مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

10 نکته سنجش منابع انسانی

معیارهای منابع انسانی می تواند نقاط ضعف و قدرت یک شرکت را بر ملا کند و به شما اجازه میدهد تا متوجه شوید که کدام بخشها برای تقویت شدن نیاز به تمرکز دارند و روی کدام بخش را باید سرمایه گذاری نمایید. گاهی اوقات معیارهای منابع انسانی بوسیله ی افراد حرفه ای حاضر در تجارت نادیده گرفته می شوند، آنها تصور می کنند که تعامل و استفاده از کارکنان امری پیچیده و دشوار است.

سنجش منابع انسانی از طریق محاسبه ی هزینه ی دقیق بکارگیری هر یک از کارمندان جدید برای ارزیابی کسب و کار شما و ابداع استراتژی ها، ارزشمند است.

در این مقاله 10 نکته مفید سنجش نیروی انسانی و آنچه که آنها میتوانند در مورد شرکتتان به شما بگویند آمده است:

۱-هزینه ی هر استخدام

یکی از معیارهایی که معمولا در همه ی سازمان ها استفاده می شود. این پارامتر می تواند به شما بگوید که دقیقا هزینه ی استخدام یک کارمند جدید برای شرکت شما چقدر است.

۲- میزان غیبت

این پارامتر تعداد روزهای غیبت کارکنان و میزان رضایت آنها را به شما نشان می دهد.

۳-درآمد به ازای هر کارمند

این مولفه می تواند به شما بگوید که هر یک از کارکنان چه میزان درآمدی را برای شرکت شما بدست می آورند و چه نقشی در سودآوری سازمان شما ایفا می کنند.

۴- ارزش سود و مزایا

یک دید کلی و بررسی اجمالی در مورد اینکه بسته های مزایای شما (مانند حقوق، بیمه، پورانت ها و …) به ازای هر کارگر چقدر برای شما هزینه دارد.

۵- مدت زمان اشتغال

این پارامتر کمک میکند تا میانگین مدت زمانی که کارکنان با شرکت همکاری داشته اند مشخص شود.

۶-گردش مالی

این مولفه ها سرراست و آسان هستند و به شما یک دیدکلی نسبت به اینکه چه تعداد از کارکنان شما در یک سال مشخص شرکت را ترک می کنند، می دهد.

۷- میزان رضایت

یکی از دشوار ترین معیارهای قابل سنجش در منابع انسانی (HR) است که به شما نشان می دهد که کارکنان شما تا چه حد از شرایط کاری خود راضی هستند. رضایت بیشتر یک مفهوم انتزاعی است و تنها راه جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای مولفه های مدیریت نیروی انسانی، نظرسنجی می باشد.

۸- پاداش کارکنان

این مولفه، پاداشها و تشویقی های دریافتی کارکنان را در طی یک دوره ی خاص به محاسبه کرده و به شما نشان می دهد.

۹- هزینه های گردش مالی

این پارامترهای مدیریت منابع انسانی می تواند بسیاری از کارفرمایان را متعجب کند و نشان دهد که با هر از دست دادن یک کارمند چه مقدار بر مبنای هزینه های متفرقه، هزینه های عدم تصدی شغل، استخدام جدید و آموزش نیروی جدید هزینه خواهید کرد.

۱۰- زمان پر کردن جایگاه شغلی

این پارامتر کمک می کند بهره وری بخش مدیریت منابع انسانی شرکت برجسته شود و مدت زمانی تقریبی که نیاز است یک جایگاه شغلی در شرکت شما پر شود را مشخص می کند.

معیارها و مولفه های دیگر مدیریت منابع نیروی انسانی نیز وجود دارند که می تواند جنبه ها و موضوعات مختلفی که شرکت شما با آن سر و کار دارد را پوشش دهد. همانطور که در بالا اشاره شد سیستم های متعددی در مدیریت منابع انسانی وجود دارد که به کمک آن ها می توانید هر زمان که نیاز شد مولفه ها را پیگیری کنید و حداقل سرمایه گذاری برای یک چنین سیستمی از زمانی که شما شروع به استفاده از پارامترها و معیارهای مربوط به بخش نیروی انسانی آن کنید، خیلی زود به خزانه ی شما برمیگردد بخصوص زمانی که می دانید که بیشتر هزینه های شرکت شما در کدام بخش صرف می شود.

با ترکیب یک برنامه ریزی دقیق، تجزیه و تحلیل مناسب پارامترها و استراتژی موثر می توانید برای حرکت دادن شرکت خود به سوی آینده از این مولفه های مدیریت نیروی انسانی استفاده کنید.

.

منبع: مدیران گیلان

 تله‌ی اختلاف با همکاران

  • تاریخ انتشار 1395/05/05
  •  
  • .
  •  
  •  2837
  •  
  • .
  •  
  • گروه رازهای مدیریت کسب و کار

مدیریت اختلاف با همکاران سخت تر است، زیرا شما برخورد بیشتری با آن ها دارید. تفاوت مهم بین مدیریت اختلاف با همکاران و مدیریت اختلاف با مشتری ها این است که مشتری ها می آیند و می روند، اما همکاران همواره نزد شما هستند. همه ی مهارت هایی که در برخورد با مشتریان سخت گیر آموختید و به کار بردید در مورد همکاران نیز به کار ببرید، اما در برخورد با همکاران چند مهارت کوچک دیگر نیز نیاز دارید تا مواقعی که ارتباط با آن ها مشکل می شود از آن ها استفاده کنید.

ایجاد ارتباط خوب با همکار و بلد بودن راه های حل اختلاف باعث می شود که میزان تنش شما کاهش یابد و خدمات بهتری نیز به مشتری بدهید.

اتصال ضعیف در زنجیره

وقتی که مدیریت اختلافات بین همکاران ضعیف باشد یا اختلافی حل نشده باقی بماند، هم بر مشتریان و هم بر همکاران تأثیر ماندگاری می گذارد. کارمندان از اختلاف حل نشده رنج می برند، زیرا منبع ایجاد تنش است و مشتری ها نیز از آن رنج می برند، زیرا حلقه اتصال و ارتباط بین کارمندان را ضعیف می کند، بالطبع خدماتی که باید ارائه شود نیز ضعیف خواهد بود.

1.      سئو سایت

2.      طراحی وب سایت

3.      طراحی سایت شرکتی

4.      طراحی سایت فروشگاهی

5.      طراحی سایت تهران

6.      طراحی سایت

7.      سئو سایت

8.      طراحی وب سایت

9.      طراحی سایت شرکتی

10.  طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت تهران


چهار تله ی اختلاف

تله ی اول: جنگ برای حرف آخر:

منظور از این تله ی اختلاف جنگ لفظی است، این تله وقتی فعال می شود که همکار شما سخنی به شما می گوید که شما دوست ندارید و شما هم جوابی زننده تر و غیرمحترمانه تر به او می دهید. طرف مقابل ناراحت می شود و همین کار را با شما می کند و این بار سخن زشت تری به شما می گوید، شما از کوره درمی روید، حتی بدون اینکه متوجه شوید، صداها بالا می رود، خون ها به جوش می آید و مکالمه از کنترل خارج می شود.

سه روش برای در کنترل نگه داشتن مکالمه بین دو نفر

اگر شما در حین مکالمه با فردی متوجه شدید که موضوع دارد از کنترل خارج می شود، می توانید با استفاده از روش هایی خودتان را از مهلکه خارج کنید. وقتی متوجه شدید که شما و همکارتان در یک جنگ لفظی (برای حرف آخر) گیرکرده اید از روش های زیر استفاده کنید:

  1. اجازه دهید که همکار شما حرف آخر را بزند
    با اجازه دادن به همکار که حرف آخر را او بزند، مباحثه را پایان دهید. اگر شما بتوانید از حالت دفاعی خارج شوید، می توانید دیدگاه های او را بشنوید و درباره ی آن صحبت کنید و نظر خود را نیز ارائه دهید.

  2. قبل از جواب دادن از یک تا پنج بشمرید
    به جای اینکه اجازه دهید که مکالمه مانند توپ پینگ پونگ با سرعت بین شما و طرف مقابل تان ردوبدل شود، قبل از اینکه به سخنان همکار خود پاسخ دهید، ۵ دقیقه ساکت بمانید. این سکوت، زمان کافی به شما می دهد که مقابله به مثل را متوقف کنید و مانع از آن شوید که واکنشی منفی و غیرارادی مانند جیغ داشته باشید.

  3. با سخنان مناسب نشان دهید که او را درک می کنید
    وقتی که شما تسلسل یکی بدو کردن را (یک حرف شما بزنید و یک حرف طرف تان بزند) شکستید، با توضیحی که حاکی از هم دردی است به طرف مقابل تان بفهمانید که برای نظر او ارزش قائلید، حتی اگر با نظر او موافق نباشید.

تله ی دوم: گفتن اینکه همه چیز خوب است، درحالی که نیست

سر خود را در برف فروکردن و چیزی ندیدن و مسائل را ساده انگاشتن، یعنی اینکه شما می خواهید خود را قانع کنید که مشکلی وجود ندارد و اختلافی نیست. در این صورت شما در تله افتاده اید. شما در ظاهر نشان می دهید که از مقابله با این وضعیت اجتناب می کنید؛ اما در حقیقت اختلاف وجود دارد و هرلحظه ممکن است به انفجاری تبدیل منفجر شود. بالاخره اختلاف زمانی به سطح می رسد و ظاهر می شود که شما انتظارش را ندارید.

اگر شما ساده انگاری می کنید

اگر شما خود را در شرایطی یافتید که تمایل دارید این طور جلوه دهید که همه چیز سر جای خود و درست است، درحالی که این طور نیست، به مورد زیر توجه کنید:

فرض نکنید که اوضاع بهتر می شود

اگرچه امیدواری همیشه وجود دارد اما احتمال اینکه وقوع حادثه ای شرایط را به کلی عوض کند کم است، بنابراین هرچه زودتر خود را با شرایط واقعی وفق دهید زودتر می توانید مشکل را حل کنید.

اگر طرف مقابل ساده انگاری می کند برای حل مشکل موارد زیر را انجام دهید:

  1. سؤالات کلی مطرح کنید
    برای شروع سؤالاتی را مطرح کنید که شما را به عمق شرایط موجود رهنمون می شود. اگر مشکوک هستید که از اطلاعات مهمی غافل مانده اید، قدم بعدی را بردارید.

  2. سؤالات مشخصی مطرح کنید
    جزئیات را سؤال کنید. با جواب های مبهم و کلی قانع نشوید. یادتان باشد که اگر فردی موضوعی را مخفی می کند، قصد او این است که با اختلافات و کشمکش روبه رو نشود. نه این که صادق نیست. با ملایمت سخن گفتن و خودداری از گفتن کلماتی که به نظر می آید می خواهید او را محاکمه کنید، باعث می شوید که برای او رودررویی با شرایط آسان شود و مواردی که لازم است از آن ها اطلاع داشته باشید به شما بگوید.

  3. واکنش زیادی نشان ندهید
    با این فرض که فرد دیگر کار زیاد بدی نکرده است، بیشتر اختلافات فقط با گفت وگویی ساده قابل حل است. اگر واکنش شما این باشد که بالا و پایین بپرید یا مثل دیگ بخار از گوش های تان بخار بلند شود شرایط را برای آن فرد نامطمئن می کنید و باعث می شوید دفعه ی بعد که وضعیت مشکل تری پیش می آید چیزی به شما نگوید.

  4. با همکاری یکدیگر طرح عملیاتی جدیدی تهیه کنید
    زمانی که مسئله روشن شد و به اصطلاح روی میز قرار گرفت و درباره ی آن بحث شد، روش هایی برای حل مسئله به شکل دوجانبه پیدا کنید.

تله ی سوم: اجتناب از سخن گفتن درباره ی آن

مفهوم از این تله این است که با سکوت بر مشکلی که پیش روی ماست سرپوش بگذاریم. این عقب کشیدن، سیاستی است که مسئله را کمی (تا حد طول بازو) دور نگه می دارد و بدین ترتیب هرگز مستقیماً درباره ی آن صحبت نمی شود.

چهار روش برای برخورد با همکاری که کناره گیری می کند

مدیریت کردن تله ی اختلافات کار دشواری است، زیرا وقتی که فردی واقعاً قصد دارد از مسئله ای کناره گیری کند، کار زیادی نمی توان کرد. البته راه هایی برای صحبت با همکاری که کناره گیری می کند وجود دارد که به شما کمک می کند بهتر و مستقیم تر با این وضعیت برخورد کنید.
ما موارد زیر را پیشنهاد می کنیم:

  1. از اصرار و فشار اجتناب کنید
    اگر همکار شما کناره گیری می کند، از اینکه دنبالش بروید تا پاسخ مورد نیازتان را بگیرید خودداری کنید. هرچه بیشتر برای گرفتن پاسخ فشار بیاورید همکارتان بیشتر کناره گیری می کند و عقب می کشد.

  2. لحن سخنان شما باید ملایم باشد
    وقتی متوجه شدید که همکار شما کناره گیری می کند، لحن گفتارتان را از لحنی یاس آور به لحنی که حاکی از درک همکارتان است تغییر دهید. همکار شما حتما برای نپرداختن به موضوع دلیلی دارد. لحن ملایم اغلب می تواند راه را برای گفت وگو فراهم کند.

  3. نظر مشورتی همکار خود را جویا شوید
    وقتی که همکارتان کمی از حالت دفاعی خارج شد، از او سؤال کنید که اگر او به جای شما بود برای حل مشکل چه کار می کرد. با این عمل شما به آرامی به او سقلمه ای می زنید تا از حالت کناره گیری بیرون آید و به او کمک می شود تا به گرفتاری شما بیشتر توجه داشته باشد.

  4. محدوده ای زمانی تعیین کنید
    اگر مشکل پیش آمده همین الان قابل حل نیست با توافق او زمان و تاریخ را تعیین کنید تا بنشینید و مسئله را حل کنید.

تله ی چهارم: سبک و خوارکردن طرف مقابل

بی اعتبار کردن فرد دیگر با حملات لفظی منجر به اختلاف می شود. سبک کردن طرف مقابل روشی است که فرد با آن مخالفت خود را با کارها و سخنان همکارانش ابراز می کند. چون او از رویارویی با اختلاف می پرهیزد، درباره ی مشکل خود با شما سخن نمی گوید. به تدریج احساسات بازگو نشده ی او به عصبانیت و آزردگی تبدیل می شود و بالاخره به شکل حملات مستقیم به احساسات، افکار و کل شخصیت طرف مقابل خود را نشان می دهد.

سه روش برای نیافتادن در تله سبک و خوار کردن

اگر متوجه شدید که ارزیابی شما درمورد همکارتان منفی است، فراموش نکنید که شما مسئول این طرز تلقی نسبت به همکار خود هستید نه همکار شما. سرزنش کردن فرد دیگر برای وضعیت های بد و ناگواری که پیش می آید و شما مایل نیستید با آن روبه رو شوید هرگز هیچ مشکلی را حل نمی کند. اگر در مکالمه این شما هستید که آخرین کلام منفی را از طرف مقابل می شنوید، از دادن پاسخ منفی اکیداً بپرهیزید و سعی کنید به ریشه اختلاف که منجر به درگیری شده توجه کنید. اگر در شرایطی قرار گرفتید که همکار شما با سخنان خود شما را خوار و سبک کرده، اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. حالت دفاعی نگیرید
    دفاع از اتهاماتی که همکارتان به شما نسبت می دهد، هرگز مشکلی را حل نمی کند، زیرا به ریشه ی مسئله که موضوع از آنجا آب می خورد، نمی پردازد و شما مانند موش های آزمایشگاهی می شوید که روی یک دایره حرکت می کنند و هر چه می کوشند به جایی نمی رسند و فقط دور دایره می چرخند.

  2. علاقه مند شنیدن باشید
    اگرچه همکار شما غیرمستقیم حرف هایش را می زند و صریحاً منظور خود را بیان نمی کند، اما با همین حرف ها نیز پیامی منتقل می کند. سعی کنید به پیامی که در سخنان منفی همکارتان وجود دارد گوش بدهید و به آن توجه کنید.

  3. به ریشه اختلاف بپردازید
    از همکارتان بپرسید که آیا شما درگذشته عملی کرده اید که او ناراحت شده است.

پنج واقعیت اصلی

  1. وقتی روحیه ی افراد تغییر می کند میزان پذیرش آن ها نیز تغییر می کند
    میزان درک شما از دیگران بستگی به وضعیت روحی شما دارد. برای مثال، وقتی که شما عصبانی هستید، توجه شما به افرادی متمرکز می شود که شما را ناراحت می کنند و احتمالاً فضای کمی برای پرداختن به مسائل دیگران باقی می ماند (گاهی حتی هیچ فضایی باقی نمی ماند)؛ و زمانی که شما عصبانی هستید و فردی با شما صحبت می کند احتمالاً نمی توانید واقعاً به او گوش دهید یا نظر او را قبول کنید. برعکس این امر نیز صادق است. وقتی روحیه ی شما خوب است ظرفیت شما برای توجه کردن و پذیرفتن خیلی بیشتر می شود. منظور این است که وقتی همکارانتان روحیه شان بد است مسئولیت های خطیر به آن ها نسپارید، زیرا توجه و پذیرش آن ها در حد انتظار شما نیست.

  2. افراد گوناگون سبک کاری متفاوتی دارند
    بعضی ها بسیار دقیق و منظم اند و بعضی ها نامرتب و درهم وبرهم. سبک کاری همه ی ما یکسان نیست، بلکه متفاوت است و در نظر گرفتن این نکته به ما صبر بیشتری می دهد تا اعمال و افکار همکارمان را که شبیه ما نیست و متفاوت است بهتر درک کنیم. احترام به این تفاوت ها و درک آن ها باعث می شود که از بروز اختلافاتی که از سوء تفاهم ناشی می شود جلوگیری شود.

  3. افراد بیش از آن چه که نشان می دهند حساس هستند
    احساسات مردم خیلی بیشتر و عمیق تر ازآنچه خود معترف اند جریحه دار می شود. اغلب وقتی یک همکار با بی گناهی حرف می زند علیه آن جبهه گیری می شود. اگر به احساسات مردم توجه بیشتری داشته باشیم کمتر آن را جریحه دار می کنیم.

  4. ما بعضی ها را به بعضی دیگر ترجیح می دهیم
    انتظار نداشته باشید که تمام همکاران تان را به یک میزان دوست داشته باشید. با بعضی افراد خیلی سریع می توان ارتباط برقرار کرد و با برخی دیگر به سختی. جوهر وجودی آدم ها با هم فرق می کند. اغلب حل اختلاف بستگی به این دارد که چقدر به دیدگاه های همکارتان توجه می کنید و احترام می گذارید، نه اینکه چقدر او را دوست دارید.

  5. از جلد کتاب نمی توان فهمید که درباره ی چیست
    بعضی اوقات براساس نحوه ی حرف زدن، شکل ظاهری و اینکه یک همکار اهل کجاست نگرشی منفی در ذهن ما شکل می گیرد. اگر فردی را عمیق تر بشناسیم، اغلب متوجه می شویم که آن فرد شبیه آنچه که ما در ذهن خود از او ساخته ایم نیست. وقتی با سایر همکاران سروکار داریم باید مواظب باشیم که آنچه آن ها می نمایانند مانع از آن نشود که واقعیت وجود آن ها را نبینیم.

1.      سئو سایت

2.      طراحی وب سایت

طراحی سایت شرکتی

1.      طراحی وب سایت

طراحی سایت شرکتی

1.      طراحی سایت


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد