مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله تکنولوژیک

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

لایه ی جلسه(Session Layer) و لایه نمایش (Presentation Layer) در دوربین مداربسته

لایه ی جلسه(Session Layer)


پروتکل های پنجمین لایه ی مدل OSI، یعنی لایه ی جلسه (Session Layer) وظیفه ی ایجاد و برقراری ارتباطی مطمئن و پایدار بین دو گره عضو شبکه را بر عهده دارند. واژه ی جلسه (Session) به ارتباطی پایدار، مداوم و دو طرفه اشاره دارد که برای تبادل اطلاعات از آن استفاده می شود. این واژه پیش از این برای ارتباط بین پایانه و رایانه ی بزرگ (Mainframe) به کار می رفت. پایانه (Terminal) دستگاهی با قدرت پردازش و فضای ذخیره سازی پایین است که برای تأمین نرم افزارها و خدمت های پردازشی خود به یک میزبان وابسته است. امروزه واژه ی جلسه افزون بر مفاهیم بالا، به ارتباطات بین مشتری از دور و خدمتگزار دسترسی و همچنین به ارتباطات بین مرورگر وب رایانه ی مشتری و خدمتگزار وب نیز گفته می شود.دوربین مدار بسته

برقراری ارتباط پایدار و قابل اطمینان در مدت جلسه، حفظ امنیت ارتباط، همزمان سازی مکالمه ی دو گره، تعیین زمان قطع ارتباط، تشخیص این که آیا اطلاعات قابل تبادل باید دوباره ارسال شوند یا خیر و پایان دادن به ارتباط، از جمله وظایف لایه ی جلسه می باشند. خدمت های لایه ی جلسه با تشخیص مدت زمان مورد نیاز برای برقراری ارتباط و این که کدام گره ابتدا اقدام به برقراری ارتباط کرده است، زمان برقراری ارتباط را تعیین می کنند.  در نهایت لایه ی جلسه وظیفه ی شناسایی و مدیریت اعضای جلسه و اطمینان از دارای مجوز بودن آنها را بر عهده دارد.

برای نمونه زمانی که کاربر برای متصل شدن به ISP اقدام می کند، خدمت های لایه ی جلسه ی رایانه ی کاربر و رایانه ی خدمتگزار ISP، اقدام به برقراری ارتباط می کنند. در این میان اگر به طور تصادفی کابل شبکه از اتصال دیواری جدا شود، پروتکل های لایه ی شبکه ی رایانه ی کاربر قطعی ارتباط را تشخیص داده و اقدام به برقراری مجدد ارتباط می کنند. اگر پس از مدت زمان خاصی تلاش برای برقرای ارتباط بی نتیجه بماند، پروتکل ها، جلسه را بسته و نرم افزار رایانه را از تمام ارتباط آگاه می سازند.


لایه نمایش (Presentation Layer)


پروتکل های لایه نمایش (Presentation Layer) که ششمین لایه ی مدل OSI است، داده های دریافتی از لایه ی کاربرد را به شکلی قالب بندی می کند که رایانه ی مقصد توانایی درک و استفاده از آنها را داشته باشد. قطعاً تاکنون از قالب های فشرده سازی GIF,JPG,TIF (برای تصاویر)، MP3,QuickTime,MPEG و MP4 (برای فایل های صوتی و ویدیویی) استفاده کرده اید. در واقع این پروتکل های لایه ی نمایش هستند که عمل کد گذاری و فشرده سازی را برای تمام قالب های بالا انجام می دهند؛ به شکلی که می توان گفت وظیفه ی تفسیر داده های دریافتی از لایه های مجاور خود را بر عهده دارند.دوربین مدار بسته

خدمت های لایه ی نمایش، افزون بر تفسیر قالب های مختلف، وظیفه ی مدیریت رمز گذاری و رمز گشایی داده هایی مانند گذر واژه را نیز بر عهده دارند. برای نمونه حین استفاده از اینترنت در بررسی وضعیت حساب بانکی، پس از برقراری یک ارتباط امن، این پروتکل لایه ی نمایش هستند که داده های حساب بانکی را پیش از انتقال رمز گذاری و پس از دریافت رمز گشایی می کنند.

قیمت پک دوربین مدار بسته  دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته  دوربین هایک ویژن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد