مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

آزمایش های اصولی برای سئو

همه کسایی که سایت یا فروشگاه اینترنتی دارند هدفشان رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل است،که اصلا کار ساده ایی نیست. چون گوگل به هیچ عنوان طرح و برنامه های رتبه بندی خود را به صورت واضح مشخص نمی کند. اما اصلا نگران نباشد چون افراد حرفه ایی در این زمینه هستند که با روش ها و تکنیک های منحصر به فردشان از اسرار سئو گوگل پرده برداری میکنند. برای درک بهتر این مطلب در ادامه با ما همراه باشید.

آزمایش اول : تکنیک آسمان خراش و تاثیر گذاری اون در سئو
برایان دین Brian Dean از سایت معروف Backlinko تکنیکی به نام آسمان خراش Skyscraper ابداع کرد که با استفاده از این تکنیک میشه خیلی خوب نتیجه گرفت به خصوص در کلمات پر سرچ و دارای رقابت زیاد.

تکنیک آسمان خراش Skyscraper چیه ؟
این تکنیک میگه اگر میخواهید روی کلمه پر رقابتی گوگل شما رو در صفحه اول نمایش بده, اول باید ببینید در حال حاضر چه سایتهایی در صفحه اول هستند.بعد مطالب اونها رو بررسی کنید و مطلبی در سایت خودتون بنویسید که از تمام رقبا طولانی تر و جامع تر باشه و تمامی جوانب کلمه کلیدی مورد نظر شما رو پوشش بده.(یعنی اگه میخواهید دیده بشید باید برجی بسازید که از باقی برج ها بلندتر و شیک تر باشه)
استفاده از این تکنیک باعث میشه سایت های زیادی به عنوان مرجع به شما لینک بدن و گوگل هم محتوای شما رو به عنوان مرجع تشخیص میده و شما رو در نتایج میاره بالا.
تذکر : متاسفانه مدیران سایتهای ایرانی علاقه چندانی ندارند به سایتهای فارسی به عنوان مرجع لینک بدین و تموم لینک های مقالات میره به ویکیپدیا و همین باعث شده سایت Wikipedia روی تمامی کلمات بالا باشه و رتبه خوبی داشته باشه

نتیجه این آزمایش : استفاده از تکنیک آسمان خراش باعث موفقیت 11 درصدی در وضعیت کلی سئو سایت و افزایش 110% ترافیک ورودی سایت روی کلمه کلیدی مورد نظر شده.

آزمایش دوم : گرفتن بک لینک از صفحاتی که لینک خروجی زیادی دارند تاثیری نداره
یکی از سئو کارهای معروف استرالیا به نام دن پتروویچ Dan Petrovic که دلنوشته های خودش رو در سایت Dejan SEO منتشر میکنه آزمایش جالبی روی بک لینک انجام داده.
یک باور بین سئو کارهای وجود داره که اگر سایتی زیاد لینک خروجی به جاهای مختلف داشته باشه تاثیر لینکها کم میشه.
برای انجام این آزمایش آقای پتروویچ 2 سایت مختلف ایجاد کرد و یک ماه فرصت داد که این سایتها روی کلمات مختلف رتبه بگیرن و در نتایج دیده بشن.
سپس به یکی از سایتها از یک سایت با اتوریتی 70 بک لینک داد (تعداد بسیار زیادی لینک خروجی در این سایت وجود داشت) و بعد از چند روز سایت از رتبه 70 به رتبه 3 رسید ولی سایتی که لینک نداشت هیچ تغییر رتبه ای نداشت.

نتیجه این آزمایش : گرفتن بک لینک از سایتهایی که اتوریتی بالایی دارند در هر صورت تاثیر خوبی داره حتی اگه تعداد لینک های خروجی سایت لینک دهنده زیاد باشه


آزمایش سوم : تجربه صفحه اول گوگل بدون ساخت لینک
معمولا سئو کارهای بلک هت blackhat یا اون دسته از سئو کارها که سعی میکنن با روش هایی خلاف قوانین گوگل, سایتها رو به نتیجه برسونن همیشه گمنام و ناشناخته هستند اما آقای متیو وودوارد Matthew Woodward یکی از بلک هت کارهای درجه یک دنیاست که تجربیات بسیار جالبی روی سایتهای مختلف داره.
ایشون وقتی در سال 2012 اولین بلاگش رو راه اندازی میکرد تصمیم گرفت هیچ بک لینکی ایجاد نکنه !
اما چرا ؟ مگه سایت بدون بک لینک رتبه میگیره ؟

در جواب این سوال هدف آقای وودوارد این بود که ببینه آیا مطالب مفید و کاربردی میتونن خودشون رتبه بگیرن بدون اینکه تلاش کنیم با ساختن لینک بیاریمشون بالا.
برای این کار ایشون تعداد زیادی ویدئو و مقالات آموزشی جامع و کاربردی منتشر کرد و صبر کرد تا نتیجه رو ببینه.
و نتیجه چی شد ؟ سایت ایشون بعد از چند ماه بیش از 9.600 بک لینک بصورت طبیعی از 655 دامنه مختلف بدست آورد و به کمک همینها تونست روی خیلی سرچ ها در صفحه اول گوگل قرار بگیره و همه این موفقیت ها رو مدیون مطالب مفیدش بود بدون ساختن حتی یک بک لینک

آزمایش چهارم : تاثیر لینک های داخلی رو هرگز نادیده نگیرید
یکی از سئوکارها به نام Bill Sebald مدتی رو درگیر میزان تاثیر و قدرت لینک های داخلی در سایتش بود و آزمایشی رو برای این کار انجام داد.در زمان انجام این آزمایش سایتش روی کلمه Philadelphia SEO company رتبه 11 گوگل رو داشت (جهت آشنایی دوستان مبتدی توضیح بدم که رتبه 11 یعنی رتبه اول از صفحه دوم نتایج گوگل چون هر صفحه 10 نتیجه رو نشون میده)

در مرحله اول : از یک صفحه مهم سایت که رتبه خوبی داشت با کلمه کلیدی به صفحه اصلی سایت لینک داد.
نتیجه : سایت از رتبه 11 به 10 رسید (آخرین نتیجه صفحه اول).
در مرحله دوم : در تمامی صفحات سایتش با کلمه کلیدی به صفحه اصلی سایتش لینک داد.
نتیجه : سایت از رتبه 10 به 12 سقوط کرد.
در مرحله سوم : در تمامی صفحات سایتش با کلمه کلیدی به صفحات مهم سایتش لینک داد.
نتیجه : سایت از رتبه 12 به 9 رسید.

نتیجه کلی : ایجاد لینک داخلی بین صفحات مهم سایت باعث بهبود رتبه کلی سایت میشهاً بخوانی


آزمایش پنجم : گوگل طول نمایش تایتل رو به پیکس اندازه میگیره نه کاراکتر!
اگه مقداری با تولید محتوا و اصول نوشتن مطالب سایت آشنا باشید حتما بارها شنیدید که برای عنوان مطالب باید محدودیت بین 65 تا 70 کاراکتر رو رعایت کنید و اگر طولانی تر از این بنویسید گوگل کاراکترهای اضافی رو پاک میکنه و .... نشون میده.اما بارها پیش اومده عناوینی کمتر از این محدودیت هم در صفحه نتایج بصورت نصفه نمایش داده میشن و گاهی عناوین طولانی تر هم بصورت کامل نمایش داده میشن :\

همین مساله باعث شد که آقای Bill Hartzer به فکر انجام دادن آزمایشی بیافته. ایشون مقالاتی در سایتش ایجاد کرد که شامل مجموعی از حروف و اعداد بدون چیدمان و مفهوم بود ولی 95 کاراکتر طول داشت و در کمال تعجب این عنوان به صورت کامل در صفحه نتایج نمایش داده شد. در مرحله بعد مشخص شد گوگل برای سنجش بلندی عنوان مقالات از واحد Pixel استفاده میکنه و تعداد کاراکتر ها چندان مهم نیست.

نتیجه آزمایش : تایتل Title یا عنوان مقالات در گوگل میتونه تا 512 پیکسل طول داشته باشه و بصورت کامل هم نمایش داده میشه

همه کسایی که سایت یا فروشگاه اینترنتی دارند هدفشان رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل است،که اصلا کار ساده ایی نیست. چون گوگل به هیچ عنوان طرح و برنامه های رتبه بندی خود را به صورت واضح مشخص نمی کند. اما اصلا نگران نباشد چون افراد حرفه ایی در این زمینه هستند که با روش ها و تکنیک های منحصر به فردشان از اسرار سئو گوگل پرده برداری میکنند. برای درک بهتر این مطلب در ادامه با ما همراه باشید.

آزمایش ششم: اگر بک لینکهای باکیفیت خود را دیزآوو کنید کارتان تمام است!
یکی از مشکلاتی که بسیاری از مدیران سایتها درگیر آن هستند این است که بعد از چند سال فعالیت تعداد زیادی بک لینک بی ارزش و اسپم رای سایتشان ساخته می شود که ممکن است این لینکها را خبرخوانها و سایتهای کپی کار ساخته باشند و یا توسط سایتهای رقبا برای ایجاد لینکهای اسپم و آسیب به سئو سایت رقیب ایجاد شده باشند.
برای اینکه تاثیر لینکهای ضعیف و اسپم که باعث افت رتبه سایت می شوند را از بین ببریم از ابزاری به نام Disavow در وبمستر تولز گوگل استفاده می کنیم و با این روش لینکهای ضعیف را به گوگل گزارش می کنیم تا آنها را در نظر نگیرد. گرچه برخی از سایت های معتبر و سئوکارها بارها اعلام کردند که دیگر نیازی به استفاده از این ابزار نیست و گوگل لینکهای اسپم را تشخیص داده و ارزش آنها را نادیده می گیرد.

اما یک سوال اینجا پیش می آید:
اگه لینکهای مفید و خوب سایت رو دیزآوو کنیم چه اتفاقی رخ می دهد؟
آیا این اشتباه قابل جبران است و لینکهای دیزآوو شده قابل بازگشت هستند؟

برای پیدا کردن جواب این سوالها یکی از اساتید سئو به نام Cyrus Shepard از MOZ یک آزمایش فوق العاده و خطرناک روی سایت شخصی خود انجام داد. او تمامی ۳۵۰۰۰ بک لینکی را که برای سایت خودش وجود داشت و در پنل Webmaster tools قرار گرفته بود دیزآوو کرد. بسیاری از این لینکها رنک دار و قدرتمند بودند و سایت ایشان به واسطه این بک لینکها رتبه های خوبی روی کلمات مختلف داشت.
بعد از دیزآوو، بازدید سایت او به کمتر از نصف کاهش پیدا کرد و رتبه های زیادی را از دست داد تا جایی که مجبور شد فایل دیزآوو رو حذف کند. اما تاثیر این کار چه بود؟
حتی بعد از حذف کردن فایل دیزآوو باز هم تاثیری در رتبه های سایتش مشاهده نکرد و ترافیک ورودیش تغییری نکرد.

نتیجه آزمایش: Disavow کردن لینکها بسیار خطرناک است و اگر لینکهای خوب سایت تان را اشتباهاً دیزآوو کنید تاثیر آنها را به طور کلی از بین می برید و احتمالا هرگز دیگه نمی توانید مجدداً از قدرت آنها استفاده کنید.

آزمایش هفتم: هواپیما ربایی عجیب در سئو
بسیاری از افراد خبره و شناخته شده در حوزه های کاری و تخصصی مختلف، وبسایت شخصی با نام خود دارند. ولی آیا می شود سایت خود را روی اسم افراد معروف دیگری در گوگل بالا بیاوریم!؟
اگه این کار شدنی باشد سوء استفاده های زیادی از نام افراد یا شرکت ها صورت خواهد گرفت
در هر صورت باید بدونید که این کار امکان پذیر است و اتفاقا برای یکی از معروف ترین غول های سئو جهان نیز اتفاق افتاد. به این کار Hijacking گفته می شوند که برای هواپیمارباها به کار برده می شود و مفهوم کلی آن این است که کنترل چیزی را در دست خود بگیریم.

خوب ببینیم داستان بزرگترین هواپیما ربایی تاریخ سئو چی بوده :
آقای پتروویچ-که آزمایش شماره ۲ را هم ایشان انجام دادند- در یک اقدام جنجالی سعی کرد روی اسم Rand Fishkin رتبه یک گوگل را کسب کند و در کمال تعجب موفق به این کار شد! Rand Fishkin موسس یکی از بزرگترین شرکت های سئو جهان با نام MOZ هستند که مقالات و مطالب آموزشی بسیار مفیدی در مورد سئو منتشر کردند و همچنین بعد از اینکه گوگل دیگه از پیج رنک حمایت نکرد او از اتوریتی Authority به عنوان یک معیار جایگزین برای سنجش میزان اعتبار سایتها رونمایی کرد.

اما آقای پتروویچ سعی کرد روی سرچ اسم این فرد رتبه یک را بگیرد (این کار فوق العاده سخت و شاید نشدنی به نظر آید چون ایشان فوق العاده شناخته شده است و نمیشه به راحتی اسمش را hijack کرد).

آزمایش سئو: آقای پتروویچ با کمک روش های زیر توانست جای آقای فیشکین را بگیرد:
- مطالب سایت ایشون را بصورت کامل در سایت خودش کپی کرد و لینکهای قوی برایشان ساخت.
- مطالب سایت را در شبکه های اجتماعی توسط اینفلوئنسرها منتشر کرد.
- در سایت اصلی تگ کنونیکال وجود نداشت و ایشون از این نقص برای رتبه گرفتن سایت خودش استفاده کرد.

توضیح: آقای پتروویچ ساکن استرالیا هستند و با این روشها توانستند در سرچ هایی که از داخل استرالیا انجام می شد روی اسم Rand Fishkin رتبه اول گوگل را کسب کند.

نتیجه کلی: حملات Hijacking می توانند باعث سوء استفاده خطرناکی از اسم و برند شما شده و باید همیشه مراقب این اتفاق باشید.

آزمایش هشتم: لایک و share فیسبوک اهمیتی در سئو ندارد.
بسیاری از سئوکارها اعتقاد دارند که social signal یا همون لایک و به اشتراک گذاشته شدن مطالب در شبکه های اجتماعی در سئو تاثیر دارد و باعث کسب نتایج بهتر خواهد شد. برای پیدا کردن جواب این سوال آقای Eric Enge آزمایشی ترتیب داد تا بتواند بررسی کند لایک و share فیسبوک چقدر روی میزان ایندکس شدن و رتبه سایتها تاثیر گذار است. او برای این آزمایش ۶ صفحه مختلف در ۳ سایت منتشر کرد بدون اینکه هیچ لینکی به این صفحات از بیرون وجود داشته باشد. یعنی فقط افرادی که لینک مستقیم مطالب را داشتند می توانستند واردش شده و هیچ لینک داخلی و بک لینکی از هیچ جا برای آن مطالب ایجاد نشد پس خزنده های گوگل هم راهی برای دسترسی به این صفحات نداشتند.

در مرحله اول: برای هر کدام از این صفحات نزدیک به ۸۰۰ لایک از طریق فیسبوک ایجاد شد و افراد تک تک این صفحات را لایک کردند که در نتیجه این صفحات حتی در گوگل ایندکس هم نشدن.
در مرحله دوم: همان صفحات این بار ۸۰۰ بار توسط افراد مختلف در فیسبوک Share شدند و این بار هم بعد از یک هفته هیچ کدام از این صفحات در گوگل ایندکس نشده بودند.

نتیجه کلی: لایک و share فیسبوک به تنهایی هیچ تاثیری در ایندکس شدن و رتبه گرفتن سایتها ندارد.

آزمایش نهم: آیا گوگل به حروف بزرگ و کوچک حساس است؟
شاید این سوال برای خیلی از ما پیش بیاید که آیا حروف بزرگ و کوچک و حتی قرار دادن نیم فاصله از نظر گوگل فرق دارد یا خیر؟ در جواب باید بدانید که بله؛ این موارد از نظر گوگل با هم فرق دارند و برای هر کدام نتایج متفاوتی نمایش داده می شود. برای درستی این ادعا آقای Jason Noel آزمایشی انجام داد و نام یک پارک را با حروف بزرگ و کوچک در گوگل سرچ کرد و برای سرچ با حروف بزرگ ۴۱٫۴۰۰ نتیجه و برای سرچ با حروف کوچک ۱۵٫۳۰۰ نتیجه در گوگل مشاهده کرد.

نتیجه آزمایش: در بسیاری از مواقع گوگل بین حروف بزرگ و کوچک و فاصله و نیم فاصله بین حروف فرق گذاشته و بهتر است در هنگام استفاده از کلمات به این نکته توجه کنید.

آزمایش دهم: سئو داخلی سایت چقدر می تواند موثر باشد؟
می دانیم که سئو هر سایت از دو بخش کلی تشکیل شده است:
- سئو داخلی سایت OnPage SEO
- سئو خارجی سایت OffPage SEO

که هر کدوم از این بخشها برای خود چندین زیر مجموعه دارند که پروسه بهینه سازی سایت روی مجموعه این موارد انجام می شود تا سایت را به نتایج مطلوب در گوگل برساند. بعضی از سئوکارها اعتقاد دارند که سئو داخلی سایت زیاد اهمیت نداشته و فقط با ساخت بک لینک می توان هر سایتی را در گوگل رتبه داد.


نیل پتل Niel Patel یکی از افرادی بود که برای اثبات این ادعا آزمایشی را انجام داد. نیل پروژه ای برای افزایش ترافیک سایت TechCrunch که یکی از معروف ترین سایت های فناوری اطلاعات است در نظر گرفت و هدفش افزایش ترافیک ورودی این سایت بود که چالش بزرگی برای او ایجاد کرد. برای رسیدن به موفقیت در این پروژه قبل از اینکه نیل به سراغ ساخت بک لینک و استفاده از شبکه های اجتماعی برود سعی کرد ایرادات زیر را در ساختار سایت رفع کند:
- مطالب تکراری Duplicate Content سایت را ویراش و ایرادات را رفع کرد.
- یک سایت مپ اصولی و دقیق ایجاد و در وبمستر تولز ثبت کرد.
- بین صفحات سایت لینک داخلی ایجاد کرد و بخش مقالات مشابه را به انتهای مقالات فعلی سایت اضافه کرد.
- تراکم کلمات کلیدی را در صفحات بهبود داد.
- برای تصاویر مطالب از متن جایگزین یا alt استفاده کرد و کلمات کلیدی را در آنها به کار برد.
- نام برند سایت را در مقالات به صفحه اصلی سایت لینک کرد.

با انجام دادن این کارها ترافیک ورودی سایت از گوگل دو برابر رشد داشت و ترافیک کلی سایت هم ۳۰% رشد کرد.

نتیجه آزمایش: هرگز اهمیت سئو داخلی سایت را نادیده نگیرید و اول از همه سعی کنید ایرادات داخلی سایت را رفع نمایید.

جمع بندی
آزمایشاتی که در این مقاله مطالعه کردید توسط بزرگترین افراد صاحب نظر در سئو و بهینه سازی سایت در سطح جهان انجام شده بود که هر کدوم یک نکته آموزشی بسیار مفید برای مدیران سایتها داشت تا دریابند چه نکاتی برای سایتشان اهمیت دارد و باعث کسب رتبه های بالای گوگل می شود.

اگه شما هم بعد از مطالعه این مقاله سوالی در ذهنتان نقش بست یا می خواهید تجربه خودتان را با کاربران ما در میان بگذارید می توانید از فرم ارسال نظر استفاده کنید. مطمئن باشید نظرات شما و تبادل تجربه برای ما و تمامی دوستان مفید و کاربردی خواهد بود.

1.      طراحی سایت تهران

2.      طراحی سایت

3.      سئو سایت

4.      سئو

5.      طراحی وب سایت

1.      طراحی سایت فروشگاهی

2.      طراحی سایت تهران

3.      طراحی سایت

4.      سئو سایت

5.      طراحی وب سایت

6.      طراحی سایت شرکتی

7.      طراحی سایت فروشگاهی

8.      طراحی سایت تهران

9.      طراحی سایت

10.  سئو سایت

11.  طراحی وب سایت

12.  طراحی سایت شرکتی

13.  طراحی سایت فروشگاهی

14.  طراحی سایت تهران

15.  طراحی سایت

16.  سئو سایت

17.  طراحی وب سایت

18.  طراحی سایت شرکتی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد