیغ شده را نیز به یاد داشته باشند؛ اما به ندرت تمام نام ها را به یاد دارند. قیمت طراحی سایت

اگر همین طور ادامه بدهید و این بار درباره ی تبلیغات چاپی سؤال کنید، مثلاً در مورد مجله، روزنامه، بروشور، یا نامه های الکترونیکی، بسیار احتمال دارد که فهرستتان کاملاً خالی بماند. خیلی ها حتی یک آگهی تبلیغاتی در مجله ای که دیروز خوانده اند را به یاد نمی آورند. مگر آنکه فعالانه آن ها را به پاسخ گویی ترغیب کنید. اگر در مورد تبلیغات رادیو هم بپرسید، با همین مشکل مواجه می شوید. این فعالیت ساده اهمیت قدرت متوقف کردن را آشکار می کند. تبلیغات شما باید بیشتر از تبلیغات دیگران قدرت متوقف کردن داشته باشد، زیرا حتماً می خواهید افراد بسیار زیادی به محصول شما فکر کنند و آن را در خاطر نگه دارند! طراحی سایت اختصاصی     

اصول متوقف کردن

بنابر نظر هانلی نوریس، کسی که زمان زیادی را به تعلیم کارکنان «یونگ و روبیکام» برای تهیه ی تبلیغات بهتر، گذرانده است، با هفت اصل می توانید یک آگهی تبلیغی یا هر ارتباط بازاریابی را به یک متوقف ساز واقعی تبدیل کند. من این هفت اصل را بر اساس تجربه ی خودم تعدیل کرده ام و به فهرست زیر رسیده ام:

1. تبلیغ باید درون مایه ای ذاتی داشته باشد تا هرکسی را به سوی خود بکشد. همچنین باید افراد زیادی خارج از حیطه ی مخاطبان موردنظرش را جلب کند. اگر بچه ها تبلیغی را که هدفش بزرگسالان است دوست دارند و بالعکس، معلوم می شود که در ساخت این تبلیغ از اصل قوی پیروی شده است.

2. تبلیغ باید مخاطبان را به مشارکت و همکاری وادارد. همچنین باید مردم را به انجام دادن فعالیتی بکشاند، چه آن فعالیت گرفتن یک شماره باشد، چه رفتن به فروشگاه، یا قهقهه زدن و یا صرفاً به فکر چیزی افتادن. یک آگهی، باقدرت متوقف سازی، هرگز اجازه نمی دهد مخاطب نقش منفعلی داشته باشد.

3. تبلیغ باید واکنشی احساسی برانگیزد. این اصل باید حتماً لحاظ شود، حتی اگر جذابیت شما از نوع عقلانی باشد. تبلیغ همیشه باید دارای نیازهای بنیادی آدمی باشد و احساسات افراد را برانگیزد.

4. تبلیغ باید کنجکاوی را تحریک کند. مخاطبان باید طالب شوند که بیشتر بدانند. این میل آن ها را متوقف می کند و به بررسی تبلیغ وا می دارد و باعث می شود به دنبال اطلاعات بیشتری باشند. هزینه طراحی سایت 

5. تبلیغ باید مخاطبان را شگفت زده کند. عنوانی تکان دهنده، تصویری غیرمنتظره، ترفندی غیرعادی در افتتاحیه ی عرضه ی محصولات یا داشتن ویترینی عجیب در فروشگاه همه این قدرت را دارند که مردم را بر جای خود میخ کوب کنند و به شگفت آورند.

6. تبلیغ باید اطلاعات بدیهی را منتقل کند- به شکلی هرظتنم ریغ. (نکته: سعی کنید این کلمه ی عجیب را برعکس بخوانید). پیچشی خلاقانه یا راهی جدید برای بیان یا دیدن یک چیز باعث می شود که مسئله ای بدیهی به امری غیرمنتظره تبدیل شود. اطلاعات بدیهی یعنی اینکه مارک محصول شما چیست؟ چگونه و برای چه کسانی مفید است؟ اما اگر این کار را به شکلی بدیهی انجام دهید ارتباطی برقرار نمی شود و توجه کسی را جلب نمی کند و مخاطبان تبلیغ شما را نادیده می گیرند.

7. گاهی لازم است تبلیغ از قواعد و شخصیت محصولتان و مقوله ای که در آن می گنجد فراتر رود. محصول باید برجسته باشد. توجه مردم به اموری جلب می شود که خارج از الگوهای رایج باشد (و در بازاریابی هم بی شک الگوهایی وجود دارد). پس یک راه این است که تبلیغی درست کنید که بسیار متمایز از آن چیزی باشد که مشتریان درباره ی مقوله ی محصول شما انتظار دارند. برای مثال اگر شما برای خدمات نظافت ادارات بازاریابی می کنید، حتماً تبلیغات صفحات زرد را بخرید و آگهی هایی تهیه کنید و فهرست قیمت خود و نظر مثبت و رضایت آمیز مراجعه تان را در آن بگنجانید. برای تکمیل این تلاش های معمول بازاریابی، با پست برای مشتریان احتمالی تان اسفنجی بفرستید که یک طرف آن نام و شماره تلفن شما و طرف دیگر آن این پیام نوشته شده باشد: البته اگر هنوز معتقدید که بدون کمک ما باید نظافت کنید، این اسفنج به دردتان می خورد.

برای تبلیغی که داستان داشته باشد و این داستان باعث شگفتی افراد شود، از الگوهای مرسوم تجاوز کند و مسایل بدیهی را به شکلی غیرمنتظره مطرح کند، شما به خلاقیت نیاز دارید. این راز موفقیت شماست و فقط به اتکای خلاقیت است که قدرت متوقف کردن پیدا می کنید.    طراحی سایت وردپرس

فرایند مدیریت وب سایت


این مقاله، نخست فرایندهای مربوط به وب سایت ها را به طور کلی، به دو بخش «فرایند طراحی، ایجاد و راه اندازی وب سایت» و «فرایند مدیریت، نگهداری و پشتیبانی وب سایت» تقسیم می کند.

سپس با ارائه ی تعریفی از مدیریت وب سایت، وظایف اصلی مدیر وب سایت را بر می شمارد. درادامه، پس از اشاره به مسائل ده گانه ی مشترک در اغلب وب سایت ها، مباحث ده گانه ی مربوط به مدیریت وب سایت ها را مورد بررسی قرار می دهد؛ مباحثی شامل مدیریت: راهبردی، فنی، محتوایی، گرافیک، خدمات، امنیت، مالی، بازدیدها، تبلیغات و مدیریت کاربران وب سایت.

درآمد

به طور کلی، فرایندهای مربوط به وب سایت ها در دو دسته می گنجد:

  • فرایند طراحی، ایجاد و راه اندازی وب سایت.

  • فرایند مدیریت، نگهداری و پشتیبانی وب سایت.

فرایند نخست، فرایندی مقطعی است و در بازه ی زمانی مشخصی آغاز می شود و پایان می یابد؛ اما فرایند دوم، فرایندی طولانی و ادامه دار است. فرایند تولید یک وب سایت، در واقع، با تنظیم طرح نامه ی وب سایت شروع می شود و با طراحی، ایجاد و انتشار رسمی وب سایت به پایان می رسد. با پایان یافتن مرحله ی تولید وب سایت، فرایند دوم، یعنی مرحله ی مدیریت، نگهداری و پشتیبانی وب سایت آغاز می گردد. تفاوت فرایند ایجاد و مدیریت وب سایت این است که فرایند نخست، نقطه ی آغاز و پایان دارد؛ اما فرایند دوم، یعنی فرایند مدیریت وب سایت، از نقطه ی مشخصی آغاز می شود، مدت ها ادامه می یابد و معمولا نقطه ی پایانی برای آن پیش بینی نمی شود.
 دوربین مداربسته آنالوگ 

برای داشتن وب سایتی کاربردی و مؤثر، باید هر دو فرایند را جدی گرفت. همان طور که مرحله ی طراحی و تولید وب سایت، نیازمند دانش و تجربه و مهارت است و با برنامه ریزی، مشورت با کارشناسان و بهره گیری از ابزارها، امکانات و نیروهای فنی چیره دست تحقق خواهد یافت، فرایند مدیریت و نگهداری وب سایت نیز امری حساس و موضوعی پیچیده است که جز با برنامه ریزی درست و استفاده از نیروهای انسانی ماهر و کارآمد، به سامان نخواهد رسید. درباره ی اهمیت موضوع مدیریت وب سایت، می توان به این نکته بسنده کرد که حتی اگر بهترین وب سایت با بهترین امکانات و ابزارها، و مناسب ترین محتوا و خدمات، تولید و راه اندازی شود، اما تیم مدیریت شایسته ای، اداره ی امور آن را به دست نگیرد، موفقیتی به دست نخواهد آورد و دوام آن دیری نخواهد پایید.در زمینه ی اصول و مبانی مدیریت وب سایت ها، منابع علمی چندانی در دست نیست. این مقاله، با دسته بندی مسائل کلی مشترک در انواع وب سایت ها، مباحث ده گانه ی مدیریت وب سایت ها را مطرح می کند و می کوشد با دسته بندی مراحل مختلف مدیریت وب سایت ها، در زمینه ی نظم بخشی به این فرایند مهم گام بردارد.
 انواع دوربین مداربسته   دوربین هایک ویژن

قلمرو مدیریت وب سایت

تصور رایج این است که مدیریت وب سایت، چیزی جز به روزرسانی و ارسال اطلاعات به وب سایت نیست؛ حال آن که حتی در ساده ترین وب سایت ها نیز وظایف مدیر وب سایت فراتر از این است. مدیر وب سایت، مانند مدیر یک پروژه، یا مدیر یک سازمان، رسیدگی به همه ی امور وب سایت را بر عهده دارد. همان گونه که مدیر یک پروژه یا مدیر یک سازمان، امور مربوط به پروژه یا سازمان را با همکاری و همفکری گروهی از همکاران سامان می دهد، مدیر وب سایت نیز در انجام امور مربوط به وب سایت، از همکاری و همفکری گروهی از افراد متخصص و با تجربه بهره می برد.

حجم کارهای مربوط به مدیریت وب سایت و شمار افرادی که در مدیریت وب سایت همکاری دارند، به گستره ی موضوع و یا خدمات وب سایت بستگی دارد. هر چه موضوع وب سایت گسترده تر باشد و هر اندازه خدمات و امکاناتی که وب سایت به کاربران عرضه می کند، بیشتر و پیچیده تر باشد، تیم مدیریت وب سایت نیز پرشمارتر خواهد بود. بنابراین، همان طور که در ادامه ی مقاله خواهد آمد، گاه مدیریت یک وب سایت را تنها یک نفر بر عهده می گیرد و گاهی امور مربوط به مدیریت وب سایت چنان گسترده و پیچیده است که آن را به بخش های مختلف تقسیم می کنند و مدیریت وب سایت را به گروه های چندگانه ی مدیریت، به سرپرستی یک مدیر ارشد وا می گذارند.

پاره ای از مهم ترین وظایف مربوط به مدیریت وب سایت از این قرار است:

  • تدوین طرح نامه، اساس نامه، آیین نامه و چشم انداز وب سایت
  • برقراری امنیت وب سایت
  • کشف اشکالات وب سایت و برطرف نمودن آن
  • سامان دهی کاربران و اعضای وب سایت
  • پاسخ گویی به کاربران

آغاز فرایند مدیریت وب سایت

بهترین زمان برای آغاز کار تیم مدیریت وب سایت، آغاز مراحل طراحی و ایجاد وب سایت است؛ اما چنین رایج است که معمولاً گروه مدیریت وب سایت، پس از طراحی و راه اندازی وب سایت به کار گمارده می شوند.

وب سایت ها نیز مانند اغلب سازمان ها و ادارات، از بخش ها و ساحت های مختلفی تشکیل می شوند و همان گونه که هر یک از بخش های سازمان، به وسیله ی فرد یا افرادی مدیریت می شود، مدیریت وب سایت نیز بر عهده ی فرد یا افرادی گذاشته می شود. مدیریت هر وب سایت به وسیله ی گروهی از افراد با مهارت های مختلف، و با سرپرستی مدیر اصلی وب سایت پی گیری می شود. البته مشارکت تعداد افراد در مدیریت وب سایت به نوع و حجم کارهای وب سایت بستگی دارد؛ گاهی ممکن است همه ی امور وب سایت را یک یا دو نفر اداره کنند و چه بسا هر بخش از وب سایت، به وسیله ی گروهی از افراد به سرپرستی مدیر گروه و نهایتاً زیر نظر مدیر اصلی وب سایت اداره شود.

مسائل مشترک بیشتر وب سایت ها، ازاین قرار است:

  1. سیاست و راهبرد وب سایت؛
  2. امور فنی (نرم افزار مدیریت محتوای وب سایت)؛
  3. انواع محتوا؛
  4. طراحی و گرافیک؛
  5. خدمات، امکانات و ابزارها؛ا
  6. امنیت؛
  7. زمان بندی، بودجه و مسائل مالی؛
  8. تبلیغات؛
  9. تعامل با موتورهای جستجو؛
  10. امور کاربران وب سایت.