مشتریان بسیاری از ما پرسیدهاند که چه تکنیکی وجود دارد که بتوانیم فروش بیشتری از سایت خود داشته باشیم. متاسفانه یک تکنیک واحد برای همه تجارتها برای افزایش مشتری وجود ندارد. و تبدیل کاربری که هیچ شناختی از تجارت شما ندارد به یک مشتری و خریدار کار آسانی نیست!
اگر شما میلیون ها تومان برای افزایش ترافیک با کیفیت به سایت خود هزینه کنید. بازهم هیچ تضمینی وجود ندارد که این حجم از ترافیک در همان بازدید اول از سایت شما خریدی انجام دهند. به جای آنکه به فکر یک تکنیک بازاریابی واحد برای افزایش مشتریانتان باشید. میتوانید از مجموعه فعالیتهای بازاریابی و تلاشهایی که منجر به افزایش فروش میشوند، برای ایجاد یک چشم انداز فروش موفق استفاده نمایید. قیف فروش دقیقاً همین کار را برای شما انجام خواهد داد.
به عبارت ساده، یک قیف فروش نشان دهنده مسیر ایدآلی است که شما انتظار دارید کاربران سایت، برای تبدیل شدن به خریدار، آن را به پیمایند. در حالی که شما ممکن است فعالیتهای بازاریابی را برای هزاران کاربر انجام دهید. تنها تعداد کمی از این کاربران ممکن است اطلاعات تماس شان را به شما به دهند و به کاربران فعال سایت تبدیل شوند و از این تعداد نیز تنها عده کمی به مشتری تبدیل میشوند.
قطعاً با این توضیحات حدس زدهاید که چرا به این فرایند قیف فروش میگوییم. ما در یک سایت فروشگاهی افراد زیادی را به عنوان بازدید کننده خواهیم داشت از این افراد عده کمی به مرحله بعد یعنی ارتباط با سایت وارد میشوند و در آخر تنها تعداد معدودی از این افراد از سایت ما خرید خواهند کرد، بنابراین در قیف فروش هر چه از بالا به پایین حرکت میکنیم از تعداد کاربران کاسته خواهد شد. یک قیف فروش را میتوان به این اجزا تقسیم کرد:
جذب: بازاریابی و تبلیغات که بازدید کننده را به وب سایت شما هدایت میکنند.
تبدیل: پیشنهادی که باعث میشود کاربر به خواهد اطلاعات تماسش را با ما به اشتراک بگذارد.
خرید کردن: تلاش هایی که باعث میشود کاربران به خریدار تبدیل شوند.
لذت: ارائه خدمات با کیفیت که باعث میشود مشتریان از کیفیت محصولات ما راضی باشند و دوباره از فروشگاه ما خرید کنند.
برای نمایش مراحل پردازش یک سناریوی ایده آل می خواهیم فرض کنیم که یک سایت می خواهد سرویس آموزش مسترینگ موسیقی را ارائه دهد.
فرض کنید که سایت مد نظر از طریق سئو سایت خود را با عبارت مرتبط با استودیوی موسیقی بهینه سازی کرده است و در صورتی که شما عبارات مرتبط را جستجو کنید این سایت را در صفحه اول گوگل مشاهده میکنید.
در این مرحله شما باید کاربر سایت را به مخاطب فعال تبدیل کنید. اینکار می تواند با امکان ثبت نام در سایت انجام شود. در مثال ما سایت با قرار دادن یک دکمه ثبت نام و یک Call to Action کاربر را تشویق میکند که با ثبت نام در سایت به صورت رایگان از امکانات بیشتری برخوردار شود. شما می توانید اطلاعاتی مانند شماره تماس و یا Id تلگرام مشتری را از این طریق به دست بیاورید.
برای اینکه کاربر به این مرحله برسد می توان مسیرهای مختلفی را طراحی کرد. ارائه محصولات پر فروش در صفحه اصلی سایت و امکان خرید کلا از همان صفحه، ارائه صفحه جزئیات محصولات برای کاربرانی که برای خرید نیازمند جزئیات بیشتر هستند، ایجاد یک دکمه بزرگ خرید در صفحه نمایش محصول برای ترغیب کاربر به خرید محصول، می توانند به هدایت کاربر و تبدیل او به خریدار کمک کنند.
لذت از خرید را می توان با چند روش افزایش داد. ارائه کالا و خدمات رایگان مانند حمل و نقل رایگان محصولاتی مانند مبلمان و فرش، یا کالایی مانند کیف کوچک برای موبایلهای گران قیمت، در مثال ما این لذت از خرید می تواند با قرار دادن تعدادی آموزش رایگان برای دانلود ایجاد شود.
ارائه خدمات پس از فروش حرفهای و کیفیت بالای محصولات یکی از بهترین راهکارهای افزایش لذت از خرید است.
یکی از نکاتی که برخی صاحبان سایت فراموش می کنند تاثیر تعامل با کاربر در افزایش لذت خرید است. یک سایت حرفهای درست مانند یک فروشنده با کاربر تعامل میکند. این امر خود به افزایش لذت خرید از سایت میانجامد.
برای سنجش میزان لذت از خرید می توان با بازاریابی مجدد تعداد مخاطبانی را که میتوانیم به سایت بازگردانیم را ملاک موفقیت خود قرار دهیم.
در این مثال سایت با ترکیب قابلیتهای سئو و برند سازی مخاطبان خود را به مشتری تبدیل میکند. قرار دادن ایمیل و تلگرام برای دریافت راهنماییهای رایگان در این مسیر کمک زیادی به این سایت خواهد کرد. اما این سایت قطعا در این جا متوقف نمیشود. آنها سرویس با کیفیتی ارائه می دهد که علاقه مندان به محصولات سایت را تشویق می کند که آنها را در شبکههای اجتماعی دنبال کند و یا برای آنها در شبکه اجتماعی خود تبلیغ نماید. به این ترتیب چرخه توسعه فروش سایت به حیات خود ادامه خواهد داد.
شما نیز برای طراحی یک قیف فروش نیازمند کانالهای متنوع بازاریابی هستید. سئو سایت شما باید قدرتمند باشد. در کلمات کلیدی رقابتی باید در صفحه اول گوگل باشید. از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کنید. استفاده از کمپینهای شبکههای اجتماعی و بازاریابی مجدد و تلاش برای افزایش فروش از طریق مشتریان قبلی را بیشتر کنید.
شرکت وب 24 برای مشتریان خود خدماتی مانند تبلیغات گوگلی را نیز ارائه می دهد و بسیاری از سایتها در فواصل زمانی خاصی از این خدمات بهره میبرند. اما هنگامی که سایت یک سئو قدرتمند داشته باشد. سایتهای مشتریان ما می تواند با استفاده از این مزیت از چنیدن کانال مختلف مشتریان را به سایت جذب نمایند به این ترتیب با افزایش تعداد کاربران جذب شده و طراحی یک قیف فروش حرفهای در سایت، افزایش تعداد بازدید کننده، به افزایش میزان فروش در سایت میانجامد.
یک قدم ساده ولی مفید برای شروع ایجاد قیف فروش، نوشتن تمام روشهای بازاریابی بر روی یک تکه کاغذ و طبقه بندی آنها به 4 بخش قیف فروش؛ یعنی جذب،تبدیل، خرید، لذت بردن، است. وقتی که همه چیز را برنامه ریزی کردید سعی کنید شکاف های موجود در طرح خود را شناسایی کنید. هنگام شناسایی مشکلات آنها را به ترتیب اولیت لیست کنید.
یک گام دیگر به جلو بردارید و اصلاحاتی که برای برنامه بازاریابی خود در نظر گرفتهاید را به چند گام تقسیم کنید. شاید بهترین گام برای بهبود مسیر تبدیل مشتریان به خریدار، ارائه یک کتاب رایگان یا یک مشاوره رایگان برای مخاطبان سایت باشد. هنگامی که اعتماد به نفس کافی برای انتقال اطلاعات به مشتریان خود را بیابید. می توانید مرحله بعد و جذب مخاطب جدید به سایت را راحت تر طی کنید.
2. طراحی سایت
7. طراحی سایت
11. طراحی سایت تهران
12. طراحی سایت
13. طراحی وب سایت
14. طراحی سایت شرکتی
16. طراحی سایت تهران