مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

وب سایت‌های تجاری


بن دایر (مدیر عامل شرکت نرم افزاری Actinic)، به برخی نکات مهم در رابطه با طراحی صفحات محصولات، نحوه عملکرد و وظایف مهم طراحان توسعه دهندگان وبازرگانان در این رابطه و ارتباط با مشتریان اشاره کرده است.

www.ParsCms.com

در حال حاضر Actinic بیش از 12000 فروشگاه در بریتانیا را پشتیبانی کرده و طراحی وب سایت‌های کوچک و بزرگ آنان را بر عهده دارد. بن دایر خود را موظف به هم نشینی با طراحان و مشتریان خود می‌داند. او به این کار علاقه‌مند بوده و آن را جذاب‌ترین بخش کار خود می‌داند. او اهمیتی نمی‌دهد که طرف مقابل از چه ثروت و یا موقعیت اجتماعی برخوردار باشد. تجربیات کاری خود را در اختیار کاربران قرار داده و از حل مشکلات آنان لذت می‌برد. بن دایر: سؤالاتی که معمولاً از من پرسیده می‌شود، بسیار عمومیت داشته و همه گیر هستند. بطور مثال؛ بهترین روش وارسی عملکرد وب سایت چیست؟ و یا اینکه صفحه محتوا چگونه می‌تواند به بهترین نحو ارائه شود؟ و یا از نحوه تعامل با مشتریان خود از من می‌پرسند.

در این مقاله سعی شده است که نکات و اشاراتی در رابطه با نحوه عملکرد بهینه بازرگانان، طراحان و توسعه دهندگان ارائه شود.

وارسی

مهم‌ترین بخش یک وب سایت تجاری، بخش وارسی آن است. اهمیت وارسی از دیگر ابعاد وب سایت، اعم از؛ سرعت تماس و اجرای سفارش، تصاویر استفاده شده برای محصولات و متون نگارش یافته در وب سایت، بیشتر است. بدون یک وارسی منظم، تمامی پروسه های ذکر شده بدون ارزش خواهند بود. برای اثبات این گفته، کاربری را در نظر بگیرید که پس از مراجعه به وب سایت شما با مشکلی مواجه شده و سریعاً شما را ترک می‌کند. در سال گذشته، در طی گفتگو با تعداد زیادی از بازرگانان و خریدارن آنلاین، مهم‌ترین دلایل ترک وب سایت در هنگام خرید آنلاین در موارد زیر خلاصه می‌شود:

ثبت نام اجباری:در صورتی که مایلید کاربران، در وب سایت شما ثبت نام کنند، حتماً این درخواست را پس از اتمام فرایند خرید، اعلام کنید. چرا که این درخواست به مانند قرار دادن دیواری در مقابل خواسته‌هایشان بوده و جز بر شک و تردید آنان افزوده نمی‌شود.

Stanleygibbons.com یکی از سایت‌هایی است که قبل از هرچیز شما را دعوت به ثبت نام می‌کند.

 

موضوعات امنیتی: ایراد های امنیتی همچون SSL Certificate، عدم هم خوانی وب سایت با استانداردهای امنیتی (PCI-DSS) و یا حتی بدتر از این، پیام خطای 404 در حین انجام عملیات مالی، از بدترین کابوس‌های مشتریان در حین استفاده از یک وب سایت هستند. به مشتریان خود اطمینان خاطر داده و توضیحات لازم در مورد تمهیدات اندیشیده شده در مورد امنیت فروشگاه آنلاین خود را برای آنان شرح دهید. علی رغم این، موظفید مرحله وارسی وب سایت (Checkout)، را بطور منظم بازبینی نمایید.

صفحه محصولات

من صفحه محصولات وب سایت را به نمایشگاه اتومبیل تشبیه می‌کنم. در اینجا کاربر تصمیم خود مبنی بر خرید یا عدم خرید را نهایی می‌کند. این صفحه بایستی توانایی پاسخ به تمامی سؤالات مشتریان در مورد محصولات را داشته باشد. بنابر نوع محصول و نوع فروشگاه آنلاین شما، نحوه رفتار صفحه محصولات با مشتریان، متفاوت خواهد بود. در اینجا به چند مورد اساسی اشاره می‌شود:

نام محصول و شرح آن

در این زمینه ایرادات بسیاری برای صاحبان وب سایت‌ها و توسعه دهندگان، به وجود می‌آید. بها ندادن به شرح خلاصه از محصول و عدم استفاده از تصویری مناسب برای آن، سبب عدم توفیق در فروش خواهد شد. طی صحبت با یک از این مدیران وب سایت‌های تجاری، شنیدم که آنان با به اجرا گذاشتن کمپین های مختلف تبلیغاتی به جذب مخاطبین بیشتر به وب سایت خود موفق شده، اما این مشتریان پس از مراجعه به وب سایت، از تصمیم خود مبنی بر خرید، منصرف می‌شوند.

با نگاه به صفحه محصولات این وب سایت در میابیم که، دچار اشتباهی کلاسیک در این زمینه شده‌اند. آنان فقط با درج مشخصات و ابعاد فنی محصول و استفاده از آن به عنوان توضیحات و شرح محصول، جلوه فروشگاه خود را مشابه یک دفترچه مشخصات فنی، آراسته‌اند. پس از انجام تغییرات و استفاده صحیح از شرح محصول و انجام مقایسه A/B بر این صفحه، (شکل 1) نتایج حاکی از 5 برابر شدن فروش نسبت به قبل بود.

(شکل 1)

 
مثالی از یک فروشگاه آنلاین و استفاده صحیح از شرح و تصاویر متعدد
 

در برخی از موارد، شرح محصولات در یک صفحه امکان پذیر نیست. از این رو نیاز به ارائه جزئیات در صفحات دیگر احساس می‌شود. در این مواقع از ایجاد صفحه دوم، هراسی نداشته باشید. تنها کافی ست در طراحی سایت حرفه ای خود ؛  لینک مشخصی از توضیحات تفصیلی، در صفحه اول قرار داده و یا این توضیحات را به صورت برگه ای مجزا در صفحه اول استفاده کنید. در ادامه دو مثال در این زمینه آمده است. مورد اول مربوط به Dixons است که جداسازی توضیحات پیچیده و خلاصه نمودن آن را به بهترین نحو، به اجرا در آورده است. در این میان، نقش طراحی پررنگ‌تر می‌شود، چرا که نقش هدایت کننده ای برای کاربران در دستیابی به اطلاعات مورد نظر آن‌ها دارد.

 

اما بالعکس در ادامه کاری غیر حرفه ای از amazon را می‌بینیم که در آن؛ صفحه ای گسترده دیده می‌شود (اگرچه گستردگی صفحه به عنوان یک ایراد دیده نمی‌شود) که پر از اطلاعات و توضیحات در مورد محصولات می‌باشد. اما نکته مهم؛ درج اطلاعات کلیدی در انتهای صفحه و از دست رفتن این اطلاعات به دلیل انتخاب بد محل قرار گیری آن است.

 

در صورتی که متن توصیفی محصول شما، نقش تحلیل و منطق شما به عنوان فروشنده را بازی می‌کند، لازم است تصویری که برای محصول بکار می‌برید، حامل پیام‌های زیبایی شناسی باشد. نیازی به داشتن تخصص در حوزه کارگردانی هنری برای اجرای این کار نخواهید داشت. اما در نظر داشته باشید که استفاده از تصاویر نادرست و نازیبا می‌تواند، نرخ مشتریان شما را به شدت کاهش دهد. بنابر آنچه می‌فروشید، نیاز شما در انتخاب تصاویر، متفاوت خواهد بود. اما چاشنی خلاقیت، همیشه می‌تواند به عنوان یاری کمکی، مورد استفاده قرار گیرد.

مثالی مناسب در این رابطه؛ فروشگاه آنلاین نایک (nike) است که از تصاویری شفاف، واضح و تعاملی استفاده کرده است. تعاملی بودن تصاویر به شما اجازه می‌دهد تا رنگ دلخواه را بر روی محصول مورد نظر خود، تست کرده و از توضیحات تفصیلی آن بی نیاز شوید. در این حالت سلایق مصرف کنندگان محترم شمرده شده و صاحبان وب سایت قادر خواهند بود تا دامنه وسیعی از محصولات را بدین شکل، در معرض دید کاربران قرار دهند.

ابزاری قدرتمند که نایک به شکل موثری از آن بهره گیری نموده و امکان انتخاب محصول، بازدید آن از تمامی زوایای ممکن و انتخاب رنگ دلخواه را برای کاربر فراهم کرده است.

 

استفاده موثر از ویدئو نیز، یکی دیگر از روش‌های به تصویر کشیدن جزئیات محصول است. البته کاربران فقط برای نیازهای فوری خود بر لینک ویدئوها کلیک می‌کنند. این روش به خوبی توسط amazon استفاده شده است. جا دادن فایل ویدئویی در ابعاد کوچک و جایگزین کردن تصویر با آن در مرورگر، کاری ساده را پیش روی کاربر قرار می‌دهد.

 

جا دادن ویدئو در وب سایت (embedding)، کاری ساده اما نسبتاً زمان بر است. .

 

ارتباط با مشتریان

تأثیر شبکه

تأثیر شبکه زمانی اتفاق می‌افتد که یک محصول مورد استفاده، مشتریان بیشتری قرار گرفته و به اصطلاح خواهان بیشتری در بازار داشته باشد.

یکی از مثال‌های ساده آن، فیس‌بوک است در بکارگیری و به اشتراک گذاری زمان با دوستان، خانواده و دیگران معنا می‌یابد. هرچه تعداد افراد مرتبط با شما در آن بیشتر شوند، بر تجربیات شما از ارتباطات جدید، افزوده می‌شود. یکی از راه‌های به دست آوری تأثیر شبکه، جمع کردن مشتریان در کنار یکدیگر است. در شرکتی که من در آن مشغول به کارم، انجمنی پویا با حضور مشتریان تشکیل شد و با قوت به کار خود ادامه می‌دهد. در این انجمن، افراد در کنار هم به پرسش سؤال‌های خود در مورد محصولات ما پرداخته و با کارشناسان ما و دیگر کاربران در ارتباط هستند. مدیریت انجمن‌هایی از این دست، می‌تواند به تقویت نام برند شما، منتهی شود.

بررسی محصول

اخیراً با استفاده از یاری موسسه Feefo، موفق به جمع آوری اطلاعات دقیق از نظرات مشتریان در رابطه با محصولات شدیم. هدف این موسسه گردآوری نظرات و ایده های دقیق مشتریان و صاحبان کسب و کارهاست. بدین شکل شما به سادگی به منبعی غنی از اطلاعات مشتریان دست یافته و در عین حال موقعیت ترویج کالا و خدمات شما در حین مصاحبت با کاربران فراهم می‌شود.

اگر شما به کیفیت خدمات و محصولات خود ایمان دارید، از این طریق می‌توانید مشتریان بیشتری را به کسب و کار خود جلب نمایید. ضمناً در عین حال، بهترین فروشندگان که همان خریداران شما هستند را به استخدام خود در آورید






1.      طراحی سایت شرکتی

2.      طراحی سایت فروشگاهی

3.      طراحی سایت تهران

4.      طراحی سایت

5.      طراحی وب سایت

6.      طراحی سایت شرکتی

7.      طراحی سایت فروشگاهی

8.      طراحی سایت تهران

9.      طراحی سایت

10.  طراحی وب سایت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد