مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

4 Meta Tags مهم و موثر در SEO


موفقیت در سئو و افزایش بازدید سایت پیش نیازهای متعددی دارد. یکی از این پیش نیازها، ساختار فنی و اصولی کدهای HTML سایت است. در این نوشته، برخی تگ های لازم در سئو که می توانند اطلاعات لازم در مورد سایت، محتوا و ساختار سایت شما را در اختیار موتورهای جستجو قرار دهند، مرور خواهیم کرد.

متا تگ (Meta Tag) چیست؟
متا تگها یکی از کلیدی ترین و مهمترین ابزارهای سئو و بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو هستند. انواع مختلفی از متا تگها وجود دارد و هر کدام بنا به مورد استفاده ممکن است برای وب مستر اهمیت داشته باشد.

-------------
1- تگ Title یا عنوان

مهم ترین تگ در سئو تگ Title است. این تگ برای تعیین عنوان صفحه کاربرد دارد و وجود آن در بخش head صفحه اهمیت زیادی دارد. در این تگ شما به موتور جستجو یک شمای کلی و گوشه ای مهم از محتوا را نشان می دهید. وظیفه عنوان، شرح صفحه نیست و این کار در تگهای دیگر انجام می شود. Title همانطور که از نام آن پیداست مثل یک فصل از کتاب که با یک عنوان مشخص می شود تنها با ذکر یک کلمه یا چند کلمه در یک جمله خیلی کوتاه مشخص کننده نوع محتوا است و در مورد آن توضیحی نمی دهد.

--------------

-------------

نکات مهم در نوشتن تگ Title:
1- عنوان سایت را برای کاربران بنویسید ولی آن را با استانداردهای موتورهای جستجو فرمت کنید.
2- طول مناسب برای عنوان سایت ۵۰ تا ۶۰ نویسه است. عنوان های طولانی در نتایج جستجوی گوگل و سایر جستجوگرها، برش خواهند خورد که اثر منفی روی جذب مخاطبان خواهد داشت.
3- عنوان صفحات سایت می بایست منحصر به فرد باشند. عنوان های تکراری باعث ایجاد سردرگمی برای موتور جستجوگر می شوند و چنانچه کاربری به دنبال مطلبی خاص در سایت شما باشد، گوگل برای نمایش یکی از دو صفحه با عنوان مشابه با مشکل مواجه خواهد شد که اثر منفی روی جایگاه هر دو صفحه بر جای خواهد گذاشت.
4- درج کلمات کلیدی در عنوان صفحه، اثر مثبت و مهمی روی جذب مخاطبان دارد. با روش های مختلف سعی کنید، نوشتن عنوان های مرتبط و جذاب برای کاربران و موتورهای جستجو را فراگیری کنید.
5- سعی کنید تگ عنوان را هر چه بالاتر (بعدی از Encoding) قرار دهید تا کاربران هر چه زودتر بتوانند عنوان سایت را در مرورگر خود مشاهده کنند.
6- یک ساختار مناسب برای شکل دهی به عنوان صفحات عبارت است از: «موضوع صفحه – عنوان سایت یا برند»

-------------
2- تگ Description یا توضیحات
تگ Description در صفحه متنی است که در فهرست نتایج گوگل زیر پیوند سایت به نمایش در می آید. این تگ اساسا محتوای وبسایت شما را توصیف می کند. بنابراین باید اطلاعات کافی را به خوانندگان شما و همچنین موتورهای جستجو منتقل کند. طول این تگ نیز محدود است که بستگی به موتورهای جستجو دارد، در گوگل طول بین 154 تا 156 کاراکتر برای متا توضیحات توصیه می شود. همانطور که در صفحه نتایج جستجو نشان داده می شود، به شما کمک می کند که از گروه رقیبان خود متمایز شوید. متای توضیحات یک فاکتور برجسته در تعیین میزان نرخ کلیک شما می باشد.

-------------

-------------

نکات مهم در نوشتن تگ Description:
1- طول مناسب برای این توضیحات حداکثر ۱۶۰ نویسه است. توضیحات طولانی ممکن است برش بخورند و اثربخشی لازم در جذب کلیک کاربران را از دست بدهند.
2- همانند آنچه در مورد تگ عنوان گفته شد، تکراری نبودن توضیحات اهمیت زیادی دارد. زیرا پس از عنوان، توضیحات، موضوع اصلی صفحه را برای موتور جستجو و کاربران مشخص می کند.
3- پیدا کردن صفحاتی با عنوان و توضیحات تکراری در Google Search Console امکان پذیر است.
4- طبق آنچه گوگل اعلام کرده است، کلمات کلیدی موجود در این بخش اثری روی سئو ندارند. بنابراین تلاش کنید، بهترین متن ها را برای جذب کلیک کاربران در این بخش یادداشت کنید.
5- درج توضیحات در صفحه تضمینی برای نمایش آن در گوگل ایجاد نمی کند، بسته به کلمات کلیدی مورد جستجو توسط کاربران، ممکن است گوگل بخشی از محتوای صفحه را جداسازی کند و در این بخش به نمایش در آورد. بنابراین نوشتن محتوای با کیفیت در صفحات و درج کلمات کلیدی مهم در توضیحات که ممکن است توسط کاربران جستجو شوند، در افزایش کیفیت متن نمایش داده شده به عنوان توضیحات اثر خواهد داشت.
6- مطمئن شوید صفحات وب سایت شما دارای توصیف و meta description هستند برای اطمینان از ابزار های گوگل مثل HTML suggestions در Web Master tools استفاده کنید.
7- از توصیفات مشابه در صفحات مختلف خودداری کنید و تا حد امکان برای هر صفحه یک توصیف جدا ایجاد نمایید.
استفاده از برچسبهای دقیق و مناسب.
8- با اینکه توصیه می شود توصیف صفحه به شکل جمله باشد، گوگل پیشنهاد میکند از برچسبهای دقیق و درست به جای جمله استفاده شود.

-------------

3- تگ Keywords یا کلمات کلیدی
تگ کلمات کلیدی مشخص کننده کلمات کلیدی اصلی مرتبط با صفحه وبسایت هستند که موتورهای جستجو در هنگام جستجوی کاربر به نمایش در می آورند؛ به عبارت دیگر بیانگر کلماتی است که بازدیدکنندگان سایت شما ممکن است با جستجوی آنها به وبسایت شما برسند.
گوگل چند سالی است (از 2009) این تگ را در رتبه بندی سایت مورد استفاده قرار نمی دهد زیرا سوء استفاده از آنها بسیار آسان است و ظاهرا قصد ندارد تغییری در این رویه بدهد اما موتور جستجوی یاهو می گوید هنوز متا تگ کلمات کلیدی ایندکس می شود و این متا در رتبه بندی صفحات اهمیت دارد.

-------------

-------------

نکات مهم در نوشتن تگ Keywords:
1- در تگ کلمات کلیدی برای جدا کردن حروف از , ویرگول در صفحه کلید لاتین و نه ویرگول فارسی استفاده می شود.
2- کوتاه بودن و کمتر بودن تعداد کلمات مهم است و زیاد بودن آن از دید گوگل خطای بزرگی است.
3- این تگ شامل لیستی از 4 تا 10 کلمه کلیدی است که مرتبط به صفحه شماست. کلمات کلیدی اصلی، ثانویه و ثالث در این تگ گنجانده شده است.
4- در حال حاضر در بیشتر صفحات وب از این تگ استفاده می شود ولی برخی وب مسترها پیشنهاد میکنند با این تگ خداحافظی کنیم.

-------------

4- تگ Robots یا روبات ها

یکی دیگر از مهمترین متا تگ ها در سئو، متا تگ Robots می باشد. متا تگ Robots برای کنترل ایندکس کردن صفحه توسط موتورهای جستجوگر می باشد. با استفاده از این متا تگ می توانید یک سری از دستورات مهم را به موتورهای جستجو بفهمانید و گاهی اوقات برای ارجاع این دستورات باید برای هر موتور جستجو یک متا تگ اختصاصی درج کرد. یکی از کارهایی که می توان با متا تگ Robots انجام داد این است که می توانید به موتورهای جستجو اطلاع دهید که چه صفحاتی را از سایت شما ایندکس کنند و یا لینک خاصی را از صفحه یا سایت شما دنبال نکنند. این متا تگ جزو سئوی داخلی سایت محسوب می شود؛ به این دلیل که تغییرات و اعمال آن بر روی صفحات سایت را کاملا باید مدیر یا مهندس سئوی آن سایت انجام دهد.
با استفاده از این تگ و مشخص نمودن موتور جستجوی مورد نظر به ربات جستجوگر اعلام میکنیم در خصوص صفحه مورد نظر چه رفتاری داشته باشد، راه کامل تر آن استفاده از فایل robots.txt است .

-------------

-------------
به یکی از چهار صورت زیر به کار می رود: (نکته: فاصله بعد از علامت > و < در کدهای html باید حذف شوند.)
< meta name=”robots” content=”index,follow”/ >
< meta name=”robots” content=”noindex,follow”/ >
< meta name=”robots” content=”index,nofollow”/ >
< meta name=”robots” content=”noindex,nofollow”/ >
index= به این معناست که موتور جستجو می تواند صفحه را بایگانی کند و آوردن no آن را منتفی می کند.

follow= به این معناست که موتور جستجو می تواند لینک های موجود در صفحه را دنبال کند و no آنرا منتفی می کند.

index , follow = یعنی محتوای صفحه خوانده شود و لینک های آن دنبال گردد. (حالت پیش فرض)


برخی موتورهای جستجو Meta Robots مخصوص به خود دارند. مانند گوگل:

-------------
< meta name=”googlebot” content=”noarchive”/ >

این شناسه بیان می کند که گوگل نسخه ای از صفحه را روی سرور خود منتقل نکند.

-------------

حالت کلی برای تمام موتورهای جستجو:

-------------
< meta name=”robots” content=”noarchive”/ >

-------------
به طور کلی، متا تگ ها با توجه به اینکه اطلاعات مفید و کوتاهی را در خود دارند، در طبقه بندی محتوای اطلاعات وبسایت به موتورهای جستجو کمک بسیاری می کنند. بنابراین موتورهای جستجو راحتتر می توانند این اطلاعات را ذخیره و بر اساس نیاز کاربر دسته بندی کنند. اگر چه اهمیت آنها مانند گذشته نیست، اما استفاده نکردن از آنها می تواند بر روی رتبه وبسایت شما تأثیر منفی بگذارد. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد، منتظر دریافت نظرات سازنده شما عزیزان هستیم.

آزمایش های اصولی برای سئو

همه کسایی که سایت یا فروشگاه اینترنتی دارند هدفشان رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل است،که اصلا کار ساده ایی نیست. چون گوگل به هیچ عنوان طرح و برنامه های رتبه بندی خود را به صورت واضح مشخص نمی کند. اما اصلا نگران نباشد چون افراد حرفه ایی در این زمینه هستند که با روش ها و تکنیک های منحصر به فردشان از اسرار سئو گوگل پرده برداری میکنند. برای درک بهتر این مطلب در ادامه با ما همراه باشید.

آزمایش اول : تکنیک آسمان خراش و تاثیر گذاری اون در سئو
برایان دین Brian Dean از سایت معروف Backlinko تکنیکی به نام آسمان خراش Skyscraper ابداع کرد که با استفاده از این تکنیک میشه خیلی خوب نتیجه گرفت به خصوص در کلمات پر سرچ و دارای رقابت زیاد.

تکنیک آسمان خراش Skyscraper چیه ؟
این تکنیک میگه اگر میخواهید روی کلمه پر رقابتی گوگل شما رو در صفحه اول نمایش بده, اول باید ببینید در حال حاضر چه سایتهایی در صفحه اول هستند.بعد مطالب اونها رو بررسی کنید و مطلبی در سایت خودتون بنویسید که از تمام رقبا طولانی تر و جامع تر باشه و تمامی جوانب کلمه کلیدی مورد نظر شما رو پوشش بده.(یعنی اگه میخواهید دیده بشید باید برجی بسازید که از باقی برج ها بلندتر و شیک تر باشه)
استفاده از این تکنیک باعث میشه سایت های زیادی به عنوان مرجع به شما لینک بدن و گوگل هم محتوای شما رو به عنوان مرجع تشخیص میده و شما رو در نتایج میاره بالا.
تذکر : متاسفانه مدیران سایتهای ایرانی علاقه چندانی ندارند به سایتهای فارسی به عنوان مرجع لینک بدین و تموم لینک های مقالات میره به ویکیپدیا و همین باعث شده سایت Wikipedia روی تمامی کلمات بالا باشه و رتبه خوبی داشته باشه

نتیجه این آزمایش : استفاده از تکنیک آسمان خراش باعث موفقیت 11 درصدی در وضعیت کلی سئو سایت و افزایش 110% ترافیک ورودی سایت روی کلمه کلیدی مورد نظر شده.

آزمایش دوم : گرفتن بک لینک از صفحاتی که لینک خروجی زیادی دارند تاثیری نداره
یکی از سئو کارهای معروف استرالیا به نام دن پتروویچ Dan Petrovic که دلنوشته های خودش رو در سایت Dejan SEO منتشر میکنه آزمایش جالبی روی بک لینک انجام داده.
یک باور بین سئو کارهای وجود داره که اگر سایتی زیاد لینک خروجی به جاهای مختلف داشته باشه تاثیر لینکها کم میشه.
برای انجام این آزمایش آقای پتروویچ 2 سایت مختلف ایجاد کرد و یک ماه فرصت داد که این سایتها روی کلمات مختلف رتبه بگیرن و در نتایج دیده بشن.
سپس به یکی از سایتها از یک سایت با اتوریتی 70 بک لینک داد (تعداد بسیار زیادی لینک خروجی در این سایت وجود داشت) و بعد از چند روز سایت از رتبه 70 به رتبه 3 رسید ولی سایتی که لینک نداشت هیچ تغییر رتبه ای نداشت.

نتیجه این آزمایش : گرفتن بک لینک از سایتهایی که اتوریتی بالایی دارند در هر صورت تاثیر خوبی داره حتی اگه تعداد لینک های خروجی سایت لینک دهنده زیاد باشه


آزمایش سوم : تجربه صفحه اول گوگل بدون ساخت لینک
معمولا سئو کارهای بلک هت blackhat یا اون دسته از سئو کارها که سعی میکنن با روش هایی خلاف قوانین گوگل, سایتها رو به نتیجه برسونن همیشه گمنام و ناشناخته هستند اما آقای متیو وودوارد Matthew Woodward یکی از بلک هت کارهای درجه یک دنیاست که تجربیات بسیار جالبی روی سایتهای مختلف داره.
ایشون وقتی در سال 2012 اولین بلاگش رو راه اندازی میکرد تصمیم گرفت هیچ بک لینکی ایجاد نکنه !
اما چرا ؟ مگه سایت بدون بک لینک رتبه میگیره ؟

در جواب این سوال هدف آقای وودوارد این بود که ببینه آیا مطالب مفید و کاربردی میتونن خودشون رتبه بگیرن بدون اینکه تلاش کنیم با ساختن لینک بیاریمشون بالا.
برای این کار ایشون تعداد زیادی ویدئو و مقالات آموزشی جامع و کاربردی منتشر کرد و صبر کرد تا نتیجه رو ببینه.
و نتیجه چی شد ؟ سایت ایشون بعد از چند ماه بیش از 9.600 بک لینک بصورت طبیعی از 655 دامنه مختلف بدست آورد و به کمک همینها تونست روی خیلی سرچ ها در صفحه اول گوگل قرار بگیره و همه این موفقیت ها رو مدیون مطالب مفیدش بود بدون ساختن حتی یک بک لینک

آزمایش چهارم : تاثیر لینک های داخلی رو هرگز نادیده نگیرید
یکی از سئوکارها به نام Bill Sebald مدتی رو درگیر میزان تاثیر و قدرت لینک های داخلی در سایتش بود و آزمایشی رو برای این کار انجام داد.در زمان انجام این آزمایش سایتش روی کلمه Philadelphia SEO company رتبه 11 گوگل رو داشت (جهت آشنایی دوستان مبتدی توضیح بدم که رتبه 11 یعنی رتبه اول از صفحه دوم نتایج گوگل چون هر صفحه 10 نتیجه رو نشون میده)

در مرحله اول : از یک صفحه مهم سایت که رتبه خوبی داشت با کلمه کلیدی به صفحه اصلی سایت لینک داد.
نتیجه : سایت از رتبه 11 به 10 رسید (آخرین نتیجه صفحه اول).
در مرحله دوم : در تمامی صفحات سایتش با کلمه کلیدی به صفحه اصلی سایتش لینک داد.
نتیجه : سایت از رتبه 10 به 12 سقوط کرد.
در مرحله سوم : در تمامی صفحات سایتش با کلمه کلیدی به صفحات مهم سایتش لینک داد.
نتیجه : سایت از رتبه 12 به 9 رسید.

نتیجه کلی : ایجاد لینک داخلی بین صفحات مهم سایت باعث بهبود رتبه کلی سایت میشهاً بخوانی


آزمایش پنجم : گوگل طول نمایش تایتل رو به پیکس اندازه میگیره نه کاراکتر!
اگه مقداری با تولید محتوا و اصول نوشتن مطالب سایت آشنا باشید حتما بارها شنیدید که برای عنوان مطالب باید محدودیت بین 65 تا 70 کاراکتر رو رعایت کنید و اگر طولانی تر از این بنویسید گوگل کاراکترهای اضافی رو پاک میکنه و .... نشون میده.اما بارها پیش اومده عناوینی کمتر از این محدودیت هم در صفحه نتایج بصورت نصفه نمایش داده میشن و گاهی عناوین طولانی تر هم بصورت کامل نمایش داده میشن :\

همین مساله باعث شد که آقای Bill Hartzer به فکر انجام دادن آزمایشی بیافته. ایشون مقالاتی در سایتش ایجاد کرد که شامل مجموعی از حروف و اعداد بدون چیدمان و مفهوم بود ولی 95 کاراکتر طول داشت و در کمال تعجب این عنوان به صورت کامل در صفحه نتایج نمایش داده شد. در مرحله بعد مشخص شد گوگل برای سنجش بلندی عنوان مقالات از واحد Pixel استفاده میکنه و تعداد کاراکتر ها چندان مهم نیست.

نتیجه آزمایش : تایتل Title یا عنوان مقالات در گوگل میتونه تا 512 پیکسل طول داشته باشه و بصورت کامل هم نمایش داده میشه

همه کسایی که سایت یا فروشگاه اینترنتی دارند هدفشان رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل است،که اصلا کار ساده ایی نیست. چون گوگل به هیچ عنوان طرح و برنامه های رتبه بندی خود را به صورت واضح مشخص نمی کند. اما اصلا نگران نباشد چون افراد حرفه ایی در این زمینه هستند که با روش ها و تکنیک های منحصر به فردشان از اسرار سئو گوگل پرده برداری میکنند. برای درک بهتر این مطلب در ادامه با ما همراه باشید.

آزمایش ششم: اگر بک لینکهای باکیفیت خود را دیزآوو کنید کارتان تمام است!
یکی از مشکلاتی که بسیاری از مدیران سایتها درگیر آن هستند این است که بعد از چند سال فعالیت تعداد زیادی بک لینک بی ارزش و اسپم رای سایتشان ساخته می شود که ممکن است این لینکها را خبرخوانها و سایتهای کپی کار ساخته باشند و یا توسط سایتهای رقبا برای ایجاد لینکهای اسپم و آسیب به سئو سایت رقیب ایجاد شده باشند.
برای اینکه تاثیر لینکهای ضعیف و اسپم که باعث افت رتبه سایت می شوند را از بین ببریم از ابزاری به نام Disavow در وبمستر تولز گوگل استفاده می کنیم و با این روش لینکهای ضعیف را به گوگل گزارش می کنیم تا آنها را در نظر نگیرد. گرچه برخی از سایت های معتبر و سئوکارها بارها اعلام کردند که دیگر نیازی به استفاده از این ابزار نیست و گوگل لینکهای اسپم را تشخیص داده و ارزش آنها را نادیده می گیرد.

اما یک سوال اینجا پیش می آید:
اگه لینکهای مفید و خوب سایت رو دیزآوو کنیم چه اتفاقی رخ می دهد؟
آیا این اشتباه قابل جبران است و لینکهای دیزآوو شده قابل بازگشت هستند؟

برای پیدا کردن جواب این سوالها یکی از اساتید سئو به نام Cyrus Shepard از MOZ یک آزمایش فوق العاده و خطرناک روی سایت شخصی خود انجام داد. او تمامی ۳۵۰۰۰ بک لینکی را که برای سایت خودش وجود داشت و در پنل Webmaster tools قرار گرفته بود دیزآوو کرد. بسیاری از این لینکها رنک دار و قدرتمند بودند و سایت ایشان به واسطه این بک لینکها رتبه های خوبی روی کلمات مختلف داشت.
بعد از دیزآوو، بازدید سایت او به کمتر از نصف کاهش پیدا کرد و رتبه های زیادی را از دست داد تا جایی که مجبور شد فایل دیزآوو رو حذف کند. اما تاثیر این کار چه بود؟
حتی بعد از حذف کردن فایل دیزآوو باز هم تاثیری در رتبه های سایتش مشاهده نکرد و ترافیک ورودیش تغییری نکرد.

نتیجه آزمایش: Disavow کردن لینکها بسیار خطرناک است و اگر لینکهای خوب سایت تان را اشتباهاً دیزآوو کنید تاثیر آنها را به طور کلی از بین می برید و احتمالا هرگز دیگه نمی توانید مجدداً از قدرت آنها استفاده کنید.

آزمایش هفتم: هواپیما ربایی عجیب در سئو
بسیاری از افراد خبره و شناخته شده در حوزه های کاری و تخصصی مختلف، وبسایت شخصی با نام خود دارند. ولی آیا می شود سایت خود را روی اسم افراد معروف دیگری در گوگل بالا بیاوریم!؟
اگه این کار شدنی باشد سوء استفاده های زیادی از نام افراد یا شرکت ها صورت خواهد گرفت
در هر صورت باید بدونید که این کار امکان پذیر است و اتفاقا برای یکی از معروف ترین غول های سئو جهان نیز اتفاق افتاد. به این کار Hijacking گفته می شوند که برای هواپیمارباها به کار برده می شود و مفهوم کلی آن این است که کنترل چیزی را در دست خود بگیریم.

خوب ببینیم داستان بزرگترین هواپیما ربایی تاریخ سئو چی بوده :
آقای پتروویچ-که آزمایش شماره ۲ را هم ایشان انجام دادند- در یک اقدام جنجالی سعی کرد روی اسم Rand Fishkin رتبه یک گوگل را کسب کند و در کمال تعجب موفق به این کار شد! Rand Fishkin موسس یکی از بزرگترین شرکت های سئو جهان با نام MOZ هستند که مقالات و مطالب آموزشی بسیار مفیدی در مورد سئو منتشر کردند و همچنین بعد از اینکه گوگل دیگه از پیج رنک حمایت نکرد او از اتوریتی Authority به عنوان یک معیار جایگزین برای سنجش میزان اعتبار سایتها رونمایی کرد.

اما آقای پتروویچ سعی کرد روی سرچ اسم این فرد رتبه یک را بگیرد (این کار فوق العاده سخت و شاید نشدنی به نظر آید چون ایشان فوق العاده شناخته شده است و نمیشه به راحتی اسمش را hijack کرد).

آزمایش سئو: آقای پتروویچ با کمک روش های زیر توانست جای آقای فیشکین را بگیرد:
- مطالب سایت ایشون را بصورت کامل در سایت خودش کپی کرد و لینکهای قوی برایشان ساخت.
- مطالب سایت را در شبکه های اجتماعی توسط اینفلوئنسرها منتشر کرد.
- در سایت اصلی تگ کنونیکال وجود نداشت و ایشون از این نقص برای رتبه گرفتن سایت خودش استفاده کرد.

توضیح: آقای پتروویچ ساکن استرالیا هستند و با این روشها توانستند در سرچ هایی که از داخل استرالیا انجام می شد روی اسم Rand Fishkin رتبه اول گوگل را کسب کند.

نتیجه کلی: حملات Hijacking می توانند باعث سوء استفاده خطرناکی از اسم و برند شما شده و باید همیشه مراقب این اتفاق باشید.

آزمایش هشتم: لایک و share فیسبوک اهمیتی در سئو ندارد.
بسیاری از سئوکارها اعتقاد دارند که social signal یا همون لایک و به اشتراک گذاشته شدن مطالب در شبکه های اجتماعی در سئو تاثیر دارد و باعث کسب نتایج بهتر خواهد شد. برای پیدا کردن جواب این سوال آقای Eric Enge آزمایشی ترتیب داد تا بتواند بررسی کند لایک و share فیسبوک چقدر روی میزان ایندکس شدن و رتبه سایتها تاثیر گذار است. او برای این آزمایش ۶ صفحه مختلف در ۳ سایت منتشر کرد بدون اینکه هیچ لینکی به این صفحات از بیرون وجود داشته باشد. یعنی فقط افرادی که لینک مستقیم مطالب را داشتند می توانستند واردش شده و هیچ لینک داخلی و بک لینکی از هیچ جا برای آن مطالب ایجاد نشد پس خزنده های گوگل هم راهی برای دسترسی به این صفحات نداشتند.

در مرحله اول: برای هر کدام از این صفحات نزدیک به ۸۰۰ لایک از طریق فیسبوک ایجاد شد و افراد تک تک این صفحات را لایک کردند که در نتیجه این صفحات حتی در گوگل ایندکس هم نشدن.
در مرحله دوم: همان صفحات این بار ۸۰۰ بار توسط افراد مختلف در فیسبوک Share شدند و این بار هم بعد از یک هفته هیچ کدام از این صفحات در گوگل ایندکس نشده بودند.

نتیجه کلی: لایک و share فیسبوک به تنهایی هیچ تاثیری در ایندکس شدن و رتبه گرفتن سایتها ندارد.

آزمایش نهم: آیا گوگل به حروف بزرگ و کوچک حساس است؟
شاید این سوال برای خیلی از ما پیش بیاید که آیا حروف بزرگ و کوچک و حتی قرار دادن نیم فاصله از نظر گوگل فرق دارد یا خیر؟ در جواب باید بدانید که بله؛ این موارد از نظر گوگل با هم فرق دارند و برای هر کدام نتایج متفاوتی نمایش داده می شود. برای درستی این ادعا آقای Jason Noel آزمایشی انجام داد و نام یک پارک را با حروف بزرگ و کوچک در گوگل سرچ کرد و برای سرچ با حروف بزرگ ۴۱٫۴۰۰ نتیجه و برای سرچ با حروف کوچک ۱۵٫۳۰۰ نتیجه در گوگل مشاهده کرد.

نتیجه آزمایش: در بسیاری از مواقع گوگل بین حروف بزرگ و کوچک و فاصله و نیم فاصله بین حروف فرق گذاشته و بهتر است در هنگام استفاده از کلمات به این نکته توجه کنید.

آزمایش دهم: سئو داخلی سایت چقدر می تواند موثر باشد؟
می دانیم که سئو هر سایت از دو بخش کلی تشکیل شده است:
- سئو داخلی سایت OnPage SEO
- سئو خارجی سایت OffPage SEO

که هر کدوم از این بخشها برای خود چندین زیر مجموعه دارند که پروسه بهینه سازی سایت روی مجموعه این موارد انجام می شود تا سایت را به نتایج مطلوب در گوگل برساند. بعضی از سئوکارها اعتقاد دارند که سئو داخلی سایت زیاد اهمیت نداشته و فقط با ساخت بک لینک می توان هر سایتی را در گوگل رتبه داد.


نیل پتل Niel Patel یکی از افرادی بود که برای اثبات این ادعا آزمایشی را انجام داد. نیل پروژه ای برای افزایش ترافیک سایت TechCrunch که یکی از معروف ترین سایت های فناوری اطلاعات است در نظر گرفت و هدفش افزایش ترافیک ورودی این سایت بود که چالش بزرگی برای او ایجاد کرد. برای رسیدن به موفقیت در این پروژه قبل از اینکه نیل به سراغ ساخت بک لینک و استفاده از شبکه های اجتماعی برود سعی کرد ایرادات زیر را در ساختار سایت رفع کند:
- مطالب تکراری Duplicate Content سایت را ویراش و ایرادات را رفع کرد.
- یک سایت مپ اصولی و دقیق ایجاد و در وبمستر تولز ثبت کرد.
- بین صفحات سایت لینک داخلی ایجاد کرد و بخش مقالات مشابه را به انتهای مقالات فعلی سایت اضافه کرد.
- تراکم کلمات کلیدی را در صفحات بهبود داد.
- برای تصاویر مطالب از متن جایگزین یا alt استفاده کرد و کلمات کلیدی را در آنها به کار برد.
- نام برند سایت را در مقالات به صفحه اصلی سایت لینک کرد.

با انجام دادن این کارها ترافیک ورودی سایت از گوگل دو برابر رشد داشت و ترافیک کلی سایت هم ۳۰% رشد کرد.

نتیجه آزمایش: هرگز اهمیت سئو داخلی سایت را نادیده نگیرید و اول از همه سعی کنید ایرادات داخلی سایت را رفع نمایید.

جمع بندی
آزمایشاتی که در این مقاله مطالعه کردید توسط بزرگترین افراد صاحب نظر در سئو و بهینه سازی سایت در سطح جهان انجام شده بود که هر کدوم یک نکته آموزشی بسیار مفید برای مدیران سایتها داشت تا دریابند چه نکاتی برای سایتشان اهمیت دارد و باعث کسب رتبه های بالای گوگل می شود.

اگه شما هم بعد از مطالعه این مقاله سوالی در ذهنتان نقش بست یا می خواهید تجربه خودتان را با کاربران ما در میان بگذارید می توانید از فرم ارسال نظر استفاده کنید. مطمئن باشید نظرات شما و تبادل تجربه برای ما و تمامی دوستان مفید و کاربردی خواهد بود.

1.      طراحی سایت تهران

2.      طراحی سایت

3.      سئو سایت

4.      سئو

5.      طراحی وب سایت

1.      طراحی سایت فروشگاهی

2.      طراحی سایت تهران

3.      طراحی سایت

4.      سئو سایت

5.      طراحی وب سایت

6.      طراحی سایت شرکتی

7.      طراحی سایت فروشگاهی

8.      طراحی سایت تهران

9.      طراحی سایت

10.  سئو سایت

11.  طراحی وب سایت

12.  طراحی سایت شرکتی

13.  طراحی سایت فروشگاهی

14.  طراحی سایت تهران

15.  طراحی سایت

16.  سئو سایت

17.  طراحی وب سایت

18.  طراحی سایت شرکتی

10 نکته سنجش منابع انسانی

معیارهای منابع انسانی می تواند نقاط ضعف و قدرت یک شرکت را بر ملا کند و به شما اجازه میدهد تا متوجه شوید که کدام بخشها برای تقویت شدن نیاز به تمرکز دارند و روی کدام بخش را باید سرمایه گذاری نمایید. گاهی اوقات معیارهای منابع انسانی بوسیله ی افراد حرفه ای حاضر در تجارت نادیده گرفته می شوند، آنها تصور می کنند که تعامل و استفاده از کارکنان امری پیچیده و دشوار است.

سنجش منابع انسانی از طریق محاسبه ی هزینه ی دقیق بکارگیری هر یک از کارمندان جدید برای ارزیابی کسب و کار شما و ابداع استراتژی ها، ارزشمند است.

در این مقاله 10 نکته مفید سنجش نیروی انسانی و آنچه که آنها میتوانند در مورد شرکتتان به شما بگویند آمده است:

۱-هزینه ی هر استخدام

یکی از معیارهایی که معمولا در همه ی سازمان ها استفاده می شود. این پارامتر می تواند به شما بگوید که دقیقا هزینه ی استخدام یک کارمند جدید برای شرکت شما چقدر است.

۲- میزان غیبت

این پارامتر تعداد روزهای غیبت کارکنان و میزان رضایت آنها را به شما نشان می دهد.

۳-درآمد به ازای هر کارمند

این مولفه می تواند به شما بگوید که هر یک از کارکنان چه میزان درآمدی را برای شرکت شما بدست می آورند و چه نقشی در سودآوری سازمان شما ایفا می کنند.

۴- ارزش سود و مزایا

یک دید کلی و بررسی اجمالی در مورد اینکه بسته های مزایای شما (مانند حقوق، بیمه، پورانت ها و …) به ازای هر کارگر چقدر برای شما هزینه دارد.

۵- مدت زمان اشتغال

این پارامتر کمک میکند تا میانگین مدت زمانی که کارکنان با شرکت همکاری داشته اند مشخص شود.

۶-گردش مالی

این مولفه ها سرراست و آسان هستند و به شما یک دیدکلی نسبت به اینکه چه تعداد از کارکنان شما در یک سال مشخص شرکت را ترک می کنند، می دهد.

۷- میزان رضایت

یکی از دشوار ترین معیارهای قابل سنجش در منابع انسانی (HR) است که به شما نشان می دهد که کارکنان شما تا چه حد از شرایط کاری خود راضی هستند. رضایت بیشتر یک مفهوم انتزاعی است و تنها راه جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای مولفه های مدیریت نیروی انسانی، نظرسنجی می باشد.

۸- پاداش کارکنان

این مولفه، پاداشها و تشویقی های دریافتی کارکنان را در طی یک دوره ی خاص به محاسبه کرده و به شما نشان می دهد.

۹- هزینه های گردش مالی

این پارامترهای مدیریت منابع انسانی می تواند بسیاری از کارفرمایان را متعجب کند و نشان دهد که با هر از دست دادن یک کارمند چه مقدار بر مبنای هزینه های متفرقه، هزینه های عدم تصدی شغل، استخدام جدید و آموزش نیروی جدید هزینه خواهید کرد.

۱۰- زمان پر کردن جایگاه شغلی

این پارامتر کمک می کند بهره وری بخش مدیریت منابع انسانی شرکت برجسته شود و مدت زمانی تقریبی که نیاز است یک جایگاه شغلی در شرکت شما پر شود را مشخص می کند.

معیارها و مولفه های دیگر مدیریت منابع نیروی انسانی نیز وجود دارند که می تواند جنبه ها و موضوعات مختلفی که شرکت شما با آن سر و کار دارد را پوشش دهد. همانطور که در بالا اشاره شد سیستم های متعددی در مدیریت منابع انسانی وجود دارد که به کمک آن ها می توانید هر زمان که نیاز شد مولفه ها را پیگیری کنید و حداقل سرمایه گذاری برای یک چنین سیستمی از زمانی که شما شروع به استفاده از پارامترها و معیارهای مربوط به بخش نیروی انسانی آن کنید، خیلی زود به خزانه ی شما برمیگردد بخصوص زمانی که می دانید که بیشتر هزینه های شرکت شما در کدام بخش صرف می شود.

با ترکیب یک برنامه ریزی دقیق، تجزیه و تحلیل مناسب پارامترها و استراتژی موثر می توانید برای حرکت دادن شرکت خود به سوی آینده از این مولفه های مدیریت نیروی انسانی استفاده کنید.

.

منبع: مدیران گیلان

 تله‌ی اختلاف با همکاران

  • تاریخ انتشار 1395/05/05
  •  
  • .
  •  
  •  2837
  •  
  • .
  •  
  • گروه رازهای مدیریت کسب و کار

مدیریت اختلاف با همکاران سخت تر است، زیرا شما برخورد بیشتری با آن ها دارید. تفاوت مهم بین مدیریت اختلاف با همکاران و مدیریت اختلاف با مشتری ها این است که مشتری ها می آیند و می روند، اما همکاران همواره نزد شما هستند. همه ی مهارت هایی که در برخورد با مشتریان سخت گیر آموختید و به کار بردید در مورد همکاران نیز به کار ببرید، اما در برخورد با همکاران چند مهارت کوچک دیگر نیز نیاز دارید تا مواقعی که ارتباط با آن ها مشکل می شود از آن ها استفاده کنید.

ایجاد ارتباط خوب با همکار و بلد بودن راه های حل اختلاف باعث می شود که میزان تنش شما کاهش یابد و خدمات بهتری نیز به مشتری بدهید.

اتصال ضعیف در زنجیره

وقتی که مدیریت اختلافات بین همکاران ضعیف باشد یا اختلافی حل نشده باقی بماند، هم بر مشتریان و هم بر همکاران تأثیر ماندگاری می گذارد. کارمندان از اختلاف حل نشده رنج می برند، زیرا منبع ایجاد تنش است و مشتری ها نیز از آن رنج می برند، زیرا حلقه اتصال و ارتباط بین کارمندان را ضعیف می کند، بالطبع خدماتی که باید ارائه شود نیز ضعیف خواهد بود.

1.      سئو سایت

2.      طراحی وب سایت

3.      طراحی سایت شرکتی

4.      طراحی سایت فروشگاهی

5.      طراحی سایت تهران

6.      طراحی سایت

7.      سئو سایت

8.      طراحی وب سایت

9.      طراحی سایت شرکتی

10.  طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت تهران


چهار تله ی اختلاف

تله ی اول: جنگ برای حرف آخر:

منظور از این تله ی اختلاف جنگ لفظی است، این تله وقتی فعال می شود که همکار شما سخنی به شما می گوید که شما دوست ندارید و شما هم جوابی زننده تر و غیرمحترمانه تر به او می دهید. طرف مقابل ناراحت می شود و همین کار را با شما می کند و این بار سخن زشت تری به شما می گوید، شما از کوره درمی روید، حتی بدون اینکه متوجه شوید، صداها بالا می رود، خون ها به جوش می آید و مکالمه از کنترل خارج می شود.

سه روش برای در کنترل نگه داشتن مکالمه بین دو نفر

اگر شما در حین مکالمه با فردی متوجه شدید که موضوع دارد از کنترل خارج می شود، می توانید با استفاده از روش هایی خودتان را از مهلکه خارج کنید. وقتی متوجه شدید که شما و همکارتان در یک جنگ لفظی (برای حرف آخر) گیرکرده اید از روش های زیر استفاده کنید:

  1. اجازه دهید که همکار شما حرف آخر را بزند
    با اجازه دادن به همکار که حرف آخر را او بزند، مباحثه را پایان دهید. اگر شما بتوانید از حالت دفاعی خارج شوید، می توانید دیدگاه های او را بشنوید و درباره ی آن صحبت کنید و نظر خود را نیز ارائه دهید.

  2. قبل از جواب دادن از یک تا پنج بشمرید
    به جای اینکه اجازه دهید که مکالمه مانند توپ پینگ پونگ با سرعت بین شما و طرف مقابل تان ردوبدل شود، قبل از اینکه به سخنان همکار خود پاسخ دهید، ۵ دقیقه ساکت بمانید. این سکوت، زمان کافی به شما می دهد که مقابله به مثل را متوقف کنید و مانع از آن شوید که واکنشی منفی و غیرارادی مانند جیغ داشته باشید.

  3. با سخنان مناسب نشان دهید که او را درک می کنید
    وقتی که شما تسلسل یکی بدو کردن را (یک حرف شما بزنید و یک حرف طرف تان بزند) شکستید، با توضیحی که حاکی از هم دردی است به طرف مقابل تان بفهمانید که برای نظر او ارزش قائلید، حتی اگر با نظر او موافق نباشید.

تله ی دوم: گفتن اینکه همه چیز خوب است، درحالی که نیست

سر خود را در برف فروکردن و چیزی ندیدن و مسائل را ساده انگاشتن، یعنی اینکه شما می خواهید خود را قانع کنید که مشکلی وجود ندارد و اختلافی نیست. در این صورت شما در تله افتاده اید. شما در ظاهر نشان می دهید که از مقابله با این وضعیت اجتناب می کنید؛ اما در حقیقت اختلاف وجود دارد و هرلحظه ممکن است به انفجاری تبدیل منفجر شود. بالاخره اختلاف زمانی به سطح می رسد و ظاهر می شود که شما انتظارش را ندارید.

اگر شما ساده انگاری می کنید

اگر شما خود را در شرایطی یافتید که تمایل دارید این طور جلوه دهید که همه چیز سر جای خود و درست است، درحالی که این طور نیست، به مورد زیر توجه کنید:

فرض نکنید که اوضاع بهتر می شود

اگرچه امیدواری همیشه وجود دارد اما احتمال اینکه وقوع حادثه ای شرایط را به کلی عوض کند کم است، بنابراین هرچه زودتر خود را با شرایط واقعی وفق دهید زودتر می توانید مشکل را حل کنید.

اگر طرف مقابل ساده انگاری می کند برای حل مشکل موارد زیر را انجام دهید:

  1. سؤالات کلی مطرح کنید
    برای شروع سؤالاتی را مطرح کنید که شما را به عمق شرایط موجود رهنمون می شود. اگر مشکوک هستید که از اطلاعات مهمی غافل مانده اید، قدم بعدی را بردارید.

  2. سؤالات مشخصی مطرح کنید
    جزئیات را سؤال کنید. با جواب های مبهم و کلی قانع نشوید. یادتان باشد که اگر فردی موضوعی را مخفی می کند، قصد او این است که با اختلافات و کشمکش روبه رو نشود. نه این که صادق نیست. با ملایمت سخن گفتن و خودداری از گفتن کلماتی که به نظر می آید می خواهید او را محاکمه کنید، باعث می شوید که برای او رودررویی با شرایط آسان شود و مواردی که لازم است از آن ها اطلاع داشته باشید به شما بگوید.

  3. واکنش زیادی نشان ندهید
    با این فرض که فرد دیگر کار زیاد بدی نکرده است، بیشتر اختلافات فقط با گفت وگویی ساده قابل حل است. اگر واکنش شما این باشد که بالا و پایین بپرید یا مثل دیگ بخار از گوش های تان بخار بلند شود شرایط را برای آن فرد نامطمئن می کنید و باعث می شوید دفعه ی بعد که وضعیت مشکل تری پیش می آید چیزی به شما نگوید.

  4. با همکاری یکدیگر طرح عملیاتی جدیدی تهیه کنید
    زمانی که مسئله روشن شد و به اصطلاح روی میز قرار گرفت و درباره ی آن بحث شد، روش هایی برای حل مسئله به شکل دوجانبه پیدا کنید.

تله ی سوم: اجتناب از سخن گفتن درباره ی آن

مفهوم از این تله این است که با سکوت بر مشکلی که پیش روی ماست سرپوش بگذاریم. این عقب کشیدن، سیاستی است که مسئله را کمی (تا حد طول بازو) دور نگه می دارد و بدین ترتیب هرگز مستقیماً درباره ی آن صحبت نمی شود.

چهار روش برای برخورد با همکاری که کناره گیری می کند

مدیریت کردن تله ی اختلافات کار دشواری است، زیرا وقتی که فردی واقعاً قصد دارد از مسئله ای کناره گیری کند، کار زیادی نمی توان کرد. البته راه هایی برای صحبت با همکاری که کناره گیری می کند وجود دارد که به شما کمک می کند بهتر و مستقیم تر با این وضعیت برخورد کنید.
ما موارد زیر را پیشنهاد می کنیم:

  1. از اصرار و فشار اجتناب کنید
    اگر همکار شما کناره گیری می کند، از اینکه دنبالش بروید تا پاسخ مورد نیازتان را بگیرید خودداری کنید. هرچه بیشتر برای گرفتن پاسخ فشار بیاورید همکارتان بیشتر کناره گیری می کند و عقب می کشد.

  2. لحن سخنان شما باید ملایم باشد
    وقتی متوجه شدید که همکار شما کناره گیری می کند، لحن گفتارتان را از لحنی یاس آور به لحنی که حاکی از درک همکارتان است تغییر دهید. همکار شما حتما برای نپرداختن به موضوع دلیلی دارد. لحن ملایم اغلب می تواند راه را برای گفت وگو فراهم کند.

  3. نظر مشورتی همکار خود را جویا شوید
    وقتی که همکارتان کمی از حالت دفاعی خارج شد، از او سؤال کنید که اگر او به جای شما بود برای حل مشکل چه کار می کرد. با این عمل شما به آرامی به او سقلمه ای می زنید تا از حالت کناره گیری بیرون آید و به او کمک می شود تا به گرفتاری شما بیشتر توجه داشته باشد.

  4. محدوده ای زمانی تعیین کنید
    اگر مشکل پیش آمده همین الان قابل حل نیست با توافق او زمان و تاریخ را تعیین کنید تا بنشینید و مسئله را حل کنید.

تله ی چهارم: سبک و خوارکردن طرف مقابل

بی اعتبار کردن فرد دیگر با حملات لفظی منجر به اختلاف می شود. سبک کردن طرف مقابل روشی است که فرد با آن مخالفت خود را با کارها و سخنان همکارانش ابراز می کند. چون او از رویارویی با اختلاف می پرهیزد، درباره ی مشکل خود با شما سخن نمی گوید. به تدریج احساسات بازگو نشده ی او به عصبانیت و آزردگی تبدیل می شود و بالاخره به شکل حملات مستقیم به احساسات، افکار و کل شخصیت طرف مقابل خود را نشان می دهد.

سه روش برای نیافتادن در تله سبک و خوار کردن

اگر متوجه شدید که ارزیابی شما درمورد همکارتان منفی است، فراموش نکنید که شما مسئول این طرز تلقی نسبت به همکار خود هستید نه همکار شما. سرزنش کردن فرد دیگر برای وضعیت های بد و ناگواری که پیش می آید و شما مایل نیستید با آن روبه رو شوید هرگز هیچ مشکلی را حل نمی کند. اگر در مکالمه این شما هستید که آخرین کلام منفی را از طرف مقابل می شنوید، از دادن پاسخ منفی اکیداً بپرهیزید و سعی کنید به ریشه اختلاف که منجر به درگیری شده توجه کنید. اگر در شرایطی قرار گرفتید که همکار شما با سخنان خود شما را خوار و سبک کرده، اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. حالت دفاعی نگیرید
    دفاع از اتهاماتی که همکارتان به شما نسبت می دهد، هرگز مشکلی را حل نمی کند، زیرا به ریشه ی مسئله که موضوع از آنجا آب می خورد، نمی پردازد و شما مانند موش های آزمایشگاهی می شوید که روی یک دایره حرکت می کنند و هر چه می کوشند به جایی نمی رسند و فقط دور دایره می چرخند.

  2. علاقه مند شنیدن باشید
    اگرچه همکار شما غیرمستقیم حرف هایش را می زند و صریحاً منظور خود را بیان نمی کند، اما با همین حرف ها نیز پیامی منتقل می کند. سعی کنید به پیامی که در سخنان منفی همکارتان وجود دارد گوش بدهید و به آن توجه کنید.

  3. به ریشه اختلاف بپردازید
    از همکارتان بپرسید که آیا شما درگذشته عملی کرده اید که او ناراحت شده است.

پنج واقعیت اصلی

  1. وقتی روحیه ی افراد تغییر می کند میزان پذیرش آن ها نیز تغییر می کند
    میزان درک شما از دیگران بستگی به وضعیت روحی شما دارد. برای مثال، وقتی که شما عصبانی هستید، توجه شما به افرادی متمرکز می شود که شما را ناراحت می کنند و احتمالاً فضای کمی برای پرداختن به مسائل دیگران باقی می ماند (گاهی حتی هیچ فضایی باقی نمی ماند)؛ و زمانی که شما عصبانی هستید و فردی با شما صحبت می کند احتمالاً نمی توانید واقعاً به او گوش دهید یا نظر او را قبول کنید. برعکس این امر نیز صادق است. وقتی روحیه ی شما خوب است ظرفیت شما برای توجه کردن و پذیرفتن خیلی بیشتر می شود. منظور این است که وقتی همکارانتان روحیه شان بد است مسئولیت های خطیر به آن ها نسپارید، زیرا توجه و پذیرش آن ها در حد انتظار شما نیست.

  2. افراد گوناگون سبک کاری متفاوتی دارند
    بعضی ها بسیار دقیق و منظم اند و بعضی ها نامرتب و درهم وبرهم. سبک کاری همه ی ما یکسان نیست، بلکه متفاوت است و در نظر گرفتن این نکته به ما صبر بیشتری می دهد تا اعمال و افکار همکارمان را که شبیه ما نیست و متفاوت است بهتر درک کنیم. احترام به این تفاوت ها و درک آن ها باعث می شود که از بروز اختلافاتی که از سوء تفاهم ناشی می شود جلوگیری شود.

  3. افراد بیش از آن چه که نشان می دهند حساس هستند
    احساسات مردم خیلی بیشتر و عمیق تر ازآنچه خود معترف اند جریحه دار می شود. اغلب وقتی یک همکار با بی گناهی حرف می زند علیه آن جبهه گیری می شود. اگر به احساسات مردم توجه بیشتری داشته باشیم کمتر آن را جریحه دار می کنیم.

  4. ما بعضی ها را به بعضی دیگر ترجیح می دهیم
    انتظار نداشته باشید که تمام همکاران تان را به یک میزان دوست داشته باشید. با بعضی افراد خیلی سریع می توان ارتباط برقرار کرد و با برخی دیگر به سختی. جوهر وجودی آدم ها با هم فرق می کند. اغلب حل اختلاف بستگی به این دارد که چقدر به دیدگاه های همکارتان توجه می کنید و احترام می گذارید، نه اینکه چقدر او را دوست دارید.

  5. از جلد کتاب نمی توان فهمید که درباره ی چیست
    بعضی اوقات براساس نحوه ی حرف زدن، شکل ظاهری و اینکه یک همکار اهل کجاست نگرشی منفی در ذهن ما شکل می گیرد. اگر فردی را عمیق تر بشناسیم، اغلب متوجه می شویم که آن فرد شبیه آنچه که ما در ذهن خود از او ساخته ایم نیست. وقتی با سایر همکاران سروکار داریم باید مواظب باشیم که آنچه آن ها می نمایانند مانع از آن نشود که واقعیت وجود آن ها را نبینیم.

1.      سئو سایت

2.      طراحی وب سایت

طراحی سایت شرکتی

1.      طراحی وب سایت

طراحی سایت شرکتی

1.      طراحی سایت


تحقیقات بازار و شناخت بازار


    چگونه از فعالیت رقبا و رویدادهای بازار آگاه باشید

    مبنای تحقیقات موفق بازار و فعالیت رقبا ، تحلیل دقیق و ارائه پاسخ های صحیح به سوالات مناسب است .

    1. مشتری شما کیست

    در حال حاضر چه کسی محصولتان را می خرد؟ در گذشته چه کسی آن را می خرید؟ احتمال دارد در آینده چه کسی آن را بخرد؟ سن، سطح تحصیلات، درآمد، سلایق یا الگوهای مصرف فعلی، شغل و ساختار خانواده آن ها چگونه است؟ این ها مشخصات جمعیت شناختی مشتری است، یعنی عواملی که قابل مشاهده هستند و نقطه شروع همه تحقیقات بازار به شمار می آیند. همچنین باید مشخصات روانشناختی مشتریان را بدانید که شامل افکار، احساسات، ارزش ها، نگرش ها، علایق، نیازها، امیدها، رویاها، جاه طلبی ها و آرزوهای آن ها می شود.

    ۲. مشتری شما کجاست

    جغرافیا نیز در تعیین زمان و نحوه بازاریابی محصول یا خدمت مهم است. مشتری شهری یا روستایی است؟ در محله های ثروتمند سکونت دارد یا در مناطق متوسط؟
    اولین مغازه شیرینی فروشی دِبی فیلدز با شکست روبه رو شد. او که دانشی درباره بازاریابی خرده فروشی نداشت، مغازه اش را در یک خیابان فرعی و چند قدم دورتر از چهارراه اصلی افتتاح کرد که به ندرت کسی از آنجا عبور می کرد. در نتیجه هیچ کس به مغازه او نمی آمد و شیرینی های کمی می فروخت. وقتی دومین فروشگاه «میسیز فیلدز» را افتتاح کرد، اجاره بیشتری می پرداخت، اما مغازه اش در خیابان اصلی واقع شده بود. مردم مرتب مقابل مغازه اش در رفت وآمد بودند و نمی توانستند از شیرینی های خوشمزه پشت ویترین چشم پوشی کنند. خانم دبی فیلدز خیلی زود بیش از ۳۰۰ فروشگاه افتتاح کرد و ثروتی معادل ۵۰۰ میلیون دلار به دست آورد.

    ۳. مشتری چگونه خرید می کند

    سومین سوال مشخص می کند که مشتری معمولا محصول شما را از چه طریقی می خرد؛ پست مستقیم، عمده فروشی، خرده فروشی یا به صورت آنلاین؟
    به گفته ناپلئون هیل «هرگز سعی نکنید فطرت بشر را نقض کنید و پیروز شوید». منظور این است که بشر مخلوق عادت است. افراد عادت کرده اند به روشی خاص خرید کنند. تغییر عادت خرید محصول یا خدمت به روشی غیر از روش فعلی بسیار زمان بر است. البته همیشه استثنا وجود دارد. آمازون را در نظر بگیرید. مردان و زنان پرمشغله با مسئولیت های فراوان کاری و خانوادگی می توانند با سفارش محصول یا خدمت از آمازون، آن را سریع تر دریافت کنند تا اینکه در وقت آزاد بسیار محدود خود به فروشگاه بروند و آن محصول یا خدمت را حضوری بخرند.

    ۴. کاربرد محصول چیست مبنای تحقیقات موفق بازار تحلیل دقیق و ارائه پاسخ های صحیح به سوالات مناسب است

    سوال نهایی این است که: «این محصول به چه منظوری استفاده یا خریداری می شود؟» مشتری پس از خرید محصول یا خدمت می خواهد با آن چه کند؟ مشتریان خودِ محصولات و خدمات را نمی خرند، بلکه مزیت، تغییر، بهبود یا نتیجه ای را می خرند که گمان می کنند در نتیجه تصمیم خرید از آن بهره مند می شوند. باید به وضوح برای مشتری مشخص کنید که خرید محصول یا خدمت از شما، چه مزیتی به خرید از رقبا دارد.

    1.      طراحی سایت تهران

    2.      طراحی سایت

    3.      سئو سایت

    4.      سئو

    5.      طراحی وب سایت

    1.      طراحی سایت فروشگاهی

    طراحی سایت تهران